Misschien een paar
domme tips:
edit: maar die kan je wrs al om 7jaar te overleven zonder firewall enzo 
- zet netbios over tcp/ip _uit_
- client for microsoft netwerks _uit_
- dat ding voor delen van mappen en printers _uit_
op de netwerkconnectie die je gebruikt voor internet-connectie.
Dat voorkomt al veel "script-kiddie-exploits".
(ik draait zelfs voor de interne connectie' geen van dit allen, en het zijn windows-pc's... enkel tcp/ip draait, file-sharing gaat via ftp-software en/of usb-sticks, slechts eenmaal last gehad van een exploit maar toen had ik mysql nog fout geconfigureerd - poort ook opengesteld voor externe ip's ipv enkel localhost, dankzij exploit waren ze zo binnen (ik had ook een ;oeilijk wachtwoord, maar daar gingen ze zo over door die exploit): zet je poorten voor mysql enzo dicht voor buiten als enkel je eigen site erop moet: 80 open voor buiten, rest dicht ?)
vaak zitten 'de hackers' in hetzelfde subent. scriptkiddies die een tooltje gebruiken en eens uitproberen op hun eigen internet-connectie en zo de buurman (ofzo) hacken omdat die nog netbios draait.
(en mits men allebei in hetzelfde subnet zit, zit er geen router tussen de systemen en kan men dus perfect misbruik maken van zulke flaters)
ps: kijk je systeemlogs na wanneer die account is aangemaakt en ev. vanwaaruit, die informatie kan je dan weer gebruiken mocht je klacht willen gaan indienen.
pps: en je titel kan ook 'en' zijn hoor

een backdoor waarlangs je gehackt bent ...
soulrider wijzigde dit bericht 02-07-2008 13:51 (15%)