NEC Optiarc AD-7200S werkt niet goed in vista?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo,

Heb een andere dvd brander NEC Optiarc AD-7200S ATA maar deze werkt niet lekker in vista tijdens branden met nero blijft hij hangen op 29% dan weer op 9 % heel soms pakt hij hem wel..........aan de dvd schijfjes ligt het niet , in xp werken dezelfde schijfjes prima! nero opnieuw geinstaleerd mocht niet baten, ook de brander al eens verwijdert in apparaat beheer rebooten maar ook dit helpt niet, ook nieuwe firmware erop gezet 1.06 tevens weer terug gezet naar de oude 1.05 maar ook dit werkt niet :S Rare is dat hij wel prima werkt in windows XP heb dual boot.............iemand een idee om hem wel goed werkend te krijgen is vista?

thanks

[ Voor 9% gewijzigd door Dephaezer op 17-07-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 17:52
http://www.techspot.com/d...r/file/information/10220/

Deze link kan je nieuwe firmware downloaden. 1.07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
werkt nog steeds niet word er gek van telkens brand hij 31% en stop of 6% en hij stop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Welke versie van Nero draai je? Toch niet de meegeleverde versie hoop ik he? Want die is waarschijnlijk zo antiek dat deze XP nauwelijks kent. :P (Beetje overdreven, maar het punt is, installeer nooit software bijgeleverd bij je hardware, die is totaal nutteloos.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
nero 8.4 zit er op zoals eerder vermeld op xp pro geen enkel probleem alleen vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer eens een test met Nero CD-DVD Speed of DiscSpeed (zit standaard bij Nero).
Gewoon een lege DVD insteken en dan Create Disc uitvoeren. Je kunt de schijf daarna wel niet meer gebruiken.
Als CD-DVD Speed hier ook niet werkt ligt het aan je systeem (misschien een driver of een conflict met andere software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Start the registry editor (regedit.exe)

1. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then click regedit in the Programs list.
If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password, or click Continue.
2. Locate, and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Caution There can be many instances of the registry subkey that is mentioned in step 2. You must make sure that you are in the appropriate registry subkey before modifying the UpperFilters and the LowerFilters values. To verify that you are in the appropriate registry subkey, make sure that the Default data value is DVD/CD-ROM and the Class data value is CDROM.
3. In the right pane, right-click UpperFilters, and then click Delete.
4. Click Yes to confirm the removal of the UpperFilters registry entry.
5. In the right pane, right-click LowerFilters, and then click Delete.
6. Click Yes to confirm the removal of the LowerFilters registry entry.
7. Exit Registry Editor, and then restart the computer.

Ook gedaan en ook me andere burn software verwijdert en nero opnieuw erop gezet en wat denk je nog steeds het zelfde 18% dan stop hij met branden dan moet ik hem cancelen wat enige tijd duurt :S pfff

[ Voor 3% gewijzigd door Dephaezer op 07-08-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Twister336 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:27:
Probeer eens een test met Nero CD-DVD Speed of DiscSpeed (zit standaard bij Nero).
Gewoon een lege DVD insteken en dan Create Disc uitvoeren. Je kunt de schijf daarna wel niet meer gebruiken.
Als CD-DVD Speed hier ook niet werkt ligt het aan je systeem (misschien een driver of een conflict met andere software).
kan het even proberen, maar aan me systeem ligt het niet wat ik draai dual boot waarin hij in xp pro perfect werkt(beide legale versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
mmm weer iets nieuws op een gegeven moment blijft hij hangen zoals eerder vermeld daarna na een aantal minuten vervolgt hij het brandproces en blijft weer hangen daarna gaat hij weer verder tot 100% en vermeld brandproces compleet met 8x doet hij er 30 min over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Chipsetdrivers geinstalleerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Bedoel je hiermee?

Moederboard bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Die ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Is dat noodzakelijk? op xp pro heb ik geen problemen en op vista eerst ook niet maar nu wel ineens, lijkt mijn dat het er weinig mee te maken heeft....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Goed houd alle opties open heb een ASRock 939Dual-SATA2 moederboard en een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ draai xp Vista Ultimate en xp pro(dual boot) welke chip drivers aan te bevelen voor vista ?

[ Voor 6% gewijzigd door Dephaezer op 07-08-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Chipsetdrivers zijn over het algemeen niet noodzakelijk nee. Installeren kan echter ook geen kwaad, het kan de prestaties van je systeem ook alleen maar ten goede komen, en het zou problemen met sata apparatuur best wel eens kunnen verhelpen.
op vista eerst ook niet maar nu wel ineens
Even ter verduidelijking: Heeft je nieuwe drive dan toch eerst wel goed gewerkt? Of was de laatste keer dat je onder Vista met succes een DVD kon branden met je oude brander?
lijkt mijn dat het er weinig mee te maken heeft
Tjah, je hoeft het niet te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Xander schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

Chipsetdrivers zijn over het algemeen niet noodzakelijk nee. Installeren kan echter ook geen kwaad, het kan de prestaties van je systeem ook alleen maar ten goede komen, en het zou problemen met sata apparatuur best wel eens kunnen verhelpen.

[...]

Even ter verduidelijking: Heeft je nieuwe drive dan toch eerst wel goed gewerkt? Of was de laatste keer dat je onder Vista met succes een DVD kon branden met je oude brander?

[...]

