Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ik heb een eigen domein "domein.nl" en eigenlijk wil ik daar zelf dns voor regelen.
Helaas is hier niets anders beschikbaar dan @home, en zit ik dus met een dynamisch ip-adres. Wil ik het domein laten regelen door mijn dns, dan zal ik dat ipadres moeten opgeven. Gezien het feit dat dat nog wel eens wil veranderen, en dat dus absoluut niet handig is, zit ik met een probleem. Er is namelijk nergens een domeinboer te vinden die kan redirecten naar een dnsalias.

Nu zijn er om mailservers te kunnen draaien op servers waarvan smtp geblocked is door de provider, oplossingen te vinden zoals rollernet en andere services. Ik vroeg me dus af of er ook zoiets is voor mijn probleem. Ik kan er niet zo mee zitten als ik er iets voor moet betalen per jaar (geen honderden euros natuurlijk).

Weet iemand van het bestaan van zoiets af? Of is het gewoon onmogelijk door domein regeltjes?
Ik ben het gezeik met certificates (oa activesync levert grote problemen op) behoorlijk zat, en als ik mijn eigen domein zou kunnen regelen, zou alles zoveel makkelijker worden. Het levert naast het certificate verhaal natuurlijk nog veel meer mogelijkheden/gemakken voor de tweaker..

Iemand met de verlossende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangaande het dynamische DNS adres gewoon met dyndns.org werken, doe ik ook; staan in de zoekfunctie zat voorbeelden, mijn eigen topic is DynDNS, dynamic IP adres en eigen domein met thuisserver. Certificaten en zo, daar kan ik je niet mee helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn, handig linkje gambieter!

Maar wat ik bedoel, en gegarandeerd lees ik er of overheen, of ik snap het niet helemaal...
Bijvoorbeeld transip.nl beheert mijn domein, en heeft daar dns servers voor ingesteld. Die moeten verwijzen naar een ipadres, een cname kan niet. Dat is toch de eerste stap? Moet ik het domein dan laten beheren door dyndns? Of iets als no-ip.com?
Ik zie bijvoorbeeld dat no-ip ook zoiets heeft (en daar heb ik de rest al lopen):
http://www.no-ip.com/services/managed_dns/plus_features.html
Voor ik een abbootje afsluit is het wel handig om te weten hoe eea werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:52:
Damn, handig linkje gambieter!

Maar wat ik bedoel, en gegarandeerd lees ik er of overheen, of ik snap het niet helemaal...
Bijvoorbeeld transip.nl beheert mijn domein, en heeft daar dns servers voor ingesteld. Die moeten verwijzen naar een ipadres, een cname kan niet. Dat is toch de eerste stap? Moet ik het domein dan laten beheren door dyndns? Of iets als no-ip.com?
Ik zie bijvoorbeeld dat no-ip ook zoiets heeft (en daar heb ik de rest al lopen):
http://www.no-ip.com/services/managed_dns/plus_features.html
Voor ik een abbootje afsluit is het wel handig om te weten hoe eea werkt ;)
"Die"? (zie bold uit de quote) Zou je dat kunnen verduidelijken? Want je kunt toch heus wel CNAME's aanmaken in het TransIP-zone-editor-geval lijkt me.

Je had het ook over SMTP cq. mail ontvangen e.d.. Dan kun je nog zoveel kloten met DNS en/of DynDNS-services, zodra het eind-doel jouw IP-adres is (dynamisch of niet) én @Home blokkeert inkomende TCP-poort 25, dan ben je gewoon 'fucked'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Ik heb dat bij starthosting gedaan. Daar kan je zelf je DNS aanpassen.

Volgens mij heb ik het niet helemaal goed gelezen, ik bedoelde alleen IP van website zelf aanpassen.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 84746 op 29-03-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 08:53

WeirdEye

Eindbaas

Je moet bij TransIP de A en MX records aanpassen naar je eigen ip.

Mocht je ip dan wijzigen, wat bij @Home niet vaak gebeurd, dan pas je die gewoon aan in het panel van TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Osiris schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:56:
[...]

"Die"? (zie bold uit de quote) Zou je dat kunnen verduidelijken? Want je kunt toch heus wel CNAME's aanmaken in het TransIP-zone-editor-geval lijkt me.
Ja, maar het totaal plaatje wijst toch altijd naar een andere dns?
Je had het ook over SMTP cq. mail ontvangen e.d.. Dan kun je nog zoveel kloten met DNS en/of DynDNS-services, zodra het eind-doel jouw IP-adres is (dynamisch of niet) én @Home blokkeert inkomende TCP-poort 25, dan ben je gewoon 'fucked'.
Weet ik, daar zijn weer andere dingen voor.. Dat is mijn probleem ook niet (naja, leuk is anders, maar er zijn oplossingen)

Wat ik nu heb bij transip:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Recordnaam   Geldig    Type         Waarde   
@                   1 dag      NS          ns14.zoneedit.com. (standaard) 
@                   1 dag      NS          ns19.zoneedit.com. (standaard) 
localhost         1 dag       A           127.0.0.1 (standaard) 

Zelf editbaar, maar eigenlijk nog niks mee gedaan afgezien van de test CNAME:
@                   1 dag      MX          10 @
@                   1 dag      MX          20 relay.transip.nl.
ftp                   1 dag      CNAME   @
mail                1 dag      CNAME    @
test                 1 dag      CNAME    mijn.no-ip.alias.
www                1 dag      CNAME    @

Ik snap er niet veel van, maar wat ik zie is dat toch alles eerst naar de DNS van zoneedit.com gaat?
Dus alles wat ik daarna wil regelen, moet toch bij zoneedit dan? Toch?
Iek draad kwijt, please enlighten me :)
Wat moet ik dan bouwen als ik de transip name servers dit weer laat regelen, en ik dus weer meer controle krijg?
WeirdEye schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:03:
Je moet bij TransIP de A en MX records aanpassen naar je eigen ip.

Mocht je ip dan wijzigen, wat bij @Home niet vaak gebeurd, dan pas je die gewoon aan in het panel van TransIP
Maar dat is dus precies wat ik niet wil. Gebeurde hier laatst 3x in een maand. Ik wil gewoon dat dat automatisch gaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 29-03-2008 19:12 ]

Pagina: 1