Binnenhuis gps werkt idd niet best. Maar dat is nogal logisch, geen enkel gps apparaat werkt binnenshuis goed. Lijkt gedeeltelijk ook wel programma afhankelijk. IGo heeft binnen sneller satellieten gevonden dan TT6. Hoe dat komt weet ik niet....
Het duurt nog vrij lang voordaat de pda begint te zeuren om opladen als de batterij indicator op 1 streepje staat.
Binnenhuis gps werkt idd niet best. Maar dat is nogal logisch, geen enkel gps apparaat werkt binnenshuis goed. Lijkt gedeeltelijk ook wel programma afhankelijk. IGo heeft binnen sneller satellieten gevonden dan TT6. Hoe dat komt weet ik niet....
Heb mijn TT6 ook eindelijk aan de gang. Geen thuisadres selecteren, snel een GPS-ontvanger selecteren waarna ik in het hoofdmenu kwam en het nu als een raket loopt. Uit mijn hoofd gebruik ik volgens mijn een baudrate van 4800. Maar dat moet ik voor de zekerheid even checken.
Maar finally TT werkt en kan dat iGo (wat ook goed werkte) eraf knikkeren. De rede daarvoor is dat TomTom de rij richting laat zien als hij navigeert en iGo laat het zien zoals de wegen in Nederland liggen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel!
Maar finally TT werkt en kan dat iGo (wat ook goed werkte) eraf knikkeren. De rede daarvoor is dat TomTom de rij richting laat zien als hij navigeert en iGo laat het zien zoals de wegen in Nederland liggen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel!
..:: Workstation ::..
Reg. datum: 14 mei 2003
Heb sinds vorige week ook een P560, mijn P550 hebben ze 2 weken geleden gestolen.
Weet iemand of het scherm te 'calibreren' is, want bij het intoetsen van de letters op het virtuele toetsenbord slaat hij te vaak de letter boven de aangetoetste letter aan. Ook scrollen van het beeld moet ik helemaal in de rand van het beeldscherm, ipv de balk die je normaal aan de rand ziet.
Hebben meer mensen dit probleem (gehad) en is er iets aan te doen, of wordt dit een gevalletje van RMA?
Weet iemand of het scherm te 'calibreren' is, want bij het intoetsen van de letters op het virtuele toetsenbord slaat hij te vaak de letter boven de aangetoetste letter aan. Ook scrollen van het beeld moet ik helemaal in de rand van het beeldscherm, ipv de balk die je normaal aan de rand ziet.
Hebben meer mensen dit probleem (gehad) en is er iets aan te doen, of wordt dit een gevalletje van RMA?
Eerste keer dat je hem aansteekt moet je normaal calibreren,quote:Gekkehuus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:28:
Heb sinds vorige week ook een P560, mijn P550 hebben ze 2 weken geleden gestolen.
Anders een Instellingen -> Scherm -> Scherm uitl.
Dank je, had geen tijd gehad om de handleiding te lezen. Beetje luiheid van mijn kant.
Ik merk dat mijn tomtom niet geheel 'vloeiend' loopt. Heeft dit te maken met de snelheid van de geheugenkaart of is er iets anders aan de hand?
Ik merk dat mijn tomtom niet geheel 'vloeiend' loopt. Heeft dit te maken met de snelheid van de geheugenkaart of is er iets anders aan de hand?
Reg. datum: 25 oktober 2005
Reg. datum: 25 oktober 2005
Wat bedoel je met 'vloeiend'? ik heb TT6 op een 'gewone' 1GB sd kaart gedraaid, op een ultra-2 1GB sd kaart en nu op mijn 8GB sdhc (class6) kaart, maar ik merk geen verschil.quote:Gekkehuus schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:39:
Iemand trouwens enig idee waar dat miomenu vandaan komt?
het is te zien hier bovenaan de post in de P360.
Ik heb het niet op mijn P560 en vraag me af of dit een losse applicatie is of iets wat met de pda mee zou moeten komen.
Reg. datum: 26 april 2005
Reg. datum: 26 april 2005
Ik heb mijn MIO nu ruim een maand. Hij bevalt erg goed, ik gebruik het met name voor navigatie (tomtom) en dat is duidelijk en een heldere stem.
Wat ik wel jammer vind is dat je tijdens het tomtommen niet even terug naar WMobile kan gaan, om bijvoorbeeld even een notitie toe te voegen.
Verder een prima apparaat. Kan er eigenlijk niets meer over verklappen, hij doet het gewoon.
Wat ik wel jammer vind is dat je tijdens het tomtommen niet even terug naar WMobile kan gaan, om bijvoorbeeld even een notitie toe te voegen.
Verder een prima apparaat. Kan er eigenlijk niets meer over verklappen, hij doet het gewoon.
