Verschil tussen E8500 rev C0 of E0 stepping

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views

• Qwerc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 22:50
Mijn vraag is simpel, maar ik kan niet het juiste antwoord vinden.
Ook niet bij Intel.

Er bestaan E8500 proc's met rev C0 of E0.

Verschil moet er zijn want ASUS heeft voor deze proc's verschillende BIOS versies.(P5n32-E)
Maar de vraag is WAT is het verschil. 8)7

Maar mogelijk is het allemaal eenvoeudig en kan iemand het snel uitleggen.

Voorlopig denk ik dat je het best de laatste rev. moet hebben. Dus de E8500 rev. E0.

Qwerc

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De E0 is een nieuwe revisie heeft wat minder voltage nodig en klokt verder over bij een lager voltage. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Qwerc
Ok maar wat bedoeld men met deze code.
Zijn er fouten in de chip layout hersteld....???

Qwerc

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, een nieuwe core revisie heeft doorgaans ook enkele bug fixes aan boord. Dat zijn echter maar kleine zaken, waar je zelf met de C0 revisie geen last van zal hebben. Focus bij een nieuwe revisie ligt doorgaans op een lager verbruik.

March of the Eagles

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Qwerc schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:29:
Mijn vraag is simpel, maar ik kan niet het juiste antwoord vinden.
Ook niet bij Intel.

Er bestaan E8500 proc's met rev C0 of E0.

Verschil moet er zijn want ASUS heeft voor deze proc's verschillende BIOS versies.(P5n32-E)
Maar de vraag is WAT is het verschil. 8)7
Staat wel gewoon op de Intel site, gewoon even specs vergelijken.

• Qwerc
Het staat er wel! Ja dat weet ik.
Maar ik had moeten zeggen. Het geeft niet veel extra info.
Ben gewoon geïnteresseerd wat nu de verschillen zijn!?

Qwerc

• Qwerc
Hacku schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:57:
Ja, een nieuwe core revisie heeft doorgaans ook enkele bug fixes aan boord. Dat zijn echter maar kleine zaken, waar je zelf met de C0 revisie geen last van zal hebben. Focus bij een nieuwe revisie ligt doorgaans op een lager verbruik.
OK, maar zijn ze dan toch zo ingrijpend dat er een verschillende BIOS versie noodzakelijk is?
Verder is je antwoord helder. Dank _/-\o_

Qwerc

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:37

Thandor

SilverStreak

Dit is altijd even een kwestie van de datasheet erbij pakken. Op Intel.com staan datasheets, waaronder deze 'Specification Guide'. Daar wordt tot in detail beschreven welke errata er gevonden zijn en wat er wel of niet gefixed is in een bepaalde stepping of dat er nog een fix in de planning staat.

Wat betreft het BIOS: het BIOS kan voorzien zijn van een microcode update. Hierdoor wordt dan een probleem verholpen. Het BIOS kan er dus voor zorgen dat bepaalde fouten voorkomen worden. Om een voorbeeld te geven: De Intel Pentium D 900-series met B-stepping. Deze had een bug in EIST waardoor de CPU kon crashen (multiplier en vCore verandering bij een halt-state was verkeerd om). Middels het BIOS wordt EIST dan uitgeschakeld waardoor de bug niet meer voorkomt :).

Anyhow, dit is gewoon even een kwestie van nazoeken in de sheets van Intel. Daar staat meer dan genoeg informatie in om te vergaren. Mocht je onduidelijke termen tegen komen in deze sheets dan raad ik je aan om daar even op te Googlen. Let wel op dat het niet eenvoudig is om het gehele document in één keer volledig te snappen ;).

Dit topic gaat dus op slot omdat het ouderwets zoekwerk is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.