Het is sowieso onzin om te escapen/XSS filteren bij het weergeven van data, imo moet je dat doen zodra je het in je de database zet.
Maar dat ligt dan meer aan het feit dat je dat zo in de database hebt staan. Das al een WTF op zich.quote:PrisonerOfPain schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:23:
Tenzij de titel en de tekst al escaped (htmlentities / htmlspecialchar) in de database staan heb je last van XSS.
KLIK HIER!!! >>> Mooie foto's van mijn vriendinnetje! <<< KLIK HIER!!!
Párdon? De data in de database heeft níets te maken met de weergave van de betreffende content, escapen van de data met htmlentities ed. doe je gewoon in de view layer.quote:Muthas schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:26:
Het is sowieso onzin om te escapen/XSS filteren bij het weergeven van data, imo moet je dat doen zodra je het in je de database zet.
Reg. datum: 12 mei 2008
Reg. datum: 12 mei 2008
Hij is escaped enzo.quote:PrisonerOfPain schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:23:
Tenzij de titel en de tekst al escaped (htmlentities / htmlspecialchar) in de database staan heb je last van XSS.
Dat is nogal een non-optimalisatie; zodra dit een bottleneck word doet de view layer z'n eigen caching maar. In een database wil je dit soort dingen gewoon niet hebben omdat op dat punt helemaal nog niet vast staat wat het output formaat gaat worden.quote:Muthas schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:33:
En dat je weet ik het hoeveel keer hetzelfde met je data doet terwijl je die data altijd ge-escaped nodig zal hebben maakt niet uit?
Escapen is niet generiek, maar doe je voor een bepaalde context. Pas als jij zeker weet welke context altijd gebruikt wordt kan dit een vd bewuste optimalisatie trucs zijn.quote:Muthas schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:33:
En dat je weet ik het hoeveel keer hetzelfde met je data doet terwijl je die data altijd ge-escaped nodig zal hebben maakt niet uit?
edit:
...waarbij het compleet cachen van grote blokken van je site idd krachtiger kan zijn. Maar wellicht ook lastiger.
...waarbij het compleet cachen van grote blokken van je site idd krachtiger kan zijn. Maar wellicht ook lastiger.
Voutloos wijzigde dit bericht 29-05-2008 14:47 (12%)
Talkin.nl daily photoblog
Day 948: Alpaca
Foto specs: Canon 300D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/50s, f/6.3, ISO 100