Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MikeVM schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:38:
jouw probleem heeft niets met het bord merk te maken hoor, die fout kan bij elk merk voorkomen denk ik..

demonteer je moederbord eens, en sluit het eens aan, als het op een stuk karton ligt ofzo...

wel voorzichtig doen..!!
Heb ik ook al geprobeerd, dacht dat er misschien iets sluiting maakte maar dat was ook niet het geval.
Nee heeft ook niet met het merk te maken, gebruik altijd Asus maar de P5K schijnt wel heel erg moeilijk te zijn met geheugen en wilde voor rond deze prijs een bordje voor in mijn 2de media center. En gigabyte is ook altijd wel goed. En die heeft 3 x 1394 en deze maar 2 x en 3 komt mij net iets beter uit.

Operations wijzigde dit bericht 12-03-2008 13:47 (25%)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

`lo all,

Heb je de oplossing al ?

Ik heb mijn bestelde P5K Pro ook van de week binnen gehad, echter zelfde symptoon.

2 soorten klachten
Start even op (5 sec), gaat uit en gaat weer aan, geen beeld geen keyboard leds.
Dit icm met een E8400 en geheugen niet QVL, kon hem niet vinden voor ik hem kocht.
2 maal 2GB Geil, inmiddels alles al uit gewisseld, VGA, RAM en CPU werken perfect op een ander systeem.

Gr.

4 Angel™

quote:
4 Angel schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:22:
`lo all,

Heb je de oplossing al ?

Ik heb mijn bestelde P5K Pro ook van de week binnen gehad, echter zelfde symptoon.

2 soorten klachten
Start even op (5 sec), gaat uit en gaat weer aan, geen beeld geen keyboard leds.
Dit icm met een E8400 en geheugen niet QVL, kon hem niet vinden voor ik hem kocht.
2 maal 2GB Geil, inmiddels alles al uit gewisseld, VGA, RAM en CPU werken perfect op een ander systeem.

Gr.

4 Angel™
Ik had precies hetzelfde probleem, en uiteindelijk bleek het bij mij aan een gaar PCI-kaartje te liggen, heb je daar toevallig overheen gekeken? Het kaartje werkt vreemd genoeg wel op andere computers, alleen op mijn P5K geeft 'ie gedoe.

Ik heb mijn mainboard retour gebracht, (Alternate), na de eerste test geen klachten volgens Alternate.
Nogmaals aangedrongen om het nogmaals te testen. Bij de 2de test is hij toch omgeruild.
Mainboard uitgeleverd direct mij mijn nieuwe kast. Na inbouwen direct beeld, opluchting aan mij zijde ... helaas voor korte duur. Kabels netjes weggewerkt, en wederom hetzelfde probleem.
Geen beeld, en keyboard licht niet op bij aanzetten. Het vreemde is dat mijn monitor wel reageert, alsthans, hij blijfty in slaap maar op het moment dat ik de pc uitzet, gaat mijn monitor aan om te vertellen dat hij in slaap gaat.

Wederom alles uitgewisseld, geen verbetering. Uiteraard zo kaal mogelijk getest, dus geen buggy kaart. wel bedankt voor de reactie !

quote:
4 Angel schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:15:
Ik heb mijn mainboard retour gebracht, (Alternate), na de eerste test geen klachten volgens Alternate.
Nogmaals aangedrongen om het nogmaals te testen. Bij de 2de test is hij toch omgeruild.
Mainboard uitgeleverd direct mij mijn nieuwe kast. Na inbouwen direct beeld, opluchting aan mij zijde ... helaas voor korte duur. Kabels netjes weggewerkt, en wederom hetzelfde probleem.
Geen beeld, en keyboard licht niet op bij aanzetten. Het vreemde is dat mijn monitor wel reageert, alsthans, hij blijfty in slaap maar op het moment dat ik de pc uitzet, gaat mijn monitor aan om te vertellen dat hij in slaap gaat.

Wederom alles uitgewisseld, geen verbetering. Uiteraard zo kaal mogelijk getest, dus geen buggy kaart. wel bedankt voor de reactie !
Mijn gok is dat je voeding niet geschikt is voor je moederbord. 400 Watt kan wat krap zijn. Ik weet niet precies wat de 2900XT trekt maar als je voeding wat ouder is dan kan een van de voedingslijnen onder een bepaald niveau komen waardoor je moederbord niet opstart.
Ik heb zelf ook wat ellende ondervonden met de P5K Pro. Ik zou hem ook niet meer kopen. Het bord is veel te kritisch mbt o.a. geheugen. Bij het omruilen van het geheugen heb ik ook gelijk een betere voeding gekocht (600 Watt ipv 430 Watt) en alles draait nu, na herinstallatie van Vista, als een zonnetje.

Voeding is een CM620 Watt, moet ruim voldoende zijn.
Ik vrees inderdaad dat ik een gehuegen probleem heb, althans dat het board hier niet mee overweg kan :(
Modbreak:
Gelieve niet andermans oude topic te kapen :o

Enige reden om in een oud topic te posten is om een voor anderen nuttige toevoeging te doen ("Ik heb de oplossing!" of "Wat geschreven is klopt voor XP, maar onder Vista/Linux/Plan9 werkt het zo..."). Zeggen dat je hetzelfde probleem hebt is niet voor anderen nuttig, en het gaat helemaal offtopic als je duidelijk een ander probleem blijkt te hebben en alsnog in dit topic verder gaat.

Ga eerst eens zelf op zoek naar oplossingen (Hangen & Opstarten troubleshooter...), lukt dat niet, open dan een eigen topic conform het beleid van dit subforum.

dion_b wijzigde dit bericht 13-05-2008 11:07 (66%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws