quote:
Holoris schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:01:
[...]
En dat is het 'm juist: bij vrijwel alle nieuwe hardware ligt de focus op Vista en NIET op XP. Daarom is het dus niet logisch te testen onder XP. Kijk nog maar eens waarom AMD een hele microsoft.amd.com pagina heeft om te verklaren waarom AMD de perfecte CPUs voor Vista experience levert. En waarom alle videokaarten ontwikkeld zijn voor de ondersteuning van DX10/DX10.1. Als je onder XP test, test je dus niet de true-potential van de hardware.
Vista is op dit moment nog niet compleet ingeburgerd, ook is Vista op sommige vlakken aanzienlijk trager/slechter/minder betrouwbaar dan waar XP dat wel is. (gaat niet altijd op, maar toch)
en het gedeelte 'true-potential' gaat ook niet helemaal op, waarom is bijna 70% van de verkochte windows licenties een 32-bit variant waar vrijwel alle nieuwe processoren 64-bit ondersteuning hebben? (is eigenlijk een retorische vraag)
quote:
Je ziet nu toch al dan een KWART is overgestapt.
* is gedwongen over te stappen door het standaard besturingssysteem wat geleverd werd op hun nieuwe PC en het zonde van het geld vinden om een nieuwe licentie aan te schaffen voor XP.
quote:
Nieuwe hardware moet je dan ook vind ik testen onder het nieuwe OS, want daar gaan steeds meer tweakers naar over.
steeds meer tweakers krabbelen terug na slechte ervaringen met oude hardware!
quote:
Holoris schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:05:
Waarop ik daarom aankwam met het lijstje van niet de minste games die DX10(.1) ondersteunen (en dat worden er steeds meer). DX10 draait in principe alleen onder Vista. Dus Vista heeft wel degelijk een meerwaarde aangezien OOK je DX9 games blijven draaien onder Vista, maar je wel gelijk de voordelen van DX10 meeneemt.
Het draait ook wel, maar neem een Half Life 2: EP2, deze draait
slechter onder vista dan xp met dezelfde hardware! Het is wel niet de full potential die het besturingssysteem die je gebruikt/kan gebruiken, maar het toont toch aan dat Vista niet helemaal een volwaardige vervanger is van XP.
Als het 'gewoon' XP was, maar dan sneller op dezelfde nieuwe hardware en je geen prestatie verlies hebt met oudere software zou iedereen meteen overgestapt zijn. Ook hardware die met een kleine aanpassing in de drivers meteen zou werken zou een uitkomst zijn.
Neem een Creative X-Fi kaart. Deze heeft functies die in Vista niet zonder gehackte drivers aan de praat zijn te krijgen. En als je als gamer een Creative X-Fi Extrem Gamer (Fatality Pro) hebt en de 'full-potential' van die kaart in Vista niet kan gebruiken zou ik ook bij XP blijven (wat ik dus ook doe/gedaan heb)
Wiethoofd wijzigde dit bericht 07-05-2008 00:12 (31%)