[Ubuntu Hardy] Surfnet (bedraad) met SecureW2 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Hallo Forummers,

Ik heb momenteel een internetaansluiting (bedraad) van Surfnet in Leiden. Normaal dien je deze in windows aan te sluiten met het programma SecureW2. Ik wil deze verbinding echter in Ubuntu Hardy aan de praat krijgen.

Ik heb veel op google gezocht hoe dit nu in Ubuntu Hardy moet maar ik snap weinig van de uitleg die ze daar geven. Tevens gaan veel vragen over de draadloze/wireless Surfnet verbinding. Een goed voorbeeld is deze threat: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11168.

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik moet doen inclusief de commando's?

Ik dank iedereen alvast heel erg voor hun antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47
Zoek op 802.1x :) In feite is SecureW2 niets meer dan een 802.1x client voor Windows.

edit: misschien kan je wel afkijken van de instellingen van het eduroam netwerk (over wireless LAN).

edit2: wat is er mis met de uitleg van de laatste post in de link naar het NL Ubuntu forum? Staat alles duidelijk in. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door gertvdijk op 06-11-2008 01:13 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik ben iemand die vrij nieuw is met dit systeem. Ik heb het bestand gevonden om te editen. Echter, dit bestand is leeg. Wellicht kan iemand de moeite nemen om dit stap voor stap uit te leggen (wat vaak gebeurt naar ubuntu gebruikers toe.)

Het lijkt me sterk dat ik nog niet het één en ander geprobeert heb. ;(

edit: het gaat via lijbrandt, hier een link met de handleiding: http://www.lijbrandt-telecom.nl/1x/

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite. :)

[ Voor 20% gewijzigd door nurret op 06-11-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat lukt er precies niet aan tekst in een leeg bestand zetten? Als je niet aangeeft wat er niet lukt, kunnen wij niet zeggen wat je verkeerd doet natuurlijk, stap voor stap staat het volgens mij al in dat topic op het ubuntu-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71810

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar in Intrepid zit standaard 802.1x support in de nieuwe networkmanager.
Ik gebruik 802.1x voor wifi onder ubuntu 8.10 en dat werkt perfect.