Google Maps probleem & Experia Box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 21:37
Heb -al jaren- een (Siemens) Experia Box. Google Maps werkt niet (en heeft ook nooit gewerkt); kaarten komen -meestal- redelijk door maar satteliet fotos nooit (Google Earth en alle ander applicaties allemaal wel overigens). Ik heb onlangs een GPS tracker gekocht en die gebruikt Google Maps, dus ik wil het graag aan de gang krijgen. Heb overal gezocht, alles (denk ik) geprobeerd. Ben bijna tot de conclusie gekomen dat dit aan de Firewall in de Experia box ligt. Als ik zoek op "Google Maps" en "Experia" kom ik ook wel stukjes informatie tegen die lijken aan te geven dat anderen dit ook hebben (gehad).
Is er iemand op dit forum die weet waar dit aan ligt en hoe ik de config in mijn router eventueel zou kunnen aanpassen zodat Google Maps gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fands
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05-2020
Ik heb ook een experiabox en heb dit probleem ook.
Als ik google maps laad krijg je allemaal van die grijze vlakken die niet verder meer laden. (sommige laden wel overigens)

Bij mij ligt het zeker aan de firewall, want als je die in de experiabox uitzet dan werkt het gewoon allemaal meteen goed.
Firewall stond op high, ik heb die nu gezet op medium en ik heb geen laad problemen meer. (qua firewall is er niet veel te "finetunen" in de experiabox :X )

Had net als jou ook al overal gezocht voordat ik deze post las waardoor ik aan de firewall begon te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En wat zegt het log in de experia box als je google maps bekijkt?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Vandaag nog wat meer checks gedaan. Ja, ik ga de log bekijken van de Experia firewall op het moment dat ik een Google Maps page probeer binnen te halen.
Ik geloof ook nog steeds dat het uitzetten van de router firewall kan helpen... MAAR, ik heb gisteren ook op een andere PC op mijn huis-netwerk GoogleMaps geprobeerd en daar werkte het weer wel prima. Dat lijkt dan natuurlijk weer te bewijzen dat het toch NIET in de router zit...
Ik tik dit op weer een ander systeem thuis en het werkt hier ook niet (maar dit systeem werkt op mijn werk weer WEL... DAT geeft dan natuurlijk weer aan dat het WEL aan mijn Router ligt).
Ik snap het niet meer...

Het gedrag is als volgt; op het moment dat ik een Map open of verschuif of zoom, komt er in mijn Explorer status bar 30 items remaining (of 40 of 35 etc) gevolgd door "Downloading picture ...enz". Deze counter telt echter NIET af; normaal zie je bijv 34, 33, 32 etc. Na een tijdje krijg ik een melding van Google Maps dat de de kaart niet op dit zoom-level hebben (wat niet klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fands
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05-2020
Wat jij beschrijft is dus precies wat ik ook had, ook dat met dat het op een andere pc werkt, maar later dan ook daar weer niet.
Net even de firewall weer op detection level high gezet, en na een tijdje kreeg ik weer het niet laden van delen van de kaart.
Kijk ik in de experia box dan staar er:

05/10/2008 22:39:42 **SYN Flood to Host** 192.168.2.19, 2973->> 74.125.77.91, 80 (from ATM1 Outbound)

74.125.77.91 blijkt van google te zijn (zie deze site, of ping maar eens naar mt0.google.com)

Dus ik zou zeggen zet je firewall "attack detection" eens op medium als die nu op high staat.
Google maps werkt daardoor nu perfect bij mij. :)
ErikJan2 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:26:
Vandaag nog wat meer checks gedaan. Ja, ik ga de log bekijken van de Experia firewall op het moment dat ik een Google Maps page probeer binnen te halen.
Ik geloof ook nog steeds dat het uitzetten van de router firewall kan helpen... MAAR, ik heb gisteren ook op een andere PC op mijn huis-netwerk GoogleMaps geprobeerd en daar werkte het weer wel prima. Dat lijkt dan natuurlijk weer te bewijzen dat het toch NIET in de router zit...
Ik tik dit op weer een ander systeem thuis en het werkt hier ook niet (maar dit systeem werkt op mijn werk weer WEL... DAT geeft dan natuurlijk weer aan dat het WEL aan mijn Router ligt).
Ik snap het niet meer...

