Hoofdcategorieën

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Jormungandr schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:16:
Hadden ze die drie puntjes die RoD aanhaalt opgelost, dan had dit een fantastisch goede speler geweest. Zeer spijtig, want otg playlists gebruik ik constant. Overigens zijn de sluggy UI en de OTG playlists wel via firmware aan te passen denk ik zo.
Zeker. Je zou toch ook mogen verwachten dat iriver dit oplost. Maargoed, het is als iriver ingezet als budgetspeler, dus je kunt je afvragen hoeveel tijd ze aan deze speler gaan besteden. Ze hebben ook nog een hoop andere spelers in de rij staan. Maargoed, ze zijn het eigenlijk aan hun stand verplicht.

Reg. datum: 24 maart 2008

Heb de 8Gb versie vrijdag bij de Mediamarkt gekocht. Voorzover ik nu kan beoordelen: goed geluid en goed beeld, alhoewel klein. Het scherm is evenwel even groot als de IPod Classic (heb even vergeleken). Ik heb nog niet helemaal door hoe het ding meteen gaat werken als hij op de USB pport wordt aangesloten, de truc die ik nu doe is, de windows mediaplayer aanzetten (hem synchronisatie uitgezet) en dan wordt de speler als extra disk en door de iRiverplus copy software herkend. (Heeft iemand dat al uitgevonden?)
verder heb ik niet niet ontdekt hoe het ding bij uitzetten onthoudt waar het gebleven was, alhoewel die optie er klaarbijkelijk welopzit. Met een bookmark kun je het punt vastleggen, maar dat is natturlijk een beetje omslachtig, en... hoe haal je die bookmarks weer weg?
De luidpsprekers zitten bovenachterin. (ik zag dat iemand daarom vroeg).
De radio ontvangst (alleen nog binnen geprobeerd) is matig. Werkt alleen met de oortjes ingeplugd. Handig is dat je het presettings frequentiebestand op je PC kunt invullen.
In de verschillende opname mogelijkheden zijn ook fijn: radio, ingebouwde mic en lin/mic ingang.
Ik ben tot nu toe heel tevreden.

Dat de radio alleen werkt met de oordopjes ingeplugd komt omdat deze standaard als antenne gebruikt worden. Verder mooi dat je er tevreden mee bent :)

Reg. datum: 19 februari 2004

[quote]wces schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:13:

verder heb ik niet niet ontdekt hoe het ding bij uitzetten onthoudt waar het gebleven was, alhoewel die optie er klaarbijkelijk welopzit.

Die optie zit er helaas niet op. Voor mij'dé reden om de speler nu ongebruikt in de kast te hebben liggen. Zeker gezien de lange opstart-tijd van de E-100.

Veel werk te verzetten, Iriver, voor je volgende firmware update.

Oh ja, voor diegenen die met een vastlopende speler zitten: bij mij (en anderen) was het zo dat ie continue vastliep als je voor Nederlands gekozen had in het taalmenu. De speler resetten, naar de default settings teruginstellen doet dan de truuk. Geen vastzitters meer. Alhoewel.....als je de lange opstarttijd bekijkt, denk je wel eens.....

Reg. datum: 15 oktober 2005

De bitrate waarde wordt soms ook niet correct weergegeven. Mediaplayer geeft 244 Kbps, verkenner 320 Kbps en iriver 32 aan.

In folder Bookmark list kan je wel een bestand deleten maar dan verwijder je het ook van de speler.

Mandrake466 wijzigde dit bericht 26-03-2008 07:13 (76%)

Vista Home Premium / Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz / Kingston 4GB DDR2 HyperX / 512MB Asus EN7600GS Silent / P5B Asus mobo / Seagate 3x SATA 320GB hdd / Arctic Silentium Pro T5

Reg. datum: 15 april 2004

Vanochtend firmware 1.04 geïnstalleerd, opstarten duurt nu 8 12 seconden en er is een 'Now Playing' optie na het afsluiten en die gaat verder waar je gebleven was, nou weet ik niet of dat zo al was had het niet opgemerkt, maar de comments zeggen blijkbaar van niet :>.

En wat ik wel als verschil kan aanmerken, Fade-in UITzetten werkt nu eindelijk _/-\o_... Of had ik alleen dat probleem :? Ik ben in ieder geval weer wat blijer met de E100 :9

Edit: Na stopwatchen blijkt dat opstarten +/- 12 seconden duurt, het voelt in ieder geval korter :P

HiTi wijzigde dit bericht 26-03-2008 08:53 (11%)

quote:
Mandrake466 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:05:
De bitrate waarde wordt soms ook niet correct weergegeven. Mediaplayer geeft 244 Kbps, verkenner 320 Kbps en iriver 32 aan.
Is dat niet gewoon een VBR-file? :P
quote:
HiTi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:27:
Vanochtend firmware 1.04 geïnstalleerd, opstarten duurt nu 8 seconden en er is een 'Now Playing' optie na het afsluiten en die gaat verder waar je gebleven was, nou weet ik niet of dat zo al was had het niet opgemerkt, maar de comments zeggen blijkbaar van niet :>.

En wat ik wel als verschil kan aanmerken, Fade-in UITzetten werkt nu eindelijk _/-\o_... Of had ik alleen dat probleem :? Ik ben in ieder geval weer wat blijer met de E100 :9
Mooi dat iriver dit opgelost heeft. Vooral het opstarten is erg netjes :)

quote:
RoD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:35:
[...]

Is dat niet gewoon een VBR-file? :P
Het is eem mp3 bestand :?

Vista Home Premium / Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz / Kingston 4GB DDR2 HyperX / 512MB Asus EN7600GS Silent / P5B Asus mobo / Seagate 3x SATA 320GB hdd / Arctic Silentium Pro T5

quote:
Misschien moet je je eens inlezen over wat VBR inhoudt..

quote:
RoD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:58:
[...]

Misschien moet je je eens inlezen over wat VBR inhoudt..
Zal ik doen :P

Opstarten duurt bij mij nu 3 seconden langer na een firmware update (1.04) :9

20 seconden

Mandrake466 wijzigde dit bericht 26-03-2008 09:10 (9%)

Is er intussen support voor OTG playlists of is mijn hoop ongegrond :p.

quote:
Jormungandr schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:04:
Is er intussen support voor OTG playlists of is mijn hoop ongegrond :p.
Voor zover ik heb kunnen zien niet, maar ik kan er overheen gekeken hebben ;)

Reg. datum: 19 februari 2004

De nieuwe firmware upgrade heeft veel opgelost voor mij. De opstarttijd is ook bij mij verkort en door de "now playing" optie is de speler eindelijk écht bruikbaar. ;)
Oh ja, waar ie bij mij eerst steeds vastliep als ik voor Nederlands in het taalmenu koos, dat doet ie nu ook niet meer.
Kortom, ik heb em maar weer uit de la gehaald en gebruik hem nu met veel plezier. Hij ziet er, bij nader inzien, trouwens toch wel zeer stylish uit!

Toch blijft er voor mij nog wel iets te wensen. De album en artistenlijsten staan bij mij niet in alfabetische volgorde. Ligt dt aan de speler of zie ik iets over het hoofd. :?
Iemand daar ervaringen mee?

quote:
jan-martenB schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:41:
Toch blijft er voor mij nog wel iets te wensen. De album en artistenlijsten staan bij mij niet in alfabetische volgorde. Ligt dt aan de speler of zie ik iets over het hoofd. :?
Iemand daar ervaringen mee?
Ja dat doet hij bij mij ook, het lijkt op volgorde te staan van plaatsing op het apparaat, maar toch ook soms weer niet :P. Wel irritant ja :/

De volgorde van de mp3 kan je via iriver plus wijzigen.

Reg. datum: 17 oktober 2003

Ik heb twee vraagjes over deze speler:

* Hoe is de ondersteuning voor OGG Vorbis? iRiver staat niet bepaald bekend om de uitstekende OGG ondersteuning (zie het lage volume en storing op de iFP-serie en de ruis op de Clix-serie). En heeft iemand getest wat de impact is op de batterijduur als je OGG Vorbis gebruikt?

* Hoe is de radio ontvangst op de E100?

