ATI HD 4670 met Arctic Accelero S2

Pagina: 1
Acties:

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Simpele vraag:

Koelt de Arctic Accelero S2 de HD 4670 voldoende in stress mode zonder een fan? Ik heb namelijk deze passieve koeling nog hier liggen (van x1600). Op de site staat (nog) niks over de ondersteuning ervan. Hier staat dat het wel past maar er wordt niks gerept over de koelvermogen.

Heeft iemand dit al een keer gemonteerd? Anders moet ik m'n eigen kaart gebruiken als proefkonijn :+

Verwijderd

ik denk ook dat de enige manier is om het te proberen!

is de HD4670 te verkrijgen als passieve kaart? zoja, dan dunkt mij dat het wel moet lukken!

Verwijderd

Ik denk dat het wel werk, omdat Artic Cooling een koeler heeft die passief zijn werk doet op een X1950 en wordt velen malen heter.
Zie link: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=139

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Dat is natuurlijk nogal moeilijk te zeggen als je niets meldt over je airflow. Als 8 case-fans in je kast hebt lijkt het me geen probleem om dit passief te draaien. Als je er 0 hebt wordt het verhaal wat anders.

Zoals je hieronder ziet gebruikt de HD4670 niet echt veel stroom, dus het lijkt me dat met een beetje redelijke airflow passieve koeling wel goed genoeg moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/powercolor-pcshd4670-512mb/4670_power.gif

Om te vergelijken, je X1600 gebruikte niet veel minder:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/power-noise/cons_main.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Depep op 05-11-2008 14:54 ]

specs

• greatchampion
Zo!

Ik had vandaag even de tijd om de Arctic Accelero S2 op m'n HD 4670 te monteren. De resultaten zijn ong. als volgt:

HD 4670 stock koeler: idle 35 graden, stressed 45-50 graden
HD 4670 + S2: idle 38 graden, stressed 50-55 graden

Dit met 1 120x120 fan achter in de kast (centurion 5)

Voor alsnog is dit goed te doen. Maar of het in de zomer ook voldoende is weet ik uiteraard niet ;).

Het kan dus, maar wel de airflow goed houden 8)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zo ongelofelijk veel zal de zomer niet schelen. Zeg maar stresstempMax + verschil in kamertemperatuur = nieuwe stresstempMax. Zal hooguit 65 graden worden, don't worry ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je ook de geheugenkoelblokjes geïnstalleerd of niet? :) Ik overweeg ook om deze kaart te kopen met een Accelero S2 erop maar aangezien die koelblokjes vaak niet goed plakken.

• greatchampion
De koelblokjes zitten er ook op. Ik heb de koelblokjes, die ik eerst op de x1600pro heb gemonteerd, gewoon weer op de hd4670 gemonteerd. Lukt goed als je maar voorzichtig ben bij het losmaken van de koelblokjes. Zolang je het goed doet plakt het ook de 2e keer.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb net een Accelero S2 op een Asus EAH4670 512MB gemonteerd. Deze heeft een andere layout dan het referentiedesign maar het paste perfect. Alleen één condensator kwam maar net onder de koelvinnen uit. De koelblokjes voor het geheugen heb ik er maar niet opgeplakt omdat de geheugenchips nauwelijks warm werden.

Idle: 37°C - 39°C
Stressed: 42 - 65°C afhankelijk van de toepassing (Need For Speed Carbon was het warmst gek genoeg :P)

Dit is met een Centurion 5 kast met een 120mm ventilator (die met PWM op 550rpm draait) vanachter en een 80mm ventilator van voor op 5V.

[ Voor 28% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-11-2008 22:08 ]

Pagina: 1