Gathering of Tweakers

Quicksearch
Haha, beetje off topic @ Dafmay, maar nee. Het is een soort bed-bank met zo'n driehoekig Thais zitkussen als rug steun.

85 is toch al weer iets beter, maar nog steeds. Zou er dan gewoon zoveel verschil zitten tussen de 11 en de 21 serie?

Koelertje is misschien wel een goed plan dan. Misschien heb je hier ook nog wat aan:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=252773

Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT

quote:
Storm316 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:28:
Haha, beetje off topic @ Dafmay, maar nee. Het is een soort bed-bank met zo'n driehoekig Thais zitkussen als rug steun.
:) terug on-topic...
quote:
85 is toch al weer iets beter, maar nog steeds. Zou er dan gewoon zoveel verschil zitten tussen de 11 en de 21 serie?

Koelertje is misschien wel een goed plan dan. Misschien heb je hier ook nog wat aan:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=252773
Dank voor de tip. Echter ik doe converten eigenlijk niet vaak, en als ik het doe dan is het slechts max een aantal (4-5) minuten achter elkaar. Dat kan ik net zo makkelijk splitsen, zodat de cpu in de tussentijd een beetje kan afkoelen...

...

dafmay wijzigde dit bericht 07-08-2008 11:00 (136%)

Reg. datum: 14 oktober 2007

Waarom verschillen die temperatuur van al deze programma's zoveel?
http://img134.imageshack.us/img134/3978/cputempqo0.jpg

quote:
hl2600 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:46:
Waarom verschillen die temperatuur van al deze programma's zoveel?
Mozeskriebel...inderdaad nogal verschillende temperaturen. Ik weet dat Speedfan een offset heeft, maar toch.

quote:
Andyke schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:40:
Mijn fz21m cpu temp bedraagt idle 58 graden en onder stress kan die ook oplopen naar de 85 graden.
om dannog maar te zwijgen van de nvidia erin, die staat idle op een 62 graden. Onder stress kan je ook beter niets van je lichaam op de onderkant van de laptop houden :). Dus van je 90 graden onder stress zou ik mij niet al te veel van aantrekken.
Ik heb mij zojuist een zalman notebook cooler aangeschaft, eens kijken of dit de temp naa beneden kan trekken.
hoe bevalt de zallman cooler? enig effect en hoeveel??

Reg. datum: 05 augustus 2008

quote:
Kenji87 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

hoe bevalt de zallman cooler? enig effect en hoeveel??
Nou bellen ze dat die eindelijk binnen is, kom ik daar aan en blijkt dat het een vergissing is. Dus moet ik nog even wachten. Ik hoop die in ieder geval morgen nog te hebben.

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
Andyke schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:46:
[...]

Nou bellen ze dat die eindelijk binnen is, kom ik daar aan en blijkt dat het een vergissing is. Dus moet ik nog even wachten. Ik hoop die in ieder geval morgen nog te hebben.
en???

Reg. datum: 20 september 2003

Zijn er mensen die iets weten ofdat sony zich ook bezig gaat houden met die bug in de nvidia chipset??

nieuws: Nvidia ontkent geruchten over grootschalige gpu-problemen

Aangezien Dell en HP wel actie hebben ondernomen en wij met onze fz21 reeks dezelfde gpu gebruiken!
Mijn laptop wordt namelijk erg warm links onderin, volgens mij locatie van de gpu......

Fearce

Vaio VGN-FZ21M

Ik heb geen idee zelf, maar misschien moet je sowieso eerst even meten hoe warm je GPU word voordat je je zorgen begint te maken. Riva tuner kun je hiervoor gebruiken en is gewoon gratis te downloaden.

A young loner on a crusade..

Datzelfde vroeg ik mij ook al af n.a.v. dat nieuwsbericht.

Overigens geeft Sony 24 maanden garantie. Dus als er zich problemen zouden voordoen, gebeurt dit wel binnen de eerste twee jaar :)

Wat zou trouwens een normale temperatuur moeten zijn voor de gpu? 70 graden?

Zet- en drukfouten voorbehouden.

mijn laptop draait nu idle een temperatuur van 69 graden op me gpu.

de cpu draait op 60 graden en me harde schijf op 47.

ziet er redelijk normaal uit, maar het lijkt mij redelijk warm.

Temperaturen gemeten met everest!

Vaio VGN-FZ21M

A young loner on a crusade..

quote:
Fearce schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:27:
mijn laptop draait nu idle een temperatuur van 69 graden op me gpu.

de cpu draait op 60 graden en me harde schijf op 47.

ziet er redelijk normaal uit, maar het lijkt mij redelijk warm.

Temperaturen gemeten met everest!
Ik gokte op 70 graden, omdat dat de temperatuur is van mijn passieve 8600GT op mijn desktop pc :)
Laptops worden doorgaans warmer, dus met 69 hoef je je geen zorgen te maken denk ik..

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Reg. datum: 17 augustus 2001

Ik heb een VGN-FZ21, met blu-ray brander en heb het probleem dat de brander nogal kieskeurig is met rewritable media. Als ik in mijn desktop PC een Imation of Philips DVD±RW schijfje brand en vervolgens in mijn Sony drive stop, vraagt Windows wat er met dit leegje schijfje moet gebeuren.
Met welke rewritable media (zowel DVD als blu-ray) hebben mede FZ21 bezitters goede ervaringen?
Alvast bedankt.

quote:
drpaul schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:30:
Ik heb een VGN-FZ21, met blu-ray brander en heb het probleem dat de brander nogal kieskeurig is met rewritable media. Als ik in mijn desktop PC een Imation of Philips DVD±RW schijfje brand en vervolgens in mijn Sony drive stop, vraagt Windows wat er met dit leegje schijfje moet gebeuren.
Met welke rewritable media (zowel DVD als blu-ray) hebben mede FZ21 bezitters goede ervaringen?
Alvast bedankt.
Met een FZ21-M

Geen problemen met de DVD+RW van Verbatim!
Blu-ray kan ik niet mee helpen ( geen brander :P)

Vaio VGN-FZ21M

Sinds begin augustus heb ik ook een vaio uit deze serie.

Ik heb de FZ-31m. Ik ben erg tevreden met de laptop alleen alle software troep wat erop zit dat had best minder gemogen. Ik had verwacht na het lezen van de reacties dat het wel mee zou vallen maar dit was helaas niet zo.

Toen ik me laptop ging registeren zag ik dat je een Shakira Blue ray disc kon krijgen. Helaas kon ik het formulier niet verzenden. Na contact te hebben opgenomen met sony heb ik hem alsnog nagestuurd gekregen. Toch netjes.

Helaas voor mij heb ik een kapotte/half functionerende adapter erbij gekregen. De adapter word heel heet en valt af en toe uit. Na de adapter 5 minutjes 'rust' tegeven werkt hij uiteindelijk wel weer. Maar dit is natuurlijk super irritant.
na het mailen van sony krijg ik deze week een nieuwe adapter toegestuurd. Ook dit vind ik heel netjes ondanks dat het een kapot product is.

Ik vind dat alles ook goed in elkaar zit. Ik ben acer gewend en dit voeld wel veel beter aan. Ook de support vind ik goed.

@Storm (nav eerdere berichten) en diegenen met hoge cpu temps. Ik heb lange tijd last gehad van hoge idle temps rond 54-56C, waarbij de ventilator vaak continue bleef draaien, maar de cpu temps bleven hoog. Tijdens afspelen van een HD video, en ook tijdens het encoden van audio, liep de cpu temp op tot wel 90C !

Zojuist even de stofzuiger (met smal opzetstuk) gezet op de opening naar de ventilator aan de linker zijkant van laptop.

Het resultaat.....nu heb ik een idle temp van 43C die langzaam (2-3 minuten) oploopt naar 52C, waarna de ventilator aanslaat en binnen 40sec de cpu temp weer terugbrengt op 43C. Mijn laptop is nu gewoonweg stil te noemen. Tijdens afspelen HD video of encoden van audio blijft de cpu temp nu onder 60C...onwaarschijnlijk wat een resultaat! _/-\o_

Ik denk dat er gewoon een opeenhoping van stof aan de binnenkant van de laptop zat waardoor de ventilator de warmte niet kwijt kon. Nu die blokkade weg is, functioneert de ventilator weer naar behoren.

Edit : is het inderdaad normaal dat de idle temp varieert (toe- en afneemt) tussen 43C en 52C? Ik zou eigenlijk verwachten dat de idle temp rond 1 bepaalde waarde blijft staan. Niet dat ik klaag hoor, vroeg het mij gewoon nog even af

dafmay wijzigde dit bericht 26-08-2008 14:33 (31%)

quote:
dafmay schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:41:
@Storm (nav eerdere berichten) en diegenen met hoge cpu temps. Ik heb lange tijd last gehad van hoge idle temps rond 54-56C, waarbij de ventilator vaak continue bleef draaien, maar de cpu temps bleven hoog. Tijdens afspelen van een HD video, en ook tijdens het encoden van audio, liep de cpu temp op tot wel 90C !

Zojuist even de stofzuiger (met smal opzetstuk) gezet op de opening naar de ventilator aan de linker zijkant van laptop.

Het resultaat.....nu heb ik een idle temp van 43C die langzaam (2-3 minuten) oploopt naar 52C, waarna de ventilator aanslaat en binnen 40sec de cpu temp weer terugbrengt op 43C. Mijn laptop is nu gewoonweg stil te noemen. Tijdens afspelen HD video of encoden van audio blijft de cpu temp nu onder 60C...onwaarschijnlijk wat een resultaat! _/-\o_

Ik denk dat er gewoon een opeenhoping van stof aan de binnenkant van de laptop zat waardoor de ventilator de warmte niet kwijt kon. Nu die blokkade weg is, functioneert de ventilator weer naar behoren.

Edit : is het inderdaad normaal dat de idle temp varieert (toe- en afneemt) tussen 43C en 52C? Ik zou eigenlijk verwachten dat de idle temp rond 1 bepaalde waarde blijft staan. Niet dat ik klaag hoor, vroeg het mij gewoon nog even af
Ga dat denk ik ook maar eens doen!!
Mijn temps zijn redelijk aan de hoge kant!

Ik draai nu eigenlijk idle, enige wat aanstaat is itunes en grabit. Zal het voor de grap eens uit zetten en kijken wat de temps dan zijn, maar ik verwacht nog steeds hoger dan gem.

overzichtje met everest!!

Sensors

--------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen:
Sensortype HDD
GPU sensortype Driver (NV-DRV)

Temperaturen:
CPU 65 °C (149 °F)
CPU #1 / Kern #1 62 °C (144 °F)
CPU #1 / Kern #2 66 °C (151 °F)
GPU 72 °C (162 °F)
FUJITSU MHY2200BH 48 °C (118 °F)

Spanningswaarde:
CPU Core 1.29 V

Fearce wijzigde dit bericht 26-08-2008 16:23 (4%)

Vaio VGN-FZ21M

Het is sowieso de moeite waard om eens te proberen...dat was ook mijn gedachte...en met onverwacht super-resultaat!

Ps mijn temps komen nu gewoonweg nooit meer boven 52C, tenzij bij 100% intensief gebruik van beide cpu's (audio converting of bekijken HD video). Dan nog maar max 59C. De idle temps, zelfs bij draaien Grabit, liggen steevast tussen 43C en 52C.

dafmay wijzigde dit bericht 26-08-2008 22:45 (3%)

Yeps, goed schoonhouden doet een hoop. Ik vind het echt jammer dat ze niet een los dekseltje als fan cover hebben gemaakt. De mijne is ook weer aan een beurtje toe binnenkort. Ik was al van plan om de heatsinks te lichten & wat nieuwe koelpasta aan te brengen, maar zit toch te denken om dan maar gelijk een nieuwere CPU er in te gooien als ik toch bezig ben. Iemand enig idee welke door de huidige bios ondersteund worden of hoe ik aan een bios upgrade kan komen?

Als ik mijn FZ op mn LCD aansluit om een dvd te kijken zou ik graag geluid via HDMI willen hebben maar ik heb gelezen dat dat alleen via Vista mogelijk is en ik heb XP geinstalleerd. Is het iemand gelukt dit onder XP toch werkend te krijgen? Als ik mijn versterker aansluit op mn FZ dan heb ik een hele vervelende ruis. Is dit misschien te verhelpen met een driverupdate oid? Ik vind het vervelend om steeds het geluid via die gare laptopboxjes te moeten horen...

Hallo, ik zou graag met speedfan mijn fan een beetje overclocken maar ik weet niet welk moederbord er in mijn vaio fz11e zit. Heeft er iemand ervaring met dit programma en hoeveel procent enzo je je fan moet laten draaien?

Jippo00: Ik geloof niet dat dat gaat lukken, maar ik heb zelf geen ervaring met XP op mijn FZ. Je zou eens kunnen zoeken in deel 1 en 2 van dit forum, het is al eerder besproken namelijk. Ook kun je nog eens kijken op Notebookreview in het FZ forum. Als je zoekt op 'XP audio' moet je hier alles over kunnen vinden. Wat voor FZ heb je? Ik gebruik zelf namelijk gewoon de hoofd telefoon uitgang voor m'n 2.1 set en heb daarbij geen last van ruis. Een vriend van me met een FZ31M heeft daarbij echter ook last van ruis, volgens mij is dat iets wat onder garantie gefixt moet kunnen worden.

Laur93: Dat gaat niet werken met Speedfan. Je kunt het eens proberen of het lukt met RivaTuner, hier staat hoe:

http://www.electraforge.c...iva_tuner/riva_tuner.html

Als dit ook niet werkt zijn er nog wel wat programma's die je kunt proberen, maar die kun je met google zelf wel vinden denk ik. Ik weet sowieso niet of het software matig mogelijk is hoor, dus laat het ons weten als het je lukt svp.

Voor degene die nog interesse heeft in een mooie FZ31Z:

Mediamarkt Den haag: 1111, -. Degene met blu-ray brander, dual lamp en ik dacht een T8200 processor. Zit nu te twijfelen of ik deze ga halen.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

quote:
Storm316 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:43:
Jippo00: Ik geloof niet dat dat gaat lukken, maar ik heb zelf geen ervaring met XP op mijn FZ. Je zou eens kunnen zoeken in deel 1 en 2 van dit forum, het is al eerder besproken namelijk. Ook kun je nog eens kijken op Notebookreview in het FZ forum. Als je zoekt op 'XP audio' moet je hier alles over kunnen vinden. Wat voor FZ heb je? Ik gebruik zelf namelijk gewoon de hoofd telefoon uitgang voor m'n 2.1 set en heb daarbij geen last van ruis. Een vriend van me met een FZ31M heeft daarbij echter ook last van ruis, volgens mij is dat iets wat onder garantie gefixt moet kunnen worden.

Laur93: Dat gaat niet werken met Speedfan. Je kunt het eens proberen of het lukt met RivaTuner, hier staat hoe:

http://www.electraforge.c...iva_tuner/riva_tuner.html

Als dit ook niet werkt zijn er nog wel wat programma's die je kunt proberen, maar die kun je met google zelf wel vinden denk ik. Ik weet sowieso niet of het software matig mogelijk is hoor, dus laat het ons weten als het je lukt svp.
Ik heb vanmorgen riva tuner even uitgeprobeerd, is wel handig om je GPU een beetje te overlocken, maar ik denk dat het programma de fan op mijn fz11e niet detecteerd, ik heb ook een beetje gegoogled en naar andre programma's gezocht en had telkens hetzelfde probleem , dus het is volgens mij niet mogelijk om je fan op een laptop handmatig te beheren. Op een vaste pc zou het wel moeten lukken heb ik gelezen op een paar fora.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws