[Apple OS X] Juist HD Materiaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Beste Mede-Tweakers :),

Ik heb nu sinds een kleine halve maand mijn MacBook Pro en is compleet vervanger geworden van mijn Windows machine. Nu heb ik allemaal handige programmatjes gevonden om mijn dagelijkse Windows zaken mee te vervangen, maar ben ik toch vastgelopen op 1 ding, HD films/series etc.

Ik download graag films, de discussie of dit goed is of niet wil ik graag terzijde houden, dit doe ik m.b.v. Unison (Usenet), ik weet hoe het werkt en heb hier de juiste programmas voor, maar vroeg me af welke codecs jullie gebruiken, ik ervaar namelijk dat het allemaal niet goed werkt, met QuickTime helemaal niets, en met VLC ook niet 100% (blokkerige dingen enzo, soms zonder audio...), gebruiken jullie codec-packs zoals op Windows? Waarop zoeken jullie? (1080p avc, x264/h264 o.i.d.?)

Google is standaard een goede vriend van mij, maar heeft mij helaas in de steek gelaten.

Ik hoop niet dat ik regels overtreed door deze post, dat is absoluut niet de bedoeling.

Bij voorbaat dank!
Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik moet zeggen dat ik hier onder OS X ook nog tegen problemen aanloop. Gelukkig kijk ik verder niet veel HD-materiaal op m'n iMac maar stream ik dat naar m'n PS3, maar al die mooie tools en media players van Windows mis ik af en toe toch wel. Ik vind Quicktime niet altijd even ideaal, en VLC is het hem ook niet...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
--MeAngry-- schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:04:
Ik moet zeggen dat ik hier onder OS X ook nog tegen problemen aanloop. Gelukkig kijk ik verder niet veel HD-materiaal op m'n iMac maar stream ik dat naar m'n PS3, maar al die mooie tools en media players van Windows mis ik af en toe toch wel. Ik vind Quicktime niet altijd even ideaal, en VLC is het hem ook niet...
Welke Codecs stream je dan naar je PS3? En hoe doe je dat (gewoon met iTunes?). De PS3 vind de AVCHD Codec wel leuk geloof ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 16:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Handig topic? : \[1080p] goeie player hiervoor

Overigens is 'Perian' een codec set om met quicktime meer bestanden af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XMBC is er sindskort ook voor OS X. Deze schijnt 1080P zonder moeite af te kunnen spelen vanwege zeer efficiente codecs. :) http://xbmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el.gee
  • Laatst online: 11-06-2024
misschien eens Perian installeren. Hebt Quicktime wel bij enkele formats.
link: http://www.perian.org/
en zeker ook niet vergeten DivX te installen hé ;-)
en dan ook nog de WMV player voor QuickTime
linkje: http://www.macupdate.com/...17787/flip4mac-wmv-player
Ik DL ook vaak HD materiaal (BlueRay rips in H264 met AC3) en heb nog nooit een probleem gehad.
Mijn laatste was Zodiac en daarvoor Planet Terror, en die speelden beiden vlotsjes in QT.
Véél succes en filmplezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
kaassouffle schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:10:
Handig topic? : \[1080p] goeie player hiervoor

Overigens is 'Perian' een codec set om met quicktime meer bestanden af te kunnen spelen.
Perian had ik al geinstalleerd, ik zal iets specifieker zijn; VLC speelt de film in principe af, als ik vooruitspoel krijg ik alleen een paar seconde van die wazige kleuren en allemaal blokjes enzo. QuickTime daarintegen geeft gewoon de melding: "The file is not a movie".

Heeft niemand misschien een bron waar je HD MOV films kan downloaden, dit moet er zijn, volgens mij zijn er best veel mensen met Apple TVs.

Ik zal het 1080p topic eens even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:49
Ik gebruik Plex.
www.plexapp.com
Dit programma speelt moeiteloos 1080p films af in alle soorten formaten.
Ik heb ook eerst VLC en Quicktime geprobeerd, maar dat werkte allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48
EeePC schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:27:
Ik gebruik Plex.
www.plexapp.com
Dit programma speelt moeiteloos 1080p films af in alle soorten formaten.
Ik heb ook eerst VLC en Quicktime geprobeerd, maar dat werkte allemaal niet.
Plex is ook bij mij de enige player die moeiteloos 1080p materiaal afspeelt, VLC en Quicktime i.c.m. Perian krijgen dat niet voor elkaar. Ik heb een 24" iMac 2,4 Ghz met 4Gb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Satch schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:13:
XMBC is er sindskort ook voor OS X. Deze schijnt 1080P zonder moeite af te kunnen spelen vanwege zeer efficiente codecs. :) http://xbmc.org/
Off topic: ik dacht dat de xbmc port voor OSX overgegaan is naar Plex. Nu krijg ik toch de indruk dat beide naast elkaar bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:42

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

baldbelow schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Plex is ook bij mij de enige player die moeiteloos 1080p materiaal afspeelt, VLC en Quicktime i.c.m. Perian krijgen dat niet voor elkaar. Ik heb een 24" iMac 2,4 Ghz met 4Gb RAM.
Ik heb juist het tegenover gestelde, alles met VLC / Quicktime en Perian goed afspeelbaar, zelfs 1080P ( en geen kleine) op 2 schermen. Imac 24" /2.8 GHZ / 4GB /8800GS 2e scherm een Dell 2407.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

unison weggooien en sabnzbd+ downloaden as eerste :)

en ik ben sinds een maand ofzo van plex naar Boxee overgestapt.

(ook xbmc variant)

en eerst vond ik plex ook fijner als boxee, maar het is toch wel erg handig met podcasts, ed.
en ondertitels er zo bij zoeken met 2 keer klikken op de remote.

probeer ze iig alle 2 zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Perian en VLC, bij Quicktime moet je altijd even wachten totdat ie de film helemaal geindexeerd heeft , dan doet die het ook goed, maar aangezien dat een eeuwigheid duurt gebruik ik meestal VLC voor mkv files, en die doet het bij mij altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Rik.Reinink schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:05:
[...]

Welke Codecs stream je dan naar je PS3? En hoe doe je dat (gewoon met iTunes?). De PS3 vind de AVCHD Codec wel leuk geloof ik he?
Streamen naar de PS3 doe ik met PS3 Media Server, daar is een OS X versie van, werkt prima met tot nu toe elk materiaal wat ik probeer af te spelen. :)

Verder trekt XBMC me ook niet, wat moet ik met een fullscreen interface om even simpel een videootje af te spelen? :? Perian en VLC krijgen de klus meestal wel geklaard, maar het moet gewoon beter kunnen IMHO. Het is dat ik nog nooit iets voor OS X heb geprogrammeerd... Misschien eens tijd om er een start mee te maken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36
Dit is inderdaad iets waarvoor een Mac nog altijd net wat minder handig is dan een Windows PC. Ik kijk sinds een jaar eigenlijk best wel veel HD materiaal en toen ik net een Mac had in november duurde het ook even voordat ik een goed programma ervoor had gevonden. Plex en Boxee bevielen mij beide niet goed, bij Plex liep de audio niet synchroon en sowieso had ik geen heel media center nodig. Quicktime heeft het nadeel dat het eerst heel het bestand moet inladen voordat je goed kan zoeken.

Ik heb daarna VLC geprobeerd, ook al heb ik er onder Windows altijd slechte ervaringen mee gehad. Onder OS X werkte deze bij mij wel perfect! Ook 5.1 audio (in combinatie met een Griffin Firewave externe geluidskaart omdat m'n speakers geen optical in hebben)

Al het 720p materiaal speelt VLC perfect af. Bij enkele 1080p bestanden had ik af en toe toch wat flinke framedrops als het erg druk werd met de actie, terwijl met zo'n processor het toch echt geen probleem zou moeten zijn. Na wat googlen had ik toch de oplossing gevonden. Ga in VLC naar preferences, klik linksonder op 'all', ga naar 'input / codecs', dan naar 'other codecs', dan naar 'FFMpeg' en zoek de instelling 'Skip the loop filter for H.264 decoding' op. Standaard staat deze instelling op 'all'. Als je deze naar 'none' zet zou VLC ook 1080p moeitelooos vloeiend moeten kunnen afspelen. Wel zorgt dit ervoor dat de beeldkwaliteit iets omlaag gaat. Je kan ook nog wat spelen met de opties, bij mij (op een Late 2008 MBP 2.4 Ghz) werkt de instelling 'Non-ref' perfect waarbij de beeldkwaliteit niet merkbaar verslechtert.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat dit bovenstaande allemaal geldt voor 720p en 1080p mkv bestanden. HD wmv bestanden doen het vaak ook wel maar naar een andere positie gaan kan af en toe heel lang duren of gewoon niet werken. Sowieso heb ik deze formaten altijd al proberen te vermijden en worden ze gelukkig ook minder populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
Ongelooflijk, lees ik alle berichten, behalve de laatste waar precies t zelfde in staat :(

Als er mensen zijn waarbij VLC niet voldoet ivm framedrops of niet soepel afspelen kun je het volgende proberen in te stellen. Het werkt niet bij elke film even goed en hangt ook een beetje af of je veel ruis of donkere scenes in je film hebt, maar bij voorkeuren kun je wat instellen over de codecs wat makkelijk de moeite waard is om te proberen:

VLC - Voorkeuren - (geavanceerd aanvinken) - invoer/codecs - overige codecs - FFmpeg - "skip the loop filter for H.264 decoding" op "geen" of "none" zetten. (afhankelijk van je taal uiteraard).

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben [NL] op 28-01-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey das grappig, bij mij stond deze standaard op None, ik al denken waarom werkt VLC bij sommige mensen wel en sommigen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 09:38
zelf gebruik ik Mplayer OSX Extended en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen met gehad. Of toch iig niet met series in .mkv, laat ik het zo stellen. 1080p filmpjes denk ik dat ik nog niet getest heb, maar je kan het maar proberen nietwaar :)
Pagina: 1