Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl
Ik zat te denken om iets met JAL of dergelijke gaan doen, maar om C te leren om het aan te sturen is ook een mogelijkheid. Ik ben eigenlijk webdeveloper, dus dan doe ik niet zoveel met C. Stuk php/vb/js (en vele andere scripttalen) zijn geen probleem, dus het leren van C zal me wel wat tijd kosten, maar dan spreek ik over dagen (gok ik).quote:Springuin schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:44:
Neem de PIC18LF4685-I/P, die heeft een betere core dan de pic16 en veel meer programma en datamemory. Daarnaast is er een C compiler voor (http://www.microchip.com/...406&dDocName=en010014).
[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!
Ik heb MPlayer gepakt en daar een output-driver voor geschreven die de video-data omzet naar grayscale en in een bepaald (vrij simpel) formaat naar een serieele poort toe kan schoppen. Die poort is fysiek geimplementeerd als een FT232 USB-naar-serieel-converter die op maar liefst 1MBit ttl-nivo rs-232 naar buiten spuugt. Deze lijn is gelinked naar de uC achter het eerste board. Die parset genoeg bytes om zijn buffer te vullen met een frame en geeft daarna alle bytes door aan de volgende uC. Die doet weer hetzelfde en als 'ie klaar is geeft 'ie de data door naar de volgende, enzovoort.quote:stiojnozzz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:44:
[...]
Ik vraag me ook nog steeds af hoe Sprite_TM zijn media speler data doorgeeft naar diverse led panels? Heb je hier wat uitleg van sprite?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting
C leren zal het grootste probleem niet zijn vermoed ik dan.quote:KingOfDos schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:04:
[...]
Ik zat te denken om iets met JAL of dergelijke gaan doen, maar om C te leren om het aan te sturen is ook een mogelijkheid. Ik ben eigenlijk webdeveloper, dus dan doe ik niet zoveel met C. Stuk php/vb/js (en vele andere scripttalen) zijn geen probleem, dus het leren van C zal me wel wat tijd kosten, maar dan spreek ik over dagen (gok ik).
[sarcasme]
Echter de enorme bult datasheets die microchip zo netjes geordend heeft met duidelijke voorbeelden zullen het probleem worden.
[/sarcasme]
Ik vind ze dus niet duidelijk geordend, niet duidelijk te vinden, en de voorbeelden zijn voor sommige mogelijkheden niet aanwezig. Daarom is mijn progress ook heel langzaam naar mijn zin. Ik gebruik dan ook wel iets dikkere PIC's, dus misschien dat het daarbij iets erger is.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Reg. datum: 20 april 2008
zet [A2..0] naar y
wat betekend dat? kan iemand dat uitleggen...
A0
A1
A2 en daar dan binair de waarde van y inschuiven ofzo?
wat betekend dat? kan iemand dat uitleggen...
A0
A1
A2 en daar dan binair de waarde van y inschuiven ofzo?
Reg. datum: 20 september 2001
Reg. datum: 20 september 2001
Dat je de waarde van Y in A0, A1 en A2 moet zetten. Aangezien elke helft 8 rijen heeft past dit dus precies in 3 bits.quote:
Dus inderdaad, de waarde van y binair in a[2..0] zetten.
sorry 2x het zelfde...
swets wijzigde dit bericht 24-10-2008 14:29 (95%)
ik heb echt geen idee wat ik allemaal moet downloaden voor die Mplayer?quote:Sprite_tm schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Ik heb MPlayer gepakt en daar een output-driver voor geschreven die de video-data omzet naar grayscale en in een bepaald (vrij simpel) formaat naar een serieele poort toe kan schoppen. Die poort is fysiek geimplementeerd als een FT232 USB-naar-serieel-converter die op maar liefst 1MBit ttl-nivo rs-232 naar buiten spuugt. Deze lijn is gelinked naar de uC achter het eerste board. Die parset genoeg bytes om zijn buffer te vullen met een frame en geeft daarna alle bytes door aan de volgende uC. Die doet weer hetzelfde en als 'ie klaar is geeft 'ie de data door naar de volgende, enzovoort.
dus een outputdriver schrijven zal ook wel niet zomaar ff gaan?
misschien een paar tips?
http://www.mplayerhq.hu 
Zodra ik ergens in een hoekje mijn jerrycan met vrije tijd teruggevonden heb, zal ik die es gebruiken om een mooi artikeltje voor mijn site te schrijven, inclusief software en patches voor MPlayer enzo.
Zodra ik ergens in een hoekje mijn jerrycan met vrije tijd teruggevonden heb, zal ik die es gebruiken om een mooi artikeltje voor mijn site te schrijven, inclusief software en patches voor MPlayer enzo.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting