Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Naar aanleiding van een review heb ik de D-Link DGS-1008D E1 Green Ethernet edition 8-port 10/100/1000Mbps Gigabit Switch aangeschaft.
Alle LEDs op de switch branden zoals je zou verwachten en er worden door de switch geen problemen gedetecteerd. De switch verbreekt echter heel vaak de verbinding een tijdje, waardoor het bijvoorbeeld niet mogelijk is om grote bestanden over het netwerk te kopiëren en je meerdere keren dezelfde printopdracht naar de netwerkprinter moet sturen voordat er één aankomt. Met een programma met resume-support zie je dat hij bij het kopiëren een tijdje verbinding heeft, dan een tijdje helemaal stil staat, weer even verbinding heeft, weer stilstaat, etc. (In totaal gaat het kopiëren met mijn oude 100Mbit Switch, die zoals het hoort continue bleeft werken, veel sneller dan deze knipperlicht 1000Mbit Switch.)

Met mijn oude 100Mbit Switch heb ik nooit last van dit soort problemen gehad. De rest van het netwerk is niet veranderd, dus de switch moet het probleem veroorzaken. Aan geen van beide switches is iets in te stellen.

Bij het zoeken naar het probleem zag ik op Amazon.com dat er meer mensen last van dit probleem hebben, maar een oplossing wordt daar niet genoemd.

Weet iemand de oorzaak van en een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Ik heb ook een DLINK Gigabit switch staan (een relatief oude DGS-1008D, niet de GE uitvoering). Vroeger had ik soms ook dit probleem maar na veel zoeken, zag ik dat het probleem bij de lage kwaliteit van de netwerkkabels lag. Ik heb nu overal CAT5e & CAT6 kabel gebruikt en het was opgelost. Misschien is je DLINK switch daar ook gevoelig aan.

In de product beschrijving op de site van D-Link word het volgende gezegd:
8 Gigabit-poorten voor koperen kabels
Aangezien de acht poorten geschikt zijn voor Cat5e (of hoger) twisted-pair koperkabels, kunnen servers direct worden opgewaardeerd naar Gigabit-snelheden zonder dat hiervoor nieuwe en dure glasvezelkabels hoeven te worden aangelegd.

[ Voor 46% gewijzigd door flux_w42 op 24-11-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
flux_w42 schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:18:
Vroeger had ik soms ook dit probleem maar na veel zoeken, zag ik dat het probleem bij de lage kwaliteit van de netwerkkabels lag. Ik heb nu overal CAT5e & CAT6 kabel gebruikt en het was opgelost. Misschien is je DLINK switch daar ook gevoelig voor.
Ik gebruik overal al CAT5e kabels. Denk je dat het zin heeft deze door CAT6 kabels te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Neen, dat denk ik niet. CAT5e zou moeten volstaan. Ik vrees dat je probleem ergens anders (in switch zelf) zal liggen. Mocht je ergens een CAT6 kabel kunnen gebruiken om eens te testen zou je dat kunnen doen, maar ik denk niet dat dat je probleem zal oplossen.

• 4AMD
Waar kan het probleem dan door worden veroorzaakt?

Wat is een goede LAN diagnosetool om wat "debug info" mee te genereren (wanneer gebeurt het, hoe lang duurt het, welke snelheid wordt gehaald, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Sorry voor de schop, maar ik vroeg me af of dit probleem inmiddels is opgelost? Ben erg benieuwd naar de oorzaak?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
bouvrie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:21:
Sorry voor de schop, maar ik vroeg me af of dit probleem inmiddels is opgelost?
Ben erg benieuwd naar de oorzaak?
Het probleem is niet opgelost.

Ik heb de CAT5e kabels nog door CAT6 kabels vervangen, maar dat maakte geen merkbaar verschil.

Intussen hangen er een aantal andere computers aan deze switch, maar daarbij treden nooit problemen op.
De afgelopen maanden bleven de verbindingen via de switch volledig stabiel en haalde hij hoge snelheden.

Het probleem moet dus aan de specifieke combinatie van deze switch en de onboard Gigabit netwerkkaart op het MSI moederbord liggen, aangezien dezelfde switch goed werkt met andere computers en dezelfde netwerkkaart goed werkt met een andere switch.

• HanZie82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 18:04
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een MSI moederbord (wegvallende verbinding), na een nieuwe verse installatie met driver vers gedownload van het net werkte het weer naar behoren.
Pagina: 1