Kan je wel, klik eens op die onderste knoppenquote:FicoF schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:39:
Heb een P360 recentelijk aangeschaft. Nu wordt, zover ik kan zien, in de manual de 'Flash Disk' totaal niet besproken en aangezien ik geen ervaring heb met zo'n flash disk (had hiervoor een Mio 168) vraag ik me af hoe je die ruimte het beste kan gebruiken?
Ik dacht namelijk dat zo'n flash disk ruimte verloren ging bij een harde reset, maar ik heb dit nu getest en ik zie software, die ik op de flash disk gezet heb, gewoon terug na een harde reset.
Moet ik die Flash disk dus gewoon als een soort snelle storage card zien? En gaat dat ten koste van het werkgeheugen?
Ik dacht namelijk dat zo'n flash disk ruimte verloren ging bij een harde reset, maar ik heb dit nu getest en ik zie software, die ik op de flash disk gezet heb, gewoon terug na een harde reset.
Moet ik die Flash disk dus gewoon als een soort snelle storage card zien? En gaat dat ten koste van het werkgeheugen?
Die "Flash Disk" is gewoon ingebouwde ruimte ... gewoon gebruiken voor je programma's op te installeren.quote:grep schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:35:
Heb een P360 recentelijk aangeschaft. Nu wordt, zover ik kan zien, in de manual de 'Flash Disk' totaal niet besproken en aangezien ik geen ervaring heb met zo'n flash disk (had hiervoor een Mio 168) vraag ik me af hoe je die ruimte het beste kan gebruiken?
Iemand die een TMC antenne heeft voor dit toestel?
Blijkbaar is het een beschikbaar accessoire voor dit toestel, maar kan het in geen enkele winkel vinden.
Blijkbaar is het een beschikbaar accessoire voor dit toestel, maar kan het in geen enkele winkel vinden.
Reg. datum: 24 mei 2008
Reg. datum: 24 mei 2008
Hallo,
Ik heb TT6.0 op mijn Mio P560 geinstalleerd, maar als ik TT6 opstart, krijg ik het opstartscherm, waarna de P560 weer terug gaat naar het MIO menu. Heb ik de verkeerde versie t.o.v. Windows Mobiel 6?
Ik heb TT6.0 op mijn Mio P560 geinstalleerd, maar als ik TT6 opstart, krijg ik het opstartscherm, waarna de P560 weer terug gaat naar het MIO menu. Heb ik de verkeerde versie t.o.v. Windows Mobiel 6?
Ik had al een paar keer gemerkt dat het scherm van mijn P360 aan stond terwijl ik hem al uren niet gebruikt had.
Maar nu laatst had ik hem op m'n bureau liggen en ik zie in mijn ooghoek het scherm opeens oplichten !?!
Sindsdien er een beetje op gelet en het is al meerdere keren gebeurd. Ding ligt gewoon stil op het bureau en licht opeens op.
Omdat ik de PDA nogal es in een binnenzak heb zitten, heb ik (bij de energie instellingen zit dat geloof ik) wakeup disabled voor alle hardware buttons, evenals de SD card en touch screen. Enige manier waarop ik bewust de PDA uit slaapstand kan laten komen is door de power button bovenop in te drukken. Dit meerdere malen getest.
Iemand enig idee waarom de P360 opeens kan besluiten uit z'n slaapstand te komen, zonder dat hij aangeraakt wordt?
Maar nu laatst had ik hem op m'n bureau liggen en ik zie in mijn ooghoek het scherm opeens oplichten !?!
Sindsdien er een beetje op gelet en het is al meerdere keren gebeurd. Ding ligt gewoon stil op het bureau en licht opeens op.
Omdat ik de PDA nogal es in een binnenzak heb zitten, heb ik (bij de energie instellingen zit dat geloof ik) wakeup disabled voor alle hardware buttons, evenals de SD card en touch screen. Enige manier waarop ik bewust de PDA uit slaapstand kan laten komen is door de power button bovenop in te drukken. Dit meerdere malen getest.
Iemand enig idee waarom de P360 opeens kan besluiten uit z'n slaapstand te komen, zonder dat hij aangeraakt wordt?
grep wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:43 (3%)
Dit heb ik dus ook met mijn P560.quote:grep schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:42:
Ik had al een paar keer gemerkt dat het scherm van mijn P360 aan stond terwijl ik hem al uren niet gebruikt had.
Dacht al dat het aan mij lag maar blijkbaar zijn er dus nog mensen die dit merken. Laatste 2 keer dat ik het gemerkt heb was beide keren om middernacht.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Active Sync durft wel es PDA uit slaapstand te halen ...
Reg. datum: 05 maart 2008
Ik ben aan het overwegen deze pda aan te schaffen. Ik ben aan het twijfelen tussen de Asus MyPal A696 en de Mio P560 GPS.
