quote:
Heb je de refresh rate wel op interlaced (i) gezet? 50 of 60 Hz zijn namelijk progressieve (p) refresh rates en die kan je tv niet aan op 1920 * 1080. Je moet de refreshrate dus op 25 of 30 Hz zetten, als het goed is staan die ertussen als je een HDTV hebt aangesloten.
quote:
Ja maar, je tv heeft toch geen hd-resolutie? Ik bedoel wat aantal pixels betreft? 1280 x 768 dus...
Ik snap het probleem denk ik niet...
Het gaat hier dus niet over 1280x768, maar over 1280x720, wat dus wel een HD resolutie is. Het probleem is dat niet alleen 720p mogelijk is (1280x720), maar ook 1080i (1920x1080). Alleen dat laatste krijg ik niet werkend en het eerste wel.
quote:
Aangezien het geen fullHD is, waarom draai je dan geen 720P ?
Dat draai ik nu ook, maar ik zie hem liever op 1080i op dit moment.
quote:
Je zegt eigenlijk zelf al waarom het niet lukt:
Dat zou er nie toe moeten doen aangezien het scherm dus wel gewoon 1080 aankan. Enige wat dit scherm dan weer niet kan is 1080p, maar daar lig ik niet wakker van.
quote:
{edit}
alhoewel zou dat niet uit mogen maken volgens wikipedia:
Wikipedia: HD ready
quote:
Het toestel moet volgende HD-signalen ondersteunen:
* 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
* 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")
Inderdaad en daarom snap ik niet helemaal waarom ik dit niet aan de praat krijg. Vriend van me heeft ook gewoon een HD-Ready TV die tot 1080i gaat, Windows bureaublad is niet prettig om naar te kijken, maar voor Blu-Ray films is het bijzonder aangenaam ondanks dat het "maar" 1080i is.
quote:
720p is stukken beter dan 1080i op een HD-Ready TV. Krijg het hier wel aan de praat op m'n Sony KDL40S3000 (40" 1366x768 HD Ready) maar het ziet er behoorlijk slecht uit. Een Windows desktop op 1080i is al helemaal belabberd. Maar goed dit is ook te verwachten.
So stick with 720p of koop een Full HD-TV, but don't bitch about it
Ben het hier niet mee eens, zoals ik al zei, m'n vriend heeft ook gewoon een HD-Ready TV waar de beeldkwaliteit gewoon goed is. Alleen het Windows Bureaublad ziet er slecht uit en je ziet het beeld echt trillen, maar zodra je een filmpje opzet van goede kwaliteit (Blu-Ray of wat dan ook) merk je daar zo goed als niks van. Verder vind ik je comment "So stick with 720p of koop een Full HD-TV, but don't bitch about it" onzin. HD-Ready betekend dat 1080i HD (1920x1080 interlaced @50 & 60 Hz) gewoon ondersteund is anders is het geen HD-Ready (niet de enige eis, maar dit is er wel een van). Vind het daarom ook een beetje een wazig verhaal waarom dit niet zou werken dan.
En even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet van plan dit scherm als Windows bureaublad scherm e.d. te gebruiken, het is echt gewoon voor films (Nee, ik wil geen aparte Blu-Ray speler kopen

)
Oke tijdens het typen van dit topic, lijkt het opeens wel te lukken. Met de wizard 1080i gekozen en plots werkt het wel o.O? Tjah zal wel aan de drivers gelegen hebben dan, heb vandaag namelijk de 177.66 drivers geinstalleerd. Kon nog steeds geen 1080i instellen, maar bij de wizard wel en nu draait hij gewoon op 1920x1080...Kan het niet meer volgen
EDIT: Beeldkwaliteit valt me allerminst tegen, beter dan bij mijn vriend zelfs, had ik niet verwacht van dit TVtje. Alleen tekst is wat klein, voor de rest heel goed te doen