[iTunes XP] Programma start niet met een Nlite installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals je leest in de topictitel doet iTunes het niet op een Nlite installatie van XP Professional SP2.

Ik zie de programma's wel bij de actieve processen staan, maar er staat niets bij Applications.
De gebruikte versie is dat laatste die te krijgen is via Apple.com. Het rare is echter dat iTunes het normaal gesproken op een niet-Nlite installatie het wel gewoon doet. Hierbij weten we dus eigenlijk al direct dat één bepaalde optie waarschijnlijk in Nlite dit probleem veroorzaakt.

Echter weet ik niet wat dit zou kunnen zijn, en om nou na elke optie aan/uit te vinken een image te maken, te branden en opnieuw te installeren ben ik serieus meer dan een jaar bezig.
Heeft iemand toevallig ervaring met hetzelfde probleem, en zou wellicht ook de oplossing kennen?
De search biedt helaas weinig soelaas, alle problemen hadden voor zover bekend niet te maken met speciale Nlite images, en aangezien hij het normaal wel doet lijkt me dat het hier specifiek voor is.

Wat ik heb geprobeerd:

- iTunes installatie op een compleet nieuw systeem zonder enige andere drivers dan de standaard XP SP2 drivers.

- iTunes installatie op een compleet nieuw systeem inclusief alle updates en drivers.

- Nlite image installatie op mijn laptop, bovenstaande stappen: Hetzelfde probleem

- Geen Nlite image proberen en installeren: Werkt direct.

Nu zal iedereen zeggen: Gebruik dan gewoon geen Nlite! Helaas, dit is een te makkelijke weg, en nu wil ik weten wat het probleem is ook ;)

Edit: Ik heb even mijn laatste session.ini online gezet voor de mensen die vaker met Nlite werken en dit dus aardig snappen. Als ik het zelf zo doorlees zie ik echter geen opties die relevant zouden zijn voor het werken van iTunes, echter denken jullie daar wellicht anders over.

Hij is HIER te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door hexagram op 30-03-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

osc4r schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:29:
Echter weet ik niet wat dit zou kunnen zijn, en om nou na elke optie aan/uit te vinken een image te maken, te branden en opnieuw te installeren ben ik serieus meer dan een jaar bezig.
Denk dat je toch iets uitzet wat niet uit moet staan om resultaten te krijgen:
Maar om je dan toch even een tip te geven die je aardig wat CD's / DVD's bespaart:

Gebruik Virtual PC. Bouw een ISO en hang die daarin, dan kan je een stuk sneller testen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 15:22
Poe, ik heb last van hetzelfde probleem en kwam tijdens het Googlen dit topic tegen; bij de term nLite ging bij mij een lampje branden, maar ook ik heb geen _flauw_ idee welke optie ik uit Windows gesloopt heb welke iTunes zou kunnen nekken.

Ook bij mij start itunes.exe wel op bij de processen, maar is er geen toepassing te vinden. Heel vervelend, ik ga verder prutsen en misschien (zoals bovenstaand wordt gemeld) ook wel met VMWares aan de slag. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen, hoewel ik weinig zin heb om verder te kloten...:(

/edit

http://msfn.org/board/iTu...d-XP-Pro-SP2-t109724.html

Deze heb ik gevonden door te Googlen op iTunes nLite. Een oudere versie zou hier geen problemen mee hebben, te downloaden op http://www.msfn.org/board...psid%3DiTunesSetup743.exe, aldus bovengenoemd topic :)

/edit2

En misschien wel de oplossing in plaats van een laffe halve oplossing:
Hi!
Had same problem but I FIXED!!!

So, that's what you need: search for these files: sccbase.dll sccsccp.dll slbcsp.dll slbiop.dll (end, of course, wmasf.dll & wmidx.dll). Copy them ino windows\system32!

Run iTunes & enjoy!
Ik ga het nu proberen, post m'n bevindingen zodirect (als m'n Windows dan nog werkt :+ )

De oplossing

Hiep-hoi het werkt! Er miste nog een dll uit bovengenoemd lijstje, ik heb alle dll's incl. de missende in een rarretje gezet en online geplaatst.

Kopieer alle dll's uit het rar-bestand naar windows\system32 en registreer ze zoals aangegeven in het txt bestand in de rar (regsvr32 c:\windows\system32\slbrccsp.dll, en dan voor alle dll's).

Nu werkt het :)

[ Voor 58% gewijzigd door zork op 20-07-2008 15:15 ]