Router aan basis modem aan sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi ; ) Ik maak me nu ineens zorgen :|

Ik heb Telfort internet plus bellen aangevraagd , en omdat ik nu zelf een SMC router gebruik , wilde ik die op de basis modem aan sluiten van telfort .
Aangezien ik bij mijn bestelling de basis modem besteld heb , vraag ik me nu in eens af of ik daar wel goed aangedaan heb , kan je eigelijk wel een router aan sluiten op die basis modem ?
zijn er wel genoeg poorten ?
Ik heb een poort nodig voor me gedraade computer , maar ik heb ook een poort nodig voor die SMC router , er moet namelijk ook een draadloos laptop worden aangesloten ?
Wie kan me gerust stellen ?
greetzz saphira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal heeft een modem toch wel 2 poorten hoor, anders google je even op het type nummer van het modem van Telford.. en dan weet je het.

-edit: oops, van telfort.nl

"Op het basismodem kun je maximaal 1 computer aansluiten. De computer wordt met een netwerkkabel verbonden met het modem."

http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html

kon je dat nou echt zelf niet vinden? :/

.. Je SMC router is dus een Wireless Access-Point.. zonder LAN (heb het hier dus niet over een WAN poort) tcp-poorten?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi rvanleeuw.

Sorry maar heb er echt geen verstandt van :|

Me router heeft 4 poorten .
Dacht dat de modem gedraad aan de computer moest aan de modem koppel ik in een vd de poorte mijn router zo dacht ik dat te doen ..

Dit is me router SMC7904WBRA ADSL Barricade

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:36:
Hoi rvanleeuw.

Sorry maar heb er echt geen verstandt :? van :|
Begrijpelijk, want de post bestaat uit kind-of onzin voor een gedeelte.

Je koppelt dat basismodem aan de WAN-aansluiting van de router en al je pc's op de overgebleven LAN-poortjes. Tenzij je dus een access point hebt ipv. een router, in dat geval gooi je er een switch tussen (het Telfort modem routeert in principe ook al).

-edit- juist :| Je router is dus al een modem, gebruik die dan als je de wireless functionaliteit wil gebruiken. Is het simpelste ook. Telfort modem kan je in de doos laten als backup.

[ Voor 32% gewijzigd door BHQ op 29-02-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Durf het bijna niet te vragen maarhuu waar moet die WAN-aansluiting dan zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Lees de edit... de WAN is in dit geval de telefoonaansluiting op je SMC. Dat kreng is een modem/router combinatie. Je telfort modem kan je mooi in de doos laten ter backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Hier al gekeken?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29667427

Daar staat het toch echt heel duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Daar heeft ze dus gewoonweg helemaal niets aan, evenals de reactie van rvanleeuw.

Het SMC apparaat is al een ADSL modem en een wireless router in 1. Wil je de minste moeite doen, gebruik dan alleen dit apparaat (weliswaar met de goede instellingen). Hiermee gebruik je het Telfort modem dus niet.

Iets meer moeite is de routerfunctie van je Telfort modem gebruiken en de SMC router alleen als switch en access point. De DHCP moet dan uitgezet worden en het IP in dezelfde range als het Telfort modem.

[ Voor 27% gewijzigd door BHQ op 29-02-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Yapser ben meschien nu wel heeeeeel eruuug lastig O-)

Je zegt het SMC apparaat is al een ADSL modem en een wireless router in 1.
De achter kant van mijn SMC router ziet er op deze link zo uit ( duurt ff 5 tellen voor dat die inlaat )

http://www.smc.com/files/AS/MN_SMC7904WBRA-WBRB_EN.pdf Blad 2-3
Hier kan ik toch niet de lijn kabel op aansluiten ?

Op dit moment is mijn internetplusbellen zo aangesloten :

1 - Hoofdlijn van de telefoon aansluiting naar de lijn ingang van de splitter.
Aan de andere kant van de splitter heeft de splitter 2 uitgangen, een modem uitgang en een uitgang waar een telefoontje opstaat .
2 - Vanuit de modem uitgang van de splitter een draad naar de ADSL ingang van de experiabox.
3 - Vanuit de uitgang van de splitter waar dat telefoontje staat afgebeeld naar de Lijn ingang van de experiabox.
4- Dan me computer gedraad aansluiten via zo'n lan poort
Dus telefoon en internet aangesloten .