Op zich heeft de Mio mijn voorkeur, zeker als ik alle slechte ervaringen van tweakers lees met de Asus. Het enige wat mij niet zint aan de Mio is dat de accu van de Mio niet vervangbaar is (volgens PDAshop).
Klopt het dat de accu niet te vervangen is?
Als die wel te vervangen is, waar zijn ze dan te krijgen?
Alvast bedankt
Op zich heeft de Mio mijn voorkeur, zeker als ik alle slechte ervaringen van tweakers lees met de Asus. Het enige wat mij niet zint aan de Mio is dat de accu van de Mio niet vervangbaar is (volgens PDAshop).
Klopt het dat de accu niet te vervangen is?
Als die wel te vervangen is, waar zijn ze dan te krijgen?
Alvast bedankt
Er zit inderdaad geen klepje wat je kunt openen om simpel de accu eruit te halen. Het kan best zijn dat het wel mogelijk is als je de pda compleet uit elkaar haalt maar dat durf ik dus ook niet zeker te zeggen (misschien dat er iemand anders is die dit al eens geprobeerd heeft
).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
hmm jammer, dat doet me toch weer erg twijfelen
. De accu blijft toch altijd een zwak onderdeel. Voor een apparaat van +/- ¤300,- vind ik het nogal lomp dat een zo slijtage gevoelig onderdeel niet (makkelijk) te vervangen is
. Bovendien is het altijd handig om een reserve accu bij te hebben.
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!
heb het nog een tijdje getest en er steeds voor gezord dat er geen enkel programma op de pda actief was (dus ook geen activesysnc).quote:dupondje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:48:
Active Sync durft wel es PDA uit slaapstand te halen ...
Het blijft gebeuren.
Viel me wel op dat het om 12:00 en 00:00 uur standaard lijkt te gebeuren, maar zag het ook nu net om 18:18 gebeuren
Reg. datum: 20 juli 2002
Een vriend van mij wil de Mio P560 kopen en wil hem vrijwel alleen gaan gebruiken voor Geocachen.
Wie weet te vertellen of de ingebouwde GPS ontvanger "Static NAvigation" aan heeft staan?
Dit is het fenomeen dat de gps ontvanger geen gegevens meer doorgeeft als de snelheid lager is dan 3 km per uur. Voor autonavigatie ideaal, maar voor Geocachen een ramp.
Ik heb al de PDA-shop gebeld, maar die wisten het niet. Ik kreeg het tlf nummer van Mio in Belgie, die
gebeld, maar ook die medewerker wist het niet.
Hij adviseerde het in de winkel uit te proberen.
Maar ja, dan moet je daaar Ozi-explorer of zo gaan installeren, dat ik ook al zo wat.
Iemand die uitsluitsel kan geven?
Wie weet te vertellen of de ingebouwde GPS ontvanger "Static NAvigation" aan heeft staan?
Dit is het fenomeen dat de gps ontvanger geen gegevens meer doorgeeft als de snelheid lager is dan 3 km per uur. Voor autonavigatie ideaal, maar voor Geocachen een ramp.
Ik heb al de PDA-shop gebeld, maar die wisten het niet. Ik kreeg het tlf nummer van Mio in Belgie, die
gebeld, maar ook die medewerker wist het niet.
Hij adviseerde het in de winkel uit te proberen.
Maar ja, dan moet je daaar Ozi-explorer of zo gaan installeren, dat ik ook al zo wat.
Iemand die uitsluitsel kan geven?
Reg. datum: 26 augustus 2006
Reg. datum: 26 augustus 2006
Heeft iemand ervaringen een warmte werende vooruit en de duur van een gps fix?
Ik had de vraag betreffende static navigation ook gesteld aan de support afdeling van Mio.
Vanochtend kreeg ik antwoord.
//
Bedankt voor uw reactie.
De Mio P360/560 werken inderdaad met static navigation, welke u niet kunt uitzetten.
Static navigation is gedeelte van de navigatie chip en zonder dit is er geen of geen accurate GPS fiks mogelijk.
Beter en volledige uitleg vindt u hier http://www.etenblog.com/2007/11/20/static-navigation-explained/
Geocach is werkt alleen als u Static navigation uit zet dit kan leiden tot beschadiging van de navigatie chip en wordt dus niet door ons ondersteund.
Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik valt ook niet onder garantie.
Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Wij danken u voor de genomen moeite om contact met ons op te nemen.
//
Jammer voor het Geocachen, maar we weten in ieder geval nu, hoe of wat.
Vanochtend kreeg ik antwoord.
//
Bedankt voor uw reactie.
De Mio P360/560 werken inderdaad met static navigation, welke u niet kunt uitzetten.
Static navigation is gedeelte van de navigatie chip en zonder dit is er geen of geen accurate GPS fiks mogelijk.
Beter en volledige uitleg vindt u hier http://www.etenblog.com/2007/11/20/static-navigation-explained/
Geocach is werkt alleen als u Static navigation uit zet dit kan leiden tot beschadiging van de navigatie chip en wordt dus niet door ons ondersteund.
Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik valt ook niet onder garantie.
Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Wij danken u voor de genomen moeite om contact met ons op te nemen.
//
Jammer voor het Geocachen, maar we weten in ieder geval nu, hoe of wat.
Reg. datum: 24 juli 2007
Reg. datum: 24 juli 2007
Ik vraag me dit ook af.quote:renechaos schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:19:
[...]
Iemand trouwens enig idee waar dat miomenu vandaan komt?
het is te zien hier bovenaan de post in de P360.
Ik heb het niet op mijn P560 en vraag me af of dit een losse applicatie is of iets wat met de pda mee zou moeten komen.
Iemand?
Ik heb een P360 maar daar zit het ook niet bij/op. Heb de bijgeleverde cd's er ook nog even op na gespeurd.
Reg. datum: 09 augustus 2008
Reg. datum: 09 augustus 2008
Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn oude krijger, de Garmin Ique 3600, die
ondertussen hopeloos verouderd is (zelfs niet meer mogelijk om nieuwe kaarten aan te kopen
gezien model niet meer ondersteunt wordt)
Ik ben vertegenwoordiger van beroep en bezoek gemiddeld 2 dagen per week nieuwe prospecten en
bestaande klanten doorheen alle uithoeken van Nl.
Grote voordeel van de Ique 3600 is dat ik vanuit mijn contacten (= al mijn klanten met hun
volledige adres, telefoonnr e.d. die ik relatief makelijk via een Exellijst heb knn inporten)
simpelweg telkens een nieuwe route kan starten, gewoon door de klant te selecteren en de
straatnaam, stad en nr worden automatisch geëxtrapoleerd en route wordt berekend. Bespaart me
veel moeite want ik hoef niet telkens adres volledig in te toetsen.
=> Kan dit ook op de zelfde manier bij de 560?
Ik heb ook gemerkt dat andere GPS-toestellen, in tegenstelling tot huidig toestel, niet
toelaten om te scrollen op de kaart, wat vaak erg handig is.
=> Kunnen jullie mij zeggen of dit ook mogelijk is met de 560?
Is het mogelijk om in combinatie met Navigator 6 de Mio ook te gebruiken als handsfree?
Zo ja, verloopt kan dit ook verlopen via de luidsprekers van de auto, zoals op de TomTom 730
mogelijk is?
Kan je tijdens rijden/navigeren ook Mp3's afspelen?
Tot slot nog 1 vraagje: wat met Traffic Control?
Ik heb bij de spec op pdashop.nl gezien dat de TMC-ontvanger optioneel is.
Kan je RDS-TMC-ontvanger van TomTom gebruikenaansluiten?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groeten
Sophie
ondertussen hopeloos verouderd is (zelfs niet meer mogelijk om nieuwe kaarten aan te kopen
gezien model niet meer ondersteunt wordt)
Ik ben vertegenwoordiger van beroep en bezoek gemiddeld 2 dagen per week nieuwe prospecten en
bestaande klanten doorheen alle uithoeken van Nl.
Grote voordeel van de Ique 3600 is dat ik vanuit mijn contacten (= al mijn klanten met hun
volledige adres, telefoonnr e.d. die ik relatief makelijk via een Exellijst heb knn inporten)
simpelweg telkens een nieuwe route kan starten, gewoon door de klant te selecteren en de
straatnaam, stad en nr worden automatisch geëxtrapoleerd en route wordt berekend. Bespaart me
veel moeite want ik hoef niet telkens adres volledig in te toetsen.
=> Kan dit ook op de zelfde manier bij de 560?
Ik heb ook gemerkt dat andere GPS-toestellen, in tegenstelling tot huidig toestel, niet
toelaten om te scrollen op de kaart, wat vaak erg handig is.
=> Kunnen jullie mij zeggen of dit ook mogelijk is met de 560?
Is het mogelijk om in combinatie met Navigator 6 de Mio ook te gebruiken als handsfree?
Zo ja, verloopt kan dit ook verlopen via de luidsprekers van de auto, zoals op de TomTom 730
mogelijk is?
Kan je tijdens rijden/navigeren ook Mp3's afspelen?
Tot slot nog 1 vraagje: wat met Traffic Control?
Ik heb bij de spec op pdashop.nl gezien dat de TMC-ontvanger optioneel is.
Kan je RDS-TMC-ontvanger van TomTom gebruikenaansluiten?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groeten
Sophie