Hoofdcategorieën
Topicacties

OpenTTD Programmeer Challenge

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 februari 2006

quote:
_Morloth_ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Voor hen die nog wel behoefte hebben aan IO functionaliteit in Squirrel: kijk niet verder dan op deze pagina:

http://devs.openttd.org/~noai/morloth/samples/squirrel_io/

Ik heb er ook een voorbeeld bij geschreven dat 5 integers in een bestand zet en vervolgens weer uit leest.

Note: Nogmaals, wees er zeker van dat er geen IO code achterblijft in je uiteindelijke oplossing!

Succes!
bedankt, maar nu heb ik al een omweg via Java gevonden :)
Maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die hier wat aan hebben. Misschien wordt de IO wel aan de noai branch toegevoegd?

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();
Reg. datum: 24 november 1999

quote:
En die fimpjes, dat lag wel in de bedoeling.
Er bestaat een webcomponent die een google-maps style representatie van een game weergeeft in een browser. Dat kan live gekoppeld worden aan een game. Als ik me niet vergis bestaat er een uitbreiding voor waarbij je dus een lijstje met savegames laad. Die savegames zijn dan allemaal van één game, die bijvoorbeeld om de maand gesaved is. Zo kan je de ontwikkeling over tijd zien van de hele map.
Ik heb het zelf een keer geschreven, maar die code is oud en werkt niet meer met de huidige versie. Iemand van OpenTTDCoop heeft het idee toen verder uitgewerkt, en heeft me ook een paar demo's laten zien. Zag er erg aardig uit, moet ik zeggen.

Misschien een idee om op die manier de wedstrijd online te zetten :).

Compile error: circular reflection detected | TweakBlog

Mijn AI project ligt alweer een maand stil, dus het wordt tijd om hier weer eens wat mee te gaan doen :P

quote:
Ruudjah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Er bestaat een webcomponent die een google-maps style representatie van een game weergeeft in een browser. Dat kan live gekoppeld worden aan een game. Als ik me niet vergis bestaat er een uitbreiding voor waarbij je dus een lijstje met savegames laad. Die savegames zijn dan allemaal van één game, die bijvoorbeeld om de maand gesaved is. Zo kan je de ontwikkeling over tijd zien van de hele map.
Ik heb het zelf een keer geschreven, maar die code is oud en werkt niet meer met de huidige versie. Iemand van OpenTTDCoop heeft het idee toen verder uitgewerkt, en heeft me ook een paar demo's laten zien. Zag er erg aardig uit, moet ik zeggen.

Misschien een idee om op die manier de wedstrijd online te zetten :).
Dat lijkt volgens mij op het tournooi systeem dat TrueLight ontwikkeld heeft, zie hier

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();
Reg. datum: 24 november 1999

Oei, ik weet niet meer wie die ontwikkelaar was, alleen dat ie uit een scandinavisch land kwam :D. Deze variant heb ik nog niet gezien, maar het is ook alweer een tijdje geleden dat ik ermee bezig ben geweest. De applicatie als die was destijds was 100% hetzelfde als Google maps, draggen om in grote maps bepaalde gebieden te bekijken, zoomen etc werkte gewoon. Er zat dan een button bij om van tijdsperiode te veranderen, wat nog omgezet zou worden in een slider.

Ik moet zeggen dat die nieuwere versie er impressive uitziet.

Compile error: circular reflection detected | TweakBlog

Reg. datum: 18 september 2006

deze?
http://dev.myottd.net/
Geloof dat Bjarni dat ontwikkeld heeft

edit: SpComb uit finland waar blijkt het te zijn

LeviathNL wijzigde dit bericht 28-06-2008 21:46 (27%)

Reg. datum: 24 juni 2007

quote:
_Morloth_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Waarom niet? Al deze code valt onder de GPL licentie dus wie zijn wij om dat te verbieden? ;)
Betekent dat dat we delen van de code van wrightAI en Convoy in onze code mogen hebben? Dit lijkt in tegenspraak met het reglement, waarin staat: "De engine is zelf geschreven (door de organisatie aangeleverde voorbeeld code mag hergebruikt worden)."

En voor zo ver ik weet zijn wrightAI en Convoy niet door de organisatie aangeleverd. (En misschien zijn er nog wel meer AI-codes te vinden.)

De wereld is gek!

AI's die in de branch zelf wordt aangeleverd vallen tot nader orde ook onder de 'voorbeeld code'. Het controleren op het hergebruik van andere AI's zal zeker plaats vinden. Als blijkt dat er daar wel heer erg inspiratieloos ge-ctrl-c-v-t is, zal worden ingegrepen. Anders niet.

Merk op dat in WrightAI niet heel veel staat wat je kan gebruiken. Vliegtuigen mogen immers niet. ;)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Reg. datum: 24 februari 2002

Zo, verdorie, ik zie de challenge nu pas!

Ik zou wel mee willen doen, vrees dat ik (te) weinig tijd heb helaas. Gisteren nog wel even een bus-lijn-bouw unit gemaakt die winstgevende busverbindingen maakt :)

Misschien dat ik stiekem toch mee doe, maar dan moet ik nog wel een paar dagen erin kunnen steken..

Hoe doen jullie het tot nu toe?

De waarheid is altijd in de minderheid

even een praktische vraag over de map. Er staat dat ie 512x512 is en dat de standaard instellingen worden gebruikt. Betekent dat dat we er voor deze wedstrijd vanuit mogen gaan dat de map random gegenereerd wordt, en een gematigd klimaat heeft? Vallen die twee zaken ook onder de standaard instellingen?

en ik zag ook dat het maximum aantal wegvoertuigen op 500 ofzo staat. Dat is uiteraard veel te laag.

wilcomoerman wijzigde dit bericht 28-07-2008 14:33 (14%)

"uiteraard." :) Wat vind jij dan een goed maximum? De computer moet ook nog 8*max_aantal_bussen aankunnen naast de AI's laten rekenen. Ik heb nog geen idee wat een goed aantal is, misschien moet ik eens een AI gaan bouwen. ;)

quote:
mstassen schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:57:
"uiteraard." :) Wat vind jij dan een goed maximum? De computer moet ook nog 8*max_aantal_bussen aankunnen naast de AI's laten rekenen. Ik heb nog geen idee wat een goed aantal is, misschien moet ik eens een AI gaan bouwen. ;)
in 10 jaar kan mijn AI best meer dan 500 bouwen. Dat ontdekte ik omdat ie na een jaar of 6-7 crashte op 500. Nu was het niet de meest effectieve AI en werden er 200 bussen op één route gegooid (foutje van het management ;) ) maar het kan makkelijk.

De wereld is gek!

Tja, wij hebben de grens van 500 niet bedacht. Dust tot nader orde zal je het er mee moeten doen. ;) Zal wel eens informeren of deze grens kan worden opgerekt.

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

quote:
Corniel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:42:
Tja, wij hebben de grens van 500 niet bedacht. Dust tot nader orde zal je het er mee moeten doen. ;) Zal wel eens informeren of deze grens kan worden opgerekt.
die grens staat gewoon ergens in de config file (openttd.cfg) en kan dus makkelijk verhoogd worden. De vraag is, of er voor de wedstrijd een bepaald maximum wordt gekozen en hoe hoog dat dan wordt.

De wereld is gek!

Learn to live with the defaults. ;) Zoals gezegd, ik zal eens informeren of het zin/nut heeft dan wel wenselijk is om hier vanaf te wijken. Mstassen kaarte niet voor niets aan dat de server 8 * max_aantal_bussen aan moet kunnen.

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Reg. datum: 22 augustus 2007

Zie nu voor het eerst de libraries. Is het toegestaan deze te gebruiken bij de Tjip Challenge?

Er is nu zelfs een complete pathfinder library http://wiki.openttd.org/index.php/AI:Pathfinder , nog geen idee hoe goed deze is, maar een goede pathfinder bouwen vond ik altijd een van de grootste uitdagingen in de challenge. Nu lijk je deze dus kant en klaar te kunnen aan roepen. Wel of niet toegestaan?

De wereld is gek!

quote:
auwerda schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:31:
Zie nu voor het eerst de libraries. Is het toegestaan deze te gebruiken bij de Tjip Challenge?
Ja dat mag. Wat niet weg neemt dat je natuurlijk ook een eigen pathfinder implementatie mag schrijven. ;)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

In de spelregels en het reglement staat nu: "De engine is geschreven in Squirrel."
Zou Squirrel niet in NAIL moeten worden veranderd, als ik deze thread juist interpreteer?

De wereld is gek!

Nope. NAIL is nog (lang) niet klaar. En gaan niet klaar zijn - voor zover mij bekend - ten tijde van de finale.

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Ok, maar ik kreeg de indruk dat in de nieuwe versies van het noAI-spel, de AI-codes al als NAIL werden geinterpreteerd. Heb ik blijkbaar verkeerd begrepen.

In de eerste post staat dat (uiterlijk 2 weken!) voor de finale de definitieve versie waarin onze AI's gaan spelen wordt vastgesteld en geplaatst op de website van de challenge.
Ik kan echter nergens vinden in welke versie we het tegen elkaar moeten opnemen, ik ga ervanuit dat het nog niet op de site staat. Zou de versie zo spoedig mogelijk bekend gemaakt kunnen worden? Dat komt de duidelijkheid ten goede. Het is al zo'n complex spel. ;)

Wat ook belangrijk is voor de duidelijkheid is dat alle opties, maar dan ook alle, gespecificeerd worden vooraf. Tot nu toe was het "default, met de volgende aanpassingen:...", maar aangezien ik wel eens een optie heb veranderd, en dat bij het laden van een nieuwe versie niet alles op default wordt gezet, of de default misschien per versie kan verschillen, lijkt het me een goede zaak om alle opties in de configuratie te vermelden. Maak desnoods een aantal screenshots van de instellingen zoals ze bij de finale worden gebruikt, overtikken is misschien wat veel werk. Ik telde in de gauwigheid zo'n 136 opties. :P Zo zal niemand zich tekort gedaan voelen, omdat die een bepaalde optie net anders had staan om wat voor reden dan ook.

Nog een vraagje: Wordt de wedstrijd in het Engels of in het Nederlands gespeeld?

De wereld is gek!

Bij deze hopelijk een compleet overzicht van alle settings die er gebruikt worden.

::Build
NoAI v14329

::Patch
http://webserver.tjip.com/challenge2008/finale_patch.zip

::Speloties
Valuta: Euro
Voertuigen: Rechtsrijden
Automatisch opslaan:Uit
Schermresolutie:1680x1050
Voertuignamen:standaard
Meeteenheden: metrisch
Plaatsnamen: Nederlands
Taal: Nederlands
Screenshotformaat:PNG

::Moeilijkheid
Maximaal aantal tegenstanders: variabel
Starttijd tegenstanders:meteen
Aantal steden: normaal
Aantal industrieën: normaal
Maximale lening: Euro 200.000
Startrente: 4%
Brandstofkosten: hoog
Bouwsnelheid tegenstanders: erg hoog
Inteligentie van tegenstanders: hoog
Voertuigdefecten: uit
Vermenigingsvuldigingsfactor subsidies: 2x
Bouwkosten: hoog
Tereinsoort: plat
Hoveelheid zee/meren: laag
Economie: stabiel
Treinen draaien om: aan het einde van het spoort, en in stations
Rampen: uit
Houding van gemeente mbt landschapsaanpassingen: tollerant

::Patches-Economie
Infaltie: uit
Omkopen van de gemeente toegestaan: aan
Kopen van exclusieve transportrechten toegestaan: uit
Geld geven aan andere bedrijven toegestaan:uit
Stop spel in: 2008
Vloeiende economie inschakelen: uit

::Patches-Tegenstanders
Treinen voor de computer uitschakelen: aan
Wegvoertuigen voor de computer uitschakelen: uit
Vliegtuigen voor de computer uitschakelen: aan
Schepen voor de computer uitschakelen: aan

::Nieuw spel
“Normaal landschap”
Mapgrootte: 512x512
Aantal steden: normaal
Aantal industrieën: normaal
Datum: 1 janunari 1998
Landgenerator: TeraGenesis
Bos algoritme: verbeterd
Tereintype: plat
Zeeniveau: laag
Gladheid: vlak

Corniel wijzigde dit bericht 15-09-2008 16:00 (0%)
Reden: linkje werkte niet

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Dank u voor de uitgebreide reactie. Het valt me op dat ik nog best wel wat dingen moet veranderen aan mijn defaults. Bijvoorbeeld dat voertuigdefecten uit staat. Ik ging ervan uit dat dat aan zou staan, misschien anderen ook.

Ik weet overigens niet hoe ik aan NoAI v14329 kan komen. Volgens deze pagina is de laatste nightly build (nu) r14325 en de laatste release is r14222.

Ander probleem is dat de link naar de patch op de tjip-server het niet doet. (Ook niet als ik challege in challenge verander.) Wat staat er eigenlijk in zo'n patch?

Ik mis trouwens nog de opties voor ::Patches-Constructie, ::Patches-Voertuigen en ::Patches-Stations. Daar staan volgens mij ook een aantal opties die van belang zijn voor de wedstrijd.

edit: Aha, ik zie dat de link naar de patch net is aangepast :)

mstassen wijzigde dit bericht 15-09-2008 16:19 (4%)

Reg. datum: 05 februari 2006

quote:
::Patches-Tegenstanders
Treinen voor de computer uitschakelen: aan
Wegvoertuigen voor de computer uitschakelen: uit
Vliegtuigen voor de computer uitschakelen: aan
Schepen voor de computer uitschakelen: aan
Deze opties zijn nutteloos in de NoAI branch, ze worden nergens gebruikt. Om dit effect te bereiken moet je onder patches-Voertuigen de opties "Maximaal aantal treinen/wegvoertuigen/vliegtuigen/schepen per speler" instellen.

Helaas kan ik er zaterdag niet bij zijn, maar veel plezier iedereen die er wel is. Ik ben erg benieuw hoe alle AIs het doen en hoop dat alle deelnemers hun AI publiceren na afloop.

quote:
Corniel schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:00:
Bij deze hopelijk een compleet overzicht van alle settings die er gebruikt worden.

(..)

Tereintype: plat
Zeeniveau: laag
Gladheid: vlak
is dit default? Ik dacht dat default een wat moeilijker terein was. Op deze manier is pathfinding (veel te) makkelijk, lijkt mij.

p.s. ik weet niet zeker of ik mee kan doen. Door drukte en medische omstandigheden ben ik niet echt aan openttd toegekomen de laatste maand :-( Wellicht dat er nog een klein wondertje gebeurt de komende dagen.

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: