Winroute werkt. Soms engine stoppen/starten?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Winroute werkt hier prefect. Alleen als er ook iemand op de winroute PC aan het werken is (surfen/chatten of zelfs gamen) dan hebben de client PC's regelmatig geen kontakt meer met internet. Vooral als deze clients in UT of CS een nieuwe lijst met server aan het ophalen zijn. De Pc waar winroute draait heeft dan nog wel konnectie met internet. Na het starten en stoppen van de winroute engine werkt alles weer ok. Ik heb de winrouteserver zowel op W98SE als op W2K geprobeerd.
Iemand ook deze ervaring?

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Wat voor een PC is het?????
Ik kan me voor stellen dat die PC heel wat te doen heeft als iemand daarop zit te gamen. Als het een trage comp is... Tsja dan wil er wel eens wat mis gaan.

• Mar
pc waarop winroute draait is duron 600@800 met 256Mb geheugen en W2k AS.
Dus dat moet het wel aankunnen

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

ken het, heeft niets te maken met de "bezetheid" van de pc('s) maar eerder dat de de browser op de winroute pc , onder hetzelfde ip werkt als het spel. Ut werkt namenlijk zonder port-mapping al, en gebruikt je ip adres. En op die verbinding heeft het surfen op de winroute pc invloed.
Hier had ik ook last van , oplossing weet ik geen behalve degene die ik heb gedaan : Heel wat poorten gemapt voor alle spellen, alle filters uitgezet, en een server gemaakt waarop niet word gesurft.. :)

• Mar
thnx, dit is een begin, maar ik heb normaal 1 client PC aan winroute hangen, dan kan ik portmapping doen.
Maar regelmatig heb ik 3 of meer client PC's dan wordt voor ieder spel portmapping doen wel erg arbeidsintensief :(

DPC Team ColdFusion

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
dat suckt ja
Ik heb hier zelfde probleem met cs :(

• PLozekoot
maar als ik dan serverlistjes heb gerefreshed..
dan is internet bij mij bij beide pc's weg :r

Verwijderd

je moet zorgen dat er een vinkje staat bij ''exclude this pc from nat'' op je outside interface.

Verwijderd

Klopt, dit verschijnsel treed op omdat je nat tabel vol loopt omdat b.v. ut eventjes een kleine 3000 sessies binnen een minuut aanmaakt !

RGZ

MASH.
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:45 schreef BOFH het volgende:
je moet zorgen dat er een vinkje staat bij ''exclude this pc from nat'' op je outside interface.

• PLozekoot
kan dat geintje ook bij winroute lite of moet ik maar eens overstappen?

Verwijderd

ik heb hier ook last van met winrout ..
als ik in counterstrike servers refresh moet ie soms wel van 7000 servers de snelheid pingen.. en dan krijg ik in winroute connection limit reached..

volgens mij denkt winroute dan dat je servers aan het herassen bent door iemand duizend keer per minuut te pingen..

ik heb nog geen beter oplossing als de engine uitzetten..
het is klote..

iemand een simpele oplossing??? kun je misschien in winroute de ping limit omhoogschroeven.. ???

bvd

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Vanaf build 28 van Winroute is er inderdaad een connectie limiet per client ingebouwd. Deze staat standaard op 128 connecties. Bij meer connecties krijg je een foutmelding in je winroute log "connection limit reached". Voor games als UT is deze 128 inderdaad veel te weinig. Dit kun je handmatig opschroeven door in de registry de volgende key te veranderen :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatConnLimitPerHost

Zet deze bv op 1000 of 2000 totdat het probleem zich niet meer voordoet. Voor het veranderen van deze key moet de winroute engine uit staan!

Verwijderd

Je kan je connection limit aanpassen...
Moet je in de reg aanpassen...

Standaard (met de nieuwste versie) is het dacht ik 125...
Als je servers gaat pingen ben je hier zo overheen...

je kan hem tot max 1200 zetten d8 ik...

Dus je moet winroute ffies in je reg opzoeken en dan die waarde veranderen... ik weet zo gauw nie meer hoe het precies heet...:P

//Darkl1ght.

Verwijderd

ow.. kijk iemand was me al voor met betere info ;)

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Probleem heb ik ook gehad met Counterstrike.
Ik heb in de registry de volgende zaken aangepast en heb geen last meer van het probleem.

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatConnLimitPerHost (ipv 128 nu 256)

en

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatDefaultUdpTimeout ( ipv 8 nu 1)

Met deze twee keys verander je het aantal max connecties van 128 naar 256 en de timeout van 8 minuten naar 1 minuut
Pagina: 1