Toon posts:

Videokaart nVidia GeForce 8200

Pagina: 1
Acties:
  • 6.120 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een computer gekocht met

een nVidia GeForce 8200 is dit een beetje een rendabele videokaart (chip) of is dit bagger en raden jullie mij aan om een leuk kaartje van 256 MB te kopen.

Ik heb al 4GB geheugen waar die chip nu zeg maar vanaf snoept :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

Wiethoofd

Broadcast TOM

het is een kaart waar je Aero mee kan draaien, wil je er mee gaan gamen dan zou ik daar een dedicated videokaart voor kopen. Van nVidia alles bovende x6xx valt redelijk mee te gamen x8xx en hoger is gewoon perfect om mee te gamen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik zou je eens gaan inlezen in videokaarten. We zijn hier geen helpdesk.

Het antwoord is: Bagger. Het is een onboard welke, als je wil gamen, totaal te zwak is. Ik zou kijken naar een HD4850 wil je gaan gamen. Verder zegt de hoeveelheid geheugen NIETS MAAR DAN OOK NIETS over hoe snel een videokaart is.

@Wiethoofd:
Ik zou geen 5600 of 5800 of zelf een 6600 of 6800 meer kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:15 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Waarom koop je eerst een computer met die videokaart, en kom je dan ons hier vragen.

Je had beter eerst ons kunnen vragen, en dan iets kunnen kopen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
GF 8200 is een erg trage kaart :) Voor spellen niet aan te raden. Wil je een beetje kunnen gamen zoek dan al snel iets als Nvidia 8800GT / ATI HD3850 of hoger.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

de 8200 is een onboard kaart :+

@ reinman, jij hebt gelijk met lager dan de 6-serie bagger is om mee te gamen, maar verder heb ik gelijk :+

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
Wiethoofd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:14:
het is een kaart waar je Aero mee kan draaien, wil je er mee gaan gamen dan zou ik daar een dedicated videokaart voor kopen. Van nVidia alles bovende x6xx valt redelijk mee te gamen x8xx en hoger is gewoon perfect om mee te gamen.
Dit advies slaat nergens op, je wilt geen fx5600/6600 of 6800 voor gamen meer.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:57
Een nVidia GeForce 8200 is een uitstekende videokaart voor 2D beeld :+

Misschien kan je aangeven waarvoor die kaart goed moet zijn, dan kunnen we er ook iets zinnigs over zeggen. Voor games is de kaart niet zo heel erg snel.

Verder, het geheugen van een videokaart is maar één van de zoveel onderdelen. Dat een kaart 256MB heeft zegt zo goed als niets.

Aangezien je je computer al hebt is het misschien handig om gewoon te gaan doen wat je ermee wilt doen en dan zelf te ontdekken waar je tegen de grenzen aanloopt. Als je dan iets duidelijker aangeeft voor welke taken je je videokaart gebruikt, waar je nu tegen de grenzen aanloopt en ook heel belangrijk, wat je budget is voor een eventuele andere kaart, dan kunnen we je misschien verder helpen :)

edit:
En even goed de link uit deze post lezen, zou ook al wat helpen :)
dion_b in "Videokaart Lowprofile/Half Height"

[ Voor 8% gewijzigd door doeternietoe op 01-09-2008 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als ik nou de Asus ATi EAH3450 (256MB) erin zou prikken zou deze dan wel goed zijn voor CoD 4 ?
bij Yorcom zeiden ze nee omdat mijn onboard al beter was want die ondersteunde al HD e.d.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:24 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01 18:47
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:23:
En als ik nou de Asus ATi EAH3450 (256MB) erin zou prikken zou deze dan wel goed zijn voor CoD 4 ?
bij Yorcom zeiden ze nee omdat mijn onboard al beter was want die ondersteunde al HD e.d.
Ja lol HD voor films 8)7 Heeft niets met gaming te zien. Een 3450 is ook niet echt iets speciaal. Leuker is een een HD4850 of als het budget toelaat 4870

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een low profile / half height kaartje blijven he sorry dat ik dat nog niet verteld had ?

Verwijderd

Nee dat heb je niet en er zijn geen krachtige half height kaarten waar je vol uit CoD4 kan spelen. Je zult dus genoegen moeten nemen met de resolutie op laag en de qualiteit ook op zijn laagst. Niet zo slim om eerst te kopen en dan pas informatie in te winnen.

Er is een 8600GT low profile kaartje. Deze zou enigsinds krachtig genoeg moeten zijn om het beter speelbaar te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:44 ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-01 20:39
Je vorige post (wat om zelfde ging) is gesloten en je opent weer een nieuw topic met dezelfde vage vragen.

En snap je nu nog niet dat 256 of 512 mb geheugen niets uitmaakt zolang je niet naar andere specs kijkt.

Ken genoeg kaarten van 128 die sneller waren als een 256 of 256 -->512 enz enz

Je zal toch denk ik eerst even moeten inlezen op andere sites.

bv. tomshardware e.d.

Wanneer je hier genoeg info hebt gevonden benchmarks, etc kun je gaan zoeken of er ook low profile versies in omloop zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou het beste een 8600GT kunnen kopen ? en zou deze dan wel passen ?

Verwijderd

Beter lezen. Er bestaan lowprofile versies van de 8600GT. Jij geeft zelf aan dat het een lowprofile moet zijn. Of hij verder past zul je zelf uit moeten zoeken. Je kan hier in de pricewatch wel vinden waar je de lowprofile 8600GT kan kopen en anders weet google vast wel raad. Van die kaart mag je trouwens ook geen wonderen verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat snap ik maar het moet beter zijn dan die onboard natuurlijk :D

Verwijderd

Dat kan je ook gewoon googlen.

(en ja dat is ie, bijna alle kaarten in dezelfde serie met een hoger nummer zijn krachtiger. Ik zou het anders ook niet zeggen)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen bedankt voor jullie hulp ik weet genoeg.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik heb zelf nu net per ongeluk 8)7 deze kaart gekocht (moest eigenlijk een ati 780G worden, maarja lettertje verkeerd) en nu kan dit moederbord SLI aan. Is dit rendabel? haal ik er net zoals met de 780G tot 50% extra uit als ik m combineer met een Nvidia SLI ondersteunde kaart uit? Er is namelijk over dit type mobo maar zeer weinig bekend(erg nieuw),
Misschien ook een tip voor TS?!

Misschien dat de 8600GT dus in SLI met de mobo kaart kan samenwerken en dus enkele procenten sneller kan zijn?

Iemand zinnige info hierover, google etc geeft geen soelaas.

Verwijderd

Welke kaart? Waar heb je het over? De 8200 kan je niet los kopen. Je wilt wat? Hybrid Crossfire? Nee nvidia heeft niet iets wat er op lijkt.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:41:
Je wilt wat? Hybrid Crossfire? Nee nvidia heeft niet iets wat er op lijkt.
eerst zoeken dan blaaten:
Nvidia Hybrid sli bestaat: http://www.nvidia.com/object/hybrid_sli.html

Werkt onder Vista met een nforce 750a en hoger moederbord icm een 8400 of een 8500 nvidia kaart. Voor meer info over Hybrid sli (Ready Boost en Hybrid power: http://www.nvidia.com/object/hybrid_sli_desktop.html)

Verwijderd

Ik ziet het inderdaad, dacht dat ze dat alleen hadden dat ze de high end card konden uitschakelen. GeForce 8500 GT en GeForce 8400 GS kunnen er in mee draaien.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Hier op het forum willen we graag inzet van de topic starter zien, je post is erg kort en toont ook niet aan dat je zelf wat moeite hebt gedaan om zelf een oplossing te vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.