En ook dank voor de waarschuwing : niet kijken in de IR emissie. Men zou het als men zo a. h. uitproberen is, licht vergeten ! Ik heb heel eventjes gekeken, anders had ik uiteraard de rode gloed niet kunnen zien !
Ja, dat is waar, bij hoger wordende golflengten zal de cam ongevoeliger zijn. Ik heb e.e.a. al vergeleken met andere 850 ( of hoger ) nm LEDS. Ook daaruit blijkt al dat deze schijnwerper niet goed is. Want uitgerekend met die andere LEDS ( die bij mij, voor mij dus eigenlijk, niet rood oplichten ) 'werken' de cams veel beter.
Nog een kleine toelichting over het doel ( los van bewaking ) van e.e.a. :
soms, in verband met TV ( ATV zendamateurs ) uitzendingen vanuit een auto of vliegtuig is een IR schijnwerper ook een leuke optie ( uiteraard dan niet voor discrete bewaking bedoeld ). Naast het APRS en het gewone 'daglicht' TV is het een leuke optie. Ik ben bang dat er dan wel flinke vermogens nodig zullen zijn ..
Zie bijvoorbeeld
APRS voor de 'leek'
ATV-APRS voor de technisch geinteresseerden.
Mochten jullie er nog tips voor hebben ( gebruik schijnwerpers in voertuigen ) dan zie ik het hier graag tegemoet. Dat er geen verblindingen mogen plaatsvinden naar ( ja naar wat of wie eigenlijk ? ) dat spreekt vanzelf.
En iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe, uiteraard.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 24-08-2008 13:45
]