Game laptop alienware?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291928

Topicstarter
Voor mijn broertje van 16 ben ik op zoek naar een goede game laptop. Aangezien ik de enige in de familie ben die een beetje verstand heeft van technische specs, ben ik de aangewezen persoon om voor hem een goede laptop te zoeken die aan zijn eisen voldoet.

Ik ben de naam alienware al een aantal keren tegengekomen. Gezien de site is dit van de fabrikant dell gericht op een prestatievermogen voor games.

Nu zou ik graag van jullie wat tips ontvangen over dit merk. Is dit echt een goede keus als je games wilt gaan spelen als call of duty en splinter cell double agent (is wat hij momenteel op mijn laptop speelt).

Het is de bedoeling dat de laptop die hij gaat aanschaffen natuurlijk de nieuwste games kan draaien en waar hij het liefst toch wel een tijdje mee vooruit kan.

De prijs van de laptop mag zo rond de 1000 euro liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
[NBBG] Notebook Best Buy Guide Overzicht al eens bekeken?
Met dat budget moet je wel in de [NBBG] Allround Notebook - december 2008 kijken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Alienware is over het algemeen wel wat duurder dan 1000 euro. Overigens zijn het wel uitzonderlijk goede laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291785

een XXODD laptop zou je ook kunnen nemen, die kun je groten deels zelf samenstellen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Voor een budget van 1000 euro ga je inderdaad geen 'über' gamelaptop kunnen aanschaffen, reken dan maar eerder richting het dubbele. Een mooie keuze voor dat budget is dan misschien wel een Dell XPS M1530 of XPS 16. Linkje naar Dell XPS M1530. Ikzelf heb mij er ook eentje besteld met een T8100, 4gig RAM en een 320gig 7200rpm schijfje, 1680x1050 scherm voor een totaalprijs van 950 euro. De Geforce 8600M is natuurlijk niet hét van hét, maar je kan er toch al eens mee gamen, zolang je niet op de hoogste settings en resolutie wil gamen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 16:22
Ik weet niet hoe hard de eisen zijn. Maar als je op een laptop de nieuwste games wilt spelen en daarnaast verwacht dat je broertje er enkele jaren mee vooruit moet kunnen, dan is het budget te laag.

Je hebt dan enkele opties.
Budget verhogen.
Genoegen nemen met een laptop die de huidige games redelijk en sommige goed kan spelen, maar over één á twee jaar niet meer.
Of een desktop van rond de 1000 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nu nog een 8600 serie GPU kopen is wel een beetje erg weird imho...
Laptops met 'n 9600 serie GPU zijn goed te vinden, ook in het 1000,- budget.

Moven

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 28-02-2009 21:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291928

Topicstarter
De eisen zijn niet zo hoog dat hij echt 2 jaar later nog het nieuwste wil spelen. Hij wil op dit moment gewoon de nieuwste spellen aankunnen... en dat het straks gewoon een redelijk gangbare laptop is om spellen om te spelen. Verder geen desktop, omdat hij iets mobiels wil hebben.

Uit de Best buy topic haal ik de Toshiba Satellite A350-10A. Met de volgende specs:

Intel C2D T9400 2,4GHz
4GB DDR2
320GB 5400 RPM
ATI Radeon HD 3650 512MB
15,4" 1440x900

Deze lijkt mij goed qua prijs-prestatievermogen in combinatie met de eisen. Ook mooi design :)

Heb gekeken op de dell website en de xxodd, maar ik vind dat je daar in verhouding minder voor terug krijgt. Heb ik hier gelijk in? Verder is de alienware ook weer stukje duurder.

Wat denken jullie, voldoet deze laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 291928 op 28-02-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door GENETX op 28-02-2009 21:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008. De Toshiba is inderdaad een zeer goede keuze. De HD 3650 is wel ietsje minder als de NVIDIA concurrent: 9600M en 9650M, desondanks zal deze wel volstaan. Alienware en XXODD zijn pas leuk als je 2000 euro te besteden hebt. Voor dit budget krijg je toch geen echte "game"-notebook, maar een allrounder welke ook prima zijn voor games (en imho een betere investering aangezien je dan ook een laptop hebt ipv een baksteen met veel kracht...). De Dell XPS M1530 raad ik af, de videokaart is zoals CSL aangeeft niet alleen verouderd, maar kent ook een ontwerpfout waardoor de kans dat deze kapot gaat binnen 3 jaar aanzienelijk is! Nog een Pricewwatch filtertje met geschikte laptops. De Toshiba staat daar net iets anders :? . De Asus M50Va is ook nog een zeer interessante optie daar deze 1 jaar extra garantie heeft en komt met een tas en muis.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.