Tjah, je hoeft het niet te proberen. ;)
Zal zo niet weten wel chipdrivers ik nodig heb :S Durf er zo ook niet mee te rommelen omdat ik daar niet veel verstand van heb...

de nieuwe dvd brander werkte eerst wel onder Vista nu doet hij erg raar heb de software waar ik van denk dat deze problemen kan geven verwijdert en nero opnieuw erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Opzich werkt het branden nu wel maar moet er heel lang over denken zonet een film gebrand stond op 1% duurde 10 min toen ging hij branden ,bleef weer hangen op 43 % daarna 100% compleet en 40 min verder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 00:03

Sayko

Knowledge Is Power

Wat is de load van je cpu bij branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dephaezer schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:32:
Goed houd alle opties open heb een ASRock 939Dual-SATA2 moederboard en een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ draai xp Vista Ultimate en xp pro(dual boot) welke chip drivers aan te bevelen voor vista ?
Pff, dat bordje is even een stuk ouder dan ik verwachtte... :P (nofi trouwens :P)

Een ULi chipset, ULi is volgens mij ooit eens overgenomen door NVidia en op de NVidia site kan ik enkel beta drivers vinden voor Vista (hier).

Maar, de SATA poortjes worden helemaal niet verzorgd door die ULi chip, maar door een JMicron JMB360 controller. Het lijkt me de moeite waard om daar eerst drivers voor te installeren, zeker als ik in de releaselogs van de laatste versie dit lees:
R1.17.39WHQL (08/01/08')
- Burning disc failed.
- The hotplug of two SATA ODD has problem.
- Removable icon doesn't show for HDD.
- IDE disks are wrongly set as removable.
Raar geformuleerd trouwens, zoals het daar staat lijkt het net alsof "Burning Disc Failed" een feature is van de nieuwe versie. Ik mag aannemen dat ze het juist gefixt hebben? :X

Die versie 1.17.39 vind je hier.

edit:
Wacht, die JMB controller verzorgt maar 1 van de 3 poorten. Hangt ie daar aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 07-08-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 00:03

Sayko

Knowledge Is Power

Als de cpu load tijdens branden hoger dan 50% is betekent het dat je dma niet is ingeschakeld. Dit kan komen door geen/verkeerde sata drivers. Dus zorg ervoor dat de drivers van de sata controller waarop de brander is geinstalleerd de standaard drivers van vista zijn of als dat al het geval is installeer de sata driver die bij je moederbord hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Xander schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Pff, dat bordje is even een stuk ouder dan ik verwachtte... :P (nofi trouwens :P)

Een ULi chipset, ULi is volgens mij ooit eens overgenomen door NVidia en op de NVidia site kan ik enkel beta drivers vinden voor Vista (hier).

Maar, de SATA poortjes worden helemaal niet verzorgd door die ULi chip, maar door een JMicron JMB360 controller. Het lijkt me de moeite waard om daar eerst drivers voor te installeren, zeker als ik in de releaselogs van de laatste versie dit lees:

[...]

Raar geformuleerd trouwens, zoals het daar staat lijkt het net alsof "Burning Disc Failed" een feature is van de nieuwe versie. Ik mag aannemen dat ze het juist gefixt hebben? :X

Die versie 1.17.39 vind je hier.

edit:
Wacht, die JMB controller verzorgt maar 1 van de 3 poorten. Hangt ie daar aan?
Na het instaleren van deze 2 zie ik de dvd brander onder een andere naam staan dan hij stond nu sata optiarc dvdr a scsi cdrom, krijg nu ook rechts onderaan de optie deze software veilig verwijderen vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Toppie nou moet zeggen hij werkt weer prima mijn eerste dvdtje gebrand 8x in precies 8 min zonder te blijven hangen ikke erg blij thanks, alleen beetje vaag dat rechts onder staat hardware veilig verwijderen van deze dvd brander................?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Dephaezer schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:47:
Toppie nou moet zeggen hij werkt weer prima mijn eerste dvdtje gebrand 8x in precies 8 min zonder te blijven hangen ikke erg blij thanks, alleen beetje vaag dat rechts onder staat hardware veilig verwijderen van deze dvd brander................?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dephaezer schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

Na het instaleren van deze 2 zie ik de dvd brander onder een andere naam staan dan hij stond nu sata optiarc dvdr a scsi cdrom
Niet raar, dat staat zelfs in JMicron's [url=http://www.jmicron.com/Driver.htm]FAQ[/q].
krijg nu ook rechts onderaan de optie deze software veilig verwijderen vreemd?
Hoezo vreemd? S-ATA is in principe gewoon hot-swappable als je controller, je SATA-apparaat en de drivers het ondersteunen. Dat doen ze kennelijk.
Dephaezer schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:47:
Toppie nou moet zeggen hij werkt weer prima mijn eerste dvdtje gebrand 8x in precies 8 min zonder te blijven hangen ikke erg blij thanks
Kijk, dát is dan wel boeiende info. ;) Mooi dat het nu werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Ok

Hij hangt trouwens aan de sata2 ingang op het moederboard, voorheen als ik hem naast de sata aansluiting zet van me harde schijf deed me pc heel raar en werkte hij ineens erg traag en werd de dvdr brander ook niet gezien door vista, zou dat kunnen zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
Dephaezer schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:27:
Ok

Hij hangt trouwens aan de sata2 ingang op het moederboard, voorheen als ik hem naast de sata aansluiting zet van me harde schijf deed me pc heel raar en werkte hij ineens erg traag en werd de dvdr brander ook niet gezien door vista, zou dat kunnen zijn dan?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
:?

Ja, dat zou kunnen zijn... 8)7 Het was kennelijk zelfs zo.

Pagina: 1