Philips 220CW probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik had laatst een Philips 220CW scherm gekregen. Mooi scherm, werkte goed. Ik kreeg er pas een probleem mee toen er een stroomonderbreking in het huis was gekomen. De computer stond toen uit, maar toch kreeg ik toen werkte het niet meer helemaal goed. Het werd niet meer herkend door Vista, kon ook niet meer de juiste resolutie kiezen, en dus ook het scherm niet juist instellen.

Ik heb toen van alles geprobeerd, maar niets hielp (Drivers, system restore, ander beeldscherm(Wat wel gewoon werkte)). Het werkte eigenlijk weer nadat ik alles van de harde schijf had gegooid en weer opnieuw Vista erop had gezet, na het wat geknutseld te hebben.

Maar het probleem is nu dat Smartcontrol II, programma'tje om het scherm in te stellen, het scherm nog altijd niet herkend. Wat mij dus doet twijfelen of Vista het wel goed herkend. Dit komt ook omdat ik zelf, na wat proberen, het scherm uiteindelijk herkend had gekregen in computer management. Het was eerst een "Unkown Device". Ik moest daar manueel de drivers van het scherm van de cd kiezen, terwijl het toen ik het de eerste keer aansloot, gewoon direct herkend had en ook perfect werkte.

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/5858/47473177ox2.jpg

Ik veronderstel dat er niks aan kapot is, omdat het scherm wel gewoon werkt.

Paar kleine zaken die kunnen helpen:
- Ik heb de laatste drivers van alles.
- clean Vista 32-bit install.
- NVIDIA GeForce 7800 GTX.
- Google maakt mij niets wijzer.

Mocht er iemand hier iets meer van weten of het herkenen en tips heeft, laat maar komen :)

Nog een andere klein probleempje, en dat is wanneer ik de pc aanzet en dan ook het scherm dat de resolutie niet klopt. Het staat nog wel juist maar hij rekt het te ver uit naar onderen. Dan moet ik even een andere resolutie kiezen en dan weer terug zetten en dan is alles in orde. Of ik moet het scherm pas opzetten als de pc volledig is opgestart. Op zich niet zo erg, maar als hier voor ook iemand een oplossing weet, zou ik het niet erg vinden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

PromoX

Flying solo

Maldred schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:40:
Ik veronderstel dat er niks aan kapot is, omdat het scherm wel gewoon werkt.
Iets veronderstellen heb je niet zoveel aan. Je bereikt meer met gewoon testen :). Heb je het scherm geprobeerd op een andere pc? Dan kun je toch daadwerkelijk met wat meer zekerheid een defect aan je scherm uitsluiten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

PromoX schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:36:
[...]
Iets veronderstellen heb je niet zoveel aan. Je bereikt meer met gewoon testen :). Heb je het scherm geprobeerd op een andere pc? Dan kun je toch daadwerkelijk met wat meer zekerheid een defect aan je scherm uitsluiten.
Niet alleen op een andere PC aansluiten, maar ook de kabel waar je em mee aansluit vervangen door een andere.

Ook op de andere DVI poort van je grafische kaart proberen, evt onboard videokaart.
Mocht dat niet werken dan is er vast wel een manier om alle waarden van het OSD naar de standaard fabrieksinstellingen te zetten met een master reset oid.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Eventjes wat dingen geprobeerd. Kabel is nog goed, had nog een andere kabel en daarmee is het probleem hetzelfde. onboard videokaart is er niet, scherm zal ik morgen op een andere pc aansluiten(heb zelf maar 1 pc).

Had het ook even in een andere poort gestopt en daar herkende Smartcontrol het scherm wel, kon alles in stellen, maar ik had daar niet de goede resolutie om dat Vista het scherm gewoon als generic non-PnP monitor had staan. Installeer ik de drivers, kon ik dus wel de goede resolutie kiezen, maar kon ik weer niks instellen omdat Smartcontrol weer niks vond.

Na een hoop gepruts met de drivers(van niks tot alles), is het dan uiteindelijk gelukt. Alles werkte zoals het moest. Restarte ik de pc, en ja hoor, Smartcontrol herkent weer niks. Wordt wel een beetje lastig zo.

Zou bijna zeggen dat Smartcontrol gewoon niet goed overweg kan met de drivers, terwijl het al wel heeft gewerkt... En er maar 1 versie is van de drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:51:
Eventjes wat dingen geprobeerd. Kabel is nog goed, had nog een andere kabel en daarmee is het probleem hetzelfde. onboard videokaart is er niet, scherm zal ik morgen op een andere pc aansluiten(heb zelf maar 1 pc).

Had het ook even in een andere poort gestopt en daar herkende Smartcontrol het scherm wel, kon alles in stellen, maar ik had daar niet de goede resolutie om dat Vista het scherm gewoon als generic non-PnP monitor had staan. Installeer ik de drivers, kon ik dus wel de goede resolutie kiezen, maar kon ik weer niks instellen omdat Smartcontrol weer niks vond.

Na een hoop gepruts met de drivers(van niks tot alles), is het dan uiteindelijk gelukt. Alles werkte zoals het moest. Restarte ik de pc, en ja hoor, Smartcontrol herkent weer niks. Wordt wel een beetje lastig zo.

Zou bijna zeggen dat Smartcontrol gewoon niet goed overweg kan met de drivers, terwijl het al wel heeft gewerkt... En er maar 1 versie is van de drivers :)
Gebruik je een DVI kabel?
Toen ik hem kocht zat er geen DVI kabel bij wel een VGA kabel.
Na het gebruiken van een DVI kabel bleef de resolutie na opstarten wel de juiste.

Dit is niet helemaal jouw probleem maar je weet maar nooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:17:
[...]

Gebruik je een DVI kabel?
Toen ik hem kocht zat er geen DVI kabel bij wel een VGA kabel.
Na het gebruiken van een DVI kabel bleef de resolutie na opstarten wel de juiste.

Dit is niet helemaal jouw probleem maar je weet maar nooit....
Ik gebruik op het moment de gewone VGA kabel maar de connector van het scherm en van mijn grafische kaart zijn wel anders. Mijn grafische kaart gebruikt DVI-I(4 pinnen meer) connectoren en het scherm heeft een gewone DVI connector. Ik "los" dat nu op door middel van een DVI-I / GVA converter. Ik ga dan morgen ff zoeken of er een DVI/DVI-I kabel bestaat in de hoop dat er al een probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maldred schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:49:
Ik ga dan morgen ff zoeken of er een DVI/DVI-I kabel bestaat in de hoop dat er al een probleem is opgelost :)
Die bestaan gewoon en geven in vrijwel alle gevallen beter beeld dan een D-Sub (vga) kabel omdat het beeld digitaal is en je niet met verloopstukjes hoeft te kutten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Met elk probleem leer ik bij :)

gadjo23, je had gelijk met de DVI kabel want het probleem is trouwens opgelost, met een VGA kabel + converter aan de grafische kaart lukt dus niet zo, maar met een DVI(dual DVI-D) kabel gaat alles perfect. Ook start het meteen op zonder dat het van resolutie verandert.

Bedankt PromoX, Wiethoofd en gadjo23 voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee goed zo, typisch dat Philips deze kabel er niet bij levert,best rare bezuiniging.
Want het werkt toch een stuk beter he!
Pagina: 1