Toon posts:

Port forwarding Alice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 week heb ik alice internet en het bevalt mij erg goed. Echter vind ik het een groot probleem dat ik geen poorten open kan zetten. Het is niet mogelijk om op de modem(Copperjet 1616-2P) van alice te forwarden. Iedere keer als ik een mapping opsla wordt deze weer verwijderd.

Heeft iemand een idee hoe ik deze poorten wel kan forwarden? Kijk ik misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hier werkt het zonder problemen, doe je wel 'save config' als je een portforward hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb utorrent hier op deze manier geforwarded, moet werken hoor :) Dus configuration -> security -> linkje advanced nat configuration -> add reserved mapping

Internal verwijst bij mij naar het IP adres wat mijn Linksys (WRT54G) router heeft gekregen van de Copperjet.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/5619/forwardingov9.th.gifhttp://img135.imageshack.us/my.php?image=forwardingov9.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het opslaan werkt nu iig. Bedankt! Save config :(.

Het port forwarden echter nog niet. Ik heb de global mappings toegevoegd maar de port is nog steeds niet open als ik deze check op www.whatsmyip.org/ports.

Waar kan het nu nog mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in je router de poort opengezet, met ofwel port forwarding of port triggering? Heeft de applicatie in windows firewall ook een vrijbrief gekregen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:28:
Ook in je router de poort opengezet, met ofwel port forwarding of port triggering? Heeft de applicatie in windows firewall ook een vrijbrief gekregen?
Op dit moment is mijn laptop direct aangesloten op de modem. Dat moet naar mijn idee eerst werken om vervolgens op mijn router te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je firewall ook ingeregeld staan, en in de portforwarding het ip adres gelijk aan het aan je computer uitgedeelde ip adres staan? Anders zou je eens kunnen proberen om de firewall ter test helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn trouwens de instellingen als je een linksys wilt aansluiten op ADSL only van Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firewall van pc en van modem staan uit. Dat is het dus ook niet. IP's kloppen ook met elkaar.
Pagina: 1