Hoofdcategorieën
Topicacties

@home IP Block op hotmail ?

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic

Reg. datum: 06 januari 2000

Ik mail vrijwel nooit naar hotmailaccounts maar vanavond wilde ik iemand mailen die ik nog nooit eerder mailde, de mail kwam retour met het hieronderstaande bericht. Vervolgens heb ik iemand uit mijn adresboek geplukt met een hotmailadres en deze een testmail gezonden welke ik ook direct retour kreeg.

Heb absoluut geen virussen of spamrotzooi op deze pc staan dus begrijp niet zo goed waar ik onderstaande melding aan te danken heb. Zijn er meer mensen met dit probleem?
quote:
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<******@home.nl> SIZE=2914:
host mx2.hotmail.com [65.54.244.168]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com
Het lijkt dus wel of ik op 1 of andere blacklist sta i.v.m het IP nummer. (of hebben meer @homers hier last van?)

Quenda wijzigde dit bericht 11-05-2008 22:37 (4%)

If it ain't broke...
Reg. datum: 01 juni 2001

@home mailserver geblokt ? Zou niet de eerste keer zijn.

Kom ook op onze COD4/BHD servers spelen ! @NL

Reg. datum: 19 november 2000

wie is je internetprovider :?

edit: aha @home... ja die zijn notair })

Powershell wijzigde dit bericht 11-05-2008 22:38 (43%)

vis dus
Reg. datum: 30 juli 2002

ik gok zo dat je wel eens een open relay kan hebben .. of ze hebben eer range gepakt

check eerst of je geen open relay draaid

Happy Fish-mas

quote:
KillerAce_NL schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:38:
@home mailserver geblokt ? Zou niet de eerste keer zijn.
Niet?
Dus ik mag aannemen dat er meer mensen zijn die de helpdesk gaan bellen zodat het probleem ook weer verdwijnt ? ;)

Weet waar zijn handdoek is
Reg. datum: 01 mei 2004

Ik heb er in ieder geval ook last van op het IP van m'n ouders, dus je staat niet alleen. Geen open relay en zover ik weet geen virussen e.d. aanwezig (i.e. AVG, Ad-aware en Spybot leveren niets op).

"Maakt u als helderziende nog wel eens wat onverwachts mee?""Ja, morgenavond nog!" - Herman Finkers

Er is toch altijd gezeur met dat Hotmail?
Ik kom regelmatig zo'n berichtje tegen op sites waar ik me wil registeren: "Pas op, gebruik geen hotmail adres, de activatie email zal niet aankomen"

.-=-.

quote:
stijnos1991 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:55:
Er is toch altijd gezeur met dat Hotmail?
Ik kom regelmatig zo'n berichtje tegen op sites waar ik me wil registeren: "Pas op, gebruik geen hotmail adres, de activatie email zal niet aankomen"
Dat is eerder omdat betreffende site een fout ingestelde mailserver heeft ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

Reg. datum: 18 juni 2004

Gaat het nu om je eigen IP adres of dat van de smtpserver van je provider?

In het eerste geval kan het zijn dat je IP adres bekend staat als een IP adres dat hoort bij een consumentenproduct. Voor sommige smtp servers voldoende reden om je te blokken.

"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin

Frak!
Reg. datum: 01 maart 2001

Nouja het is niet echt een IP-blokkade, het is meer dat reverse DNS niet werkt. Als je je eigen SMTP-server draait kun je beter de SMPT-server van je provider als relayhost gebruiken. Of als je een eigen domein hebt, en je hoster heeft ook een SMPT-server aan je beschikbaar gesteld, gebruik dan die als relay.

Reg. datum: 01 december 2004

Open relay kan niet bij @home (port 25 zit dicht) dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ik denk dat @home om een of andere reden op de zwarte lijst staat. Ik krijg de laatste tijd ook met enige regelmaat deze mailtjes. Direct erna nog een mail versturen en het komt wel goed aan :s

Reg. datum: 25 oktober 2006

Ik heb er idd ook last van, merkte het vandaag.

@home zelf is ook weer vervelend, nu werkt de mail van @home zelf helemaal niet .

Edit: Via outlook kan ik alleen verzenden en via webmail zie ik de ingekomen mail, dwaas gedoe allemaal :{
quote:
De reactie van de server was een fout. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

Quenda wijzigde dit bericht 13-05-2008 22:16 (82%)

Niets aan te doen
Reg. datum: 04 mei 2000

ach....hotmail vind het leuk om te blocken. Probeerde vandaag ook mail te versturen naar hotmail adres. Zelfde verhaal. Heel fijn als het belangrijke mail is die mensen voor vrijdag gelezen moeten hebben :(

Illyrio <70, Gnome Mage><Ashura> @Dunemaul

U mag ook Sjun zeggen
Reg. datum: 01 september 2001

Soortgelijke ervaring hier. Heb afgelopen week een mail verstuurd naar een hotmail adres en kreeg de volgende malding terug
quote:
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<imc2-s4.hotmail.com #5.5.0 smtp;550 Requested action not taken: mailbox unavailable>
De geadresseerde had mijn bericht echter wel ontvangen 8)7

Zelfde probleem hier. Ging in dit geval om de mailserver in groningen. Gewijzigd in een ander adres en het werkt (voorlopig) weer... Maar heb deze melding al vaker gehad de afgelopen week.

