Computerland aanklagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Topicstarter
Een goede kennis van mij heeft vorig jaar rond mei een Acer Aspire gehaald bij computerland Utrecht.
Dit model had hierin een Nvidia 7300 Go. Na enkele maanden (4 of 5) kwam er telkens artifacts op de scherm bij het starten van spellen of zelfs windows.
We zijn vervolgens naar Computerland gegaan voor reparatie. Computerland stuurde het op en een maand later kregen we het terug. Acer had dus alleen bios geflasht en verder niet veel aan gedaan. Zelfde problemen blijven.
Na 5 reparaties is het NOG niet opgelost.
Nu heb ik een aangetekende formele brief geschreven naar Computerland met de eis voor een andere laptop.
Zij zijn de verkopende partij en moeten daarom mij of mijn geld terug geven of een nieuw apparaat. Ik weet dat de technische fout bij Acer ligt, maar hen kan ik moeilijk aanklagen.

Nu was mijn vraag, hoe moet ik dit aanpakken? Computerland kreeg 2 weken de tijd om te reageren op mijn brief, wat ze niet deden. Ik wil hier echte stappen van maken. De garantie van de laptop is momenteel wel verstreken, maar als ik kan aantonen dat er 5 reparaties zijn geweest en daarin het probleem nog niet opgelost is, sta ik toch ook in mijn recht?

Naar welke site moet ik gaan of welke instantie om computerland aan te klagen?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
Aanklagen is natuurlijk ook gelijk weer zo'n groot woord ;). Ik zou zeggen neem contact op met je rechtsbijstandverzekering en laat ze de door jouw gevolgde procedure eens bekijken. Dan hoor je snel genoeg wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je misschien rechtsbijstand?
Ga nog een bij de winkel lang. Dat praat vaak wat eenvoudiger.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je kennis koopt een laptop en nu wil jij je geld terug? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 17-10-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:51:
Je kennis koopt een laptop en nu wil jij je geld terug? ;)
Met ^^ Check de rechtsbijstandverzekering va je kennis... niet die van jou dus ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibsinon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Hoi,

volgens de wet is het zo dat de winkel verantwoordelijk is voor het product, ook wanneer hun evt garantie- datum is verlopen. Het betreft hier een laptop die zeker jaren mee kan (als voorbeeld langer dan 3 jaar).
Mocht er een defect optreden dan moet de winkel zoeken naar een oplossing. Eerste oplossing heeft niet geholpen dus moeten ze het product terugnemen en een nieuwe leveren, dit kun je geloof ik niet eisen maar is vaak wel slim voor het behoudt van de klanten.
Winkels zijn vaak aangesloten bij een consumenten organisatie. Daar moet de winkel het voorleggen en die kunnen dan een oordeel vellen.

Is mij ook eens overkomen. Maar dan met een Flat-screen. Had 1 dode pixel, maar kreeg mooi wel een totaal nieuwe mee :*)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat:

http://zoeken.rechtspraak...n&ljn=BA5778&u_ljn=BA5778

Waar:
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/De+kantonrechter/

hoe:
Wikipedia: Dagvaardingsprocedure (Nederland)

Dus je hebt een deurwaarder nodig voor de dagvaarding?
http://www.justitie.nl/on..._gerechtelijke_procedure/

Je kunt zelf ook een dagvaargings voorbeeld zoeken op internet? en die laten betekenen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:03

Eijkb

Zo.

Ik heb dit een keer gehad met een Acer laptop en heb op een gegeven moment een mail gestuurd naar Acer met de vraag of dat ze uit coulance alsnog een keer de laptop ter reparatie konden nemen. Dat is gebeurd zonder kosten. In de brief uiteraard vermeld dat de laptop voor het zelfde probleem al vaker ter reparatie is aangeboden, met die betreffende ordernummers erbij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@gibsinon
hoe kom ik achter bij welke comsumentenbond Computerland zit?
google doet zijn werk niet.

@eijkb, dat is niet het geval, ze hebben 5 keer gerepareerd en een keer daarvan een hele nieuwe moederbord ingezet, maar alsnog blijven de artifacts terugkomen.
Ligt aan de 7300 kaart van Nvidia. 5 keer repareren binnen de garantie termijn is dus volgens de wet 3 keer teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
Anoniem: 114361 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:42:
Ligt aan de 7300 kaart van Nvidia. 5 keer repareren binnen de garantie termijn is dus volgens de wet 3 keer teveel.
Die kaart zit waarschijnlijk verwerkt in/op het moederbord, en is dus al minimaal een keer vervangen. Ik zou het probleem ergens anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 114361 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:42:
5 keer repareren binnen de garantie termijn is dus volgens de wet 3 keer teveel.
Welke wet? Het is gebruikelijk dat na 3x reparatie een nieuwe wordt aangeboden.

Aangezien je meermaals herstel van de zaak hebt gevraagd, zonder succes blijkbaar, moeten ze of een vervangen minimaal gelijkwaardig model leveren of de overeenkomst ontbinden waardoor je het volledige aankoopbedrag terugkrijgt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xandrios schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Die kaart zit waarschijnlijk verwerkt in/op het moederbord, en is dus al minimaal een keer vervangen. Ik zou het probleem ergens anders zoeken.
Het gaat nu niet meer om waar het probleem ligt, maar dat er een ander apparaat moet komen.
De site van Consuwijzer ligt down, maar is dat de plaats waar ik kan zie of CL is aangesloten bij een consumentenorganisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 12:03
De snelste methode om bij Computerland dergelijke zaken afgehandeld te krijgen, is door per email contact op te nemen met hun klachtenafhandeling, via klachten [at] computerland punt nl.

Ook Computerland Utrecht is maar afhankelijk van de grillen van Acer, en ook de jongens die daar werken zijn maar mensen, met een directie boven zich die de regels opstellen.

En 1 tip als je er naartoe gaat. Blijf netjes. Ga niet lopen schreeuwen/tieren/eisen in die winkel, want daar bereik je niets mee. Daarmee zorg je alleen maar dat ze je niet mogen, en zullen ze nog minder voor elkaar weten te krijgen...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 14:26
Vraag bij je vriend (oid) gewoon even naar de rechtsbijstand. Heb ik ook ooit gedaan en werkt het beste en snelste ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brede P schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:35:
De snelste methode om bij Computerland dergelijke zaken afgehandeld te krijgen, is door per email contact op te nemen met hun klachtenafhandeling, via klachten [at] computerland punt nl.

Ook Computerland Utrecht is maar afhankelijk van de grillen van Acer, en ook de jongens die daar werken zijn maar mensen, met een directie boven zich die de regels opstellen.

En 1 tip als je er naartoe gaat. Blijf netjes. Ga niet lopen schreeuwen/tieren/eisen in die winkel, want daar bereik je niets mee. Daarmee zorg je alleen maar dat ze je niet mogen, en zullen ze nog minder voor elkaar weten te krijgen...
Ik snap heel goed wat je bedoelt, en heb dat ook al gedaan.
Bij de 4e keer zei ik dat ik geen verandering inzag en daardoor liever een ander apparaat wou. Dit kon natuurlijk niet volgens de bedrijfsleider. Waarna ik hem terecht wees op de regels van consumentenkoop. Hij antwoordde: ohw ga je het volgens de wet spelen? want dan stuur ik hem geeneens meer op voor reparatie.

Natuurlijk hebben die jongens er neits mee te maken, maar de bedrijfsleider des te meer. Ik snap ook heel goed dat hij er verder niets mee kan, want het ligt 100% aan acer, maar ik heb geen koopovereenkomst met Acer.

Het nu naar ze toelopen heeft geen zin meer, want ik heb al een aangetekende brief geschreven waar ze niet op terugantwoorden. Nu wil ik gewoon stappen nemen. Dus alle andere ideeën: bedankt voor het meedenken, maar ik wil alleen weten hoe sleep ik ze voor het gerecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 114361 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:04:
[...]

Waarna ik hem terecht wees op de regels van consumentenkoop. Hij antwoordde: ohw ga je het volgens de wet spelen? want dan stuur ik hem geeneens meer op voor reparatie.
Wat een incompetente bedrijfslijer.
Het nu naar ze toelopen heeft geen zin meer, want ik heb al een aangetekende brief geschreven waar ze niet op terugantwoorden. Nu wil ik gewoon stappen nemen. Dus alle andere ideeën: bedankt voor het meedenken, maar ik wil alleen weten hoe sleep ik ze voor het gerecht.
Advocaat/Juridisch Loket, rechtsbijstandverzekering of direct naar een deurwaarder om een dagvaarding te laten betekenen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

TS, zet je DM eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 114361 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:04:
[...]
Waarna ik hem terecht wees op de regels van consumentenkoop. Hij antwoordde: ohw ga je het volgens de wet spelen? want dan stuur ik hem geeneens meer op voor reparatie.
"Want de wet, daar heeft u natuurlijk geen boodschap aan!"

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is een DM?

Ik ben gaan kijken op de site van de geschillencommissie, maar het gaat al fout bij het inloggen. Site is zeer onduidelijk. Ben nog steeds niet achter bij welke branche organisatie Computerland is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:30

Haan

dotnetter

Anoniem: 114361 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:04:
[...]

Wat is een DM?

Ik ben gaan kijken op de site van de geschillencommissie, maar het gaat al fout bij het inloggen. Site is zeer onduidelijk. Ben nog steeds niet achter bij welke branche organisatie Computerland is aangesloten.
DM is Direct Message, daarmee kunnen users onderling berichten sturen.

Ik weet niet of Computerland uberhaupt bij een organisatie is aangesloten, ik weet wel dat ze onderdeel zijn van de Paradigit Group, misschien dat je daar wat mee kan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55170

Anoniem: 114361 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:04:
[...]
Ik begrijp van dit hele verhaal een aantal zaken niet en ik zal met bovenstaande quote van je te beginnen.

Computerland is een bedrijf, dat heeft een kvk nummer en dat kun je gratis en voor niks opzoeken en daarna invoeren op de website van de sgc (geschillencommissie).
Computerland is onderdeel van Paradigit, dus je kunt ook dat kvk nummer gebruiken.
Heb je dat al geprobeerd ?
het gaat al fout bij het inloggen
waar wil je inloggen - heb je dan al een lopende klacht. Inloggen is bedoeld voor bestaande cases - dat staat er ook duidelijk vermeld hoor?
hint: wist je dat sgc ook de mogelijkheid geeft een vraag te stellen per e-mail / telefoon

Ergens schrijf je ook dat je
(een) aangetekende formele brief geschreven (hebt) naar Computerland
Was dat naar het filiaal of hoofdkantoor? Het is gebruikelijk (in de regel zelfs verplicht) dat filialen al dit soort stukken doorsturen naar het hoofdkantoor. Realiseer je wel, dat verkeerd adresseren reden kan zijn voor het uitblijven van een reactie.

Daarnaast - en eigenlijk nog veel belangrijker - de koper moet deze acties inzetten. En in geval van een minderjarige zijn/haar ouders/verzorgers. Hou daar rekening mee, want bij de sgc kan je klacht afgewezen worden op onduidelijkheid hierover.

Voor de rest kan ik je (met anderen hiervoor) slechts aanraden dit te laten doen door iemand die er echt verstand van heeft, aka een deskundige.
Mocht je het leuker vinden een sgc procedure te starten (en ja dat is leuk, boeiend, leerzaam en niet eng) lees je dan vooral vooraf goed in. Er staat genoeg op de site aan cases die erop lijken.
Oh ja en wat je ook doet, blijf _zo lang mogelijk_ rustig en beleefd. (8>
Pagina: 1