Klik aan Klik uit TPC-200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klik aan klik uit biedt tegenwoordig een mooi USB kastje om je hele klik aan klik uit verzameling via je PC aan te sturen.

Als je 'm in je PC prikt zoekt ie simpelweg de USB-HID drivertjes van windows op, en klaar.

Op de CD staat alleen de handleiding en een simpel Delphi tooltje waarmee je de nodige instellingen kunt doen.

Heb de exe file een beetje gedisassambled, maar dat is uiteraard verre van perfect, waardoor ik wel ruw weg wat structuren en functienamen zie, maar niet wat er nou daadwerkelijk naar dat apparaat gaat.

Ook USB monitorring heeft me nog niet echt verder geholpen.

Ik kan inmiddels connecten naar het apparaatje, maar zodra ik iets uit probeer te lezen hangt de hele boel.

Heeft iemand perongeluk ervaring met deze TPC-200 adapter, of zelfs al iets van code ervoor?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 05:46

Atmoz

Techno!!

Sorry, ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar is dat kastje niet ongeveer zoiets als dit: [howto] Klik-aan-klik-uit aan computer + een USB naar RS232 converter van 15 euro?

Daar bereik je volgens mij PRECIES hetzelfde mee. Alleen kun je met dit laatste wel meteen aan de slag zonder moeilijke dingen te onderzoeken. Een Delphi programma wat de boel bestuurd heb je dus zo gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk, alleen zag ik die how-to's pas NA dat ik mijn 99 eurootjes al kwijt was |:(

(stom ik weet het).

Echter mijn probleem is al opgelost, en ik MOET zeggen, ik ben ZEER te spreken over PAN-Trade. O+
Deze firma is de "importeur" van dit Nederlandse product en ze meer dan behulpzaam in deze.

Slechts 2 uur nadat ik ze gemaild had met mijn verzoek kreeg ik een keurig mailtje van de fabrikant (Email adres op de TU in Delft) terug met daarin een DLL + PDF met de beschrijvingen die je nodig hebt. Kortom, KLASSE! _/-\o_

Had niet verwacht dat ze hier zo vrij mee om zouden gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:32:
Ja je hebt gelijk, alleen zag ik die how-to's pas NA dat ik mijn 99 eurootjes al kwijt was |:(

(stom ik weet het).

Echter mijn probleem is al opgelost, en ik MOET zeggen, ik ben ZEER te spreken over PAN-Trade. O+
Deze firma is de "importeur" van dit Nederlandse product en ze meer dan behulpzaam in deze.

Slechts 2 uur nadat ik ze gemaild had met mijn verzoek kreeg ik een keurig mailtje van de fabrikant (Email adres op de TU in Delft) terug met daarin een DLL + PDF met de beschrijvingen die je nodig hebt. Kortom, KLASSE! _/-\o_

Dat is inderdaad wel netjes, zie je niet vaak zo gebeuren :)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62554

Ik heb ook wel interesse in deze dll en pdf's. Zou je me deze willen mailen?
Doe maar niet, iets met copyright enzo. Lijkt me beter dat je de makers ook even mailt.

[ Voor 38% gewijzigd door Sprite_tm op 13-02-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62554 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:23:
[mbr]Doe maar niet, iets met copyright enzo. Lijkt me beter dat je de makers ook even mailt.[/]
Bij deze gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263954

hallo

heeft er al iemand de bestuurings software blootgelegt van de tpc200 usb interface (klikaanklikuit)?

wil nl zelf een menu maken wat uitgebrijder is en een mooier uiterlijk heeft dan de orgineele software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267345

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:32:

(stom ik weet het).

Interesse in een eventueel makkelijk bruikbaar system en anders de DLL en PDF

mijn interesse gaat uit naar een spraak gestuurd systeem ditmaal niet alleen voor mijn muziek en films en files maar ook voor de belichting... >:)
dus toets combinaties en/of directe commando's wil ik laten versturen naar dat usb kastje...
ik heb overigens dat dure kastje van mijn ouders gekregen O-) anders was ook ik zelf gaan solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270340

Anoniem: 62554 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:23:
[mbr]Doe maar niet, iets met copyright enzo. Lijkt me beter dat je de makers ook even mailt.[/]
Ik zou die DLL ook graag hebben; kan je die ook naar mij toe mailen
avb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 21:50
Met de TPC-200 en de genoemde DLL's kun je dus hetzelfde bereiken als zoals in die howto is beschreven? Dus waardes uitlezen en ontvangers aan/uit sturen?

Persoonlijk betaal ik liever 90 euro voor een net kastje en werkende DLL.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet dat de post al dik een jaar oud is maar heeft iemand toevallig hier een web-based oplossing gemaakt?
Ik wil graag hiermee gaan knutselen maar een begin zou geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXisTa schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:42:
Ik weet dat de post al dik een jaar oud is maar heeft iemand toevallig hier een web-based oplossing gemaakt?
Ik wil graag hiermee gaan knutselen maar een begin zou geweldig zijn!
Ik heb onlangs ook de TPC-200 gekocht. Geweldig apparaat, echter de meegeleverde software heeft wel zijn beperkingen. Heb nu mijn eigen software gemaakt die ook webbased de TPC-200 kan aansturen. De webapplicatie is geschreven in PHP en heeft een SQL database nodig. Deze webapplicatie stuurt op basis van de gegevens uit de database een .exe aan die vervolgens weer de TPC-200 aanstuurt. Tevens heb ik een scheduler gemaakt welke ervoor zorgt dat de schakeltijden (die in de SQL database staan) automatisch worden doorgestuurd naar de TPC-200.

Plaatje van de webinterface:
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/webimages/kakucc_web.png

Dit is nog een vrij simpele webinterface, maar kan natuurlijk verder worden uitgebreid.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk..
Ik was gisteren ook effe aan het snuffelen in dat 200 doosje, er blijkt dus een CYPRESS-811hs-axc usb-controller in zitten. Waarom er boven zo geheimzigging over gedaan word. Die pdf's kun je gewoon downloaden.
Ach die interface van de tcp-200 is idd simpel, maar op jouw plaatje zie ik niets extras dan wat die simpele software ook kan.
Wat zijn jouw extra opties? Geef eens wat meer info.

Wat ik op zoek naar was of je via een pinnetje alles in 1x aan kunt zetten of uit (*), kwestie van een schakelaartjes monteren dan. Dan hoeft de pc niet aan. Of laten de chips alleen signalen toe vanuit de usb of degenen die in de flash zitten (das bij mij de ATmega88/V)

PS: SQL is geen probleem hier...

(*): als je naar bed gaat bijv, dan alles in 1x uit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:59:
Leuk..
Ik was gisteren ook effe aan het snuffelen in dat 200 doosje, er blijkt dus een CYPRESS-811hs-axc usb-controller in zitten. Waarom er boven zo geheimzigging over gedaan word. Die pdf's kun je gewoon downloaden.
Ach die interface van de tcp-200 is idd simpel, maar op jouw plaatje zie ik niets extras dan wat die simpele software ook kan.
Wat zijn jouw extra opties? Geef eens wat meer info.

Wat ik op zoek naar was of je via een pinnetje alles in 1x aan kunt zetten of uit (*), kwestie van een schakelaartjes monteren dan. Dan hoeft de pc niet aan. Of laten de chips alleen signalen toe vanuit de usb of degenen die in de flash zitten (das bij mij de ATmega88/V)

PS: SQL is geen probleem hier...

(*): als je naar bed gaat bijv, dan alles in 1x uit
Nouja, de TPC-200 kan nu via PHP worden aangestuurd. Deze webinterface is inderdaad nog vrij simpel, maar kan naar eigen wens worden uitgebreid natuurlijk. De standaard software heeft geen webinterface. Met een webinterface kun je ook op afstand, bijvoorbeeld via je telefoon, de TPC-200 besturen. etc, etc, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of al velen daarvan gebruik maken (op afstand besturen)....
Bijv voor de keuken: je hebt vaak nog wel wat te doen voordat je iets in de magnetron of oven zet.... en als je alsnog in de file raakt... terwijl je hem op je werk net aangezet hebt.... hmmm minder.

De echt nuttige zaken moet ik nog vinden, alhowel ik die TPC-200 wel erg leuk vind. Het loste in 1 keer een paar praktische verlichtingsproblemen op. Vroeger veel gesoldeerd (ook HF) maar bij gebrek aan tijd toch naar de (web)winkel geweest. Maar kon het toch niet laten om te snuffelen welke hardware er nu inzat....
Ik heb nog niet het printplaatje eruit gehaald, dus ik heb nog niet kunnen ontdekken of dat ze de zender op de boventonen van het kristal dat voor de chip klok zorgt, laten lopen of dat er toch een mini maar wel vrije oscillator in zit.

Houd ons op de hoogte van jouw ontwikkelingen... ik heb dit topic in ieder geval in mijn search staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel wat de KlikAanKlikUit systemen nu nog hebben is dat de signalen (kanalen) niet te beveiligen zijn. Iedereen met een KlikAanKlikUit zender kan je aparaten zo besturen, je hebt immers zo achterhaald op welk kanaal iemand zijn ontvangers heeft ingesteld. Mocht iemand hiervoor een idee hebben...

Ook geeft een ontvanger geen signaal terug, het is dus op afstand lastig te controleren of een signaal wel/niet is ontvangen. Bijvoorbeeld indien je je verlichting laat schakelen in de vakantieperiode zou het vervelend zijn dat de verlichting de gehele vakantie aan blijft.

Ik ga deze punten eens indienen bij de mensen van KlikAanKlikuit, mogelijk dat er hiervoor nog toekomstplannen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:53:
Het enige nadeel wat de KlikAanKlikUit systemen nu nog hebben is dat de signalen (kanalen) niet te beveiligen zijn. Iedereen met een KlikAanKlikUit zender kan je aparaten zo besturen, je hebt immers zo achterhaald op welk kanaal iemand zijn ontvangers heeft ingesteld. Mocht iemand hiervoor een idee hebben...
Idd, je kunt er maar beter niet jouw garagedeur op afstand mee bedienen. Ik vrees dan toch dat je in een ander prijssegment terecht komt en de huidige KlikAanKlikUit's zijn m.i. bedoeld voor de onschuldige zaken.
Tav de feedback lamp aan / uit.... Als ie niet aan gaat ...das jammer of vervelend, maar als ie niet uit gaat das erg zonde (vakantie). Als daar een handmatige actie aan te pas moet komen, dan wordt het zelfs met feedback lastig... (of het wordt gewoon weer te duur voor dit segment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 16:49
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:54:
[...]

Nouja, de TPC-200 kan nu via PHP worden aangestuurd. Deze webinterface is inderdaad nog vrij simpel, maar kan naar eigen wens worden uitgebreid natuurlijk. De standaard software heeft geen webinterface. Met een webinterface kun je ook op afstand, bijvoorbeeld via je telefoon, de TPC-200 besturen. etc, etc, etc...
Ik ben ook van plan om de TPC-200 aan te schaffen, maar de bijgeleverde software lijkt me niets. Een webinterface wil ook ook in elkaar knutselen. Ik begrijp dat het goed te doen is? Wil jij je software ter beschikking stellen die ik als uitganspunt kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer druk bezig geweest en de interface verder uitgebreid.

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/webimages/kakucc_web1_small.png

Ik zal hier binnenkort ook even wat voorbeeldcode posten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die de broncode willen hebben: linkje

Zorg er wel voor dat je de TPC200L10.dll op de juiste plek hebt staan.

Graag zou ik jullie creaties ook willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 16:49
Bedankt voor je source.

Ik hoop de TCP200 vandaag binnen te krijgen en ben alvast bezig om een plugin te maken voor MCE om lampen aan en uit te zetten. Een scheduler ga ik niet maken, dat doe ik wel met het bijgeleverde progje en dan hoeft de pc niet aan te blijven staan. Jammer dat het kastje niet geprogrammeerd kan worden dmv de dll..

Als er belangstelling voor plugin is kan ik hem posten als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik ook eigen software schrijven voor het programmeren van de TPC-200. Meerdere malen heb ik een mail gestuurd aan PanTrade met de vraag voor informatie hieromtrend. Helaas krijg ik geen enkele response van die kant.
De meegeleverde tool kan de TPC-200 wel programmeren, dus er is een manier... Deze applicatie is in Delphi geschreven, iemand die deze kan decompilen om zo te achterhalen op welke wijze de TPC-200 te programmeren is.

Onlangs heb ik een nieuwsbrief ontvangen van KlikAanKlikUit, hierin staat een verwijzing naar een demofilmpje. In dit filmpje is een TPC-300 te zien, iemand een idee wat er anders is aan deze versie of wat deze meer kan ? Op de website van KlikAanKlikUit staat deze versie nog niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275180

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:43:
Voor degene die de broncode willen hebben: linkje

Zorg er wel voor dat je de TPC200L10.dll op de juiste plek hebt staan.

Graag zou ik jullie creaties ook willen zien.
Ik ben ook geinterresseerd in de broncode, maar het linkje werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 275180 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

Ik ben ook geinterresseerd in de broncode, maar het linkje werkt niet meer...
Link is weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaalnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08-2020
Helaas is de link niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanFrederik
  • Laatst online: 28-11-2024
Ook ik heb hier veel oren naar, helaas werkt de link inderdaad niet.
Erg jammer, want de interface ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanFrederik
Zal het linkje weer online komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134411

Ik heb net de TPC-200 besteld. Die heb ik denk ik dinsdag binnen, dan ga ik er lekker tegenaan proggen.

Ik ben van plan een uitgebreidere DLL te maken, waarbij de huiscode (letter A-P), de unit (cijfer 1-16) en de stand (aan-uit) meegegeven kunnen worden. Verder lees ik hier al dat de DLL het kastje niet kan programmeren. Ik heb door ff te googlen de DLL + bijbehorende PDF al te pakken gekregen en moet hier idd uit opmaken dat er in de DLL slechts één geëxporteerde functie beschikbaar is, namelijk de "send" functie, waarbij de module ook nog eens berekend dient te worden.
Mijn dagelijks werk bestaat uit het aansturen van hardware dus voor mij is dit niet zo ingewikkeld. Echter kan ik me voorstellen dat het voor sommige onder de Tweakers toch wat ingewikkeld KAN zijn. Als ik in mijn eigen DLL een toegankelijkere structuur kan bouwen zal ik deze hier ook wel posten.

Verder las ik ook dat er in de TPC-200 een CYPRESS-811hs-axc usb-controller zit. hierover is ook al wat info te vinden op het internet. Wellicht zal ik de bestaande DLL compleet omzeilen door het protocol van de CYPRESS-811hs-axc uit te pluizen. Op deze manier kan de DLL ook uitgebreider worden. Of het gaat lukken is nu nog even de vraag, maar ik heb er een goed gevoel over.

A.S.A.P meer info.

Dit lijkt de datasheet te zijn: http://www.cypress.com/?rID=14162

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134411 op 30-01-2010 19:56 . Reden: Link naar DataSheet toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update,
Ik heb de TPC200 binnen en kan er m'n apparaten idd simpel mee aansturen.
Morgen ga ik kijken of ik de dll aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Goede zaak, ik heb interesse in zo'n kastje. aangezien ik mijn hele kamer heb voorzien van KaKu materiaal.
Wat ik me alleen afvraag, zou het mogelijk zijn om bij een dimmer module naar een bepaalde waarde te kunnen dimmen? Misschien dat het mogelijk is met de DLL van mastermattie.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha Yoram.
Ik ben er inmiddels in geslaagd een C# mapping te maken naar de meegeleverde DLL. Dit werkt allemaal netjes. Ik heb zelfs een webservice kunnen bouwen welke de handel aan kan sturen.

De meegeleverde DLL is unmanaged en ik ben er ook nog niet in geslaagd deze uit elkaar te strippen.
Ik ben nu bezig om het verkeer tussen de meegeleverde software en het apparaat op usb niveau te monitoren in de hoop zo onderdoor wat info over het protocol te krijgen.

Wanneer ik heb uit kunnen vissen wat ik naar de USB controller kan versturen ga ik proberen een uitgebreidere managed C# DLL te schrijven welke ook dit soort functionaliteit ondersteunt.

Ik heb nog geen optie gevonden voor het instellen van een dimwaarde. Sterker nog, ik denk dat het niet mogelijk is omdat de ontvangers dit waarschijnlijk niet ondersteunen. Dit is iets wat uitgezocht zal moeten worden. De enige manier zou nu zijn door een "aan" signaal te versturen een x aantal seconden wachten en dan opnieuw een "aan" signaal sturen. Het probleem hierbij is echter dat je het huidige dimniveau niet kunt bepalen en daarom de juiste waarde niet kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene welke daar behoefte aan hebben, bij deze mijn C# (VS2008) project (inclusief dll). Het is verre van af, maar het werkt wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer terug van weggeweest. Hierbij een nieuwe versie van mijn software.

Deze keer geschreven in FoxPro9, ik had even geen Visual Studio bij de hand.

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/kaku/screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/kaku/screen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/kaku/screen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebiz.nl/kaku/scheduler.jpg

Klik hier om te downloaden.

Om de applicatie te kunnen starten moet wel de FoxPro9 runtimer zijn geïnstalleerd.

Deze applicatie is nog niet helemaal af, maar de belangrijkste zaken werken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanFrederik
Beste Touchstone,

Hebt u de software die in PHP is geschreven nog?

Daar heb ik anders nog wel belang bij.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanFrederik schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:37:
Beste Touchstone,

Hebt u de software die in PHP is geschreven nog?

Daar heb ik anders nog wel belang bij.

:)
Tuurlijk, hierbij de link

• JohanFrederik
Geweldig!!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchstone, lekker bezig!!!
Ik was bezig de commando's te analyseren met een USB Sniffer (HHD Device Monitor Studio) maar die is inmiddels verlopen, ik denkt erover om dit pakket te kopen.

Voor degene die daar behoefte aan hebben: het Vendor ID (VID) is FEFF en het Product ID (PID) is 0301.
Het lijkt erop dat er een kant en klaar pakketje het flash geheugen van de TPC-200 wordt ingeschreven, ik herken hier dan ook niet direct de commandoset van het apparaat.

Even wat extra info, met de DLL krijg ik het uiteraard gewoon werkend, maar ik wil uitvogelen hoe je de juiste data het flash geheugen in krijgt zodat ik zelf een interface kan bouwen om de unit te programmeren.

Ik heb zowel de TPC200b.exe als de TPC200L10.dll al door PE explorer gehaald, maar kan er nog niet echt wijs uit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPaul123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07-2022
Hey all,

Ik heb ook even wat lopen knutselen. Zal m'n setup binnenkort wat uitgebreider beschrijven op m'n blog, maar nu eerst een leuke demo+source voor jullie. Het idee is om web-based remote controlling mogelijk te maken, met eventueel camerabeelden. Dit is een niet functionele demo om te laten zien wat je kan verwachten (ik ga niet mijn kamer publiek toegankelijk maken ;)): http://janpaulposma.nl/kakurc

De source is hier te downloaden en te forken, mocht je zelf wat willen bijdragen: http://github.com/janpaul123/kakurc

Het zou bijvoorbeeld leuk zijn als iemand iets kan maken dat je bijvoorbeeld elke minuut een cronjob.php aanroept, die events kan triggeren op bepaalde tijden, welke je weer via de webinterface in kunt stellen. Het wordt dan wel gelijk een stuk complexer met een database en alles, het is nu super simpel. Edit: dit is basically dat ding van TouchStone zie ik nu. :P

Het script bestaat uit een PHP webgedeelte (met wat css, javascript, etc.) en een super simpele .exe even in elkaar geflanst in Visual Basic, dit is gewoon een wrapper voor die DLL om 'em makkelijk in PHP aan te kunnen spreken. Het enige wat je nodig hebt is een Apache server met mod_auth oid ingeschakeld, en liefst ook nog SSL, anders is het niet erg veilig.

Edit: geblog: http://janpaulposma.nl/simple-home-automation-system

[ Voor 4% gewijzigd door JanPaul123 op 11-03-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het ook mogelijk om de tpc-200 op een niet windows machine te gebruiken. Ik wilde namelijk graag de tpc aansluiten op mijn synology nas en daar de website op draaien?

• nasca43
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01-2020
Hallo Klik aan klik uit gebruikers
is er iemand die al iets beters heeft gemaakt als dat wat er wordt bij geleverd of weet iemand of er commercieel iets is wat er ook mee werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanFrederik
nasca43 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:53:
Hallo Klik aan klik uit gebruikers
is er iemand die al iets beters heeft gemaakt als dat wat er wordt bij geleverd of weet iemand of er commercieel iets is wat er ook mee werkt ?
Beste,

Ik heb al een tijdje geen TPC-200 meer, maar heb nu een JB media light manager mini (zelfde prijsklasse).

Deze kan je niet bedienen op tijd, Maar je hebt wel een webserver en een Iphone appserver.

Het is ook mogelijk om lampen op waarde te dimmen. Je moet dan wel dimmers hebben die na 2009 geproduceerd zijn.

Ik heb hier natuurlijk ook mijn Logitech Harmony op gezet.

Werkt ongeveer het zelfde, maar je hebt meer opties. (helaas geen tijd interface)

Als je ook een tijd interface er in wilt, en nog meer opties, dan raad ik je de light manager pro aan. (deze is wel wat duurder).

Zie klikaanklikuit website voor meer informatie.

Of er een andere TPC-200 software is gemaakt, kan ik je helaas niet mee helpen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317246

Ik ben sinds kort ook weer verknocht aan Klik Aan Klik Uit, heb 2 huizen terug dit wel eens gebruikt maar dat was nog met de draaischijfjes praktijken.

Ook ik was op zoek naar de TPC-200 om het één en ander te managen maar ik las ergens op een website dat ergens oktober/november (zo'n beetje nu dus) de TPC-300 uit zal komen, ik weet niet of daar dan ook een nieuw ontwikkeld software pakketje bij zit.

Iemand die hier meer over weet?

Als het niet een stuk uitgebreider is dan de TPC-200 dan wordt het denk ik toch een Light Manager Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388369

Wellicht dat er ook wat KAKU gebruikers zijn die niet bang zijn om de soldeerbout te pakken. Natuurlijk kan je commerciële producten kopen om je KAKU's aan te sturen, maar zelf iets maken is ook erg leuk.

Ik heb mijn project volledig gedocumenteerd: http://members.chello.nl/p.tonkes8/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanbe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 12:29
De TPC-300 is inmiddels op diverse websites voor rond Eur. 60,00 aangekondigd.
Dat is veel goedkoper dan de TPC-200
Levering april 2011 ?
Te hopen dat deze met goed werkende software geleverd word !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 20:13
Klinkt interessant allemaal. Maar wat ik niet begrijp is dat iedereen zo enthousiast is over klik aan klik uit. Zelf heb ik een keer een setje gehad, maar dat was niets anders dan frustraties omdat je soms meedere keren moest drukken om een lamp aan te zetten.

Inmiddels overgegaan op het z-wave protocol welke bi-directioneel is. Erg mooi spul allemaal maar het is dan ook letterlijk meer dan 2 keer zo duur. Dat laatste is idd een groot nadeel, dus als iemand me kan overtuigen van het feit dat de huidige apparatuur van klik-aan-klik-uit is verbeterd tov een aantal jaar geleden is het wellicht toch wel interessant om de twee protocollen naast elkaar te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115503

Weet iemand hoe de tpc-300 procentueel dimt?
Ik was namelijk van mening dat klik aan en klik uit ontvangers alleen kunnen dimmen door een aan signaal te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404742

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar softwere voor de tpc 200 de normale softwere heb ik maar bestaat er ook softwere voor een netwerk ik heb in thuis meerdere pc's en ik wil vanuit alle pc's de mogelijk hebben om mijn verlichting te kunne bedienen en ik heb 1 tpc 200 module ik lees in dit form allemaal verbinding mogelijk heden maar geen download link die werkt kan iemand mij hier aan helpen als het bestaat ik hoor graag gr ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TPC-300 in huis, echter wordt deze niet geleverd met de nodige .dll's. Hierover heb ik contact gehad met KlikAanKlikUit. Blijkt dat er nog geen .dll's beschikbaar zijn, enkel de meegeleverde software.

Wie weet hoe de TPC-300 aangestuurd kan worden zonder de meegeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378632

Hoi Allemaal,

Ik was al mijn eigen software aan het schrijven (Autoit3), de wie, wat, waar en hoe en kun je hier lezen:

http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/index.html

Ik ben zelf in het bezit van de TPC-200 en ik vraag me nog steeds af hoe de TPC-300 de dimmers zoals de ACD-300 in 16 stappen zowel omhoog als omlaag kan dimmen?. Het kan wel met de TPC-200 alleen dan moet je met wachttijden spelen omdat de dimfunctie in de dimmer in een "loop" loopt van helder naar laag etc. totdat deze weer een "aan" signaal krijgt om de huidige stand vast te houden.

