Hoofdcategorieën
Topicacties

Internetaankopen buiten EU worden goedkoper!

Pagina: 1

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 oktober 2007

Internetaankopen in Amerika en andere niet EU-landen worden vanaf 1 december voordeliger. Het drempelbedrag voor onder andere aankopen via internet wordt met de toepassing van de desbetreffende Europese richtlijn officieel verhoogd naar 150 euro, nu is dat nog 22 euro.

Het voordeel van het niet heffen van invoerrechten, accijnzen of btw op aankopen onder de drempelbedragen kan voor een iPod (160Gb) al oplopen tot zo'n 85 euro. Uiteraard moeten voor aankopen boven het drempelbedrag wel gewoon de heffingen worden afgedragen. Al kan er bij aankopen in Amerika nog wel worden geprofiteerd van de 'lage' dollarkoers.

De wijzigingen van de douanevrijstellingen zijn door de Europese Unie al eerder gepubliceerd, maar nog weinig instanties en consumenten blijken van deze wijziging op de hoogte te zijn. Op de website van de douane zelf staat nog niets over de aanpassing van het drempelbedrag vermeld. Wel lijkt de douane nu al het drempelbedrag van 150 euro te hanteren, al wordt dit door de douane zelf officieel ontkend.

Het drempelbedrag voor lucht- en zeereizigers naar een zogenaamd derde land wordt met de toepassing van de nieuwe richtlijn verhoogd naar 430 euro. Voor reizigers over land wordt het bedrag gewijzigd naar 300 euro. Eerder was het drempelbedrag voor alle reizigers vastgesteld op 175 euro.

Bron: http://frontpage.fok.nl/n...-EU-worden-goedkoper.html

Goeie ontwikkeling lijkt me!

WoW: 70 mage. 70 warrior 65 rogue. 60 mage 60 warrior. 63 hunter. 60 paladin. 53 lock. 38 priest

Moooooh!

quote:
Wel lijkt de douane nu al het drempelbedrag van 150 euro te hanteren, al wordt dit door de douane zelf officieel ontkend.
Bedoel je dat het pas per 1 dezember 2008 in gaat maar nu al door de douane wordt gehanteerd? Dat zou me persoonlijk verbazen...

Ik merk het snel genoeg, op dit moment ligt een uitlaat voor mijn 1:5 RC auto te wachten bij ze. De prijs incl. verzendkosten ligt onder de 150 euro dus dat zou betekenen dat ik niets hoef af te dragen...
Reg. datum: 02 juni 2001

Goed nieuws vriendjes en vriendinnetjes.
quote:
Kopen in Amerika stukken goedkoper

AMSTERDAM - Het kopen van internetartikelen in Amerika wordt vanaf 1
december aanmerkelijk goedkoper. Zo kan het voordeel op een iPod 160 Gb
oplopen tot ¤85 inclusief verzendkosten.

Op dit moment profiteren particulieren al van de lage dollar. Maar de
douane kan ook invoerrechten, accijns en btw heffen als het product
duurder is dan ¤22. Op 1 december gaat dit drempelbedrag echter omhoog
naar ¤150. Dat is omgerekend 238 dollar. Wie onder dit bedrag blijft,
wordt niet aangeslagen.

De Europese Unie heeft deze wijziging van de douanevrijstellingen al op 11
maart doorgevoerd, maar dat is vrijwel iedereen ontgaan. Zelfs de
internetbedrijven die zaken doen met de VS, maar ook de
Belastingtelefoon/douane weten van niets. Er staat zelfs (nog) geen
melding op de website van de douanedienst.

Ofschoon de douane het officieel ontkent, wordt nu al een oogje
dichtgeknepen als Nederlanders via internet producten tot 150 euro in de
VS of in andere landen bestellen. Mensen die naar een niet-EG-land reizen,
kunnen nu voor 175 euro belastingvrij meenemen. Dit drempelbedrag gaat in
december omhoog naar 430 euro of 683 dollar.

Er zijn tal van manieren om via internet iets in Amerika te bestellen,
maar lang niet alle bedrijven leveren rechtstreeks aan Europa. De
makkelijkste manier is om via een Nederlandse tussenpersoon te bestellen.
Die rekent wel een provisie van 15%.
http://www.telegraaf.nl/o..._goedkoper__.html?cid=rss

Dat wordt dus aankopen en proberen alles in verschillende paketten tot 150 euro verdelen. :)

Beetje raar bericht, ze hebben het al op 11 maart doorgevoerd maar het geldt pas vanaf 1 december :?

Wel leuk trouwens, was al langer van plan om het een en ander te gaan kopen in de VS. Ik vraag me alleen af waarom ze dit doen?

Overigens hoef je lang niet altijd een toeslag te betalen ookal zit je boven die 22 euro. De douane kijkt gewoon steekproefsgewijs dus je kan net pech hebben.
Wat is de discussiewaarde van bovenstaand bericht? Het lijkt mij niet handig om NSTM te gebruiken als een soort RSS-feed voor nieuwdberichten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

.-=-.

quote:
Mensen die naar een niet-EG-land reizen,
Dit is toch wel een bizar grote verhoging, maar werkt dit ook voor dingen importeren?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

waar een sar is,is een Baco
Reg. datum: 02 september 2000

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:01:
[...]

Dit is toch wel een bizar grote verhoging, maar werkt dit ook voor dingen importeren?
lezen..... dat gaat van 22 naar 150 euro

http://mrsar.kicks-ass.net:5000

Reg. datum: 24 november 2002

interessant bericht, bedankt... :)

nul nest parfait saif moi
Reg. datum: 01 juni 2001

Maar ik bestel liever bij m'n chinese vriendjes 8)
Wat is dit voor discriminatie?

Hoeblablahoeblabla
Reg. datum: 01 juli 2002

Ik las het laatst op de site van de douane. Vind 150 geen hoog bedrag ofzo :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Reg. datum: 20 mei 2002

nee maar 22 euro is wel erg laag ;)

geldt dit alleen voor de VS dan? waarom niet voor alle landen buiten de EU?

Reg. datum: 26 mei 2005

quote:
Frieda schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:59:

Mensen die naar een niet-EG-land reizen,

?

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

quote:

ik neem aan van wel, echter is het voor amerika extra intressant omdat de dollar zo laag staat.

[Tyan Thunder K8WE :: 2x Opteron 265 :: 2x 1024mb PC3200 :: GeForce 7900GT :: 1,5TB aan effectieve opslagruimte]

Acties: [view][quote]

Door: SmartDoDo
DT Moderator SG/HK/WI/SF
Woeptiedoe

offtopic:
Topic Kopen in Amerika: drempel invoerrechten omhoog naar 150 euro is met dit topic gemerged :)

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

I'm a Coach 4 All

quote:

(Vrij)handelsverdragen? :?
Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
NaZ- schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:09:
Ik las het laatst op de site van de douane. Vind 150 geen hoog bedrag ofzo :P
Nja het is nog steeds niet geweldig. Maar vooral op losse computer onderdelen zal je best wat voordeliger uit kunnen zijn nu denk ik, mits een leverancier aan de andere kant van de oceaan hier ook brood in gaat zien en tegen een beetje aantrekkelijke prijzen verzend (Hey als dealextreme het gratis kan doen..) verspreid over meerdere pakketten zoals hierboven geopperd.

En @ Argro - Het punt van dit topic is om iedereen te verwittigen van dit toch wel heugelijke nieuws, ze zullen er geen extra NOS uitzending voor inlassen, en ik weet dat een hoop mensen in dit forum het toch graag willen weten. De discussiewaarde is niet extreem hoog maar zoals je ziet zijn er toch wel mensen die er iets over te zeggen hebben. De topic titel was in ieder geval duidelijk genoeg en blijkbaar interessant genoeg voor jou om er op te klikken :)

WoW: 70 mage. 70 warrior 65 rogue. 60 mage 60 warrior. 63 hunter. 60 paladin. 53 lock. 38 priest

Reg. datum: 01 augustus 2002

Oud topic, ik weet het, maar ik vind dit belangijk nieuws. Heeft iemand een autoritatire bron (geen Fok) dat de richtlijn ook echt wordt uitgevoerd per 1 december? Ik zie de detailhandel namelijk geen moord en brand schreeuwen waardoor ik vermoed dat de richtlijn (als die al bestaat) niet wordt uitgevoerd. Mensen gaan immers massaal alles importeren uit de VS en Azië als je geen BTW hoeft te betalen.

ari3 wijzigde dit bericht 08-08-2008 01:04 (3%)

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reg. datum: 19 september 2002

Hier is in ieder geval een link van MinBUZA over het voorstel.

Kan nog even 123 niet vinden waar staat wanneer het is ingegaan en of het al geldig is in alle landen van de EU bijv.

En hier staat dat het officieel op 1 Dec 2008 de nieuwe regels ingaan.

Wellicht dat ze het tot die tijd gedogen, maar kan er niks officieels over vinden.

Yippie wijzigde dit bericht 08-08-2008 01:32 (27%)
Reden: update

Reg. datum: 07 september 2001

Ik kan melden dat de 150 euro grens zeker nog niet wordt gehanteerd. Ik kon mooi ¤23,32 invoerkosten betalen op een pakket van $96,75 met $25,65 verzendkosten.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Pagina: 1

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: