Winroute pro -> elke gebruiker zijn eigen post?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik wil winroute pro 4 als mailserver gaan gebruiken. Op dit moment hebben wij FT-gate (50 users) maar daar ben ik absoluut niet tevreden over.

Maar ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar. Hulp s.v.p.

1)Hoe kan ik instellen dat als iemand in het netwerk internet opgaat, winroute pro automatisch even de post checkt. Dit dus buiten de vastgestelde momenten om en zonder dat ik handmatig mailtransfer hoef de doen.

2) Waar kan ik zien wat er voor post voor de betreffende gebruiker staat de wachten in winroute pro? Bij FT-gate was dat mogelijk door naar een webpagina te gaan, is zoiets ook in winroute pro mogelijk?

Graag hulp.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

1) dat kan alleen als je batch SMTP hebt bij je provider. Die stuurt het dan meteen naar je mailserver door als je online komt, om wat voor reden dan ook.

2) alhoewel ik hier het nut niet van inzie, je kan toch beter in je mailprogramma checken of je email hebt? De binnengekomen mail staat in 1 of ander filetje, staat vast wel in de manual.

Mijn iRacing profiel

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik gebruik zelf sinds kort mercur mailserver. Heel snel, alhoewel een P2-366 vereist is (486DX4-120 draait net zo goed). Hiervoor had ik mailtraq, voldeed ook redelijk ,maar was sloom.

Als je je server 24/7 houdt, en je je domein goed instelt, dan krijgen gebruikers een adres@jouwdomein. SMTP servers zullen alles naar je server toesturen, waar vervolgens wordt gewacht tot de client het met POP of IMAP ophaalt.
Je kunt ook POP-mail laten ophalen zoals winroute dat voor je doet, ook wel handig.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 10:08 schreef Cyberpope het volgende:
Ik wil winroute pro 4 als mailserver gaan gebruiken. Op dit moment hebben wij FT-gate (50 users) maar daar ben ik absoluut niet tevreden over.

Maar ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar. Hulp s.v.p.

1)Hoe kan ik instellen dat als iemand in het netwerk internet opgaat, winroute pro automatisch even de post checkt. Dit dus buiten de vastgestelde momenten om en zonder dat ik handmatig mailtransfer hoef de doen.

2) Waar kan ik zien wat er voor post voor de betreffende gebruiker staat de wachten in winroute pro? Bij FT-gate was dat mogelijk door naar een webpagina te gaan, is zoiets ook in winroute pro mogelijk?

Graag hulp.
1. Dat kan niet bij Winroute Pro, alleen met intervaltijden. 'k Heb het zelf zo ingesteld dat ie om de minuut checked bij de provider. Is er mail dan slaat Winroute dat op. Een user die dan inlogged en z'n meel checked ontvangt dus eventuele meel direct van de server. Anders moet ie een max. een minuutje wachten. :)

2. Ja, je kan dat zien, bijv. in Verkenner onder je Winroute folder onder mailspool en dan de username ;)

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 16:28

Anton

NetApp Implementation Engineer

Op vrijdag 23 februari 2001 09:53 schreef Michaelangelo het volgende:
1. Dat kan niet bij Winroute Pro, alleen met intervaltijden. 'k Heb het zelf zo ingesteld dat ie om de minuut checked bij de provider. Is er mail dan slaat Winroute dat op. Een user die dan inlogged en z'n meel checked ontvangt dus eventuele meel direct van de server. Anders moet ie een max. een minuutje wachten. :)
Dat kan wel bij WinRoute Pro, als je maar een SMTP account hebt bij je provider (Demon I love you O+ ;)) Als er dan mail binnenkomt (of al staat) en je bent online, dan gaat de mailserver van je provider gillen naar poort 25 dat er mail is, en haalt winroute het automatisch op.

Kortom, Collin heeft gelijk.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 13:30 schreef Anton het volgende:

[..]

Dat kan wel bij WinRoute Pro, als je maar een SMTP account hebt bij je provider (Demon I love you O+ ;)) Als er dan mail binnenkomt (of al staat) en je bent online, dan gaat de mailserver van je provider gillen naar poort 25 dat er mail is, en haalt winroute het automatisch op.

Kortom, Collin heeft gelijk.
Inderdaad Collin, je hebt 'dit keer' ;) gelijk. Maar als ik m'n meel check dan wordt via WinRoute gelijk de meel binnengehaald van m'n vriendin (zelfde provider, dat wel).

Kortom, Mike heeft ook wel eens gelijk :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
kortom, kortom in allebei de gevallen moet ik continue on-line zijn. Dat is dus geen optie. Voorlopig dan toch maar even Fp-gate.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1