Daemon tools mounten over netwerk in Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
In Windows XP was het nooit een probleem. Een netwerk share ( \\server\share\ ) mappen naar een station op de client PC en vanaf daar een ISO mounten om een game te installeren. In Vista lijkt dit echter plots niet meer mogelijk. De volgende error treed op:
---------------------------
DAEMON Tools Lite
Unable to mount image. File not accessible.
OK
Heeft iemand enig idee of er een andere manier of applicatie is die dit wel ondersteund? Heb ik misschien de share niet goed aangemaakt op de client PC? Ik heb volledige schrijfrechten via een administrator login en meer opties zie ik niet.

Mocht het er toe doen. De client is Vista Ultimate en de server is Windows 2003. Het heeft altijd gewerkt toen de client nog XP was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Ben je zeker dat je genoeg rechten bezit om die image te openen? Ik heb geen enkel probleem in Vista...

En gebruik je een recente versie van daemon tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb win 2003 als server met daarop de iso's. Dit mounten in Vista met DT is geen probleem. Klinkt meer als een verkeerd ingestelde share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Hier ook, kan gewoon mounten over netwerk (mijn server is dan wel samba -debian-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
Probeer de NFO file (of een ander willekeurig tekstbestand) eens te openen vanuit dezelfde dir.

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Bedankt voor jullie input!

Ik heb de share nog eens nagelopen en er lijkt niets mis mee te zijn. Ik kan bestanden openen, wijzigen en zelfs verwijderen. Ik stream mijn muziek ook vanaf deze server op dezelfde PC. Het lijkt echt aan Daemon Tools zelf te liggen.

Ik zal anders eens een andere versie proberen. In de opties vind ik ook niets terug wat gaat over netwerk shares.

Edit: Nee, andere versies lijkt geen verschil te maken. Heeft het iets te maken misschien met het feit dit Vista OS 64bit is en de server 2003 32bit draait? Lijkt me erg vreemd, aangezien ik wel de ISO normaal over de share kan copieren en dan lokaal mounten

[ Voor 25% gewijzigd door CU2morO op 02-09-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

CU2morO schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:56:
Ik zal anders eens een andere versie proberen. In de opties vind ik ook niets terug wat gaat over netwerk shares.
Ik weet wel dat er in een bepaalde versie een bug heeft gezeten waardoor het mounten over shares inderdaad mis ging. Ik dacht daar dan ook meteen aan omdat ik het probleem zoals jij het omschrijft exact hetzelfde ervaren heb. Rechten in orde, lokaal mounten werkt, over netwerk mounten werkt niet.

Even zoeken...>>
Some network images mounting problem;
en: http://www.daemon-tools.c...not-working-4-11-a-20112/

Dus.....welke versie(s) gebruik je precies?

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 02-09-2008 02:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
4.30.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je misschien een uac-prompt als je de bewerking uitvoert? Werkt het misschien wel als je \\server\share\blaat.iso gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik kan vanaf Vista x64 prima met DT mounten naar een netwerkshare (server @ XP x86)
Probeer eens te mounten naar \\server\share\file.iso in plaats van Z:\file.iso?
DTL versie = 4.30.1 (gisteren gedownload)

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 02-09-2008 21:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1