Zoals je in de find manpage hebt gelezen (die heb je toch wel gelezen?
) gebruikt find standaard emacs regexps. En die ondersteunen blijkbaar geen \d ofzo. Ze zouden wel \{x\} moeten ondersteunen, maar dat krijg ik met find idd ook niet werkend.
Je kunt een ander regextype selecteren. Met posix-extended wilde {3} hier iig wel werken. \d niet, maar [0-9] is meestal wel goed genoeg.
Je kan het path (.) en de actie (-print) weglaten trouwens. Beiden defaulten precies naar wat jij opgeeft.
Je kunt een ander regextype selecteren. Met posix-extended wilde {3} hier iig wel werken. \d niet, maar [0-9] is meestal wel goed genoeg.
Je kan het path (.) en de actie (-print) weglaten trouwens. Beiden defaulten precies naar wat jij opgeeft.
It isn't the software that's free, it's you.
Reg. datum: 19 oktober 2002
Reg. datum: 19 oktober 2002
Ik vind het een goede gewoonte om het pad wel altijd op te geven. Bij BSD find (ook standaard onder OSX) is deze namelijk verplicht.
Ja, dat is verplicht bij wel meer find implementaties, maar ik vind het een beetje loos als je toch niet-verplichte extensies als -regex gebruikt. Je find opdracht werkt dan namelijk allang niet overal meerquote:jschot schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:21:
Ik vind het een goede gewoonte om het pad wel altijd op te geven. Bij BSD find (ook standaard onder OSX) is deze namelijk verplicht.
It isn't the software that's free, it's you.
Pagina: 1