Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Inleiding - Graphics - Gameplay - Nuttige tips - Media

Inleiding
Valkyria Chronicles is een Japanse tactical role playing game ontwikkeld door sega, exclusief voor de Playstation 3. In Japan werd de game gereleased op 24 april 2008 en sinds 31 oktober 2008 kunnen wij Europeanen ook van dit meesterwerk genieten.
Als speler sta je aan de leiding van een eenheid Gallische burgersoldaten, die in strijd zijn met "The empire". Die zijn immers Gallië binnengevallen om daar de kostbare grondstoffen op te eisen. Aan jou de taak om de indringers terug te slaan en je leger tot de overwinning te leiden. Veel van de locaties komen bekend voor omdat het spel (zeer) losjes gebaseerd is op het Europa van 1935.

Graphics
Een van de meest opvallende aspecten aan Valkyria Chronicles zijn de graphics. We zijn ondertussen al een paar jaar gekend met de Cell Shaded "cartoony" stijl, maar toch slaagt het spel er in om hier een volledig uniek uiterlijk te creëren dat nog het best omschreven kan worden als "een schetsboek in beweging". Zelfs de overview map die op het eerste zicht een gewone kaart lijkt is in werkelijkheid volledig in 3D opgebouwd, wat pas opvalt wanneer je camera plots drastisch inzoomt naar de battle view. Het spel heeft ook enkele pre-rendered cutscenes, maar het grafische verschil met de ingame cutscenes is zo klein dat je al heel goed moet kijken om het verschil te zien.

Gameplay
De gevechten zijn turn-based met enkele real-time elementen. Allereerst is het je taak als commander om je units te verdelen over de map. Je hebt hiervoor keuze uit verschillende soorten units:
  • Scouts: Scouts hebben weinig vuurkracht, maar kunnen in een enkele beurt grote afstanden afleggen. Ideaal om te verkennen of stiekem een basis te veroveren.
  • Shocktroopers: Dit is de standaard gevechtseenheid. Degelijke armor en een krachtig machine geweer staan tot hun beschikking.
  • Snipers: Zoals de naam insinueert: Deze jongens kunnen vijandige eenheden van zeer ver raken met dodelijke precisie. Daar staat tegenover dat ze zeer zwak zijn en zeer weinig kunnen bewegen.
  • Lancers: Dit zijn de anti-tank eenheden. Met hun speciale Lance kunnen zij tanks ernstige schade toebrengen en schuilplaatsen vernietigen. Ze zijn echter waardeloos tegen menselijke eenheden.
  • Engineers: Engineers zorgen voor de logistieke steun: Zij kunnen tanks herstellen, zandzakken opnieuw opbouwen en eenheden van speciale ammo voorzien.
  • Tanks:Tanks zijn de meest gevreesde eenheden op de map: 3 soorten ammo om de zwaktes van alle eenheden te kunnen uitbuiten en massas armor. Hij is echter hulpeloos wanneer lancers vrij schot krijgen.
Nadat je je eenheden op de map geplaatst hebt begint jouw beurt. In deze beurt krijg je een hoeveelheid "Command Points" (CP) toegewezen. Hoeveel CP je krijgt hangt af van allerhande factoren en kan tijdens het spelverloop beïnvloed worden. Een gewone unit een opdracht geven kost 1 CP, een tank kost je 2 CP.
Wanneer je een unit een opdracht geeft zal je naar combat view switchen en kan je hem/haar rondbewegen tot je loopmetertje leeg is. Daarnaast mag die eenheid ook 1 keer vuren of een speciale vaardigheid gebruiken, waarbij je eigen mikvaardigheden ook niet onbelangrijk zijn. Wanneer je CP opgebruikt is, is het de beurt aan de vijand. De objectieven verschillen van map tot map, maar meestal moet je een bepaald punt veroveren (door jouw vlag op te hangen) of bepaalde speciale eenheden vernielen. Met je missies verdien je experience en geld, waarmee je tussen de missies door je verschillende eenheden kan levelen en je uitrusting kan researchen waardoor je bijvoorbeeld betere wapens of betere armor krijgt.

Nuttige tips
  • Hoe dichterbij enemies je staat hoe beter. Probeer ze in de rug aan te vallen en ga waar mogelijk voor headshots.
  • Je krijgt extra exp als je gedode vijanden aanraakt, in sommige gevallen kan je hiermee extra (Imperial) wapens krijgen.
  • Imperial weapons hebben een korter bereik maar zijn, afhankelijk van je eigen wapens wel effectiever(personnel, armour). Vooral handig voor shocktroopers.
  • Hou altijd wat exp (10-20.000) achter de hand om orders te leren van de old man op de begraafplaats. Het aanbod is elke keer anders
  • Onderschat niet de special orders die Welkin kan geven. Ze kunnen in een lastige situatie het tij doen keren.
  • Met L2 en R2 kun je om hoeken kijken.

Media

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 13-01-2009 12:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
En voor de twijfelaars: er is een downloadbare demo op de sony store ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Heb het net ff gehaald. is wel nice. Hoop dat ik het voor een leuk prijsje kan op pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Mooie begintopic. Kzal meteen de thread bookmarken...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3251/2942470171_7efaf12f85_o.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door ymmv op 12-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ziet er goed uit boeboe. Nu we toch een apart topic hebben, misschien nog een paar gametips toevoegen? Zoals:
  • Hoe dichterbij enemies je staat hoe beter. Probeer ze in de rug aan te vallen en ga waar mogelijk voor headshots.
  • Je krijgt extra exp als je gedode vijanden aanraakt, in sommige gevallen kan je hiermee extra (Imperial) wapens krijgen.
  • Imperial weapons hebben een korter bereik maar zijn, afhankelijk van je eigen wapens wel effectiever(personnel, armour). Vooral handig voor shocktroops.
  • Hou altijd wat exp (10-20.000) achter de hand om orders te leren van de old man op de begraafplaats. Het aanbod is elke keer anders
  • Onderschat niet de special orders die Welkin kan geven.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Het is ook aardig om te vermelden dat er een Valkyria Chronicles-anime dit jaar wordt uitgebracht in Japan. Er is een site voor: http://www.valkyria-anime.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Engineers kunnen niet alleen troepen maar ook tanks repareren
  • Met L2 en R2 kun je om hoeken kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Tof, en een mooie TS!
Als ik de game binnen heb zal je me hier wel weer terugzien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
ymmv schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:40:
Het is ook aardig om te vermelden dat er een Valkyria Chronicles-anime dit jaar wordt uitgebracht in Japan. Er is een site voor: http://www.valkyria-anime.com/
Heb net die site zitten bekijken. De lat voor de anime ligt toch wat lager dan bij de game. Maar ja, als het leidt tot een sequel ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Mja, natuurlijk niet de bedoeling om er een volledige handleiding in te plakken :p. De tips kunnen desondanks wel handig zijn aangezien ik sommige ervan ook niet wist (ik probeerde dode vijanden meestal te ontwijken, zo kunnen zij minder reëforcements aanvragen). Toegevoegd dus :). Alsook de link naar de anime toegevoegd, samen met wat andere links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 22:03
Vond de demo erg tof, een mix tussen de gameplay van Advance Wars en de graphics van Tales of Symphonia. Denk dat ik in de toekomst zeker nog plezier aan dit spel ga beleven (eerst nog kopen), maar voor alsnog zit ik nog vast in mijn afstuderen. En GTA4 :)

[ Voor 8% gewijzigd door dialMforMike op 12-01-2009 23:29 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik ben al een tijdje bezig (level 7 he...)
Maar bedankt voor de tips voor het aanraken van dode soldaten!
Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Flotter

Pelipper!

Misschien is het handig om bij de uitleg over CP's te zetten dat het aansturen van een tank 2 CP kost ipv 1.

Na de demo een aantal keer te hebben gespeeld heb ik VC zaterdag ook maar gekocht, en tot nu toe zeker geen spijt :) Ben nu net bij chapter 5.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nog een link, een uitgebreid interview met de makers (producer Ryutaro Nonaka, director Shuntaro Tanak) van Valkyria Chronicles op Gamasutra :

http://www.gamasutra.com/...and_war_the_valkyria_.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
TS updated :).
Zelf zit ik nu in het tweede gevecht van chapter 11. Was vrij goed bezig, maar had een vijandige tank uit het oog verloren die aan de andere kant van de brug stond, terwijl mijn tank met zijn rug naar de brug stond. Het was een grote afstand dat het schot moest overbruggen, maar hij raakte me perfect :(. De Edelweiss = kaputt en ik kon men missie herbeginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

@Boeboe ben nu zelf ook bij dat 2'de level van Chapter 11.... nog niet aan begonnen. eerste gevecht van chapter 11 viel me heel erg mee.

wist overigens niet eens datje met L2 en R2 om hoeken kon kijken :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Lijkt me hele vette game, juist omdat ze veel genres op een verfrissende manier lijken te combineren (en ik zelf eigenlijk elk genre leuk vind). Typisch een spel wat voor geen meter verkoopt ondanks positieve kritieken.

Jammer dat ook deze demo niet in de EU store te vinden is (of ik ben blind) en dat hij 'full price' is bij mijn gebruikelijke webshops. Ga ik zeker afschaffen wanneer hij goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Hij staat wel degelijk in de EU store, bij de D van "demo van valkyria chronicles" |:(

(US store is iets overzichtelijker :p)
Ik vond hem onder de V
Dan hebben ze het ondertussen aangepast :)

[ Voor 46% gewijzigd door boe2 op 13-01-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:30
Ik zit nu bij Chapter 7 en ben zojuist in de pan gehakt door die chick met de blauwe gloed :)

Heerlijk spel! Doet me ook een beetje denken aan de oude X-Com games kwa turn based gameplay.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmmm ben nu f met die 2'de missie van chapter 10 bezig (liberation of fouzen), maar ik vat hem niet helemaal.

Wat ik gedaan heb is een Lancer via het treintje en dan via de lift daar achter de tank rkijgen om die met 1 schot kapot te krijgen, so far so good... nu lijkt het erop alsif ik met een unit die 2'de brug over moet steken? maar dat gaat me met 1 unit toch niet lukken, aangezien er ook aan de overkant een tank en een lancer staan?

edit: gezine, je kan achterom onder de treinrails door lopen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:07:
Hij staat wel degelijk in de EU store, bij de D van "demo van valkyria chronicles" |:(

(US store is iets overzichtelijker :p)
Ik vond hem onder de V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Er zijn ook VC-poppetjes gemaakt. Leuk voor de echte verzamelaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.shopncsx.com/images/products/detail/senjou_no_valkyria_figures_17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shopncsx.com/images/products/detail/senjou_no_valkyria_figures_16.jpg

http://www.shopncsx.com/srsenjounovalkyriagashapon.aspx

Nog meer foto's hier. De complete set bestaat uit 5 poppetjes zo te zien.

Er is ook nog een groter PVC-beeldje van Alicia:

Afbeeldingslocatie: http://www.shopncsx.com/images/products/detail/senjou_valkyria_w.jpg

http://www.shopncsx.com/senjounovalkyriaaliciapvcfigure.aspx

Nog meer beeldjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.shopncsx.com/images/products/detail/976650.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door ymmv op 13-01-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Waarom staat die Darcsen erbij :(

En ik moet ech hulp hebben bij lvl7: die meid met die blauwe lans is te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chapter 7 "naar het schijnt" het lastigste level te zijn... ik ben iig nog geen lastigere tegen gekomen.

die chick met die blauwe lans doe je niets tegen... jah uit haar buurt blijven, het engie wat je kan doen is zorgen dat je units niet in haar buurt komen of dat er altijd een tank tussen staat. Het is mij gleukt het laatste trapje te beklimmen onder cover van mijn eigen tank... enige manier denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Cool, Jane Turner zit er ook bij de set 8). Nu alleen nog Marina Wulfstan en een goede engineer erbij en je hebt een killer squad.

Voor Chap7, dat gaat wat trial en error kosten. Probeer anders opnieuw en probeer je troepen al een beetje in positie te brengen waar ze niet zomaar afgeknald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo hele avond met Chapter 11 bezig geweest.... komt daaran zo'n dramatisch filmpje :'( Nu wordt ik niet snel depri van een game maar hier wordt ik toch ff droevig van..
Boeboe schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:55:
TS updated :).
Zelf zit ik nu in het tweede gevecht van chapter 11. Was vrij goed bezig, maar had een vijandige tank uit het oog verloren die aan de andere kant van de brug stond, terwijl mijn tank met zijn rug naar de brug stond. Het was een grote afstand dat het schot moest overbruggen, maar hij raakte me perfect :(. De Edelweiss = kaputt en ik kon men missie herbeginnen.
je bedoeld prolly chapter 10... die heeft 2 missie's, chapter 11 (net uitgespeeld) heeft weer gewoon 1 missie.

[ Voor 105% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FF iets anders, hoe zit het nu precies met de R&D van wapens, op een gegeven moment kunj e 2 of 3 (verschilt per wapen) verschillende soorten upgrades kiezen. Heeft het dan nut om in verschillende kolommen te onderzoeken? want volgens mij krijgen de wapens alleen de specs van de kolom waar je het verst in bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Hangt ervan af welke wapens je het beste vindt, wordt een beetje een keuze in welke richting je bepaalde wapens verder wil ontwikkelen (firepower of meer ammo is meestal een goede keuze). Ieder geval, alles researchen in een game gaat niet lukken dus je moet een afweging maken. Tenzij je heel lang skirmish mode wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maar volgens mij heeft het ook helemaal geen nut, hij pakt de stads van de tree waarin je het meeste gekocht hebt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Standaard krijg je altijd het meest moderne wapen maar je kan ook specifiek wapens aan bepaalde personen in je squad toewijzen. Dat zal altijd het meest moderne wapen uit (dat gedeelte van) die techtree zijn. Upgrades gaan dus automatisch. Imperial weapons toewijzen werkt wat anders, als je daar wil upgraden moet je dat met de hand doen (als je natuurlijk een betere versie hebt gevonden).

[ Voor 43% gewijzigd door CapTVK op 14-01-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zojuist de hometown of bruhl terug veroverd :P ben nu in Chapter 13.... ben bang dat ik die blauwe chick weer tegen ga komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Gisteren (een US account aanmgemaakt en) die demo eens gechecked. Ben toch nog niet helemaal overtuigd. Spel ziet er goed uit, ik zie de potentiele mogelijkheden, maar de snelheid zit er niet echt in tov bijvoorbeeld een Advance Wars. Verder snap ik sommige gameplay elementen nog niet, maar dat hoeft ook niet in een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeamusXanthus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:13:
Gisteren (een US account aanmgemaakt en) die demo eens gechecked. Ben toch nog niet helemaal overtuigd. Spel ziet er goed uit, ik zie de potentiele mogelijkheden, maar de snelheid zit er niet echt in tov bijvoorbeeld een Advance Wars. Verder snap ik sommige gameplay elementen nog niet, maar dat hoeft ook niet in een demo.
Huh? waarom een US account aangemaakt, het staat gewoon op de EU. Had je daar wel gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

welke gameplay elementen snap je dan niet?

vanmiddag voor de 2'de keer die bauwe bitch verslagen
spoiler:
en nu heb ik zelf zo'n blauwe chick :D
daarna nog een nieuwe report gekocht en gespeeld en ik ben nu aanbeland in Chapter 14, gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Anoniem: 178057 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:21:
[...]

Huh? waarom een US account aangemaakt, het staat gewoon op de EU. Had je daar wel gekeken.
Niet gevonden, maar in de EU store kan ik toch al weinig vinden zo slecht is hij opgezet. Tegen mijn principes in toch een US account gemaakt (hoe meer mensen dit doen hoe minder groot de kans wordt dat de EU versie van normaal nivo wordt). Maar laten we deze discussie niet voeren in deze thread,

De gameplay elementen die ik nog niet snap (omdat ik me er ook niet in heb verdiept) zijn wat al die 'traits' doen. En soms doe ik veel minder schade dan je zou verwachten. Mannetje A doet dan bijvoordeeld 5 keer zo veel schade als mannetje B tegen dezelfde unit, terwijl ze allebei van hetzelfde type zijn. En ik snap bijvoorbeeld niet of je nou ka zien vanaf wanneer je wordt beschoten (of moet je dat gewoon inschatten). Maar ik heb dus alleen de demo bekeken, het zal neem ik aan allemaal duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zoekt bij games en dan bij V (scrollen naar beneden) dan heb je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik snap niet wat je met "traits" bedoeld

Hoeveel damage een unit doet hangt van meerdere dingen af, ten eerste hoeveel schoten zijn er raak. als je op een vijand richt, zie je een rondje om je crosshair als dat rondje helemaal "binnen" de contouren van je vijand zit (maw je staat dichtbij of bent ver ingezoomed) zul je alles raak schieten. Vallen er gedeeltes van het rondje buiten de vijand dan zal een random aantal kogels mis zijn, dit verschilt dus per salvo. daarnaast hangt het er vanaf waar je je vijand raakt, headshots komen vele malen harder aan. Maar laten we het zo zeggen als 2 van je units van hetzelfde type (bv scout) met hetzelfde wapen op 2 dezelfde vijanden schieten waarbij het randje rond je crosshair helemaal binnen de vijand "valt" en je raakt alleen het lichaam dan zullen ze altijd evenveel damage doen. De ene vijand heeft ook meer armour dan de ander, een scout of sniper heb je zo dood, terwijl lancers en stormtroopers extra armour hebben.

Of ze wel of niet terug schieten tijdens je "actions" hangt van 3 simpele dingen af, ze moeten je zien, je moet binnen de range van hun wapens zijn en het hangt van de unit af, een sniper of een lancer zal nooit in de action mode automatisch terug schieten. Dit geld ook andersom als de vijand voor de neus van je lancer of sniper langsloopt zal die unit nooit automatisch gaan knallen omdat dit jouw ammo kost. De units met een primair wapen met onbeperkte ammo (scout, stormtrooper, engineer) zullen altijd automatisch terugschieten (mits in het zichtveld en range)

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 14-01-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb besloten om toch maar wat boeken te sponsoren voor die journaliste. Wou het eerst niet doen omdat ik het geld liever voor men upgrades wou gebruiken, maar die zijverhaaltjes zijn echt wel enorm leuk :D. Zelfs al een extra map mogen spelen. Alleen het volgende deel dat ik kan kopen is waanzinnig duur..
* boe2 gaat wat skirmishes spelen

*edit* soort van badpakkenspecial dus 8)7, daarom dat die zo duur was

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 16-01-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah die "reports" zijn wel een must, je leert hele leuke dingen over je crew en het smijt soms ook nog wat extra's op zoals een "potential" voor Largo.... imho zijn die reports wel een must, en later verdien je toch 100K+ per missie.

Op een gegeven moment heb je idd een report die 50.000 kost, das aardig duur, maar die daarna komt is weer geodkoper 32K. en die missies die je in en report doet leveren ook weer geld en XP op dus uiteindelijk is het alleen maar voordelig.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister Chapter 14 ook alweer uitgespeeld 8) opvallend is datje daarna een soort ven "report" chapter krijgt waar je niet voor hoeft te betalen, zit ook geen speelbaar level in alleen eens tuk storyline tussen chapter 14 en 15.

Ben nu in het level van chapter 15 bezig, gaat vlotjes tot nu toe... TE vlotjes.. er zal straks in de 2'de helft van die missie wel weer iets mis gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
LittleBigPlanet meets Valkyria:

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5924/1232100655639ao7.jpg

DLC voor VC komt eraan. Zie http://blogs.sega.com/usa...s-cosplay-prizes-at-nycc/
Attention, soldiers of Gallia! It’s no big secret - Valkyria Chronicles is awesome. Really awesome. Awesome enough that lots of our own staff are addicted to it, and that the author of this blog post thinks it’s one of the best games he’s played in the last few years.

The best news - there’s even more in store for Valkyria. Soon we’ll be announcing a date for the first batch of Valkyria Chronicles downloadable content

[ Voor 92% gewijzigd door ymmv op 16-01-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Schattig! Zou me niet verbazen als er nog eens Valkyria set komt voor Little Big Planet. _/-\o_

Hopelijk doen ze niet alleen de originele Japanse DLC maar ook nog wat extra's, zou ieder geval leuk zijn. Op die manier kunnen ze toch voortbouwen op de originele VC en de toekomstige release met de oorspronkelijke DLC in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 10:08
Spel ook maar gekocht na alle positieve opmerkingen hier en de demo te hebben gespeeld.

Het echte spel heeft toch echt veel meer diepgang dan de demo. Ben nu net met chapter 4 klaar.
Mijn vriendin vindt alleen de twee deuntjes tijdens de gevechen nu wel vervelend worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben benieuwd wat die DLC inhoud? zulleen dat nieuwe skirmish missies worden?

Beh zelf vanmiddag het eerste level van Chapter 15 gehaald, nu weer een spannend level tegen die Valkyrie chick :P Spel blijft me boeien, zeker zijn geld waard, volgens de savegame heb ik er al bijna 26 uur inzitten maar volgens mij is dit excl de reloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Met 2e playthrough en de skirmishes in ironman mode (geen saves!) heb je zeker zo'n 50-60 uur aan speelplezier. Het is zeker geschikt voor een 2e playthrough omdat niet alles aan het eind van het spel gelijk compleet is. Zo kwam ik erachter dat er de 2e keer nog een extra chapter bijzit, je nog een paar squad members erbij kan krijgen en natuurlijk de medals voor wie het leuk vindt :) .

Leuk is ook dat de character bio's nog steeds worden bijgewerkt. Dus nu kan je met een vers squad aan de slag en zien wat hun levensverhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
DLC is nog steeds onbekend wat het wordt. In Japan was er ieder geval een extra hard skirmish mode, een speciale missie met Edy(?), Marina en nog wat anderen, en natuurlijk nog die set waar je de badguys kan spelen.

Ik hoop zelf dat ze nog wat extra's gaan doen als ze toch bezig zijn met DLC voor de VS/EU, afwachten maar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ben gisteravond in chapter 12 gesukkeld na een break tijdens het weekend. Het gevecht in chapter 11 ging vrij probleemloos, dan liep ik me te pletter tegen de vijand volledig op het einde :p. Uiteindelijk gewoon rond gegaan om ze in de rug aan te vallen, maar dat heeft me toch 2 beurten gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sander_dr schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:24:
Mijn vriendin vindt alleen de twee deuntjes tijdens de gevechen nu wel vervelend worden. :P
Mijn vrouw doet steeds Alicia na: "it's my turn now!" :/

Die deuntjes zijn me totaal nog niet opgevallen, wel dat ze elke keer hetzelfde zeggen als je ze selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Heb het spel vorige week gekocht en ik ben er leuk mee bezig geweest. Het is advanced war meets UFO enemy unknown, maar dan iets anders. Sommige missies zijn wel ...naar. Chapter 7 zoals hier genoemd werd ik echt niet vrolijk van. Wel in een keertje gehaald maar met alleen de Edelweiss over. Vrouwtje met de speer liet niet echt veel heel van arme Rosie, of de rest van m'n squad.

Het verhaal vind ik best leuk. Gevuld met anime cliches, maar daar houd ik wel van.

Het enige wat me stoort is dat je bij sommige "cutscenes" steeds X moet drukken om verder te gaan. Okay het is een JRPG traditie, maar het stoort me wel een beetje. Had liever gehad dat ze gewoon doorliepen met een optie om te skippen of iets dergelijks. Minimale klacht, want de rest van het spel is superb.

Vanavond Chapter 11, maar eerst in de trein Advanced War op m'n gameboy. Ben weer helemaal into de turnbased tactics :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yellow|A op 20-01-2009 16:59 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Yellow|A schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:58:

Het enige wat me stoort is dat je bij sommige "cutscenes" steeds X moet drukken om verder te gaan. Okay het is een JRPG traditie, maar het stoort me wel een beetje. Had liever gehad dat ze gewoon doorliepen met een optie om te skippen of iets dergelijks. Minimale klacht, want de rest van het spel is superb.
Volgens mij kan je gewoon op start drukken als cutscenes wil skippen maar je mist wel een deel van het verhaal.

Valt me trouwens op dat niemand het nog heeft gehad over z'n favouriete characters in z'n squad. Niemand nog met onze comedian Ted het veld in geweest? "Hi, I'm Ted!", "This one will slay ya!" of "I love playing for a full house" als ie opeens meerdere tegenstanders ziet. Positief denken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Valt me trouwens op dat niemand het nog heeft gehad over z'n favouriete characters in z'n squad.
Dallas Wyatt voor mij. Een vrouwelijke engineer met 2 opvallende traits: "fancies women" en "men hater". Bovendien idoliseert ze Alicia. Je zou verwachten dat ze erg mannelijk is, maar heel haar gedrag en battle quotes zijn enorm cute en onschuldig (ze vindt jongens nog steeds vies). Laat ze naast Alicia vechten en je krijgt een enorm leuk personage O+

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 20-01-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb eignelijk het meeste met de hoofdrol spelers, Welkin , Alicia, Rosie, Largo.... en voor de rest gebruik ik wel vaak dezelfde units.... eigenlijk kijk ik nooit naar hun Traits en wie ze leuk vinden..... Vreemd genoeg heb ik tot nu toe ook nog nooit een Order gebruikt :P

Maar damn de laatste dagen geen tijd gehad om te spelen. .. moet toch eens verder gaan met chapter 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ik vond Dallas altijd leuk, tot een elite ShockTrooper d'r neerschoot op d'r lichaam stompte. Vond haar "euwww boys" samen met haar " it's our own garden" erg leuk. Het hielp ook dat ze er dol op Alicia was en altijd met haar meeschoot.

*drama modus* Elk mannetje waar ik me aan hecht sterft op de meest gruwlijke manieren. Red shirts.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

lol ben enkel maar 2 lui kwijtgeraakt in Chapter 7 die ik echt niet kon redden, voor zover ik me kan herinneren heb ik voor de rest iedereen kunnen redden :P speel dan ook al vanaf het begin met hetzelfde squad (op die 2 na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131758

Nadat ik vorig weekend eindelijk voorbij level 11 ben gekomen toch maar tijd om dit eens uit te gaan spelen. Ik vind het erg jammer dat
spoiler:
Je in dat level een tweede tank krijgt, maar vervolgens met geen van de twee tanks voorbij het begin kan rijden.

Ik speel het spel zelf met de japanse soundtrack, deze zit vol bekende japanse voiceactors. Bekend als je anime kijkt in ieder geval. Vooral de opmerkingen die je krijgt wanneer je iemand selecteert die bijna dood is zijn erg mooi. "Probeer je me dood te krijgen" is toch wel een van de favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sow vandaag 2'de level chapter 15 uitgespeeld, redelijk pittig level... aardig wat reloads moeten doen. vooral het begin is lastig. Magoed op naar Chapter 16

Ook nog 3 reports kunnen kopen, kon ze eerst niet terugvinden tussen de chapters, blijkt dat het reports zijn die vrij vroeg in de verhaallijn zitten, eentje ergens bij chapter 7 ofzo en eentje bij 9 oid... zijn ook vrij gemakkelijke levels die ene was zelfs in 1 turn uit te spelen :P magoed het levert leuke verhaal lijnen op en wat XP en geld wat zelfs de moeite nog wel is.

Moet nog 1 zon report spelen over Welkin en dan ga ik verder met Chapter 16... de Mormota aanvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Spoiler Einde van Chapter 11
spoiler:
*sniff* Ik dacht dat final fantasy VII yellow imuun gemaakt had voor tranen. Aeris was al volwassen, maar Isara was pas zestien. Snik.

Goed spel :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup bij dat einde van Chapter 11 was ik ook wel ff verbouwereerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 10:08
Ik dacht over lvl 7: dat valt best mee zo moeilijk is het niet. Totdat er versterkingen komen.
Net niet gehaald, morgen nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb hem eindelijk binnen voor een redelijk prijsje. Nu uitproberen.

Trouwens DLC nieuws.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ziet er naar uit VC toch nog een sleeperhit wordt. Hopelijk loopt de DLC ook nog beetje, maakt de kans op een sequel ietsje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:27

Ves

A gadget addicted Bounty

CapTVK schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:03:
Ziet er naar uit VC toch nog een sleeperhit wordt. Hopelijk loopt de DLC ook nog beetje, maakt de kans op een sequel ietsje groter.
Nou een sequel die buiten Japan uitgebracht word, want een sequel komt er zeker.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Er komt binnenkort ook nog een art book over Valkyria Chronicles uit in Japan. Zie http://kotaku.com/5174392/valkyria-chronicles-the-art-book

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/03/vc_art_book.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Het is enkel jammer dat:
spoiler:
scout's het spel domineren. Ik gokte eerst op shock en anti-tank, maar eens je nuttige commands hebt en Alica haar potentiaal tree hebt unlocked ben je niet te kloppen. Virtueel iedere missie heb ik gedaan in één à twee turns, met uitzondering van degene die je een specifiek aantal turns moet doen. Dit is onafhankelijk van de moeilijkheidsgraad, want zelfs in de moeilijke schermmutselingen kan je bijzonder veel doen met uitsluitend Alicia en een beetje hulp van een rokende Edelweiss.

De level cap is ook een beetje zielig, 20 levels tegenover 260k levels in Disgaea 3. Het feit dat je ook snel alles hebt upgegrade zonder te moeten grinden. Ik heb genoten van het verhaal en de gameplay in mijn eerste run, maar naarmate het einde wordt het toch wel te gemakkelijk. Een leuk spel, maar Disgaea 3 geniet toch mijn voorkeur als SJRPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Valkyria Chronicles DLC available on April 16th

The best PS3 RPG to date is getting three new expansions next week. Sega has announced three DLC packs for Valkyria Chronicles:

* Hard EX Mode adds a new difficulty to the campaign. The Edelweiss will be unavailable and enemies will be more lethal than before. Clearly, this is a mode for the hardcore VC players out there.
* Edy's Mission "Enter the Edy Detachment" – Edy and five squad members have been separated from Squad 7. In this new mission, players will have to use this small team to defend a small village from an Imperial Army attack.
* Selvaria's Mission "Behind Her Blue Flame" – No more Mr. Nice Guy. This DLC lets you play as the enemy. Play as Johann, an engineer assigned to Selvaria, in a mission that takes place right after the outbreak of Gallian battle lines.

The DLC will be available on the PlayStation Store in America and Europe. Each pack will be available for $4.99, £3.19 or €3.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Na het zien van de Anime (grappig) had ik weer behoefte om even Valkyria Chronicles te spelen en heb toen maar wat DLC's gekocht om te doen. Eigenlijk teveel geld, maar opzich wel grappige missies.

Edy's detachment is slechts een missie en Behind her blue flame heeft er twee. Wel raar om met de Imperials te spelen en Selvaria als scout te hebben, ze doet toch een tikkeltje meer damage dan de gemiddelde scout.

Edy's detachment heeft wel leuke stukjes dialoog. Marina, Homer en Jann zijn erg goed. Jann overtreft zichzelf met de volgende quote:

spoiler:
If it were up to me, I'd have been back at Papa Largo's side hours ago!
If anything happens to him while I'm not there, you'll hear from ME, sweetie!

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het goede nieuws: Er komt een Valkyria Chronicles 2 *O*
Het minder goede nieuws: Het is voor de PSP -O-

Pagina: 1