Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik krijg de volgende melding in movie maker:

Het bestand D:\Video van Canon\00011.MTS kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand opnieuw te importeren.

Wie weet er een site waar ik dit kan downloaden.
Via google kon ik niets vinden.

Bedankt Mirte
(niet zo handig met computers)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

je hoeft geen verstand van computers te hebben. Windows een beetje kennen is zat. Maare zit die codec niet bij bv PowerDVD 8. Deze kan ook blu-ray en hddvd afspelen. En ik dacht dat de avchd blu-ray was.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• vincentc
Bedankt voor je snelle reactie!

Het probleem is dat ik niet wil afspelen maar plakken en knippen.
Dit kan ik alleen in movie maker.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

vincentc schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:27:
Bedankt voor je snelle reactie!

Het probleem is dat ik niet wil afspelen maar plakken en knippen.
Dit kan ik alleen in movie maker.
Er zijn wel meer programmas om te knippen en plakken. Volgens mij kan het ook gewoon met een of ander Nero programma. Nero ben effe de naam kwijt. Zijn nog wel meer alternatieven.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• vincentc
Ik heb nu imagemixer 3 gebruikt maar mijn computer kan de bestanden niet aan. De camera (canon HF 100) is te goed. Weet je hoe ik de bestanden om kan zetten naar iets kleiners...

• vincentc
balen is dit !
heb ik een mooie camera kan ik er niets mee...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je niet gewoon software bij je camera gekregen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Er zijn legio mogelijkheden, gewoon met gratis software! :) Allereerst moeten we weten met wat voor codecs we te maken hebben. Dit kun je het beste bekijken met het gratis programmatje GSpot, hier te downloaden.

Zou je de video eens kunnen openen met GSpot en een screenshot posten van wat je dan ziet?

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 22-06-2008 22:38 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Zo te lezen heb je een HD camcorder gekocht die in het AVCHD formaat opneemt. Het bewerken van AVCHD is nog niet zo heul makkelijk op een doorsnee pc. Behalve dat je de juiste software nodig hebt, moet het ook wel een beetje stevige pc zijn, om dit materiaal te kunnen bewerken.

Volgens mij doet de laatste versie van Pinnacle Studio (11, 12?) het wel. Anders Sony Vegas. Freeware die AVCHD kan editten ben ik nog niet tegengekomen. En wat ik zei, het vergt wel een beetje actuele pc met rekenkracht om dit te kunnen bewerken.

(Ik vrees dat de verkoper dit er allemaal niet bij heeft verteld....?)

• vincentc
Martin je heb helemaal gelijk.
Ik heb genoeg software maar mijn PC is te oud !

Dus het filpmje wat ik heb wil ik omzetten naar een ander formaat.
Maar hoe?

• vincentc
Martin ik begrijp niet helemaal wat je zegt..
Wat doet het programma Pinnacle studio?

Bedank Mirte

Verwijderd

vincentc, filmpjes kan je fantastisch omzetten met SUPER. het is een freeware programma'tje dat je http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html hier kunt downloaden. ik weet niet of hij MTS hapt... maar ik veranderde .mov even naar .mts en ik kon het bestand wel openen in SUPER... succes!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
vincentc schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:13:
Martin ik begrijp niet helemaal wat je zegt..
Wat doet het programma Pinnacle studio?

Bedank Mirte
Wat ik in basis zeg is dat ik denk (aanneem) dat Windows Movie Maker de bestanden uit de nieuwste (HD) camera's niet aankan. Maar roep eens een merk/typenummer van je camcorder, want ik baseer mezelf een beetje op aannames.

Pinnacle Studio doet hetzelfde als Movie Maker, maar kan we de nieuwste bestandsformaten aan.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja, ik wil ook dolgraag helpen, maar ik wacht nog steeds op een GSpot screenshot. Jammer dat die post gewoon genegeerd wordt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

SUPER kan dat perfect omzetten..

Met Adobe Premiere 3 kan ik deze bestanden ook bewerken (zonder eerst om te zetten).

Maar als je zeker wilt zijn van de codec gebruik je even GSPOT, zoals hierboven al eens aangegeven wordt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Michael Knight schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:21:
Maar als je zeker wilt zijn van de codec gebruik je even GSPOT, zoals hierboven al eens aangegeven wordt.
Niet alleen voor de codec (dat zal wel gewoon H.264 zijn), maar vooral voor de container! Want uit MTS kan ik niets opmaken. Is het een MPEG-4-container? Of een AVI-container? Of een MKV-container? En behalve de video-codec is het ook goed om te weten wat voor audio erin zit.

Je kunt wel wat gaan zitten knippen en plakken met Windows Movie Maker, maar als je een Full HD camera hebt gekocht, stel je -blijkbaar- hoge eisen aan videokwalteit. Dan ga je natuurlijk niet je Full HD filmpjes met Windows Movie Maker (:')) bewerken en opslaan als een simpel WMVtje ofzo. Anders had je ook gewoon een normale camera kunnen kopen. Als je hoge kwaliteits Full HD filmpjes hebt wil je die hoge kwaliteit natuurlijk behouden. De video is nu vermoedelijk H.264 en met die codec zou ik het ook weer opslaan. Voor zover ik weet is er maar 1 gratis H.264 encoder en dat is x264. Die is echter niet te gebruiken icm Windows Movie Maker. Je hebt dus 3 keuzes: of leren omgaan met andere tools dan WMM, of een niet-gratis pakket zoeken, of toch maar alle kwaliteit overboord gooien en simpele wmvtjes ervan maken. Trouwens, kan Window Movie Maker uberhaupt wel met HD resoluties overweg?

Hoe dan ook, eerst maar eens duidelijk krijgen over het containerformaat en de video/audio codecs, dan weten we hoe we verder moeten.

[ Voor 72% gewijzigd door Bergen op 25-06-2008 03:22 ]

Verwijderd

Het kan echter wel eens handig zijn om als je een filmpje gemaakt hebt om het om te zetten naar een gewone dvd aangezien nog niet iedereen instaat is om de hoge kwaliteit op zijn dvd speler af te spelen. Ik heb een parasonic HDC-SD9 camara gekregen maar heb verder geen blue-ray speler of zo.
dus in feite heb ik nu nog het zelfde probleem. In het programma dat bij de camara hoort zit hier geen goede decoder voor bij. In het programma ULEAD Videostudio 11 zit dit wel maar inderdaad de kwaliteit wordt een behoorlijk stuk lager. Met het programma Sony vegas pro 8.0 zou hiervoor ook een decoder moeten zitten maar dat moet ik nog uitzoeken.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Probeer eens het K-Lite codec pack te installeren. Dit is geschikt voor EN+REcode.
Ik draai dit op meerdere machines, en die slikken nu werkelijk (bijna) elk formaat.
Ook is er bij dit codec pack veel te configureren.

http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Carpe Diem

Verwijderd

Ik heb een sd5 en werk met Sony Vegas Pro, daarin kan je gewoon de AVCHD bestanden monteren.
Erg handig en nog aardig snel en soepel ook in vergelijking met andere programma´s.
Ik heb Premiere en Ulead ook getest met hd maar Vegas is tot nu toe de meest soepele.
De trial versie van Pinnacle werkte niet echt lekker, het enige waar dat programma in uitblinkt is het bluescreen effect, jammer alleen dat hij dat geheel zelfstandig op je beeldscherm toont (echt waar dat programma laat je computer regelmatig crashen).

Net als mijn bovenbuurman kan ik Klite van harte aanbevelen.
Pagina: 1