Passieve VGA koeler voor een HD4670

Pagina: 1
Acties:

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2025
Hallo mensen
Ik ben aan het rondkijken voor een passieve koeler voor mij HD4670
alleen heb ik daarbij een groot probleem plaatsgebrek.
Ik heb de HD4670 in mijn HTPC de voeding zit direct boven de kaart dus koelers met heatpipes die verder uitsteken als de kaart zelf vallen al af.
Ook heb ik twee slots in totaal tot mijn beschikking die van de videokaart zelf en een vrije
daarachter zit mijn geluidskaart en natuurlijk zou ik daar geen kortsluiting willen veroorzaken.
Mijn versie van de kaart is deze:
http://www.asus.com/produ...=0&model=2547&modelmenu=1
Ik vind dat de koeler die erop zit een heel vervelend en storend geluid maakt
de fan kon ook moeilijk ergens zijn frisse lucht vandaan halen omdat die zowat tegen mijn geluidskaart aanzat.
Ik draai hem nu tijdelijk zonder fan erop dus ook al passief maar dat koelt naar mijn mening niet goed genoeg
under load 83 graden terwijl het op me kamertje redelijk koud is dus alvast voor de zomer wil ik een andere koeler.

Ik heb al gekeken naar de Artic Accelerero S2 maar die is veel te breed
en naar de Zalman VF-1000 waar ik dan eventueel de fan vanaf zou kunnen slopen of niet aanzetten.
Alleen die Zalman lijkt toch ook net te groot door de heatpipes die iets uitsteken en de dikte van het ding.

Als het echt een stille koeler is mag het ook wel met koeler maar liever niet natuurlijk.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik heb me al suf gezocht naar koelers en allerlei plaatjes gezocht over de precieze grote etc. in google afbeeldingen maar nog niet echt iets kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Thieme

Verwijderd

om welke behuizing gaat het?

• thieme1989
Het gaat om een Apevia X-QPack1
Ik weet het is niet echt een HTPC behuizing maar hij doet wel dienst als ;)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:06
Een Thermalright HR-03 GT kan je op twee manieren monteren:
Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/1195484676I5IHFkqvEm_4_7_l.jpg
Als er dus geen plaats genoeg is aan de onderkant van de kaart, dan misschien wel aan de bovenkant? ;) Maar misschien is die ook te hoog en zit de voeding dus in de weg?

[ Voor 31% gewijzigd door D-Three op 01-11-2008 21:09 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een S1 Rev. 2 is gewoon te buigen en zou dan precies in de ruimte tussen je voeding en kaart moeten passen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v221/AuraAllan/Comp/AC%20S2/ACS2.jpg
Een vriend van mij is hetzelfde van plan, maar met een 4850.

Je zou ook een Thermalright T-Rad² kunnen bekijken:
Afbeeldingslocatie: http://lokalhoszt.hu/pics/keptarto/Skizz_thermalright_t-rad2_vga_cooler_04.jpg

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• thieme1989
Bedankt voor het meedenken allemaal,

@Laagvliegerke
Ik had die koeler al als eerste bekeken maar die heatpipes zouden dan zowat in de voeding zitten dus dat gaat niet werken.
@Wiethoofd
Ik denk dat de S1 dan alsnog te dik is om tussen de voeding en de kaart te passen in ieder geval goed gevonden.
En wat de T-rad² betreft volgens de thermalright site is die niet compatible met de HD4670
Of heeft Asus een afwijkende layout waardoor die wel zou kunnen passen?
Edit: ik denk trouwens dat zelfs die T-Rad² ook nog te ver uitsteekt naar boven :(

[ Voor 8% gewijzigd door thieme1989 op 01-11-2008 21:30 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

Wiethoofd

Broadcast TOM

thieme1989 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:29:
En wat de T-rad² betreft volgens de thermalright site is die niet compatible met de HD4670
Of heeft Asus een afwijkende layout waardoor die wel zou kunnen passen?
Edit: ik denk trouwens dat zelfs die T-Rad² ook nog te ver uitsteekt naar boven :(
Thermalright compatibilitylist
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/skymtl/GPU_COOLER/TRAD/T-RAD-41.jpg
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat hij niet op een 4670 zou gaan passen, de 4xx0 serie van ati heeft dezelfde mountingholes.

Het gaat er alleen om dat ze het reference design hebben, omdat er anders dingen naar boven uitsteken, en asus kennende zou je daar best eens pech mee kunnen hebben. (productfoto's vergelijken tussen merken en de jouwe moet daar uitsluitsel over geven)

En dat hij te ver uit zou steken slaat nergens op, hij is namelijk net zo groot/hoog als je grafische kaart al dan niet maximaal een centimeter extra.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• thieme1989
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:35:
[...]

Thermalright compatibilitylist
*Pic*
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat hij niet op een 4670 zou gaan passen, de 4xx0 serie van ati heeft dezelfde mountingholes.

Het gaat er alleen om dat ze het reference design hebben, omdat er anders dingen naar boven uitsteken, en asus kennende zou je daar best eens pech mee kunnen hebben. (productfoto's vergelijken tussen merken en de jouwe moet daar uitsluitsel over geven)

En dat hij te ver uit zou steken slaat nergens op, hij is namelijk net zo groot/hoog als je grafische kaart al dan niet maximaal een centimeter extra.
Hier haal ik dat vandaan
http://www.thermalright.c...Compatibility%20List.html
Oja en die extra centimeter geeft waarschijnlijk wel net problemen in mijn kast |:(

[ Voor 3% gewijzigd door thieme1989 op 01-11-2008 21:47 ]

• thieme1989
*Bump*
Iemand nog suggesties?

• thieme1989
Helaas een tripplepost maar ik ga waarschijnlijk de Scythe musashi kopen

In ieder geval bedankt voor alle suggesties

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb ook onlangs deze kaart gekocht en ik vind de kaart ook behoorlijk wat herrie maken. Nu zit ik als een gek te zoeken met (actieve) koeler op de HD4670 past, maar ik kan er geen een vinden.... Iemand suggesties?

Ennuh... De Scythe Masashi is toch niet compatible met de HD4670, of ben ik gek?

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:12
de hd 4670 is goed passief te koelen zie hier

[ Voor 44% gewijzigd door greatchampion op 10-11-2008 22:35 ]

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02-2025
Oh ja. Thnx :)
Pagina: 1