In de TPC-300 handleiding staat in te stellen tussen 1-16 standen, kan zijn dat de DLL of Hardware (veel) geavanceerder is dan de TPC-200??, mja ik zal eens bellen of zelf ooit de 300 versie halen...

Als iemand de software van de TPC-300 ff kan zippen (het gehele cd'tje) en me op de mail wil zetten, kan ik even een blik werpen ;-) (phoenixinteractive@hotmail.com)

Alvast bedankt!

EDIT 4-6-11 #1: Ik heb vandaag al de TPC-300 zelf gehaald, zit geen CD bij maar een USB stick (512MB) met het bestand "setup.exe" (14 MB) beetje raar aangezien je dit bestand "per ongeluk" kan wissen en het niet opnieuw kan downloaden op de website :S, als ik meer weet laat ik het jullie weten!
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_inhoudverpakking_mod.jpg

EDIT 4-6-11 #2: Er zit inderdaad geen apart DLL bestand bijgeleverd, de software EXE is een 6 MB bestand met wat folders met plaatjes erin ect. dus deze zal wel enige USBachtige API's aanroepen in Windows (wat destijds in de TPC200L10.dll is vereenvoudigd). Ik heb het kastje eens losgemaakt zitten 2 chips op de print te weten:

TPC-300 print componenten:
ATMega 328P AU1017: Microcontrollers (MCU) 32KB In-system Flash 20MHz 1.8V-5.5V
Cypress SL811HST-AXC: USB Host/Slave Controller
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_inhoudkastje_mod.jpg
(op de onderkant van de print zitten geen componenten)

Het dimmen werkt perfect, dus aannemend dat de TPC-300 flink geavanceerder is ook omdat het kan "leren" scannen op de kanalen welke nog vrij zijn etc. Echter heb ik persoonlijk die "oude" draaischijfjes waar jezelf het kanaal in kan stellen", maargoed we zullen zien. Als iemand weet hoe en welke API calls je moet uitvoeren voor de TPC-300 houd ik me graag aanbevolen!

TIP: Als je toch een "schijfloze" dimmer/schakelaar oid een kanaal wilt toewijzen, zet de unit in "leermodus" (zie handleiding) en klik met je afstandsbediening op het desgewenste kanaal (hou de AB evt dichtbij), zo kun je bijvoorbeeld de dimmer/schakelaar toewijzen op kanaal A5, nu moet je in de TPC-300 software de ontvanger op "oude schijfjes" zetten zodat je het kanaal zelf kan kiezen, zet deze uiteraard dan ook op A5.
Het nadeel is dat je een kanaal dat toegewezen is met "oude draaischijfjes" niet kan laten dimmen...

EDIT 4-6-11 #3:
Nou eerst maar eens gekeken om het programma te "decompilen", PEiD geeft aan dat het TCP-300 programma is geprogrammeerd in : Borland Delphi 6.0 - 7.0, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_peid.png

En als we daar nu de FormExtractor v1.5 gebruiken om te decompilen (alleen de vensters en code):
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_formextractor.png
krijgen we deze bestanden (zie onder), ik zal eens kijken of ik hierwat in kan uitpeuzelen ;-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
TPC300_exe.dpr
TPC300_exe.res
TPC300_exe_Form7.dfm
TPC300_exe_Form7.pas
TPC300_exe_FormAktie.dfm
TPC300_exe_FormAktie.pas
TPC300_exe_FormDagDatum.dfm
TPC300_exe_FormDagDatum.pas
TPC300_exe_FormMaand.dfm
TPC300_exe_FormMaand.pas
TPC300_exe_FormTijd.dfm
TPC300_exe_FormTijd.pas
TPC300_exe_frmExtra.dfm
TPC300_exe_frmExtra.pas
TPC300_exe_frmExtraBut.dfm
TPC300_exe_frmExtraBut.pas
TPC300_exe_frmMeld.dfm
TPC300_exe_frmMeld.pas
TPC300_exe_frmRuimteAppButInterface.dfm
TPC300_exe_frmRuimteAppButInterface.pas
TPC300_exe_frmRuimteAppSel.dfm
TPC300_exe_frmRuimteAppSel.pas
TPC300_exe_frmRuimteAppSelButInterface.dfm
TPC300_exe_frmRuimteAppSelButInterface.pas
TPC300_exe_frmSceneInhoudInterface.dfm
TPC300_exe_frmSceneInhoudInterface.pas
TPC300_exe_frmScenesOverzicht.dfm
TPC300_exe_frmScenesOverzicht.pas
TPC300_exe_frmScenesOverzichtBut.dfm
TPC300_exe_frmScenesOverzichtBut.pas
TPC300_exe_frmTimer.dfm
TPC300_exe_frmTimer.pas
TPC300_exe_frmTimerInterface.dfm
TPC300_exe_frmTimerInterface.pas
TPC300_exe_frmUIImages.dfm
TPC300_exe_frmUIImages.pas
TPC300_exe_frmUpdate.dfm
TPC300_exe_frmUpdate.pas
TPC300_exe_MainForm.dfm
TPC300_exe_MainForm.pas
TPC300_exe_PickerForm.dfm
TPC300_exe_PickerForm.pas
TPC300_exe_RuimteApparaat.dfm
TPC300_exe_RuimteApparaat.pas

Verder is het bestand (en de programmacode) niet te decompilen, zo blijkt:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_delphidecompile_mod.png

MvG,
Sebastiaan

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 06-06-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je mij de bestanden uit de TPC300.exe willen sturen ? Ik zou hier ook graag eens naar willen kijken. Of een link naar FormExtractor, heb nog geen werkende link kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:43:
Zou je mij de bestanden uit de TPC300.exe willen sturen ? Ik zou hier ook graag eens naar willen kijken. Of een link naar FormExtractor, heb nog geen werkende link kunnen vinden.
Hallo Touchstone,
Als je mij/ons hier verder mee zou kunnen helpen...graag :9, zie hier alles op een rij:

TPC-200b Software:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC200b_Software_datastorage.jpg
http://phoenixinteractive...snet/TPC200b_Software.zip

TPC-300 Software:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/TPC300_Software_datastorage.jpg
http://phoenixinteractive...rsnet/TPC300_Software.zip

(note: er zit GEEN copyright op de KAKU software!)

PEiD v0.95:
http://phoenixinteractive...iD_v0.95_(2008.11.03).zip

Formextractor v1.5
http://phoenixinteractive...et/Formextractor_v1.5.zip
(yup, deze is zeer lastig te vinden omdat de oorspronkelijke pagina er niet meer is, het heeft me een half uur googlen / forumbezoeken gekost om dit programma boven water te vissen! :*)

Borland Delphi decompiler
http://phoenixinteractive...and_Delphi_decompiler.zip

TCP-300 Decompile bestanden met "Formextractor v1.5"
http://phoenixinteractive...oftware_formdecompile.zip

(note: alle bovenstaande software is freeware/shareware)

Succes!, laat maar weten als je iets gevonden hebt ;)

MvG,
Sebastiaan

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 14-09-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

------ DEEL 1 ------ (moet even in meerdere delen anders wordt het te groot ;))

Hallo Allemaal,

Ok, ik had de gedachte (omdat decompilen nu toch even niet lukt) het één en ander over een andere boeg te gooien. Maar zoals je het verhaal onder wel zult lezen niet echt makkelijk gaat omdat spul over USB niet of slecht gedocumenteerd is (of omdat er gewoon domweg niet mee ge-experimenteerd werd ;)). Wat nou als wij nu zelf een signaal direct naar het kastje (een USB poort) kunnen sturen?.

Hetgeen wat toendertijd makkelijk is gemaakt doordat KAKU de TPC200L10.dll had ontwikkeld welke heel eenvoudig contact maakte via de PID/VID id's met het TPC-200 kastje/interface en het een "send" functie gaf met een nummer 0-255 (kanaal) en een aan/uit byte 1/0.

Goed laten wij nu eens de TPC200L10.dll vergeten en proberen met een andere DLL (heb je toch nodig anders zie je door al die API's de code niet meer ;)) contact te maken met een USB poort en daar gegevens naar toe te zenden of te ontvangen, ik heb er nu in totaal 10 uur aan gespendeerd (en ge-experimenteerd) met alle mogelijke Forums, DLL's, documentatie, etc.

Nu zie hier mijn idee om de TPC-300 ook uiteindelijk te laten werken, maar voordat we daar uberhaupt mee bezig gaan zullen we eerst een USB poort kunnen aanspreken op een simpele manier en niet al te ingewikkeld. Nu kan ikzelf alleen maar goed Visual Basic 6 (ja oud! ik weet het, ik gebruik het ook niet meer) en Autoit3, waarom Autoit3?, nou het gaat me niet om de "speed" van programma's zoals in C++ maar ik houd van simpel en overzichtelijk, trouwens Autoit3 is gewoon freeware en hier te downloaden: http://www.autoitscript.com/site/autoit/

Goed, voordat we met de TPC-300 aan de slag gaan wil ik eerst de TPC-200 gebruiken omdat deze simpeler is alleen "aan/uit" signalen naar de ontvangers toe. Nu heb ik de 2 kastjes aangesloten, maar voordat we het over technische gegevens gaan hebben eerst een korte uitleg en betekenis van HID/VID/PID:

wat is HID?
HID staat voor "Human Input Devices" en is een USB-apparaat klasse die Human Interface-apparaten,
zoals toetsenborden, muizen, game controllers en alfanumerieke display apparaten beschrijft.

wat is PID?
PID staat voor "Product ID" (in de usb termen)

wat is VID?
VID staat voor "Vendor ID" (in de usb termen)

De gegevens van de TPC-200 en TPC-300 vind je in het "eigenschappen" scherm van het desbetreffende USB apparaat:

TPC-200 info:
Vendor ID (VID): FEFF
Product ID (PID): 0301

TPC-300 info:
Vendor ID (VID): FEFF
Product ID (PID): 0802

Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_pidvid_01.png
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_pidvid_02.png
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_pidvid_03.png

Zoals mastermattie hierboven ook al gebruikt heeft is "HHD Device Monitor Studio" een supergaaf programma om onder andere je USB poorten te "sniffen" op pakketjes!
download url: http://www.hhdsoftware.com/usb-monitor (note: programma is shareware, 15 dagen).

Nu heb ik de volgende signalen naar de TPC-200 gestuurd:
A1 aan
A1 uit
A2 aan
A3 aan

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_code_01.png

Conclusie:
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_code_02.png

Nu nog even andere kanaalletters gebruikt:
B1 aan
C1 aan
D1 aan

Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/tpc200_usb_code_03.png

Je ziet telkens dat er 64 Byte wordt verstuurd naar de TPC-200, waarvan de eerste 4 bytes de daadwerkelijke "schakel" gegevens bevatten.
Even een resumé van de resultaten en wat we hieruit op maken:

Byte 1 = 5a (onbekend)
Byte 2, 1e deel = 0=kanaal 1, 9=kanaal 10, f=kanaal 16
Byte 2, 2e deel = 0=letter A, 9=letter J, f=letter P
Byte 3 = 00=uit, 01=aan
Byte 4 = 05 (onbekend)

Ik zal even een Autoit programma schrijven waarmee je makkelijk deze waarden kunt dumpen naar een 64 byte bestand zodat jezelf ook straks kan experimenteren.

tot gauw en stay tuned!

Mvg,
Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

------ DEEL 2 ------
Nou, ik heb even wat inelkaar geflanst, zie hier de KAKU TCP USB Dumper v0.1 :9

Hiermee kan je dus die 64 byte HEX dumps creeren welke "RAW" naar de USB (TPC-200) worden gestuurd, deze proberen we later te gebruiken met USB API DLL library's etc.

Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/KAKU_TCP_USBDumper.png

Binary: http://phoenixinteractive..._TCP_USBDumper_binary.zip
Source: http://phoenixinteractive..._TCP_USBDumper_source.zip

Stay tuned, ik zal van de week meer plaatsen, ben nu moe ;-)

Autoit3 Code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
#include <ButtonConstants.au3>
#include <EditConstants.au3>
#include <GUIConstantsEx.au3>
#include <GUIListBox.au3>
#include <StaticConstants.au3>
#include <WindowsConstants.au3>
#include <GuiListBox.au3>
#Region ### START Koda GUI section ### Form=C:\TPCUSBDump.kxf
$TPCUSBDump = GUICreate("KAKU TPC USB Dumper v0.1", 457, 149, 219, 137)
GUISetBkColor(0xFFFFFF)
$KanaalLijst = GUICtrlCreateList("", 56, 32, 41, 110)
GUICtrlSetData(-1, "01|02|03|04|05|06|07|08|09|10|11|12|13|14|15|16")
$Label1 = GUICtrlCreateLabel("Kanaal", 56, 8, 37, 17)
$LetterLijst = GUICtrlCreateList("", 8, 32, 41, 110)
GUICtrlSetData(-1, "A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|N|O|P")
$Label2 = GUICtrlCreateLabel("Letter:", 8, 8, 34, 17)
$CommandoLijst = GUICtrlCreateList("", 104, 32, 41, 110)
GUICtrlSetData(-1, "aan|uit")
$Label4 = GUICtrlCreateLabel("Commando:", 104, 8, 60, 17)
$USBDump = GUICtrlCreateEdit("", 168, 32, 281, 81)
$KnopDump = GUICtrlCreateButton("Dump naar bestand", 328, 120, 123, 25, $WS_GROUP)
$Label3 = GUICtrlCreateLabel("USBDump (voorbeeld in HEX):", 168, 8, 149, 17)
GUISetState(@SW_SHOW)
#EndRegion ### END Koda GUI section ###

; 1e Waarden op voorhand selecteren
_GUICtrlListBox_SetCurSel($KanaalLijst, 0)
_GUICtrlListBox_SetCurSel($LetterLijst, 0)
_GUICtrlListBox_SetCurSel($CommandoLijst, 0)

updateUSBDumpView()

While 1
    $nMsg = GUIGetMsg()
    Switch $nMsg
        Case $GUI_EVENT_CLOSE
            Exit
        Case $KanaalLijst
            updateUSBDumpView()
        Case $LetterLijst
            updateUSBDumpView()
        Case $CommandoLijst
            updateUSBDumpView()
        Case $KnopDump
            DumpNaarBestand()
    EndSwitch
WEnd

Func updateUSBDumpView()
GUICtrlSetData($USBDump, "") ; Leegmaken van Dumpgegevens
$USBDumpbuild = "5a "
Global $GekozenKanaal = GUICtrlRead($KanaalLijst)
Global $GekozenKanaalData
If $GekozenKanaal = "01" