Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 05 augustus 2006

Geheel offtopic:
Dat moederbord ziet er raar uit, alsof ze alles in een hoekje bijelkaar hebben geproopt(rechts boven).
Zodat ze in het midden allemaal nutteloze tekst(specificaties?) neer kunnen zetten. Wat heb je daar nu weer aan?

1001000+1101111+1101001=Hoi (ja echt waar)

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Als je echt geen kabels kan vinden kun je miischien e connectors lossolderen en er gewone van een dood mobo op zetten. Mer een beetje geluk zijn ze van onderen hetzelfde. En anders gewoon een nieuw mobo kopen, je kunt er niet op achteruit gaan.

quote:
jdm8 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:15:
En anders gewoon een nieuw mobo kopen, je kunt er niet op achteruit gaan.
Prachtreactie _/-\o_

Wist idd ook niet dat er andere aansluitingen bestonden, het zou verboden moeten worden! |:(

E8400 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Asus HD3870 CF | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.2/D-Tek Fuzion/Laing Pro DDC-1T/Tygon slang

Ik wil asrock niet (meteen) kraken, maar is het toevallig dat dit juist bij een budget merk gebeurt?

Yoeri, rust zacht

Denk dat Asrock eens probeerde slim te zijn door zóóóó'n geweldige sata kabel met 2 ijzeren klipjes voor extra stevigheid en degelijkheid (zodat zodra het mobo bezwijkt van ellende de sata kabels blijven zitten, jawel!)

Sorry zat even in mijn Asrock afzeikmodus :P [/afzeikmodus]

Athlon LE-1620 || 1GB DDR2 PC5300 || 250 gb 7200.10 Seagate || 17" gemollesteerd Medion tft = nu total loss!

t zijn zelfs nog plastic clipjes ook..
nou, ik heb al 1 kabel via iemand kunnen krijgen, nog 2 te gaan.. wie heeft er nog een idee?
[edit] en zonder die klipjes pleuren de kabels er gewoon uit, en als ik dan een terabyte aan data kwijt ben ben ik wel iets minder blij.. (2x 500 gig aan raid 0, is dat op zich niet erg, maar dan moeten die kabeltjes er niet bij het minste uit kunnen vallen)

AlexanderB wijzigde dit bericht 10-05-2008 00:39 (49%)

De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!

Reg. datum: 30 oktober 2001

als je paypal hebt zoek niet verder en surf gelijk naar dealextreme.com

belachelijk lage prijzen en geen verzendkosten

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

euh.. en wat moet ik met die informatie? ze hebben die ik zoek kabel daar niet (en ja, ik heb ondertussen een flinke stapel sata kabels bekeken daar..)

De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!

Ambitious........ but rubbish

Zijn dit niet gewoon de oude S-ATA connectoren zoals we die vonden op de oude moederbordjes. Dit soort connectoren heb ik hier nog heel veel van bordjes die tegen de muur zitten (beetje Athlon XP en P4 tijdperk). In dat geval kun je de dingen gewoon niet vastklikken (een van de vervelende dingen van de oude S-ATA kabels), maar gaat het wel gewoon passen.
Mogelijk dat er nog bergen van deze connectoren die goedkoper waren dan de nieuwe en dat Asrock die erop gezet heeft (ze staan immers bekend om het gebruiken van goedkope onderdelen).
zou kunnen, maar bijgeleverd was dus een kabel die hier wel aan haakt, dus het kan wel...
(ohja, en een willekeurige sata kabel *past wel* maar zit zo los dat ie er met een duwtje tegen de kast, of gewoon at random vanzelf uit kan vallen, en dat moet ik *echt* niet hebben met een raid 0 setup (een keer disconnected, en je data is weg)

AlexanderB wijzigde dit bericht 10-05-2008 15:11 (58%)

Yoeri, rust zacht

Ik zou als ik jou was dan meteen backups van het allerbelangrijkste maken of als je die al hebt, en dan gewoon voor een ander mobo kijken of als je eraan gehecht bent kan je ook een leuk raid kaartje kopen. Krijg je meestal nog stukken betere performance van ook. Mja die kaartjes zijn ook niet goedkoop...

Athlon LE-1620 || 1GB DDR2 PC5300 || 250 gb 7200.10 Seagate || 17" gemollesteerd Medion tft = nu total loss!

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik koop altijd van die SATA kabels met klipjes eraan.
Zijn 30 cm lang en kosten 2 euro per stuk.

http://www.delock.com/produkte/gruppen/Kabel/SATA_cable_100cm_straightSLASHstraight_metal_84248.html

Bij http://www.mpl.be

Leveringkost is 10 euro

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Je zou hier eens kunnen kijken (wellicht even bellen met de shop)
http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=72

quote:
Ra_gdd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:24:
Ik koop altijd van die SATA kabels met klipjes eraan.
Zijn 30 cm lang en kosten 2 euro per stuk.

http://www.delock.com/produkte/gruppen/Kabel/SATA_cable_100cm_straightSLASHstraight_metal_84248.html

Bij http://www.mpl.be

Leveringkost is 10 euro
Maar die kabels klikken er dus niet in vast... dat is juist de hele issue in dit topic.
PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

quote:
Die klikken dus aan de verkeerde kant :p

@alexanderB, nu je één kabeltje hebt, kun je daar dan even een foto van maken? Het werkt een beetje verwarrend namelijk om een foto van de verkeerde kabel in je OP te hebben (omdat veel mensen die niet lezen) ;)

jdm8 wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:02 (26%)

nope, dr zijn idd mensen die niet lezen.. ik verwacht em morgen met de post... :)

Nog steeds gek op anime.

Een goede casemodder zorgt ervoor dat er weinig spanning op sata kabels komen. En dat ze dus niet los kunnen schieten.
Lukraak erin steken en dan spanning in kabel groot maken is gewoon dom.

Maar als je 2 clipjes wil, hoe maak je boel weer los als kabel dicht op elkaar zitten? Ja, dan zit je met de kabel dat vast zit. Daarom is er maar aan 1 kant metalen clip, zodat je los kunt halen!
Een sata stekker met clipjes aan dunne zijkanten heb ik nog niet gezien.

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

de stekkers zitten op een rijtje achter elkaar (zie overzichtsfoto) dus je kan er altijd bij aan de zijkanten.
nou, ik geloof niet dat iemand ze verder gezien heeft.. lijmen it is then (met drupje rubberachtige lijm, dan ist later weer lost te pulken ;))
en die kabels staan niet onder noemenswaardige spanning, buiten hun eigen "veerkracht" en dat is dus al genoeg om die dingen er spontaan / bij trillingen eruit te laten vallen.

Reg. datum: 12 augustus 2004

Ik weet niet of de TS vandaag ook nog last heeft van de landelijke KPN storing of dat de post nog niet binnen is; ik ben in ieder geval wel geinteresseerd in een plaatje van die connectors die je nu hebt of wilde hebben.

Ik heb zelf een Asus A7N8X-E Deluxe. Daar zitten ook SATA kabels bij zonder clipjes. Ik vermoed dat mijn RAID 1 errors, die ik nu al bij twee setjes schijven heb gehad, veroorzaakt zijn door de kabels. Echt zeker weet ik het niet, de software bij de Silicon Image 3112 controller blinkt niet echt uit in duidelijkheid bij het geven van foutmeldingen...

Als ik het goed begrijp gaan het nieuwe model kabels bij mij, net zoals bij TS niet passen (met de clipjes wel te verstaan)?

quote:
biomass schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:11:

Als ik het goed begrijp gaan het nieuwe model kabels bij mij, net zoals bij TS niet passen (met de clipjes wel te verstaan)?
Gaan wel passen, maar ze klikken niet vast.
Reg. datum: 15 oktober 2004

Ik heb net kabels met clipjes binnen gekregen, ze passen perfect in m'n western digital schijven, maar gaan niet in m'n mobo (asus m3a32) ;(

De sata aansluitingen zijn niet hoog genoeg.

http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2008/2502/asus_sata.jpg

ook zonder clipjes passen ze niet goed :(

ArisB wijzigde dit bericht 13-06-2008 17:35 (7%)

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

Hoezo zijn de S-ATA aansluitingen niet hoog genoeg? Ik heb ook S-ATA kabels met metalen klipjes die zitten bevestigd op een RAID controller welke de S-ATA poorten op dezelfde wijse heeft zitten als jouw moederbord. (afgaande op de foto) Ik heb dezelfde kabels welke nFo toond, overigens ook bij dezlefde leverancier vandaan gehaald.
Reg. datum: 15 oktober 2004

ze zeggen gewoon geen klik, het lijkt alsof ze er niet helemaal ingaan en de boven kant buigt omhoog.

Klopt, die zelfde S-ATA connectoren heb ik op de Asus Maximus II Formula die hier ligt. Daar de S-ATA kabels met clips induwen zorgt ervoor dat de S-ATA connectoren gewoon verbuigen. 2 onder elkaar erin duwen is zelfs bijna onmogelijk. Echt een zeer rare constructie van Asus.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws