moederbord defect onder garantie vista activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een paar dagen geleden mijn defecte moederbord ( Asus P5B-E) naar de leverancier gebracht. Deze is 1,5 jaar oud en er zit dus nog 1,5 jaar garantie op . Nu belde ze vandaag op met de mededeling dat asus mij een creditering geeft omdat het bord niet meer vervangen kan worden. Ik zou nu 70,- terug krijgen ( ik heb er 1,5 jaar geleden 135,- voor betaald).
Ik was het hier niet mee eens omdat ik bij mijn bord ook een OEM Vista Ultimate gekocht heb. Nu moet ik dus een ander moederbord uitzoeken en ga dus gezeur krijgen wat betreft het opnieuw activeren. Bij de leverancier zeiden ze " meestal doen ze niet moeilijk" . Maar als ze dat nu dus wel doen kan ik een nieuwe oem versie kopen zei ik. Ik heb het bord nu bij de leverancier achter gelaten en heb ook niet voor de creditering gekozen. En volgens mij heb ik voor 70 euro ook geen vergelijkbaar bord met alle opties.

Wat is nu wijsheid ?

Verwijderd

Morgen Microsoft bellen? :)

pricewatch: Asus P5B-E
Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs € 71,- op dinsdag 3 juni 2008.
70 euro zou volgens dat dus een nette teruggave waarde zijn?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:52:
Morgen Microsoft bellen? :)

pricewatch: Asus P5B-E

[...]

70 euro zou volgens dat dus een nette teruggave waarde zijn?
Als ik morgen microsoft bel en ze zeggen dat ze mijn Vista niet activeren , dan gaat het me dus flink wat geld kosten. En de P5B-E is dus niet meer leverbaar.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:21
Heb zelf ook een moederbord vervangen, met een oem Vista er op, als je een nieuw bord installeert, zeurt vista inderdaad over de activatie, maar geeft ook een telefoonnummer wat je kan bellen. Als je dat belt volg je gewoon de instructies en dan op het laatst krijg je een heeeel lang nummer voorgeschoteld. Als je dat intypt in het scherm wat op dan op je pc staat is het geen probleem om vista weer te activeren.

Vindt inderdaad dat die € 70 heel netjes is van Asus.

Edit (Typo's).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MS activeert je Vista wel. Ik heb nog nooit meegemaakt dat MS de activatie geweigerd heeft.. De medewekers sturen je gewoon door en dan kan je activeren.

[ Voor 70% gewijzigd door Glashelder op 24-09-2008 19:02 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:00:
[...]
Als ik morgen microsoft bel en ze zeggen dat ze mijn Vista niet activeren , dan gaat het me dus flink wat geld kosten. En de P5B-E is dus niet meer leverbaar.
Als je weer een bord koopt met dezelfde chipset moet het volgens mij geen probleem zijn. Voor zover ik weet zijn ze trouwens vrij coulant met het heractiveren als je meld dat het om een vervangend moederbord voor een defect product gaat.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:02:
[...]

Als je weer een bord koopt met dezelfde chipset moet het volgens mij geen probleem zijn. Voor zover ik weet zijn ze trouwens vrij coulant met het heractiveren als je meld dat het om een vervangend moederbord voor een defect product gaat.
Het probleem is dat ik onlangs een bord van een kennis heb moeten vervangen en dat ze dus toen geweigerd hebben om vista te (her)activeren. Ik ben dus bang dat dit weer gebeurd.ik zei toen dat ik dan wel een illegale kopie er op zou zetten, toen gooide de medewerker de hoorn er op

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 19:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:09:
ik zei toen dat ik dan wel een illegale kopie er op zou zetten, toen gooide de medewerker de hoorn er op
Tja.
Als je dat doet dan vrees ik dat je bij mij ook bot zou vangen :+

Gewoon bellen, netjes blijven, verhaal uitleggen (en dan niet zoals je hier doet maar dat het oorspronkelijke moederbord ook niet meer leverbaar is) en vooral netjes blijven.

Verder is dit ook niet iets wat we hier voor je kunnen verhelpen maar wat je beter in Shopping Forum kwijt had gekund..

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2008 20:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.