Ik heb onlangs een eigen CAPTCHA class geschreven - als onderdeel van mijn CMS - die een 3- tot 5-letterig woord uit een array pakt, een willekeurige kleur uit een array pakt, hier een heleboel random letters bij gooit met andere kleuren en dit alles door elkaar husselt. Met OCR is de captcha prima uit te lezen maar de kleur wordt onder het plaatje op de pagina genoemd, waarna je met die kleur letters een woord moet maken en invullen. Hier kan een mens dan het woord van maken die ik vraag. Bots geven dan wss alle letters terug wat fout is.
Het ding draait nu op de site van mijn zusje (die een gastenboek wilde
) en so far heb ik geen spam gezien, maar die site wordt ook niet echt veel bezocht en is ook niet echt gelinkt op andere sites.
Ik zou graag deze captcha willen onderwerpen aan een test, maar zo te zien zijn er geen publiekelijke tests hiervoor. Wie weet hoe ik dit het best zelf aan kan pakken, of hebben jullie toevallig zelf hier een test voor liggen?
Het ding draait nu op de site van mijn zusje (die een gastenboek wilde
Ik zou graag deze captcha willen onderwerpen aan een test, maar zo te zien zijn er geen publiekelijke tests hiervoor. Wie weet hoe ik dit het best zelf aan kan pakken, of hebben jullie toevallig zelf hier een test voor liggen?
[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-04-2008 11:49 ]
There is no replacement for displacement!