Alvast bedankt! :)

Reg. datum: 11 juli 2002

Ik had een paar vragen i.v.m. de recording fcties:
1. Hoe is de kwaliteit van opnames (mic-int, mic-ext en line-in)? Zou iemand een voorbeeldje kunnen posten van een opname met mic-int, mic-ext en line-in aub?
2. Is er buiten de bitrate nog iets in te stellen qua opties voor recording? (sampling rate, voice detection, gain,...)
3. Ik mag er toch vanuit gaan dat de sample freq 44,1kHz is?
4. Kan je rechtstreeks op een uSD kaartje opnemen? Zoniet, is het mogelijk via de file manager de recording te kopieren naar het uSD kaartje?

Reg. datum: 03 oktober 2005

Ik heb een vraagje:
heb nu 2 dagen de e100 in huis, ben er redelijk tevreden mee maar...
Mijn muziekbibliotheek is een zootje, alles staat dwars door elkaar! Ik weet niet hoe ik dat kan fixen. Heb iriverplus geinstalleerd, maar die herkent het apparaat niet (?). Bovendien moet het toch mogelijk zijn om op op de mp3speler zelf je muziek te sorteren??

quote:
debbes schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:52:
Ik had een paar vragen i.v.m. de recording fcties:
1. Hoe is de kwaliteit van opnames (mic-int, mic-ext en line-in)? Zou iemand een voorbeeldje kunnen posten van een opname met mic-int, mic-ext en line-in aub?
2. Is er buiten de bitrate nog iets in te stellen qua opties voor recording? (sampling rate, voice detection, gain,...)
3. Ik mag er toch vanuit gaan dat de sample freq 44,1kHz is?
4. Kan je rechtstreeks op een uSD kaartje opnemen? Zoniet, is het mogelijk via de file manager de recording te kopieren naar het uSD kaartje?
1. Kwaliteit is redelijk met mic-in. Helaas geen voorbeeld.
2. Mic in: Hihg kwaliteit: bitrate 192K en sample rate 44K, Medium: bitrate 128K en sample rate 44K
3. 44K
4. Ik heb nog geen mSD kaart maar als je het apparaat aansluit op de pc dan zie je de E100 (in geheugen) en Removable Disk (dus de sd kaart).

quote:
boebele schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:53:
Ik heb een vraagje:
heb nu 2 dagen de e100 in huis, ben er redelijk tevreden mee maar...
Mijn muziekbibliotheek is een zootje, alles staat dwars door elkaar! Ik weet niet hoe ik dat kan fixen. Heb iriverplus geinstalleerd, maar die herkent het apparaat niet (?). Bovendien moet het toch mogelijk zijn om op op de mp3speler zelf je muziek te sorteren??
Mischien heeft het met de type aansluiting te maken?
Please make sure your connection mode following updater tool.
How to know my connection mode?
(E100-> Setting -> Advanced -> Connection mode)

If your player ' s connection mode is MTP, please use Firmware updater
to download New Firmware.

If your player ' s connection mode is UMS, please use iriverplus3
to download New Firmware.

2. Op de speler zelf kan je de muziek niet sorteren helaas.

Mandrake466 wijzigde dit bericht 12-04-2008 11:36 (11%)

Firmware 1.05 is trouwens uit:

1. Upgrade Points
-. Supporting Playlist function under MTP mode.
-. Supporting Line-in AutoSyscs

quote:
Mandrake466 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:09:
[...]

Mischien heeft het met de type aansluiting te maken?
Please make sure your connection mode following updater tool.
How to know my connection mode?
(E100-> Setting -> Advanced -> Connection mode)
e100-> Setting? Waar kan ik dat vinden? Heb net gezocht, maar zie het nergens staan :?

Reg. datum: 13 april 2008

Hallo, weet iemand hoe je kan zien dat de E100 is opgeladen?
Ik heb geen idee, als ik m aanzet dan is hij bezig met charge en data en daarna alleen nog maar usb connected. De data transfer is volgens mij al klaar maar ik zie niet hoe lang er nog geladen moet worden.
Alvast bedankt!

Reg. datum: 02 november 2006

Staat dat niet gewoon in de handleiding?

Bij mij gaf hij op een gegeven moment aan dat de batterij vol was. Vond het ook vaag, heb dat ding gewoon aan de usbkabel gelegd want had ook geen idee. Staat ook niet in de handleiding, daar staat sowieso niet veel in :?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: