quote:
dafmay schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:41:
@Storm (nav eerdere berichten) en diegenen met hoge cpu temps. Ik heb lange tijd last gehad van hoge idle temps rond 54-56C, waarbij de ventilator vaak continue bleef draaien, maar de cpu temps bleven hoog. Tijdens afspelen van een HD video, en ook tijdens het encoden van audio, liep de cpu temp op tot wel 90C !
Zojuist even de stofzuiger (met smal opzetstuk) gezet op de opening naar de ventilator aan de linker zijkant van laptop.
Het resultaat.....nu heb ik een idle temp van 43C die langzaam (2-3 minuten) oploopt naar 52C, waarna de ventilator aanslaat en binnen 40sec de cpu temp weer terugbrengt op 43C. Mijn laptop is nu gewoonweg stil te noemen. Tijdens afspelen HD video of encoden van audio blijft de cpu temp nu onder 60C...onwaarschijnlijk wat een resultaat!
Ik denk dat er gewoon een opeenhoping van stof aan de binnenkant van de laptop zat waardoor de ventilator de warmte niet kwijt kon. Nu die blokkade weg is, functioneert de ventilator weer naar behoren.
Edit : is het inderdaad normaal dat de idle temp varieert (toe- en afneemt) tussen 43C en 52C? Ik zou eigenlijk verwachten dat de idle temp rond 1 bepaalde waarde blijft staan. Niet dat ik klaag hoor, vroeg het mij gewoon nog even af
Ga dat denk ik ook maar eens doen!!
Mijn temps zijn redelijk aan de hoge kant!
Ik draai nu eigenlijk idle, enige wat aanstaat is itunes en grabit. Zal het voor de grap eens uit zetten en kijken wat de temps dan zijn, maar ik verwacht nog steeds hoger dan gem.
overzichtje met everest!!
Sensors
--------------------------------------------------------------------------------
Sensoreigenschappen:
Sensortype HDD
GPU sensortype Driver (NV-DRV)
Temperaturen:
CPU 65 °C (149 °F)
CPU #1 / Kern #1 62 °C (144 °F)
CPU #1 / Kern #2 66 °C (151 °F)
GPU 72 °C (162 °F)
FUJITSU MHY2200BH 48 °C (118 °F)
Spanningswaarde:
CPU Core 1.29 V
Fearce wijzigde dit bericht 26-08-2008 16:23 (4%)