4 beeldschermen, wat heb ik er voor nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 18:29
Zelf dacht ik aan een Gigabyte DS3P, P35 moederbord met een tweetal PCI-e x16 sloten. Een Intel Dual Core processor en 2GB DDR2

Een tweetal grafische kaarten zoals de NVIDIA 9600GT met dual DVI aansluitingen.

Een viertal 24" schermen 1920x1080 (nog niet bepaald welke)

Ik gebruik Windows XP. De PC wordt alleen gebruikt voor online poker, met een x aantal pokerschermen open. Er worden dus geen games of andere zware applicaties gebruikt.

Wat is belangrijk? Het is belangrijk dat het aansturen van de schermen probleemloos werkt. Zijn de 9600GT's daartoe in staat of zijn er speciale drivers nodig? Moet je ze in SLI zetten of juist niet. Zelf heb ik begrepen dat Matrox een goede oplossing biedt met zijn P690 grafische kaarten. Tenminste op de webpagina wordt vermeld dat het mogelijk is een tweetal kaarten te bundelen om 4 schermen gelijktijdig aan te sturen zowel analoog (converter) als via DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn sommige quadro NVS kaartjes hier ook heel geschikt voor.. Quadro NVS 440 met ondersteuning voor 4 schermen is ook wel op marktplaats te vinden.. Ben je met 1 goedkoop kaartje klaar... Er zitten 2 kabels bij die 1 aansluiting split in 2 aansluitingen....

edit, die dus:

Afbeeldingslocatie: http://compeve.com/images/quadro_nvs_440_compeve.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door maratropa op 26-09-2008 21:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI wil je juist niet, want dan verlies je je dual monitor mogelijkheden. Ik zou zelf gewoon de 2 simpelste budget kaartjes pakken met 2 outputs erop. Je hebt daar echt geen zwarte 9600s voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
4 schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 00:44
Ik ga ook maar is leren pokeren, zal dus wel goed verdienen :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan gewoon twee heel simpele kaartjes namen en die zet je er in, drivers installeren en klaar. Het is zelfs mogelijk om het met hele oude videokaartjes te doen, enkel let wel op de beperkingen van die kaartjes dan. Maar je hebt er verder eigenlijk niks voor nodig. Je kan dus gewoon een kaart als de 8400GS Silent van asus gebruiken, zolang hij maar twee aansluitingen heeft. Moederbord met twee pci-e sloten is wel het makkelijkst, maar je kan ook een pci videokaart gebruiken ipv pci-e mocht je al een bestaande setup hebben en enkel een videokaart erbij nodig hebben.
Kan wel Ultramon aanraden, kan je makkelijk programma's naar andere monitoren sturen en je kan per monitor een eigen taakbalk hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ik zou zeggen, verdiep je er eerst eens in. Als je even zoekt is hier een hele hoop over te vinden en kun je je vragen ook prima zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.