Het gedrag is als volgt; op het moment dat ik een Map open of verschuif of zoom, komt er in mijn Explorer status bar 30 items remaining (of 40 of 35 etc) gevolgd door "Downloading picture ...enz". Deze counter telt echter NIET af; normaal zie je bijv 34, 33, 32 etc. Na een tijdje krijg ik een melding van Google Maps dat de de kaart niet op dit zoom-level hebben (wat niet klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Juist, daar doelde ik op toen ik naar de log vroeg van de EB.
Het naar medium schakelen van de beveiliging zou dat probleem (lees: onterecht afvlaggen als aanval) moeten oplossen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
In de LOG van mijn Experia box (Siemens - zilver-kleurig) vind ik inderdaad in de log-file de "SYN Flood to host" boodschap.

In "Advanced Settings" / "Internet" / "Firewall" / "Attack Detecetion" heb ik het "Level" van "High" naar "Medium" verlaagd.

Nu werkt Google Maps zonder probleem.

Het enige wat ik niet snap is dat een van mijn (draadloze) systemen op het netwerk met de setting op "High" gewoon WEL Google Maps deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129988

Ik heb sinds gisteren ook problemen met Google maps.
Gisterenmorgen was ik fijn aan het spelen met GM en de nieuwe foto en wikipedia opties die je kunt activeren op de kaart. Plotseling kreeg ik geen kaarten meer door. Dit op een laptop en Vista die met Wifi via een Belkin router op het internet gaat.
Firewall afgezet, laptop herstarten, andere browser geprobeerd, niets hielp. Toen ik probeerde GM te openen op m'n vaste pc met Windows XP kreeg ik daar ook geen verbinding!?
What the fuck is going on??

Toen ik de securitylog van m'n Belkin router bekeek zag ik plots dat alle inkomende verbindingen van de GM server (66.249.93.91:80) geblokkeerd werden EN geblacklist waren.
De enige remedie was een complete herstart van de router en toen kon ik opnieuw 1 of 2 minuten op Google Maps tot de router weer besliste dat dit een risicoverbinding betreft en dus weer alles ging blokkeren. Zelfs het disablen van de router firewall mocht niet baten.
Met het progje "CurrPorts" kun je in realtime zien hoeveel tcp/ip verbindingen je computer maakt. Als je naar Google Maps gaat gaan er terzelfdertijd zeker 30 of meer outgoing poorten open en die versturen elk hun SYN bit om verbinding te leggen met de Google server. De router ziet dat dus als een DoS (Syn Flood) attack en gooit gewoon de deur dicht voor alle SYN-ACK bits die terug komen van Google. Google gaat op de blacklist en je kan dus zelf dagen later nog steeds geen verbinding leggen. Zelfs na een router restart en met de firewall uit lukt het niet.
In de router zelf zie ik geen mogelijkheid om het aantal TCP verbindingen die gelijktijdig met één server mogen verbinden te verhogen.
Moet ik nu echt een nieuwe router aanschaffen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 129988 op 26-05-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129988

YES!!

Heb de oplossing gevonden voor mijn probleem hierboven. Blijkbaar kun je je router ook benaderen via een dos box met een Telnet Client. De Telnet Client zit standaard in Windows maar is niet altijd geinstalleerd. Daarmee kun je instellingen van je router veranderen die je niet terug vindt in de http: pagina's.
Ziehier de oplossing:

Disable block list in Belkin router
If you have a Belkin router, you may find some sites time out with a DNS error. You may be able to get to other sites fine, it will be just that * one * site (or several particular sites). The reason this happens is because of the router automatically banning some sites.

To prevent this happening, you need to disable the block list. Use the following steps:

* Open a DOS prompt (start->run and type in cmd)
* Type the following:
*
o telnet 192.168.2.1
o Username = admin
o Password = password set to access the router config

Once you access the router config, type the following in:

* firewall set IDS blacklist disable
* Close the window

You should now find that you can access the sites that were timing out.

Google Maps werkt terug perfect en zelfs met 50 openstaande verbindingen gooit de router het deurtje niet meer dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Hetzelfde probleem gehad bij de vriendin thuis. Mijn laptop deed overal Google Maps, behalve daar thuis. Siemens Gigaset Experiabox firewall van high naar medium en het probleem was voorbij :)
(Inloggen op de box dan naar Internet - Firewall - Attack Detection - Level aanpassen naar medium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 10:12
Uhm wanneer de firewall op high stond lukte het niet eens om fatsoenlijk te internetten. Dit wordt ook regelmatig in het IPB topic gemeld/aangehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 26-05-2008 15:50 ]

Pagina: 1