Hoofdcategorieën
Topicacties

Trojan Horse PSW banker4: AVG False positive

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
De koning

quote:
Loadichus schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:12:
Met de tips in dit topic is het al gelukt een aantal computers te maken, echter heb ik nu 1 probleem geval.

En de vraag is samen te vatten als: Hoe kan ik in Ubuntu de HD forceren om te openen?
Uhm forceren hoeft niet, probeer de volgende commands eens:
code:
1
2
sudo mkdir /local/
sudo mount /dev/hda1 /local/

Zo is 't bij mij gelukt op een kapotte cd, wel knoppix, maar dat zou niet uit moeten maken. Succes!

q9550@3.6GHz, 4GB ocz pc8000, msi p45 neo-f, club3d 4870 1GB OC, 80GB Intel x25-M Postville

Reg. datum: 16 november 2002

quote:
Church of Noise schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:41:
Ik heb user32.dll laten verwijderen door AVG, en had daarbij 't bijkomende nadeel dat ik 'n Asus eee 900 heb en voorlopig geen externe cd/dvd-lezer.
Na wat zoeken, heb ik dit programma'tje gevonden: http://www.ntfs.com/boot-disk.htm dat je toelaat een bootable usb-stick te maken (10 dagen free trial). Na 't klaarmaken van de usb-stick op m'n desktop, copieerde ik de dll ook op de stick, en het probleem was opgelost door met de usb stick te booten en de dll te copieren naar de juiste plaats.
Dit bootprogramma heeft me uiteindelijk geholpen. Thanks!

Reg. datum: 01 april 2004

Beste Allemaal,

Na het spitten door de diverse pagina's en links kan ik de laptop van mn schoonzusje niet aan de praat krijgen. Gisterenochtend ontving ik een alarm-sms dat haar laptop maar bleef opstarten en ze niet meer in windows kwam.

Het betreft een Acer Aspire 5101 AWLMi, bij het opstarten kom ik echter met geen mogelijkheid in de BIOS (F2). Het toetsenbord reageert nergens op, ook niet als ik in het scherm kom waar de keuze gemaakt kan worden voor bijvoorbeeld opstarten in de veilige modus.

Gisterenavond een CD op mijn eigen laptop gemaakt (BartPE-cd) en deze in de laptop van mijn schoonzusje gestopt....helaas....hij pakt de CD-rom niet als primair en ik kan dit niet instellen omdat ik niet bij de BIOS kom...

Ik heb dus geen idee wat ik er nu nog aan kan doen, iemand ?

Alvast bedankt! _/-\o_

Reg. datum: 11 januari 2001

Hoezo kom je niet in de bios ? Wachtwoord, of weet je niet welke toets ? Meestal is het de DEL toets, ESC, F10 etc...

Misscchien dat een bootable USB stick wel werkt voor je dan ?

24H a Day: Legendary Club Sounds on www.lazerhothits.com !

Reg. datum: 14 augustus 2004

Hallo allemaal,

Eerst had ik een complete reinstall gedaan toen ik nog niet wist dat AVG het probleem was. Gisteren heb ik samen met een maat handmatig de benodigde bestanden terug gezet. (Hij had een cd met een os, toen konden we op mijn harde schijf komen. Veilige modus werkte niet)

Enige wat ie nu doet is xp opstarten (geen startup loop meer gelukkig), en de melding "cocreateinstance error" geven. Klik je op ok doet ie verder niks meer. HELP!

Ik heb echt alles al geprobeerd en ben hier al 2 dagen mee bezig. Bedankt AVG.

slappezever wijzigde dit bericht 11-11-2008 09:07 (98%)

Reg. datum: 01 april 2004

quote:
ginod schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:53:
Hoezo kom je niet in de bios ? Wachtwoord, of weet je niet welke toets ? Meestal is het de DEL toets, ESC, F10 etc...

Misscchien dat een bootable USB stick wel werkt voor je dan ?
probleem is dat ik niet in de bios kom. Dus bij het opstarten kan ik de F2 toets (deze is nodig om in de bios te komen) indrukken wat ik wil maar er gebeurd niets....dus schiet de laptop daarna door na het windows opstartscherm en dat blijft ie continu opnieuw opstarten...

Als ik een bootable usb stick erin stop betwijfel ik of deze gepakt wordt, aangezien ook de 'bootable' cd die ik gemaakt had bij het opstarten van de laptop niet gepakt wordt...maar ga het proberen

Canon EOS400D Rulez
Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
AcidBanger schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:33:
Ik heb hetzelfde probleem hier ondervonden.

Als je geen map met servicepackfiles op je PC heb kan je gewoon het DLL bestandje terug vinden op je windows CD/DVD.

C:\i386

Als je de commando zoekt om hem te vervangen ( in windows recovery console )ik post hem hieronder.

copy D:\i386\user32.dl_ C:\WINDOWS\System32\user32.dll

Ik ben ervan uitgegaan dat je CD/DVD station D: is kan natuurlijk verschillen per PC.
Ik had hetzelfde, maar heb het volgende gedaan (komt op hetzelfde neer...)

copy C:\WINDOWS\i386\user32.dl_ C:\WINDOWS\System32\user32.dll
quote:
huh :?

Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Canon EF 70-200mm F/2.8 L USM | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters

***** Sorry voor de TEST post. Ik wist niet meer of ik van deze site een pass had ****

Hallo allemaal,

Eerst had ik een complete reinstall gedaan toen ik nog niet wist dat AVG het probleem was. Gisteren heb ik samen met een maat handmatig de benodigde bestanden terug gezet. (Hij had een cd met een os, toen konden we op mijn harde schijf komen. Veilige modus werkte niet)

Enige wat ie nu doet is xp opstarten (geen startup loop meer gelukkig), en de melding "cocreateinstance error" geven. Klik je op ok doet ie verder niks meer. HELP!

Reg. datum: 23 september 2008

quote:
Ron25 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:07:
[...]

probleem is dat ik niet in de bios kom. Dus bij het opstarten kan ik de F2 toets (deze is nodig om in de bios te komen) indrukken wat ik wil maar er gebeurd niets....dus schiet de laptop daarna door na het windows opstartscherm en dat blijft ie continu opnieuw opstarten...

Als ik een bootable usb stick erin stop betwijfel ik of deze gepakt wordt, aangezien ook de 'bootable' cd die ik gemaakt had bij het opstarten van de laptop niet gepakt wordt...maar ga het proberen
Misschien werkt het wel om de BIOS via een extern toetsenbord te benaderen.

Reg. datum: 12 juli 2002

quote:
slappezever schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:11:
***** Sorry voor de TEST post. Ik wist niet meer of ik van deze site een pass had ****

Hallo allemaal,

Het is niet echt nuttig om binnen 10min je vraag opnieuw te stellen (wordt sowieso ook niet echt op prijs gesteld). Heb je die melding al eens in Google gegooid? Lijkt er dus op dat een of ander programma niet lekker meer werkt.
Welke bestanden heb je teruggezet? In de meeste gevallen is het nl. voldoende om maar 1 bestand terug te zetten..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

room with a moose!
Reg. datum: 29 januari 2008

quote:
Ron25 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:07:
[...]

Hierzo hetzelfde liedje... :/
PC van schoonfamilie vertoonde kuren, bsod's en onverwachte restarts etc.
Pas nu zie ik dit hele verhaal, en ja, ook zij hebben AVG geinstalleerd.
Vanavond wil ik proberen de dll(s) terug te zetten, maar ook bij mij werkt het toetsenbord niet meer.
Begin van de maandag nog wel, echter na een aantal forced restarts hield hij ermee op.
Ligt niet aan het toetsenbord, ander geprobeerd zelfde resultaat.
Melding in de POST over ontbrekend toetsenbord verschijnt...

Enig idee hoe dit op te lossen??

You smell funny
Reg. datum: 09 september 2002

Ik heb gisteren ook een uur liggen kloten bij een nicht van me, heb 4 verschillende oplossingen geprobeerd maar kwam er niet uit. Vanmiddag kwam er nog iemand langs, hopelijk krijgt die het gefixed...

Lid worden van lockerz.com? Stuur een DM!

Reg. datum: 10 november 2008

Beste mensen,

Hier dus nog een geval, alleen ik kom niet eens verder dan de keuze voor veilige modus (f8), heb geen opstartcd of usb stick en ben een totale nitwit op dit gebied.
Probleem: opstartloop. Ik kom dus niet verder. Ik kan voor veilige modus kiezen, maar dan start ie niet door. Vervolgens gaat ie dan weer vrolijk opnieuw opstarten. Ook bij de keuze laatste config terugzetten gebeurt er niets.
Hoe werkt dat Live ubuntu? ik zie daar linux voorbij komen. wat is dat en kan dat gewoon op een pc met windows xp prof sp2?
Wat moet ik dan precies downloaden? Ik hoop dat iemand mij wil helpen?!

Thanks alvast!

jacq.

^ Related ^

quote:
sjakkie99 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:50:
Beste mensen,

Hier dus nog een geval, alleen ik kom niet eens verder dan de keuze voor veilige modus (f8), heb geen opstartcd of usb stick en ben een totale nitwit op dit gebied.
Probleem: opstartloop. Ik kom dus niet verder. Ik kan voor veilige modus kiezen, maar dan start ie niet door. Vervolgens gaat ie dan weer vrolijk opnieuw opstarten. Ook bij de keuze laatste config terugzetten gebeurt er niets.
Hoe werkt dat Live ubuntu? ik zie daar linux voorbij komen. wat is dat en kan dat gewoon op een pc met windows xp prof sp2?
Wat moet ik dan precies downloaden? Ik hoop dat iemand mij wil helpen?!

Thanks alvast!

jacq.
Ik snap dat je het lastig vind, maar neem alsjeblieft eerst dit hele topic door. Er staat alles in wat je nodig hebt. Zaak is het even om bijvoorbeeld Hiren's bootdisk of BartPE te downloaden.

Ongelooflijk!

Reg. datum: 10 november 2008

Oke, thanks ik had al gekeken bij dat BartPE en ik heb daar het volgende gedownload: BootdiskDemo-setup, maar dan snap ik verder niet meer wat ik moet doen. ;-) hopeloos geval (ik) dus.

quote:
FlipFluitketel schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:42:
[...]

Het is niet echt nuttig om binnen 10min je vraag opnieuw te stellen (wordt sowieso ook niet echt op prijs gesteld). Heb je die melding al eens in Google gegooid? Lijkt er dus op dat een of ander programma niet lekker meer werkt.
Welke bestanden heb je teruggezet? In de meeste gevallen is het nl. voldoende om maar 1 bestand terug te zetten..
Ik heb dat natuurlijk eerst gedaan. Maar ik had voor de crash geen problemen. Ik heb AVG eraf gegooid, mischien dat ik de laatste paar progjes eraf moet gooien die ik voor de crash heb geinstalleerd? Ik kan eens kijjken of ik een uninstall kan runnen vanuit safe mode. Vanavond weet ik meer, mocht ik het oplossen meld ik het hier ook weer.

edit: ik heb 2 bestanden teruggezet. die .dll dingen

slappezever wijzigde dit bericht 11-11-2008 15:15 (3%)

Insane Obtrusion

Nu geeft ie:

STOP: c0000139 (entrypoint niet gevonden)
kan entrypoint van procedure issetenabled niet vinden in dll-bestand USER32.dll

Verkeerd DLL bestand? Ik heb geen idee welke versie ie dan wil hebben ? Ik heb er nu de file uit NTuninstallkb9502 balblabla map gehaald...

Canon EOS 40D -|- Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM -|- Sigma 18-50 mm F/3.5-5.6 DC -|- 4GB Sandisk Extreme II || - Specs -

The true Marx...

Is er stomtoevallig een verschil in opzet voor XP Home en XP prof?

XP prof. machines gaven geen probleem maar er is een laptop met XP Home en dat blijft maar mislukken...

Op alle XP Prof. machines stond er nog wel een user32.dll in de system32 map (welke na overschrijven weer een werkend systeem oplevert) maar op de XP Home machine kan ik geen enkel bestand vinden dat op user32.dll lijkt?

Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?

Gezocht: pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Reg. datum: 11 november 2003

Ik heb het op de volgende manier opgelost gekregen.

Computer opstarten met de bootcd van Ghost 9

en dan heb ik de user32.dll naar C:\windows\system32\ gekopieerd. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$
Dus even bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd, enkel deze werkte goed.

Thanks!

Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
AKA_ACE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:58:
Is er stomtoevallig een verschil in opzet voor XP Home en XP prof?

XP prof. machines gaven geen probleem maar er is een laptop met XP Home en dat blijft maar mislukken...

Op alle XP Prof. machines stond er nog wel een user32.dll in de system32 map (welke na overschrijven weer een werkend systeem oplevert) maar op de XP Home machine kan ik geen enkel bestand vinden dat op user32.dll lijkt?

Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
Hmm op mijn XP Prof was geen user32.dll meer aanwezig, ik wilde, zoals de instructie op dat nucia oid, gaf, de oude user32.dll renamen, maar dat was niet mogelijk want het bestand was er niet meer. Dus hoefde ik alleen stap 2 te doen, user32.dll kopieren van XP SP2 CD naar desystem32 map. Daarna startte de PC weer gewoon op :)

Pentax K10D | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

Reg. datum: 15 augustus 2007

Hoe zit het met windows vista? het is ook bij mijn laptop gebeurt, maar ik heb vista ultimate

Buurmans PC
met forum hier gelukkig direct begrepen dat dit ook beij hem gebeurd was.

Met Veilige modus: nét niet, eigenwijs, nieuwer user32.dll geladen: nieuw blauw scherm: gdi entry o.i.d.
Toen geen veilige modus meer mogelijk |:(

Met Knoppix Cd (nieuw gemaakt) nét niet: user32.dll kan niet verwijderd of gerenamed of permissies veranderd, niets.

Met BartPE CD(nieuw gemaakt)uiteindelijk gelukt. Leuke puzzle. Net als verhuizen: voor een ander is het leuk, voor jezelf niks aan.

Bedankt mensen :)

The true Marx...

quote:
-Emiel- schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:06:
[...]

Hmm op mijn XP Prof was geen user32.dll meer aanwezig, ik wilde, zoals de instructie op dat nucia oid, gaf, de oude user32.dll renamen, maar dat was niet mogelijk want het bestand was er niet meer. Dus hoefde ik alleen stap 2 te doen, user32.dll kopieren van XP SP2 CD naar desystem32 map. Daarna startte de PC weer gewoon op :)
De grap hierachter, voor zover het leuk is dan, dat alle XP Prof. bakken nu weer werken maar dat ik de XP Home laptop gewoon niet meer op gang kan krijgen, waar ik dat user32.dll ding ook zet...

Zou er in XP Home een ander soort user32.dll zitten?
Ik kan daar niets over vinden...

Gezocht: pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Dipstick
Reg. datum: 04 december 2000

Kan deze foutieve update ook W98 systemen treffen? Ik heb namelijk een klant met een 98 pc die niet meer wil booten sinds zondagavond..

Ter land, ter zee en in je ster

Nou gisteren ook eens geprobeerd bij iemand met een Asus laptop. Had al iemand anders geholpen waar het zo gelukt was in veilige modus.

Veilige modus werkte niet, ook alleen opdrachtprompt niet.

Windows CD erin, herstelconsole starten...vraagt hij om het adminstrator wachtwoord. Een simpele enter was het niet, vanalles liggen proberen, admin, root maar ik kwam er echt niet in....de mensen van de laptop wisten van niks natuurlijk.

Moet ik weer een keer terug....:(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009