Als ik de SMC router zou aan sluiten dan kom ik toch aan de achterkant van de SMC router een ingang tekort namelijk de lijn ingang , of is die verbinding vanaf de splitter met afbeelding telefoontje naar de lijningaan van de experiabox niet nodig ?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Woeeeps :o

Het is idd. een ADSL router maar zonder 'bellen' functionaliteit, daar heb ik in een gare bui even compleet overheen gelezen.

In this case zou ik het Telfort modem gebruiken en een van de volgende dingen doen:

1)Zet de DHCP server van de SMC uit en geef 'm een IP in hetzelfde blok als de Zyxel. Je gebruikt dan de router/telefonie functionaliteit van de Zyxel en het wireless/de switch functionaliteit van de SMC. Pagina 4-30 van de manual, hoofdstukje LAN dus. Nog niet doen voordat je daadwerkelijk Telfort DSL hebt tenzij je weet hoe je op je pc's vaste IP's instelt, want deze zal de SMC niet automatisch meer uitdelen.

2)Gebruik een switch en een los access point. Voordeel is dat je meer poortjes hebt voor evt. PC's, nadeel is dat je meer apparaten hebt staan die aan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pff ben blij dat ik dat nu weet .

ik zit er nu aan te denken dat ik om het me zelf makkelijk te maken maar die andere betaalde modem van telfort maar te gaan bestellen ...
Je heb er 3 ,die basis modem , te veel gedoe die valt dus af .
dan heb je er nog 2 over
1 - multi-pc modem, heb ik in mijn geval daar wat aan ?
2 - draadloos modem , die lijk het meeste op die experiabox , kan ik me gewone computer gedraad aan sluiten en me laptop draadloos laten draaien .
Als jij zou vrijwillig zou moeten kiezen welk zou jij nemen ?

Ohw jah ik zie dat die multi-pc modem niet geschikt is voor draadloos , ff niet gelezen pfff

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:27:
Pff ben blij dat ik dat nu weet .

ik zit er nu aan te denken dat ik om het me zelf makkelijk te maken maar die andere betaalde modem van telfort maar te gaan bestellen ...
Je heb er 3 ,die basis modem , te veel gedoe die valt dus af .
Why? Kwestie van 2 instellingen in de SMC veranderen (misschien iets meer als je je Wireless wil beveiligen, maar dat zal je met een oplossing moeten doen)
dan heb je er nog 2 over
1 - multi-pc modem, heb ik in mijn geval daar wat aan ?
Als je een los access point koopt voor het wireless wel.
2 - draadloos modem , die lijk het meeste op die experiabox , kan ik me gewone computer gedraad aan sluiten en me laptop draadloos laten draaien .
Correct.
Als jij zou vrijwillig zou moeten kiezen welk zou jij nemen ?
Ik zou de SMC lekker pakken als switch/access point om kosten te besparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
en de SMC router als accespoint instellen is vrij eenvoudig, je sluit een pc hier op aan, stel de beveiliging in wpa/WPA2, schakelt de DHCP uit, en sluit het ding aan op je telfort modem/roouter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuuuurlijk wil zeker kosten gaan besparen , maarhuu , switch/access point instellen , DHCP uizetten , makkelijk gezegt dan gedaan voor mij :'( .

Als ik dalijk afgesloten word van kpn/planet kan ik jullie niet meer bereiken .
Dus Ik zou dat nu allemaal betijds willen weten hoe ik dat allemaal moet instellen,
Dus nu een hééééééééle lieve vraag aan jullie , kan ik een soort van handleiding, liefst nederlands
( durf niet te zeggen hoe slecht me engels is ) van jullie krijgen hoe ik dat allemaal kan instellen _/-\o_

De router beveiligen heb ik al eens gedaan ( had toen een modem van mxstream en daar die SMC aangesloten en kon toen veilig draadloos met laptop internetten met wepsleutel ,4 wachtwoorden heb ik toen ingevult ,
Dus zover weet ik hoe dat moet .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:25:
had toen een modem van mxstream en daar die SMC aangesloten
Dan heb je dus schijnbaar je mxtream modem niet gebruikt ;) Want die SMC -is- al een ADSL modem/router in 1.

Anyway, je kan sowieso met je basismodem met je normale PC online. Als je het echt simpel wil houden neem je het draadloze modem, dan hoef je alleen de beveiliging nog in te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ga ik dus maar doen .
Erg bedankt nog voor de reactie's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Quick 'n dirty (beetje laat), gaat ook op voor andere situaties mocht je een bestaande router alleen als switch en AP willen gebruiken, alleen de IP's en de setup zullen anders zijn maar de stappen komen in principe op hetzelfde uit (DHCP server uitzetten en het IP goed instellen).

1) Ga met je browser naar 192.168.2.1
2) Hij vraagt om een password, als je dit niet hebt veranderd is deze 'smcadmin'
3) Negeer de setup wizard, de Advanced Setup moet je hebben
4) Klik rechts in het rijtje op 'LAN'
5) Stel het LAN ip in op iets wat valt waarin het Telfort modem ook zit en wat vrij is, bijvoorbeeld 192.168.1.50
6) Zet de DHCP server uit door het 'disabled' ipv 'enabled' hokje aan te vinken
7) Save de boel
8) Done.

Daarna kan je de bestaande router (Zyxel modem) aansluiten op een van de LAN poortjes en de rest van de pc's ook. Doe dit nu nog niet maar als je in ieder geval internet hebt als je de PC direct op het nieuwe modem plugt.

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 01-03-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:19:
Quick 'n dirty (beetje laat), gaat ook op voor andere situaties mocht je een bestaande router alleen als switch en AP willen gebruiken, alleen de IP's en de setup zullen anders zijn maar de stappen komen in principe op hetzelfde uit (DHCP server uitzetten en het IP goed instellen).

1) Ga met je browser naar 192.168.2.1
2) Hij vraagt om een password, als je dit niet hebt veranderd is deze 'smcadmin'
3) Negeer de setup wizard, de Advanced Setup moet je hebben
4) Klik rechts in het rijtje op 'LAN'
5) Stel het LAN ip in op iets wat valt waarin het Telfort modem ook zit en wat vrij is, bijvoorbeeld 192.168.1.50
6) Zet de DHCP server uit door het 'disabled' ipv 'enabled' hokje aan te vinken
7) Save de boel
8) Done.

Daarna kan je de bestaande router (Zyxel modem) aansluiten op een van de LAN poortjes en de rest van de pc's ook. Doe dit nu nog niet maar als je in ieder geval internet hebt als je de PC direct op het nieuwe modem plugt.
Hoi Yapser :)
Ik had op 1 maart toch maar die draadloze router van Telfort besteld , nu na bijna 6 weken nog
steeds die draadloze modem niet ontvangen , paar keer er na toe gebeld, zou hem voor de Pasen krijgen , toen weer de dinsdag na de Pasen pffffff bla bla daar geloof ik dus niet meer in :X
vandaag ben ik aangesloten op Telfort internet , het internette gaat prima , maar telefoon doet het niet hierover heb ik ergens op dit forum daar iets over gepost .
Maaar buiten dat, ik wilde toch me laptop draadloos verbinden , dus de smc router er bij gehaald , gedaan wat jij beschreven hebt hierboven ,gooit die in een keer de internet verbinding eruit.
Moet dan de verbinding herstellen , hij krijg dan denk ik een ander ip, dan doet die het ff 2
minuten en dan valt de verbinding er weer uit .
Wat moet ik nu nog doen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 08:25 . Reden: Was te enthousiast, dacht ff dat alles werkte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen weer alles opgestart , dacht ff hij doet het gewoon , de laptop hielt het 1 kwartier vol , en gooide daarna de verbinding er weer uit :?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch nog gelukt !
Alles werkt perfect , De laptop blijft gewoon verbonden met het internet .
Ik heb ip/renew gedaan , dus ik denk dat dat geholpen heeft :)
Yapser nog erg bedankt voor je goeie oplossing ;)
Pagina: 1