Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194739

Topicstarter
Narrowcasting is het ophangen van een prachtig scherm in een semi openbare ruimte en hier advertenties op showen. Ik heb er altijd een hekel aan gehad want zo'n tv staat veel beter bij mij thuis aan de muur maar goed.
Kennissen van mij willen in hun wachtkamer (visiotherapeut) zo'n scherm hebben met wat beelden en filmpjes.

Nu zijn er meerdere oplossingen, een gruwlelijke plasma tv kopen en een dvd'tje laten lopen, of een barebone pc erachter hangen en verbinden met een hdmi kabeltje. Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Helaas weet ik nog niet wat voor ruimte het precies is maar het zal niet groot zijn. Ook met blik op tv's. Die dingen gaan lang aanstaan moet ik daar nog ergens op letten?

Do's en Dont's?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 10:15
Ik zoek ook nog steeds leuke makkelijke en vooral zo goedkoop mogelijke software hiervoor.

Op dit moment heb ik gekozen voor een script wat in het self made foto lijstjes topic ter download staat met rss nieuwsreader en de aanbiedingen zijn gewoon jpg bestanden die afgewisseld worden. nu.nl nieuws onderin met klokkie en je bent een heel eind (alleen geen filmpjes en dat stoort me enorm)

Plasma zou ik niet doen want dan heb je kans op inbranden en een lcd is scherper en helderder wat als infoscherm wel wenselijk is. wij hebben ze via hdmi aangesloten maar met een 20mtr high quality kabel werkt het op 1 scherm perfect de andere levert storingen op en daar is nu een signaalversterker voor onderweg. We hebben in totaal nu 3 schermen en een 4e komt er eventueel in de toekomst nog bij.

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 04-03-2008 10:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194739

Topicstarter
Het laatste nieuws is misschien ook leuk om te tonen. Ik heb vrijdag een gesprek en zou wat orienterend rond kijken. Dan kan ik ze misschien wat adviseren.
De nieuws feeds van nu.nl is leuk. Heb je deze continu in een hoek staan of een soort dia voorstelling?

En wat voor computer gebruik je hier voor? Is hij totaal dedicated hieraan?
De vraag is hoeveel ze uit willen geven, ik kan een kabeltje leggen naar een pc of laptop, of naar een dvd spelertje wat natuurlijk een iets goedkoper keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 08:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

De meest simpele oplossing, dit heb ik een tijd terug bij een sportcentrum geïnstalleerd, gewoon een PowerPoint-presentatie laten loopen. Helaas is alles gestolen een tijdje terug en er niets meer van over (was gesponsord).

Er zijn diverse pakketten op de markt, ook qua content management e.d.. In principe kan je makkelijk 10-20 meter kabel eraan hangen, als je goede kwaliteit hebt prima te doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Je zou ook een Prism setup kunnen maken en dan over full screen heen. Dan heb je dus ook toegang tot HTML, PHP/ASP, Javascript, Flash/Silverlight, etc etc. Dat zou je dan kunnen uitvoeren via een simpel PCtje die via HDMI/DVI aangesloten wordt aan het scherm.

Het voordeel hiervan is dat je dus in CSS in lagen kunt werken (z-order) en dan de 'achtergrond' een flash embedded ding mee kunt geven en de 'voorgrond' (lichtkrant bijv) een simpele RSS parser met feed van nu.nl/nieuws.nl/etc kan zijn.

Daarnaast heb je ook Flash, waar je icm XML en PHP heel veel mee kunt doen. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Heb kort geleden geïnventariseerd. PowerPoint + LiveWeb plugin bleek het eenvoudigst en goedkoop (€ 0,00).

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 19-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Als ze diep in de buidel willen tasten zou ik eens bij ON kijken (+/- 100,- p/mnd zonder sponsoring). Dit Heineken/KPN initiatief is eigenlijk bedoelt voor de horeca, maar rustige content zou in een wachtkamer ook prima werken.

*nee ik heb geen aandelen en ben geen accountmanager*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Wij hebben gewoon een nieuw systeem samengesteld op basis van de goedkoopste onderdelen maar wel van gerenomeerde merken en die is uitgevoerd met een ATI videokaart omdat die meer resoluties op HDMI ondersteund als een Nvidia based kaart. Verder is het gewoon een scirptje wat in opera op full screen draait. dus een een speciale pc met specifieke eisen is helemaal niet nodig een oude bak voldoet eigenlijk prima.

onderin het beeld een donkere balk met daarin de nu.nl nieuwsfeed via rss en rechts ervan een klok (omdat de 1 vd schermen hangt waar vroeger een klok hing)
Alex3305 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:42:
Je zou ook een Prism setup kunnen maken en dan over full screen heen. Dan heb je dus ook toegang tot HTML, PHP/ASP, Javascript, Flash/Silverlight, etc etc. Dat zou je dan kunnen uitvoeren via een simpel PCtje die via HDMI/DVI aangesloten wordt aan het scherm.

Het voordeel hiervan is dat je dus in CSS in lagen kunt werken (z-order) en dan de 'achtergrond' een flash embedded ding mee kunt geven en de 'voorgrond' (lichtkrant bijv) een simpele RSS parser met feed van nu.nl/nieuws.nl/etc kan zijn.

Daarnaast heb je ook Flash, waar je icm XML en PHP heel veel mee kunt doen. Good luck!
Wat moet ik me voorstellen bij een PRISM setup ?
Anoniem: 159710 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:45:
Heb toevallig kort geleden een inventarisatie gemaakt. PowerPoint bleek het eenvoudigste en goedkoopste. Eventueel met gratis 'LiveWeb' plugin voor web content.

Mocht je interesse hebben in de inventarisatie/vergelijking/test PM dan even, dan kijk ik morgen voor je.
Jammer dat die livewebplugin dan weer niet werkt met powerpoint viewer waardoor je weer een extra office licentie moet aanschaffen specifiek voor de pc die full screen de schermen aanstuurt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerPoint installeren en de presentatie extern door Ulterius middels een browser bureaubladerend bewerken.

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 03-09-2016 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Ik zou er een plaatje acryl-glas voor gooien, dan weet je iig zeker dat mensen het scherm niet slopen met hun tengels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan ook gratis PowerPoint Viewer downloaden en installeren. Je kan ze wel afspelen, maar niet bewerken, maar dat doe je toch niet op een PC waar een megagroot scherm in een wachtkamer vast aan de muur hangt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Je kunt ook eens de 30-dagen trial van Scala Infochannel binnenhengelen om te kijken of dat wat is, aangezien InfoChannel speciaal hiervoor bedoeld is ;)

http://www.scala.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
harley schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:21:
...
Wat moet ik me voorstellen bij een PRISM setup ?
...
Hetzelfde wat jij bedoelt met je Opera setup, echter is PRISM gebasseerd op Firefox/Mozilla techniek, wat ik persoonlijk prefereer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 08:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

GraveR schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:53:
Je kunt ook eens de 30-dagen trial van Scala Infochannel binnenhengelen om te kijken of dat wat is, aangezien InfoChannel speciaal hiervoor bedoeld is ;)

http://www.scala.com/
Scala is leuk maar wel errug duur.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb een open source kabelkrant geschreven, krijg de komende maanden wat meer animatie mogelijkheden. Mailmaar voor een demo account :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inleiding
PowerPoint ondersteunt standaard geen beeldkrant, beheer of embedded pagina’s, maar er is 'n plug-in beschikbaar om web-pagina’s te ondersteunen en live op te halen zodra desbetreffende sheet toont.

Doel
Een beeldkrant; met als voorbeeld de kabelkrant via de CAI. Met daarin formele en informele berichten.

Eisen
1) Gebruikmakend van beschikbare middelen (minimale kosten).
2) Gemakkelijk te bewerken door de secretaresse.
3) Slides moeten SharePoint-pagina’s tonen.
4) Via het beeldscherm in lobby tonen.
5) Opvraagbaar via SharePoint.

Pakketselectie
Volgende aanpak ter selectie: Zoveel mogelijk googelde pakketten en alle demo-versies aangevraagd. Meeste werken 7 of 30 dagen. Daarna 'n 'bruikbaarheids'-selectie met eventuele mogelijke kandidaten.

Selectie
PowerPoint
Lastig te veranderen vanaf 'n andere PC en ondersteunt standaard geen webpagina’s. Gratis plug-in is beschikbaar om webpagina('s) live te tonen op sheet(s). Plug-in is op betreffenden computers vereiste.

Ryarc
Mooi en uitgebreid pakket. Mogelijk om live web-pagina’s op te halen. Op afstand beheerbaar via tool. Eventueel nieuwsticker tonen. Werkt niet perfect maar de (Engelse) ondersteuning schijnt goed te zijn. Dankzij 'n andere tool ook mogelijk om PowerPoint-presentaties om te zetten naar Ryarc-presentaties.

PADS Professional 3.1
Professional versie ondersteunt op afstand beheren van presentaties; Standard versies zijn geen optie. Lijkt sterk op Ryarc maar mooier. Nieuwstickers minder praktisch dan Ryarc. NL wordt ondersteundt :>

Netpresenter Newsfeed Server
De Newsfeed server is 't enige pakket dat aan de eisen 'voldoet'. Dit pakket kan 'n lijst (bijv. whiteboard) van SharePoint uitlezen en iedere halve minuut volgende item tonen. Nederlandstalige ondersteuning.

Vergelijkingstabel
PakketOp afstand beheerbaarSharePoint-integratieSimpelWebpagina’sNieuwstickerStabiel
PowerPointVia plug-inNeeJaPlug-in doch zonder PDF('s)NeeJa
RyarcJaNee / Ooit?JaJaJaJa
PADS Prof 3.1JaNee / Ooit?JaZonder PDF('s) embedden :/ JaJa
Netpresenter Newsfeed ServerJaSharepoint Connector?NeeNeeNee

Conclusie
SharePoint-eisen zijn vrijwel onhaalbaar. Integratie met SharePoint is mogelijk, maar louter beperkt, zo kun je per lijst-item (bijv. whiteboard) inhoud tonen. Niet te combineren met andere presentaties. Kreeg 't niet werkend. In de toekomst mogelijk uitgebreidere SharePoint-ondersteuning (XML- en RSS-feeds).

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 03-09-2016 06:26 . Reden: Eventueel alternatief Dise, Isenzo, Netkey (NCR) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 194739 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:24:
Narrowcasting is het ophangen van een prachtig scherm in een semi openbare ruimte en hier advertenties op showen. Ik heb er altijd een hekel aan gehad want zo'n tv staat veel beter bij mij thuis aan de muur maar goed.
Kennissen van mij willen in hun wachtkamer (visiotherapeut) zo'n scherm hebben met wat beelden en filmpjes.

Nu zijn er meerdere oplossingen, een gruwlelijke plasma tv kopen en een dvd'tje laten lopen, of een barebone pc erachter hangen en verbinden met een hdmi kabeltje. Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Helaas weet ik nog niet wat voor ruimte het precies is maar het zal niet groot zijn. Ook met blik op tv's. Die dingen gaan lang aanstaan moet ik daar nog ergens op letten?

Do's en Dont's?

Alvast bedankt,
Even een kleine aanvulling: Narrowcasting is het heel gericht aanbieden van content aan een "smalle" doelgroep, net zoals broadcasting het aanbieden van content aan een "brede" groep is. Bij een fysiotherapeut zou je bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat er een voorlichtingsfilm over verantwoord sporten wordt vertoond als er veel patienten met sportblessures in de wachtkamer zitten, of info over een goede werkhouding gericht op de patienten met RSI die op een ander tijdstip aanwezig zijn.

Ik neem aan dat je het niet zó ingewikkeld wilt maken en dat je gewoon een beeldscherm aan en PC wilt koppelen en de content zelf laat bepalen door je opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Alex3305 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:16:
[...]

Hetzelfde wat jij bedoelt met je Opera setup, echter is PRISM gebasseerd op Firefox/Mozilla techniek, wat ik persoonlijk prefereer :P
Maar is dit ook ergens te downloaden als pakketje dan ?
Skinkie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:18:
Ik heb een open source kabelkrant geschreven, krijg de komende maanden wat meer animatie mogelijkheden. Mailmaar voor een demo account :)
Kun je die al ergens verkrijgen als download (sourceforge ofzo)
ben altijd benieuwd naar eventuele opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 17:09
Kwam net beroepshalve deze tegen. Netpresenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
Het bedrijf waar ik werkte gebruikte een software oplossing icm met terminals.
NAS900 is een term wat me nog bij staat. Voor de rest werkte het perfect.
Elke week 1 filmpje uploaden naar ongeveer 100 terminals in het land.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Narrowcasting heb je onder andere bij Buhrmann, de textielzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55575

Anoniem: 159710 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:31:
Hierbij de inventarisatie/vergelijking:

Netpresenter Newsfeed Server
De Newsfeed server is slechts het enige pakket dat kunnen zou voldoen. Dit pakket zou een lijst (bijv. whiteboard) van SharePoint moeten kunnen uitlezen en iedere 30 seconden het volgende item moeten kunnen tonen. Helaas heb ik het niet voor elkaar gekregen om dit werkend te krijgen. Het lijkt slecht ondersteund en ongedocumenteerd. Ook SharePoint ondersteund eigenlijk geen eenvoudige XML. Nederlandse ondersteuning!
De Netpresenter Newsfeed Server heeft meer functionaliteit dan in de bovenstaande vergelijking wordt beschreven.

Het is inderdaad mogelijk om ieder willekeurig bestand in XML formaat om te zetten naar een presentatie, die afspeelbaar is met de Netpresenter Player. Dit kan grafisch vormgegeven worden door middel van een template, ook het aantal seconden dat ieder item op het scherm komt is configureerbaar, net zoals het aantal items per 'slide'.

Verder kun je met de Newsfeed Server zowel volledige webpagina's als uitsnedes van die pagina's op het scherm zetten.

Voor de topicstarter lijkt mij de Netpresenter Message Server in combinatie met de Netpresenter Player een goede oplossing. Met dit content management system kun je presentaties genereren met zelf ingevoerde berichten, plaatjes en video's. Tickers en dergelijke kunnen toegevoegd worden als Flash. Een live demo van die Message Server staat op http://demo.netpresenter.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
harley schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:07:
[...]

Maar is dit ook ergens te downloaden als pakketje dan ?
...
Kom op :P Google; http://labs.mozilla.com/featured-projects/#prism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 17:09
Ik vond nog een aardig stukje tekst hier:
"While the term "digital signage" has taken hold throughout North America and most of Europe the same technology in the Netherlands (only) is often referred to as Narrowcasting or Narrowcast networks."

En zo verder Googlend kwam ik nog tegen:
http://www.viscomsoft.com/products/avmanager/
http://www.isenzo.com/
en vooral deze is leuk, simpel en GRATIS:
http://www.infosignz.com/
Pagina: 1