Hey,
Ik zit sinds deze namiddag met een lastig netwerkprobleem. De situatie: ik connecteer mijn XP laptop steeds direct via utp met mijn desktop die als server fungeert. Server heeft een M2A-VM moederbord met Realtek gigabit ethernet.
Ergens in de loop van vandaag kreeg ik echter zeer lage snelheden: 1MB/s max. Beide pc's gaven aan dat de connectie 1Gb was. Uiteindelijk ben ik na troubleshooten bij mijn server terecht gekomen. Ondanks verschillende software en instellingen bleef de snelheid hardnekkig tegen de 1MB/s hangen. Intussen is het probleem erger geworden. Ik kan wel nog pingen naar de NIC van de server, maar dingen zoals VNC en FTP weigeren te connecteren. Na een bios update (naar 1705) krijg ik opeens op de server een melding dat de verbinding 10Mbps is, op mijn XPS echter nog steeds 1Gbps.
Beide pc's draaien op dit moment XP pro, XPS laptop met SP3, de server met SP2.
Wat ik al gedaan heb:
- andere pc rechtstreeks verbonden: geen oplossing
- andere kabel: geen oplossing
- beide NIX's op 100Mbps zetten: geen oplossing
- andere FTPserver software: geen oplossing
- BIOS update: geen oplossing
- driver update: geen oplossing
Is mijn NIC gewoon gestorven of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik zit sinds deze namiddag met een lastig netwerkprobleem. De situatie: ik connecteer mijn XP laptop steeds direct via utp met mijn desktop die als server fungeert. Server heeft een M2A-VM moederbord met Realtek gigabit ethernet.
Ergens in de loop van vandaag kreeg ik echter zeer lage snelheden: 1MB/s max. Beide pc's gaven aan dat de connectie 1Gb was. Uiteindelijk ben ik na troubleshooten bij mijn server terecht gekomen. Ondanks verschillende software en instellingen bleef de snelheid hardnekkig tegen de 1MB/s hangen. Intussen is het probleem erger geworden. Ik kan wel nog pingen naar de NIC van de server, maar dingen zoals VNC en FTP weigeren te connecteren. Na een bios update (naar 1705) krijg ik opeens op de server een melding dat de verbinding 10Mbps is, op mijn XPS echter nog steeds 1Gbps.
Beide pc's draaien op dit moment XP pro, XPS laptop met SP3, de server met SP2.
Wat ik al gedaan heb:
- andere pc rechtstreeks verbonden: geen oplossing
- andere kabel: geen oplossing
- beide NIX's op 100Mbps zetten: geen oplossing
- andere FTPserver software: geen oplossing
- BIOS update: geen oplossing
- driver update: geen oplossing
Is mijn NIC gewoon gestorven of heb ik iets over het hoofd gezien?