Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb mijn pc maar weer eens op de versterker aangesloten.
Eerder gedaan door middel van een 3,5mm jack > tulp van 0,75 cm en werkte perfect.
Echter staat de versterker nu iets verder weg en heb ik er een 10 M verlengkabel tussen leggen en nu heb ik nog maar 1 kanaal geluid. :?

Ik heb de aansluitingen al nagekeken evenals de aansluiting.
Ook al een andere kabel geprobeerd waar het niet aan ligt
Nu is het zo dat deze versterker niet lang meer blijft maar toch wil ik het nog werkend krijgen.

Hopelijke kun jullie mijn helpen.

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

een cassette bandje was genoeg

quote:
the squaler1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:30:
Ook al een andere kabel geprobeerd waar het niet aan ligt
Ervanuitgaande dat die andere kabel goed is, kan je de conclusie trekken dat:
1) je computer maar 1 kanaal uitstuurt - hang er eens een hoofdtelefoon rechtstreeks aan en luister
2) je versterker defect is, de balansknop naar 1 kant staat, of speaker(s) niet (goed) aangesloten.
3) de ingang van de versterker is gaar, probeer eens een andere ingang.
4) sluit eens iets anders aan op die versterker. Een MP3 speler of andere mobiele speler met een hoofdtelefoon uitgang, met een ander kabeltje.

Kortom, er is nog zat te testen. Eerst het probleem lokaliseren, dan pas oplossen.

remco_k wijzigde dit bericht 04-07-2008 23:26 (10%)

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

2 en 3 kan ik uitsluiten omdat de speakers het op alle bronnen doen balans knop op het midden staat.
En vergeten te melden mijn excusses daar voor alle ingangen al heb geprobeerd en geen verschil maakt.

Bij 1 kan ik alleen zeggen dat mijn 2.1 PC setje wel alle kanalen geluid geeft en de versterker maar 1 kanaals

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

een cassette bandje was genoeg

quote:
the squaler1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:27:
2 en 3 kan ik uitsluiten omdat de speakers het op alle bronnen doen balans knop op het midden staat.
En vergeten te melden mijn excusses daar voor alle ingangen al heb geprobeerd en geen verschil maakt.

Bij 1 kan ik alleen zeggen dat mijn 2.1 PC setje wel alle kanalen geluid geeft en de versterker maar 1 kanaals
Dan ligt het aan de kabels.

Maar je zegt in je topicstart van niet... Ik stel voor dat je één en ander nog een keertje van dichtbij bekijkt en even test met kabels waarvan je ZEKER weet dat ze goed zijn.

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws