Toon posts:

Sapphire ATI 3850 AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een oud P4 systeem met XP-pro een video kaart kopen voor AGP slot. Gezien de kleine prijsverschillen met kwalitatief mindere AGP video kaarten wou ik de Sapphire (AGP 8x) met ATI3850 chip kopen. Moederbord Aopen AX45-553-plus, AGP slot is 4x. Systeem wordt gebruikt voor games die zelfs op Win98/pentium3 zouden kunnen draaien doch wel een goede grafische kaart nodig hebben, bv iL-2 met de upgrade unofficial 4.09 beta pack.
[confuguration for 4.09: needs powerful video cards such as Nvidia 8800 series, ATI X1800 series or better. With 512 MB of video RAM.].

Ik zit me alleen af te vragen of dit wel mogelijk is. Graag advies aub.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik op de computer nagaan voor de zekerheid.
Volgens Sapphire zou dit 450W 12V met 2x4 connector moeten zijn. Dus ik ga er vanuit dat deze kaart 450W verbruikt, dus trafo moet huidig verbruik plus 450W zijn.
Volgens mij, zit er bij mij geen 2x4 aansluiting op, althans ik weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen.
Trouwens mocht de Wattage te laag zijn kan ik dit dan oplossen door er een tweede voeding erbij te monteren (=1 voeding voor de videokaart en een andere voeding voor de overige componenten)???

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:38:
Zal ik op de computer nagaan voor de zekerheid.
Volgens Sapphire zou dit 450W 12V met 2x4 connector moeten zijn. Dus ik ga er vanuit dat deze kaart 450W verbruikt, dus trafo moet huidig verbruik plus 450W zijn.
Volgens mij, zit er bij mij geen 2x4 aansluiting op, althans ik weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen.
Trouwens mocht de Wattage te laag zijn kan ik dit dan oplossen door er een tweede voeding erbij te monteren (=1 voeding voor de videokaart en een andere voeding voor de overige componenten)???
Uhmmmmmm, niet echt. ;)
Kijk eerst hier maar eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik snap niets over die 2x4 aansluiting. De voeding gaat toch via de AGP slot en niet via een 2x4 kabel??? En is het opgenomen vermogen van 450W niet veel voor een grafische kaart???? Zo ja, dan wil dit dus zeggen dat ik voor het complete systeem een trafo moet hebben van 700W of meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 23:56 ]

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 20:36
450 Watt betekent dat Sapphire een 450 Watt voeding aanbeveelt voor het volledige systeem dus inclusief videokaart. Controleer wel even of dat je voeding minimaal 30 ampere op de 12 volts lijn kan geven. Ik gebruik zelf een hoge kwaliteits 480 watt voeding en de kaart draait bij mij zonder problemen.

De kaart krijgt voeding via het AGP-slot en via een externe voedingskabel ik geloof dat het een 8 pins PCI-E connector is, de 2 x 4 betekend dat je 2 maal een 4 pins molex connector nodig hebt om de kaart aan te sluiten als je geen 8 pins PCI-E kabel meer overhebt (in de doos zit een verloopkabeltje 2 molex kabels naar 1 x 8-pins PCI-E kabel).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een HIS 3650 AGP videokaart gehaald en deze in een Aopen Xcube kastje zitten met een 275Watt voeding.

Dit model heeft als externe voeding alleen een floppy stekkertje nodig (4 pins).

Uiteraard is een 3850 model sneller met meer geheugen en een grotere geheugen interface 128 vs 64 bit.

Maar het zou best kunnen dat de rest van je pc de bottleneck is waardoor die niet heel veel sneller zou zijn.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-12 15:53
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:52:
Euhm, nee. Dat is een indicatie voor je hele systeem. En dat mag je best ruim nemen ook, als je een A-merk voeding hebt. Vertel eens het merk en wattage, als je het kan vinden ook typenummer.
Gewoon een stroomaansluiting voor graka's (PCIe power aansluiting, maar kan natuurlijk ook gewoon in AGP kaartjes, stroom is stroom). Als ik zo op deze plaat kijk, is het een 8-pins PCIe aansluiting, vaak zit er bij je graka een 2x molex -> PCIe verloopstukje. Kijk even in de downloadbare handleiding naar de package contents.
Sorry maar ik snap niets over die 2x4 aansluiting. De voeding gaat toch via de AGP slot en niet via een 2x4 kabel???
Modernere graka's slurpen gewoon meer stroom dan het AGP slot kan leveren. Simpel.
En is het opgenomen vermogen van 450W niet veel voor een grafische kaart???? Zo ja, dan wil dit dus zeggen dat ik voor het complete systeem een trafo moet hebben van 700W of meer.
Zie eerder.

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 15-09-2008 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle hulp.
Viper, volgens de Sapphire web site heeft de 3650 AGP zelfs een voeding nodig van 550W. Zelf zie ik dat de prijsverschillen tussen een redelijke en een goede AGP kaart zo miniem zijn, dat ik maar beter een goede kan nemen.
De computer is een Headstart 15856, doch ik kan op internet geen Headstart website vinden, wat ik wel vind is dat dit een huismerk zou moeten zijn van Dynabite. Zelf ken ik ze nog als huismerk van de V&D.
Ik zal proberen om de voeding te demonteren, zie nergens een type plaatje dus dit zit waarschijnlijk wel ergens verstopt.
Pagina: 1