Router icm 100mbit glasvezel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo gotrz

Thuis heb ik een vigor 2900 van Draytek, opzich niks mis mee, maar sinds ik een 100/100mbps verbinding heb via OnsBrabantNet kom ik erachter dat er niet meer dan 28.2mbps van internet naar mijn lan wordt doorgestuurd. Zodra ik mijn pc rechtstreeks aan het modem hang wordt er een snelheid van maar liefst 94.4mbps 8) (getest met bestand van 1024 mb op de servers van mijn provider)

De vraag luid:
Kan ik mijn huidige router tweaken of iets dergelijks zodat hij wel 100mbits doorstuurd?
Zo niet welke router adviseren jullie mij die wel de volledige 100mbit aan kan.

Of is er een manier zodat ik de volle 100mbit kan binnen halen met bijv een linux bak wat ik vaker heb gehoord (alleen is dit niet echt practisch aangezien alles in de meter kast moet komen te zitten)

specs router:
Vigor 2900

Alvast bedankt
LSosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10
pc'tje bouwen? met een gigabit lan richting de switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je de "WAN physical type" op full duplex (of auto) staan in de relevante "Internet Access Setup" pagina? Of heb je hebt toevallig de VLAN rate throttle of QoS features aan staan op de router?

[ Voor 45% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-03-2008 19:52 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
BurnerT schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:38:
pc'tje bouwen? met een gigabit lan richting de switch
liever gewoon een goed werkende router die in de meterkast past :? tenzij het echt niet anders kan.

ik heb de instelling van WAN physical van "auto" op 100M full duplex gezet maar dit heeft geen effect op de snelheid gehad. (verder staan uiteraard alle bandwith limitters zoals QoS uit)

[ Voor 44% gewijzigd door LSosa900 op 09-03-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
LSosa900 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:22:
heb de instelling van WAN physical van "auto" op 100M full duplex gezet maar dit heeft geen effect op de snelheid gehad. (verder staan uiteraard alle bandwith filters zoals QoS uit)
De cpu van die router is gewoon niet snel genoeg ook met tweaks zal je nooit 100Mbit halen.

Heb zelf een Asus wl500Gp die haalt max maar rond de 60Mbit wan-lan en omgekeerd(heeft dan wel een 300Mhz cpu 8MB flash en 32MB ram en kost iets van 75eu(3de party firmwares in overvloed)

[ Voor 19% gewijzigd door devil-strike op 09-03-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
zou toch graag de volledige 100mbit willen doorvoeren van wan 2 lan is hier nog niks voor op de markt?

[ Voor 68% gewijzigd door LSosa900 op 09-03-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
LSosa900 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:26:
zou toch graag de volledige 100mbit willen doorvoeren van wan 2 lan is hier nog niks voor op de markt?
Die zijn er wel maar dan ga je stukken meer betalen(denk dat je dan echt rond de 200eu zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
LSosa900 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:26:
Zoals hierboven ook al gezegd is, koop een switch. Als het echt een router moet zijn wordt het of heel duur of een zelfbouw routertje op basis van PC hardware.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
devil-strike schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:32:
[...]

Die zijn er wel maar dan ga je stukken meer betalen(denk dat je dan echt rond de 200eu zit)
zou je mij een voorbeeld kunnen geven ik heb er nog geen 1 kunnen vinden, de snelste die ik tot nu toe heb gevonden heeft een doorvoersnelheid van 80mbps (D-Link dgl-4300) deze kosten rond 100 euro maar nog steeds niet die volledige 100mbps wil eigelijk niet dat mijn interne netwerk de bottlenek is maar dat de ISP het is 8)7

specs dlink dgl4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mini-ITX systeempje mischien? Met een OS dat vanuit de RAM draait, lijkt me snel genoeg.
Een Jetway bordje is dan het handigst, die hebben van die zogeheten daughterboards zodat je het systeem van extra lanpoorten kunt voorzien.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 09-03-2008 20:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
bartgrefte schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:49:
Mini-ITX systeempje mischien? Met een OS dat vanuit de RAM draait, lijkt me snel genoeg.
Een Jetway bordje is dan het handigst, die hebben van die zogeheten daughterboards zodat je het systeem van extra lanpoorten kunt voorzien.
lijkt me een goed plan zodra het maar niet boven de 200 euro gaat kosten en makkelijk in een meterkast is te monteren

wat gaat het totaal kosten denk je? (alleen bordje plus benodigdheden, swtich heb ik al)

[ Voor 9% gewijzigd door LSosa900 op 09-03-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12

Kwastie

Awesomeness

*Kwastie is jaloers op je 100Mb-internet*

mischien een goedkoper oplossing: Linksys Gigabit 8 Port Workgroup Switch (linksys is bijna hetzelfde als cisco, en hiermee heb ik zeér goede ervaringen (het is een divisie van cisco, voor consumenten))

edit: Deze heeft een doorvoer snelheid van 42,000kB/s en aangezien 100mbit maximaal 'maar' 12.500kB/s is het meer dan genoeg. (ook voor meerdere pc's)

[ Voor 23% gewijzigd door Kwastie op 09-03-2008 21:35 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:17
In combinatie met 100Mbit glasvezel hoor ik lovende verhalen over de D-Link DIR-655. Misschien handig om daar eens naar te kijken. Staat nu voor zo'n 125 euro in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
Kwastie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:24:
*Kwastie is jaloers op je 100Mb-internet*

mischien een goedkoper oplossing: Linksys Gigabit 8 Port Workgroup Switch (linksys is bijna hetzelfde als cisco, en hiermee heb ik zeér goede ervaringen (het is een divisie van cisco, voor consumenten))
nej misschien niet duidelijk genoeg maar ik wil graag advies over die "router pc" omdat ik al een 3com 24 port switch heb liggen die voldoet, maar toch bedankt kwatsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Netwerkkaart met onboard ram. x4. Of een kaart met meerdere Lan-interfaces.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12

Kwastie

Awesomeness

LSosa900 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:30:
[...]

nej misschien niet duidelijk genoeg maar ik wil graag advies over die "router pc" omdat ik al een 3com 24 port switch heb liggen die voldoet, maar toch bedankt kwatsie
Die switch ben je niet meer nodig, dat daar zorgt die mini-pc dan voor. (deze switch zorgt namelijk voor de vertraging)

het is trouwens Kwastie :9

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
Kwastie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:33:
[...]

Die switch ben je niet meer nodig, dat daar zorgt die mini-pc dan voor. (deze switch zorgt namelijk voor de vertraging)

het is trouwens Kwastie :9
ok stel dat er geen router is die 100mbit doorstuurd van wan naar lan dan ga ik over op het zoeken van componenten om een "router pc" te bouwen ACHTER deze router pc komt dan een 3com switch(die ik al bezit) te hangen die de 100mbit makkelijk aan kan

Mijn grootste probleem is nog steeds hoe krijg ik 100mbit van de wan over op mijn LAN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Tjah, je zou alle glasvezeltopics eens kunnen bekijken, daar hebben mensen dus die D-Link DIR-655 of een pctje die routeert. Ik heb pas, omdat ik ook mijn huidige energieverslindende server wil vervangen, een jetway boardje gepakt. Omdat ik het ook als server en downloadbak wil gebruiken nog een laptop schijfje erbij gepakt. Uiteindelijke doel is om er clarkconnect op te zetten maar had wat problemen met de onboard netwerkkaartjes die niet gelijk werden herkent. Dus nu ff tijdelijk ip-cop erop, en moet zeggen, ben best tevreden. Ik haal geen 11mb/s maar wel 9 en dat vind ik al vrij aardig.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
DeoDupke schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:47:
Tjah, je zou alle glasvezeltopics eens kunnen bekijken, daar hebben mensen dus die D-Link DIR-655 of een pctje die routeert. Ik heb pas, omdat ik ook mijn huidige energieverslindende server wil vervangen, een jetway boardje gepakt. Omdat ik het ook als server en downloadbak wil gebruiken nog een laptop schijfje erbij gepakt. Uiteindelijke doel is om er clarkconnect op te zetten maar had wat problemen met de onboard netwerkkaartjes die niet gelijk werden herkent. Dus nu ff tijdelijk ip-cop erop, en moet zeggen, ben best tevreden. Ik haal geen 11mb/s maar wel 9 en dat vind ik al vrij aardig.
Zijn die snelheden waar je het over hebt vanuit je ISP naar binnen of alleen binnen je LAN?
die D-link 655 heb ik bekeken kan alleen geen doorvoersnelheid vinden, alleen dat alle poorten 100mbit zijn maar daar heb ik niks aan die info.

toch lijkt het erop dat ik een mini ITX systeempje moet gaan bouwen wat aan mijn eisen voldoet om stabiel 100mbit te halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Die snelheden zijn van internet->lan

ik geloof dat ze op http://www.smallnetbuilder.com/ die d-link hebben getest op WAN doorvoer.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Link doet niet...
LSosa900 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:02:
[...]

lijkt me een goed plan zodra het maar niet boven de 200 euro gaat kosten en makkelijk in een meterkast is te monteren

wat gaat het totaal kosten denk je? (alleen bordje plus benodigdheden, swtich heb ik al)
pfff, +-130-150€ voor bordje met geintegreerde cpu en (onboard) dual lan. Dan nog ram-module, evt case, flash geheugen voor OS, mini-ITX psu.... Denk +- 250-300 total.
Zie http://www.picco.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 09-03-2008 22:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

Koop gewoon op marktplaats een 2e hands cisco 2600 router met 2 fa's en klaar is kees, iets goeds hoeft niet duur te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 14:09
(jarig!)
Router charts wan to lan throughput:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Heb zelf de D-Link DGL-4300, deze router bevalt erg goed (veel opties en nooit problemen tot op heden) en is tegenwoordig relatief goedkoop. Haalt volgens de charts echter net niet de volledige 100Mbit, helaas hier geen 100Mbit internet om te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Etharion op 09-03-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om routers te vergelijken moet je eigenlijk de pps (packets per seconde) specificatie kennen. Dat is een betere maatstaf dan de doorvoersnelheid in Mbit/s. Bij de meeste consumenten routers wordt deze specificatie echter niet gegeven.

Een overzicht van Cisco routers:
http://www.cisco.com/web/...nce/routerperformance.pdf
De Mbps specificatie die daar staat kun je - als je de router voor gewoon internet toegang gebruik en voornamelijk grote bestanden downloadt - met een factor 3 of 4 verhogen. Het Mbps getal is hier een soort worst-case getal.

Je zou eens kunnen kunnen kijken of je ergens een 2dehands Cisco 1841 kunt scoren, ik denk dat die het wel kan trekken, maar dan ben je ook minstens 250 tot 300 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
joopv schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:25:
Om routers te vergelijken moet je eigenlijk de pps (packets per seconde) specificatie kennen. Dat is een betere maatstaf dan de doorvoersnelheid in Mbit/s. Bij de meeste consumenten routers wordt deze specificatie echter niet gegeven.

De Mbps specificatie die daar staat kun je - als je de router voor gewoon internet toegang gebruik en voornamelijk grote bestanden downloadt - met een factor 3 of 4 verhogen. Het Mbps getal is hier een soort worst-case getal.

Je zou eens kunnen kunnen kijken of je ergens een 2dehands Cisco 1841 kunt scoren, ik denk dat die het wel kan trekken, maar dan ben je ook minstens 250 tot 300 euro kwijt.
Dus eigenlijk komt het er op neer: Koop een mini systeempje voor 250 a 300 euro OF koop een professionele router van 250 a 300 euro :/

Ik denk dat het nog wel even gaat duuren voordat ik een keuze ga maken lijkt me toch slimmer om een professionele router te kopen, aangezien prijs hetzelfde is maar stroomverbruik aanzienelijk lager en neemt minder ruimte in men meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 16:34
Hoeveel pc's heb je?

Wat je ook zou kunnen doen (goedkoopste oplossing) is een extra LAN-kaart in je eigen pc zetten, pc direct aan het internet hangen, switch aan je 2e lan-poort en daar de rest op aansluiten. Uiteraard nog wel even je sharing instellen :P Ben je voor een paar tientjes klaar. Moet je werkstation wel altijd aanstaan (als de rest wil internetten), maar dan heb je wel je volledige doorvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
oeps

[ Voor 98% gewijzigd door LSosa900 op 10-03-2008 12:09 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
AlterMann schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:28:
Hoeveel pc's heb je?

Wat je ook zou kunnen doen (goedkoopste oplossing) is een extra LAN-kaart in je eigen pc zetten, pc direct aan het internet hangen, switch aan je 2e lan-poort en daar de rest op aansluiten. Uiteraard nog wel even je sharing instellen :P Ben je voor een paar tientjes klaar. Moet je werkstation wel altijd aanstaan (als de rest wil internetten), maar dan heb je wel je volledige doorvoer :)
het probleem is echter dat de goot waar de utp door loopt vol zit (1x coax+ 1xutp), Mijnpc staat op zolder dus de situatie is dan zo

modem meterkast utp --->naar mijn pc ---> utp terug naar switch meterkast ---> utp naar rest van de pc's 2 stuks

opzich leuk maar makkelijkst is router vervangen met iets fatsoenlijks toch bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik zou een Cisco ASA 5505 10-user bundle kopen voor rond de 250-300 euro. Waarschijnlijk een heleboel features die overkill zijn, maar dan heb je wel een redelijk profi router/firewall, die tot 150Mbit kan verstoken..
Kan zelfs nog 100Mbit 3DES encrypted VPN verkeer over de lijn gooien, en je kunt overal met je VPN client naar huis 'bellen' :) Heeft ook nog 2 power-over-ethernet poorten..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
axis schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:13:
Waarschijnlijk een heleboel features die overkill zijn, maar dan heb je wel een redelijk profi router/firewall, die tot 150Mbit kan verstoken..
eigelijk geef je het antwoord zelf al overkill tot en met.... wil gewoon van wan op lan 100mbit hoeft van mij verder geen vpn en content filter QoS en weet ik het allemaal op te zitten zolang ik maar volle gas kan downloaden voor weinig geld 8) --> liefst voor zo min mogelijk geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
LSosa900 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:17:
[...]
eigelijk geef je het antwoord zelf al overkill tot en met.... wil gewoon van wan op lan 100mbit hoeft van mij verder geen vpn en content filter QoS en weet ik het allemaal op te zitten zolang ik maar volle gas kan downloaden voor weinig geld 8) --> liefst voor zo min mogelijk geld
Naja, het kan wel overkill zijn qua features, maar het zal een van de weinige routers zijn die aan je eisen voldoet. Daarom draag ik die oplossing ook aan.. :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 21:23

DinX

Motormuis

Op ebay stikt het ook van de 2de hands Netscreen 5's. Dat zijn uitstekende firewall/routers. Halen iets van 75Mbps firewalled traffic. Als je ebay wat in de gaten houdt zie je er geregeld 5GT's voorbij komen. Dan heb je meteen een professioneel merk ipv huis-tuin-en-keuken routertjes als D-Link en Linksys.

Daar kan je ook nog eens (indien nodig) een anti-virus / spam abonnementje voor kopen. Dan heb je nog een viruswall en spamwall ook.

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 10-03-2008 12:28 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
axis schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Naja, het kan wel overkill zijn qua features, maar het zal een van de weinige routers zijn die aan je eisen voldoet. Daarom draag ik die oplossing ook aan.. :)
klopt vind het fijn dat je meedenkt met men probleem, maar dan lijkt het erop dat eigelijk 100mbit lijntje gewoon weg te snel is voor particulier gebruik.

je neemt een abbo van 100mbit en vervolgens moet je professionele buisiness appartuur aanschaffen om het volledig te kunnen benutten :S beetje vreemd.....

[ Voor 30% gewijzigd door LSosa900 op 10-03-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt. Geldt wel voor meer van die dingen. Zelfs bij de betere merken. Zo hebben we bij ons een D-link switch gehad van de professionele reeksen. 24-poorts Gbit koper poorten, 4 mini-GBICs voor fiber. Maar bleek dat je er gewoon geen 24 dingen kon aanhangen op Gbit omdat de backplane maar 8Gbit ondersteunt. Ook ondersteunde die heel moeilijk jumbo packets waardoor sommige servers zelfs nog geen ping konden sturen. Altijd heel erg oppassen met specificaties van "goedkopere" merken (die switch van ons was al bijna 1000€).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
joopv schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:25:

Iets of wat prijzig ja ;)

Onlangs 1841 getest, haalt zo'n 91 mbps zonder NAT :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
DinX schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:30:
Klopt. Geldt wel voor meer van die dingen. Zelfs bij de betere merken. Zo hebben we bij ons een D-link switch gehad van de professionele reeksen. 24-poorts Gbit koper poorten, 4 mini-GBICs voor fiber. Maar bleek dat je er gewoon geen 24 dingen kon aanhangen op Gbit omdat de backplane maar 8Gbit ondersteunt. Ook ondersteunde die heel moeilijk jumbo packets waardoor sommige servers zelfs nog geen ping konden sturen. Altijd heel erg oppassen met specificaties van "goedkopere" merken (die switch van ons was al bijna 1000€).
daar heb je dan weer het volgende probleem, ga je voor het professionele spul dan betaal je gelijk 3x zoveel. Heb liever een snelle stabiele huis tuin en keuken router voor iets meer dan 100 euro...

maar als geen één van deze routers 100mbit haalt MOET ik wel investeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja ken natuurlijk zoals in m'n bovenstaande link eens kijken op ebay. Zeker op de Duitse ebay vind je vaak professioneel server/netwerkmateriaal voor een prikje.
En zeker netwerkapparatuur is handig om daar te kopen. Daar zit toch bar weinig in dat kan verslijten.

Die Netscreens bijvoorbeeld. Bij ons op het werk hebben we daarlocaties op hangen met 10 pc's en meer, zonder problemen. Welliswaar niet met 10Mbit. Maar als Juniper dat opgeefs als specifiecatie mag je er wel van uit gaan dat ze het halen. Onze SSG-520 (Gbit) haalt toch z'n volle Gbit. Al heb ik die nog niet helemaal kunnen testen omdat de bottleneck al snel de harde schijf is bij die snelheden :p

Maar punt blijft dat consumentenspul bijlange na de specificaties niet haalt. Als zelfs de goedkope professionele modellen het al niet doen ...

[ Voor 76% gewijzigd door DinX op 10-03-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49

Simkin

Bzzzzz

LSosa900 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:33:
[...]

daar heb je dan weer het volgende probleem, ga je voor het professionele spul dan betaal je gelijk 3x zoveel. Heb liever een snelle stabiele huis tuin en keuken router voor iets meer dan 100 euro...

maar als geen één van deze routers 100mbit haalt MOET ik wel investeren :'(
Zat routers halen ruim 100Mb/s WAN-LAN (zie smallnetbuilder zoals al eerder aangegeven)
Draadloos blijven de meeste steken op 70Mb/s throughput

Ik heb zelf de linksys wrt350n aangeschaft voor mijn 100/100 lijntje, kan je helaas pas over een aantal dagen vertellen of die doet wat hij beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
Ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken, ik wil iedereen bedanken voor alle informatie die jullie hebben gegeven. _/-\o_

Na het vergelijken van alle oplossingen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het

-geen itx pc wordt (teveel stroom in vergelijking met een router en te duur in aanschaf)
-geen cisco of andere prof router (te duur en tweede hands zou kunnen)
-geen werkstation als switch inrichten (niet efficient omdat deze pc niet altijd aan staat + geen extra kabel getrokken kan worden)

maar de d-link dir-655 is het geworden gewoon weg omdat het door testers op ruim 250mbps is geklokt en dat ik er veel positieve verhalen over hoor :*)

grzt lsosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LSosa900 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:28:

-geen itx pc wordt (teveel stroom in vergelijking met een router en te duur in aanschaf)
Sorry hoor maar mijn via epia trekt 15W met een 2,5" schijf eraan, heb bordje 2e hands gekocht voor 50 en schijf voor 90 euri oid. Wireless routers trekken bijv net zo veel. En een cisco router trekt bijv veel meer. Mijn draytek hier trekt 12W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
LSosa900 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:28:
Ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken, ik wil iedereen bedanken voor alle informatie die jullie hebben gegeven. _/-\o_

Na het vergelijken van alle oplossingen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het

-geen cisco of andere prof router (te duur en tweede hands zou kunnen)
-geen werkstation als switch inrichten (niet efficient omdat deze pc niet altijd aan staat + geen extra kabel getrokken kan worden)

maar de d-link dir-655 is het geworden gewoon weg omdat het door testers op ruim 250mbps is geklokt en dat ik er veel positieve verhalen over hoor :*)

grzt lsosa
Lijkt me een prima keuze, snap niet dat hij niet eerder ter sprake kwam in dit forum. Ik wordt over een paar maanden ook aangesloten op OnsBrabantNet en dan ben ik ook van plan deze router te gaan kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
Anoniem: 163846 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:15:
[...]

Sorry hoor maar mijn via epia trekt 15W met een 2,5" schijf eraan, heb bordje 2e hands gekocht voor 50 en schijf voor 90 euri oid. Wireless routers trekken bijv net zo veel. En een cisco router trekt bijv veel meer. Mijn draytek hier trekt 12W
ok 2e hands op de kop weten te tikken is mooi maar vanuit gaan dat ik nieuw spulleke wil kwam ik op een jetaway bordje van ong 25 a 30 watt.... en in totaal kom ik op een prijs van 230+ euro uit en nu ben ik voor 133,90 (bij zercom) klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dat is wel mooi dan ja :) Mooi dat je een leuke router hebt gevonden, overigens ben ik nu wel benieuwd wat mijn draytek 2910 kan, want die zou toch wel een stukje sterker moeten zijn dan jouw 2900, maargoed morgen maar eens testen met een 100mbitje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSosa900
Mooi dat je een leuke router hebt gevonden, overigens ben ik nu wel benieuwd wat mijn draytek 2910 kan, want die zou toch wel een stukje sterker moeten zijn dan jouw 2900, maargoed morgen maar eens testen met een 100mbitje
kan je alvast vertellen dat het apparaatje niet de volledige 100mbit zal ondersteunen maar van uit gaan dat die van mij 30 a 35 mbit door stuurt zal die van jou niet hoger dan 50 mbit komen, laat maar weten zodra je een meting hebt gedaan :) kunnen we vergelijken met de DIR-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
LSosa900 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:23:
[...]

kan je alvast vertellen dat het apparaatje niet de volledige 100mbit zal ondersteunen maar van uit gaan dat die van mij 30 a 35 mbit door stuurt zal die van jou niet hoger dan 50 mbit komen, laat maar weten zodra je een meting hebt gedaan :) kunnen we vergelijken met de DIR-655
Ik heb vandaag m'n D-link 655 binnen gekregen, maar ondanks de tests die op internet zijn te lezen, haalt ie vooralsnog niet de volledige 100mbit WAN-->LAN. Ik heb hier 100mbit SurfNet internet liggen en ik kan downloaden van Giganews waarmee ik praktisch altijd +10MB/sec haal, ik blijf nu echter helaas steken op 8.35MB/sec, maar daar neem ik wel genoegen mee. M'n vorige Linksys WRT150N heeft dat nooit gehaald (varieerde heel erg tussen 3 en 7 MB/sec). Sneller is waarschijnlijk toch nie te vinden voor dit geld. en hij haalt naar meerdere testen de volledige snelheid (11,15MB/sec). Ik ben eigenlijk nog nooit veel harder gegaan. Dus GELUKKIG werkt het :)

[ Voor 7% gewijzigd door rob1985 op 28-03-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 16:32
Hoewel ik ABSOLUUT geen fan ben van Apple ben ik er helaas achtergekomen dat er maar 1 "compleet" stabiele router is icm 100mbit glasvezel:

De Airport Extreme. Heeft 100mbit wan/lan/wlan throughput (soms wordt lan - wlan ook weer gelimiteerd) en is superstabiel.

Alle nieuwe linksysrouters die ik in mijn handen heb gehad lagen er na enkele minuten hard stressen (bittorrent) al uit. Die van D-Link (655) hadden vreemde firmwareproblemen (WPA encryptie icm handmatige kanaalselectie resulteert in een router die blijft restarten) alhoewel die het los daarvan wel goed deden.

Kortom: Koop de Apple Airport Extreme, kijk even niet naar de flashy doos, installeer de software (weer even op je tanden bijten dus, hij is niet zonder software te configureren) en geniet van je superstabiele 802.11n draftnetwerk met 60 mbit draadloos effectief en 100mbit internet via de vaste kabels.

Dus @Rob hierboven, download GEEN firmwareupdate! De nieuwere versies zitten vol bugs. En ik kwam overigens met de dlink 655 aan de 9.35MB/s (internet explorer, download van 100MB testbestand op speedtest.bbned.nl) toen de verbinding nog 80mbit was.

En owja er zit op de dlink een feature genaamd automatic upload detection (als ik me niet vergis, of het was Speed detection). Uitschakelen! En handmatig op 100mbit zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door jkommeren op 28-03-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
jkommeren schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:17:
Hoewel ik ABSOLUUT geen fan ben van Apple ben ik er helaas achtergekomen dat er maar 1 "compleet" stabiele router is icm 100mbit glasvezel:

De Airport Extreme. Heeft 100mbit wan/lan/wlan throughput (soms wordt lan - wlan ook weer gelimiteerd) en is superstabiel.

Alle nieuwe linksysrouters die ik in mijn handen heb gehad lagen er na enkele minuten hard stressen (bittorrent) al uit. Die van D-Link (655) hadden vreemde firmwareproblemen (WPA encryptie icm handmatige kanaalselectie resulteert in een router die blijft restarten) alhoewel die het los daarvan wel goed deden.

Kortom: Koop de Apple Airport Extreme, kijk even niet naar de flashy doos, installeer de software (weer even op je tanden bijten dus, hij is niet zonder software te configureren) en geniet van je superstabiele 802.11n draftnetwerk met 60 mbit draadloos effectief en 100mbit internet via de vaste kabels.

Dus @Rob hierboven, download GEEN firmwareupdate! De nieuwere versies zitten vol bugs. En ik kwam overigens met de dlink 655 aan de 9.35MB/s (internet explorer, download van 100MB testbestand op speedtest.bbned.nl) toen de verbinding nog 80mbit was.

En owja er zit op de dlink een feature genaamd automatic upload detection (als ik me niet vergis, of het was Speed detection). Uitschakelen! En handmatig op 100mbit zetten.
Inderdaad "Automatic Uplink Speed", die heb ik naar aanleiding van je post maar even verhoogd naar 12500 kbps :)

En helaas heb ik vanochtend meteen de nieuwste firmware erop geknald, 1.11EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Kan ik de Vigor 2800G koppelen met de modem van onsbrabantnet (een Packetfront modem)?
Ik kan aan de wan kant van alles instellen en voor diverse isp's maar ik wil hem alleen als router hebben zodat hij het ip van de modem krijgt van onsbrabantnet. Aangezien de vigor en snelle wlan heeft en er wat vpn mogelijkheid op zit wil ik deze aan het isp modem hangen.

Ik krijg het wan ip niet in de Vigor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Ik ben sinds een tijdje ook de trotse bezitten van een 100mbit onsbrabantnet glasvezel verbinding:) Hele mond vol:P

Nu heb ik alleen een oude linksys router en kom ik niet verder dan 48Mbit. Welke router kan ik op dit moment het beste kiezen om internet in mijn netwerk richting de 100mbit te trekken. Het liefste met een 1000mbit lan switch maar dit is absoluut geen must.

Ik zit te denken aan de D-link 655 maar lees een aantal reacties hierboven dat ook deze niet in orde is en ben nu de weg een beetje kwijt:S

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232825

Ik zelf zou voor een Cisco 881W gaan aangezien deze ook gelijk Wireless N, IPv6, QoS, VPN's enz enz kan.

http://www.cisco.com/en/U...ata_sheet_c78_459542.html

Of een tweedehands Cisco Catalyst 3560-8PC Layer 3 switch.

http://www.cisco.com/en/U...witches/ps5528/index.html

Voor de meeste mensen waarschijnlijke dikke overkill maar tis m'n werk en m'n hobby en dus heb ik het er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon op www.smallnetbuilder.com kijken naar de router charts. WAN-to-LAN performance is de relevante maat voor je. Daar kun je ook reviews vinden om de overige eigenschappen te bekijken. Er zijn genoeg routers die dergelijke performance kunnen leveren, welke voor jou het beste is hangt af van je overige eisen/voorkeuren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
dion_b schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:32:
Gewoon op www.smallnetbuilder.com kijken naar de router charts. WAN-to-LAN performance is de relevante maat voor je. Daar kun je ook reviews vinden om de overige eigenschappen te bekijken. Er zijn genoeg routers die dergelijke performance kunnen leveren, welke voor jou het beste is hangt af van je overige eisen/voorkeuren.
Dion thanks. Ik heb al op die site gekeken (daar wordt ook over gesproken op de site van onsbrabantnet) maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. De ene review spreekt enkel lof over een router terwijl de andere review dezelfde router de grond in boort. T blijft een moeilijke beslissing....eigenlijk redelijk
triest dat ik zo lang kies voor een routertje van 150 euro:S

Ik zal nog eens kijken op die site.

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, ik heb ook een D-Link DIR655, en zolang je de meeste power-features maar uitschakelt (QoS, automatische upload detectie) doet dat ding z'n werk perfect. Heeft nu een uptime van 2 maanden, en dat komt ook alleen maar omdat er een stroomstoring is geweest. :P
Gewoon firmware 1.20, WPA2 met AES encryptie erop en gaan met die handel, zelfs wireless. :)
Elke router heeft zo z'n problemen, dus ik zou er het voordeel van nemen dat deze in ieder geval de volledige 100mbit kan trekken.

[ Voor 20% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-01-2009 16:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lj_tree schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:24:
[...]

Dion thanks. Ik heb al op die site gekeken (daar wordt ook over gesproken op de site van onsbrabantnet) maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. De ene review spreekt enkel lof over een router terwijl de andere review dezelfde router de grond in boort.
Belangrijk is om dan twee dingen in het vizier te houden:

1) welke firmwareversies testen ze? Soms zijn de eerste reviewexemplaren van een router voorzien van zo'n brakke betafirmware dat ze nauwelijks werken en (terecht) geheel afgebrand worden. In een latere review met een nieuwere firmware kan het zijn dat die bugs verholpen zijn en de router dus lof verdient. Uiteraard kun je hier de review met de nieuwste firmware het best vertrouwen.
2) wat vindt de reviewer eigenlijk belangrijk. De ene reviewer let bijvoorbeeld vooral op WAN-to-LAN routing en ziet WiFi performance als bijzaak. De andere reviewer vindt WiFi bereik het belangrijkst en weer een derde vindt WiFi snelheid op een bepaalde afstand het relevantst. Het moge duidelijk zijn dat één en dezelfde router door drie verschillende reviewers zo zeer verschillende beoordelingen kan krijgen. Vertrouw het meest op de beoordeling van de reviewer met dezelfde aandachtspunten als je zelf hebt :)
T blijft een moeilijke beslissing....eigenlijk redelijk
triest dat ik zo lang kies voor een routertje van 150 euro:S

Ik zal nog eens kijken op die site.

Thanks.
Helemaal niet triest. Allereerst leer je er zo veel meer van, en ten tweede is een slecht functionerende router een miskoop waar je mogelijk dagelijks last van zult hebben. Verstandig dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1