KPN dongle van pc door sturen naar een router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291693

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje,

ik woon namelijk op een adres waar je onmogelijk een telefoonlijn kan krijgen en omdat ik tv via sateliet kijk is internet via de kabel mij 16,50 (lijnkosten) te duur, dus zat ik te denken om via zo'n dongle van de kpn te gaan internetten, alleen heb ik drie computers die ik van singnaal wil voorzien, mijn vraag is dus

kan ik het signaal dat van de dongle komt niet doorsturen (bridge'n) via een server naar m'n router en dan van daaruit opsplitsen?
of is er misschien een andere oplossing?

Ik heb een pc met Ubuntu 8,4 (server)
een pc met vista (hoofd pc)
en een dreambox die ik van internet wil voorzien

Alvast bedankt voor de tips :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 291693 op 17-02-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom via een router? Je kan het signaal ook gewoon delen of als je het netter wilt, via een server delen, dan heb je gewoon een switch/hub nodig.
Ja kan wel, alleen word je denk ik niet blij van de UMTS kosten en is een kabel al snel goedkoper en veel sneller.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UMTS kosten wat zijn dat nou weer? en met een switch/hub, hoe zou ik dat dan moeten aansluiten vanaf mijn usb dongle?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 291693 op 17-02-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Wellicht kun je je eens verdiepen in hoe het abonnement van je KPN dongle uberhaubt in elkaar zit. Dan wordt meteen ook duidelijk wat er met UMTS (naast HSDPA de technologie waar KPN gebruik van maakt) bedoeld wordt. Hij doelt hiermee op de kosten die je hebt als je de dataverkeerlimieten overschrijdt. Want zo heel erg onbeperkt is het nu eenmaal niet.
en met een hub, hoe zou ik dat dan moeten aansluiten vanaf mijn usb dongle?
  • USB-dongle aansluiten op een PC.
  • PC instellen als gateway en NAT laten doen (kortom, internet laten delen).
  • PC via een netwerkkaart aan een hub of switch hangen.
  • Andere PC's aan die hub of switch hangen.
Als een of meerdere termen onduidelijk zijn, neem dan even de FAQs hier op dit forum door.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaat ja nou zie ik het, tot 400 mb en dan 10cent per mb, wat een vuile oplichters van KPN!! :(
In ieder geval bedankt voor de tips en de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Tja,mobiel internet is gewoon duur.maar kan je geen (wifi)straal verbinding opstellen naar iemand uit de buurt,zodat ie zijn internet met je kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

De Fonera 2.0 routers zijn in staat direct met een dongle te praten, misschien is dit nog een idee?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Robinski schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:31:
De Fonera 2.0 routers zijn in staat direct met een dongle te praten, misschien is dit nog een idee?
Dan nog zit je met beperking van het dataverkeer.de topic starter zit niet echt op 400 mb te wachten per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

vincedd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:39:
[...]

Dan nog zit je met beperking van het dataverkeer.de topic starter zit niet echt op 400 mb te wachten per maand
Ik leverde alleen een suggestie voor de routing vraag.

Heb even snel bij KPN gekeken, en ze hebben ook een Fair Use abbo.
Kost wel 80 euro per maand dus is niet echt goedkoop.

En de Fair Use heeft erg veel beperkingen.

Misschien toch maar gewoon een Kabel abbo ?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Voor 80 euro per maand kun je idd een heel erg deftig kabel-abo nemen. (Imho met zo ongeveer alle opties die er te krijgen zijn).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295230

Op zich hoeft werken via een dongel niet duur te zijn.
Ik heb via kpn een jaar abonnement afgesloten voor 35 euro waarbij de eerste twee maanden gratis waren.
Hierbij geen datalimiet en downloaden via fair use.
Bij dit laatste gaat men uit van wat gemiddeld wordt gedownload en dat mag je met factor 10 overschrijden.
Ik ging er in het begin er vanuit dat het daarmee redelijk onbeperkt was, maar dat was een vergissing.
Ik kreeg in de tweede maand een brief van kpn dat ik de maximale download met een factor 15 had overschreden.
Wat bleek dat er gemiddeld maar 250 mb gedownload werd en dus 2,5 GB het maximum was. (was bij mij 32,5 GB).
Dus jongens allemaal flink downloaden dan gaat de limiet omhoog.

• wvh123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 21:19
Robinski schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:31:
Zijn er misschien nog meer routers die deze functie hebben? Ik wil namelijk mijn dongel van www.aerea.nl delen........

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

KPN verkoopt ook de Mobiel Internet Router 850, waar je direct een UMTS simkaartje in kunt stoppen en dan verbindt deze automagisch. Stuk energiezuiniger dan geklooi met servers, en je kunt nog een vaste telefoon op die router aansluiten ook.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De KPN verkoopt die? Zitten natuurlijk te azen op die 10ct/MB

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 06:53
Verschillende Dlink routers met usb poort hebben de optie om in de webinterface een 3g dongle gebruiken, maar hoe en of het werkt weet ik zelf verder ook niet :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of toch tv via de satelliet wegdoen en op de kabel overstappen.

Tegenwoordig heb je met digitale tv al best sjieke extra pakketjes.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• wvh123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 21:19
Anti-XP schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:46:
KPN verkoopt ook de Mobiel Internet Router 850, waar je direct een UMTS simkaartje in kunt stoppen en dan verbindt deze automagisch. Stuk energiezuiniger dan geklooi met servers, en je kunt nog een vaste telefoon op die router aansluiten ook.
Ik heb even gekeken, maar die kost boven de 200 euro :S
En ik zoek wat waar ik mn aerea dongel in kan doen, dus met usb poort (voor een leuk prijsje :P) Kan ik dan het best voor een fonera 2.0 kiezen??
Pagina: 1