Tijd dat ze er eens iets aan doen bij @home.

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

Reg. datum: 02 juni 2001

UPC is ook geblocked. Al een aantal dagen.... het gaat lekker.

quote:
alwinus schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:32:
ach....hotmail vind het leuk om te blocken. Probeerde vandaag ook mail te versturen naar hotmail adres. Zelfde verhaal. Heel fijn als het belangrijke mail is die mensen voor vrijdag gelezen moeten hebben :(
Met alle respect, maar voor belangrijke mail zou ik nooit Hotmail gebruiken. Daar heb jij weinig aan, het zegt ook meer iets over de ontvanger. Hotmail is toch bedoelt als spambox? ;)

Overigens is dit natuurlijk niet te wijten aan Hotmail maar puur aan het slechte beleid van @Home mbt. open-relay's c.q. spammende klanten

BlackB1rd wijzigde dit bericht 14-05-2008 16:07 (12%)

Een hele zooooi

Reg. datum: 26 september 2003

Ga gewoon naar www.spamhaus.org en haal daar je ip van de lijst af.

me systeem en natuurlijk whatpulse

Reg. datum: 26 mei 2005

quote:
Murcielago schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:58:
Ga gewoon naar www.spamhaus.org en haal daar je ip van de lijst af.
Het is niet jouw IP wat geblokt is, maar het IP van de mailserver. Dus daar schiet je niks mee op. Ook is de blok van hotmail niet gebaseerd op de lijst van spamhaus, maar op een eigen lijst.
quote:
BlackB1rd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:06:
Overigens is dit natuurlijk niet te wijten aan Hotmail maar puur aan het slechte beleid van @Home mbt. open-relay's c.q. spammende klanten
Ik weet niet hoeveel spam @home doorlaat, maar het draaien van een eigen open-relay is onmogelijk als je gebruik maakt van @home. De benodigde inkomende poort is daarvoor geblokkeerd zoals hier eerder aangegeven.
quote:
wessel99 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:12:
Zelfde probleem hier. Ging in dit geval om de mailserver in groningen. Gewijzigd in een ander adres en het werkt (voorlopig) weer... Maar heb deze melding al vaker gehad de afgelopen week.

Tijd dat ze er eens iets aan doen bij @home.
De server in Tilburg heeft er ook last van, dus ik denk dat het moeilijk zal blijven om een werkende server te blijven vinden.
quote:
alwinus schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:32:
Ik vind het ook raar dat ze dit doen. Hadden ze niet beter standaard de mails van deze adressen gelijk bij ongewenst ofzo kunnen zetten, i.p.v. compleet blokkeren?

Wat moet de wereld beginnen zonder mij?

Reg. datum: 16 augustus 2006

Gebruik je toevallig Avast! Antivirus? Ik had laatst hetzelfde probleem, en toen bleek dat Avasts mailscanner (Provider 'Internet Mail') op een of andere manier roet in het eten gooide.

Toen ik de mailscanner op pauze zette werd mijn mail niet geblokt, en kwam deze gewoon binnen bij de ontvanger. Ik zie nog steeds niet in wat het directe verband tussen de Avast! mailscanner en de "block" door Hotmail kan zijn, maar goed, het werkt.

EDIT:
Nevermind, J-a-s-p-e-r heeft gelijk, ik heb het nog eens getest en mijn mails worden op dit moment ook geweigerd als ik Avast! uit heb staan

ChillinR wijzigde dit bericht 14-05-2008 21:54 (59%)

Nou ik denk dat het toeval is. Zet hem maar weer eens aan. Ik gebruik geen Avast en heb er wel degelijk VEEL last van. Ik keeg vandaag al 5 mails terug van dat kut hotmail. Erg irritant bij mails naar meerdere personen omdat ik dan alleen de hotmailers opnieuw moet sturen.
Ik heb het ook gechecked vanaf mijn laptop zonder antivirus; zelfde resultaat (block van hotmail)

Reg. datum: 26 mei 2005

Ik krijg ze er nu weer doorheen. Dus het is gelukkig opgelost. :)

Wat moet de wereld beginnen zonder mij?

nou ik niet. Wordt er echt schijtziek van :( De helft van mn studiegenoten kan kennelijk geen normaal email adres betalen dus ik ben bij elke email nog 15 minuten bezig met wachten en opnieuw zenden... en nog een keer... en nog een keer.

Zo, nu iets genuanceerder; zou @home hier ook wat aan gaan doen? Ik heb die hele postmaster.live.com site afgezocht maar daar kan ik niet veel doen zolang ik niet @home als achternaam heb.

Weet waar zijn handdoek is
Reg. datum: 01 mei 2004

Ik heb er nu bij mezelf thuis ook last van (ook @Home). Ook vanuit Thunderbird met m'n eigen hotmailaccount mailen naar andere hotmailgebruikers mag blijkbaar niet. Via de website van Hotmail zelf lukt het wel.

Wachten dus op actie van @home? Heeft iemand al contact opgenomen?

"Maakt u als helderziende nog wel eens wat onverwachts mee?""Ja, morgenavond nog!" - Herman Finkers

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: