PC > TV met 15 meter DVI-HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204418

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het aansluiten van pc op de tv via een DVI-HDMI kabel. Ik krijg gewoonweg geen beeld.

Het is een kabel van 15 meter. (professional 24k gold plated) Maar als ik de kabel aansluit op mijn dvd speler, die upscaled naar 1080i, dan werkt het wel en krijg ik beeld.

Een kabel van 1,5 meter werkt weer wel.

Heeft iemand een idee hoe ik meer signaal vanaf de pc over de kabel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

BNX

Heb dit probleem ook gehad, bleek dat mijn videokaart niet handshaked met je HDMI op de TV (heet HDCP geloof ik)... Kan ook zijn dat ik nu dingen door elkaar bent unt halen.

Welke grafische kaart heb je. Oudere kaarten ondersteunen geen HDCP, de nieuwe 8000-serie van nVidia wel en de ATI\AMD 2x00 serie ook...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HDCP moet geen probleem zijn. Immers een kabel van 1,5 meter werkt wel. Het signaal is gewoon niet sterk genoeg... (denk ik)

Ik heb overigens een Sapphire HD2600 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Klinkt mij als een typisch signaalsterkte probleem. Daar ga je in dit geval niet veel aan kunnen doen dan een van de apparaten aan de uiteindes vervangen of een betere kabel halen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 23:27
Of er zit een breuk in de kabel, dat kan natuurlijk ook nog.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:34

QinX

Shai-Hulud

Cobb schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:02:
Of er zit een breuk in de kabel, dat kan natuurlijk ook nog.
Waarom werkt het via zijn DVD-speler wel dan?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52
dvd - tv; met 15m kabel werkt wel, begrijp ik.
pc - tv met 1,5m kabel werkt, begrijp ik
pc - tv met 15m kabel werkt niet, begrijp ik.

Lijkt me een kwestie van signaalsterkte. Vraag me af of het met een betere kabel wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een probleem van het signaalsterkte is. HDMI gaat normaal liter tot rond 10meter. Daarna gaat het zeer rap naar beneden. Misschien is een signaalversterker een idee voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

BNX

Ik hem zelf een 15meter HDMI high quality kabel van inkoop rond de 30 euro aangeschaft. Geen kwaliteits verschil te zien!

Projector TW680 vanag een Pioneer DV696 720P upscaling

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 15:17

3DDude

I void warranty's

BNX schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:54:
Ik hem zelf een 15meter HDMI high quality kabel van inkoop rond de 30 euro aangeschaft. Geen kwaliteits verschil te zien!

30 euro is imo best wel weinig voor een 'goede kwaliteit' kabel zeker als het een 15meter betreft...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn gedachte ging ook al uit naar een signaalversterker (voor DVI). Binnenkort maar even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 09:47
Word je monitor wel herkent? Zo niet. probeer eerst eens een andere videokaart.
Als je deze natuurlijk heb liggen. Want ik had een soort gelijk probleem met een Ati HD2600
En hierbij lag het aan de kaart.

Die gewoon het singaal niet goed converte over de kabel naar de tv. Waardoor mijn scherm niet herkent werdt. Ik moest ook 15 meter overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn monitor wordt wel herkend, maar dat gaat via een normale dvi kabel van 1,8 meter.
De TV wordt niet herkend over die 15 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 17-07 09:47
Ja ik bedoelt eigen je TV. Kan je het eens proberen met een andere videokaart? of een andere pc er aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mja, zou dat kunnen doen, zal het van de week eens proberen.

Maar ipv een andere videokaart kan ik net zo goed een DVI versterker kopen (heb um net besteld). Blijft namelijk feit dat zo'n 1,5 meter wel werkt maar 15 meter niet. Kan zijn dat videokaart te weinig signaal doorstuurt, wat een andere kaart misschien wel doet. Maar met een signaalversterker zit ik in ieder geval safe voor grotere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van het weekend heb ik de signaalversterker binnen gekregen, aangesloten en.... het werkt als een trein. Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit met een standaard 1,5 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Anoniem: 204418 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:10:
Van het weekend heb ik de signaalversterker binnen gekregen, aangesloten en.... het werkt als een trein. Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit met een standaard 1,5 meter kabel.
Welke versterker heb je gekocht en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf een 10m kabel, maar die is net te kort om naar de nieuwe plek van m'n bureau te kunnen komen. Met verlengen zal ik nog wat meer verlies oplopen dan met een enkele 15m kabel, dus ik loop het risico dat het niet werkt. Overigens werkt mijn huidige 10m dvi-hdmi echt perfect. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 18:52
Heb hier het probleem ook gehad. 3 maal een pc aansluiten via een DVI - HDMI kabel dmv een 10 meter kabel. Hebben uiteindelijk deze: PGP1202 HDMI versterker met 1,5M HDMI kabel (PGP1202) van Profigold er tussen gezet (dus: PC --> kabel van 10m --> HDMI versterker --> HDMI kabel 1,5m) en hebben nu perfect beeld. Nadeel van zo'n versterkertje; kost 125 euro ps.
Maar ja, het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
BNX schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:54:

Hebben nog meer mensen goede ervaringen met een 15 meter lange DVI - HDMI kabel? En zo ja, welke en waar besteld?

Ik heb er hier een besteld maar begin een beetje te twijfelen aan de winkel. De bestelling heb ik afgelopen donderdag ingevoerd en betaald en vanochtend een status update gevraagd. Het blijft alleen nog steeds stil :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05-2018
Ik heb mijn TV aangesloten via een 20 meter lange HDMI kabel (inclusief ati DVI-> HDMI adapter zodat audio wordt mee verzonden) van € 57 euro dus best wel cheap
Rechtstreeks op me TV aansluiten gaf heel slecht beeld. Alleen als ik de resolutie lager instelde dan 800*600 schokte het niet. Was eigenlijk al van mening dat de kabel niet genoeg geisoleerd was voor de afstand die ik wilde overburggen. Toch nog even geprobeerd om via mijn versterker (Marantz SR 4001) aan te sluiten en alles doet het nu perfect!! als een HDMI versterker alleen al 125 euro kost is een 7.1 marantz versterker van 270 ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

richard_1st schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:01:
Heb hier het probleem ook gehad. 3 maal een pc aansluiten via een DVI - HDMI kabel dmv een 10 meter kabel. Hebben uiteindelijk deze: PGP1202 HDMI versterker met 1,5M HDMI kabel (PGP1202) van Profigold er tussen gezet (dus: PC --> kabel van 10m --> HDMI versterker --> HDMI kabel 1,5m) en hebben nu perfect beeld. Nadeel van zo'n versterkertje; kost 125 euro ps.
Maar ja, het werkt wel.
Is het niet logischer om vóór het lange stuk te gaan versterken? Eventuele storing/beeldvermindering versterk je nu mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HDMI over 15 meter moet zeker lukken. Hier hebben we een 20 meter HDMI kabel van de PC naar versterker liggen en dat gaat prima. (720P + audio) Geen super dure kabel o.i.d. wel gold plated. (besteld bij panda.nl)

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-04-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
OnTheJazz schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:31:
[...]
Ik heb er hier een besteld maar begin een beetje te twijfelen aan de winkel. De bestelling heb ik afgelopen donderdag ingevoerd en betaald en vanochtend een status update gevraagd. Het blijft alleen nog steeds stil :|.
De kabel uiteindelijk binnengekregen op vrijdag, na op donderdag de week ervoor besteld te hebben. Winkel levert dus goed en goedkoop, maar de status update zijn zeer sumier. Na gebeld te hebben kreeg ik uiteindelijk wel telefonisch reactie. Op mijn voicemail stond dat hij me al twee keer gemaild had en dat die status update vermoedelijk in mijn spam box zouden zitten... Maar goed, ik heb hem.

Aangesloten... en ..... fantastisch beeld. Vanaf mijn PC naar de beamer, 1080p, toppie. Die kabel is dus aan te raden!

PS ook hier te bestellen. Die leveren sneller (had hem daar ook maar besteld, kon niet meer wachten), maar is wel duurder. Iemand nog een 15 meter kabel overkopen? Af te halen in Diemen ;)
Pagina: 1