quote:
Witte schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:16:
Opslaan als PDF? Ik kan je vertellen dat grafici niet blij worden van PDF's gemaakt in Word. Kon Word het maar
niet! Het is wel handig om even te mailen naar iemand die geen Word heeft (zijn die er?) maar verder... Mensen die een hoge kwaliteit PDF willen maken, kopen maar Acrobat of Distiller.
Grafici? Wat hebben grafici te schaften met Word dan als het op kwaliteit aan komt? Als iemand het in hoge kwaliteit wil (wat je daar dan ook onder mag verstaan, het is en blijft toch gewoon een document met Word opmaak?) dan is diegene over het algemeen ook wel zo verstandig genoeg om daar het juiste pakket voor te kiezen.
Echt heel veel toegevoegde waarde heeft die Save-as-PDF functie, maar het scheelt weer 1 extra progje in de vorm van een PDF printer.
quote:
En documenten gemaakt in 2007 mooier dan in 2003??? Op welk vlak dan? Ja, Word 2003 heeft standaard afspatieren uit staan, maar als je dat inschakelt ziet een tekst (en het is nog altijd een tekstverwerker) er gewoon strak uit, zelfs in het oersaaie times roman.
Mooier is natuurlijk relatief, en het wordt zo mooi als je het zelf maakt. Maar ik heb wel het idee dat het in Office 2007 allemaal net wat makkelijker is. Bijvoorbeeld het invoegen van afbeeldingen, en dan met name tussen de tekst in. Dit was altijd een ramp in voorgaande versies waar ik er in 2007 absoluut geen moeite mee heb, komt precies zoals ik het wel. Natuurlijk kan dat ook aan mij liggen maarja, ik ben gewoon een doorsnee gebruiker.

quote:
En als 1 Office-onderdeel nou net geen nieuwe interface heeft, is het Outlook 2007!
Outlook heeft wel degelijk een nieuwe interface, maak maar eens een nieuwe mail of afspraak. Wat zie je daar? Juist...de ribbon en de "Start-knop". Het hoofdscherm van Outlook is welliswaar weinig vernieuwend, maar dat vond ik ook niet echt nodig.
quote:
En .docx kleiner dan .doc? Het zal, maar om eerlijk te zijn, kijk ik niet zo naar bestandsgrootten van brieven die ik typ, of rapportjes die ik maak. Als ik een bestand op een floppy wil krijgen, winrar ik wel even, of maak met de Distiller een PDFje.
Hoewel ik het hier gedeeltelijk mee eens ben is er ook wat voor te zeggen. Kleinere bestanden laten zich toch gemakkelijker openen, helemaal over netwerken. Het grootste nadeel vooralsnog is de incompatibiliteit met oudere versies.
quote:
Bovendien is Office 2007 echt superlangzaam met opstarten. Start Word 2003 op mijn middelmatige PC (Athlon XP 2400) in 0,7 seconden op, Word 2007 heeft daar toch 3 seconden voor nodig.
Als je een Octal Core Pentium 10 met 6 turbo's en waterkoeiling hebt zal het wel meevallen.
Of ik nu 1 of 3 seconden moet wachten op mijn document boeit me nou net helemaal niks...

Het heeft dan ook nergens invloed op. Pas als we over 10 seconden of meer gaan praten wordt het een probleem.
Ik ben de laatste paar dagen aan het testen geslagen en er zijn al enkele grote Word/Excel bestand alsmede Access DB's langs gekomen. Op een P4 2,4GHz met 1GB RAM gaat dit lekker vlot over een 100Mbit netwerk. Wel heb ik last van het feit dat enkele Excel bestanden hun tijd nemen om te openen, maar ik heb het idee dat dat een losstaand probleem is.
quote:
Ik begrijp wel dat je moet overschakelen, omdat mr Bill dat wil. En zijn wil is wet.
Niks moet vooralsnog, maar de support loopt op den uur af. Gewoon is de standaard support een jaar of 5. Dat kun je onzin vinden, maar ik vind het best logisch. Je kunt moeilijk al je oude software blijven ondersteunen en patches blijven ontwikkelen.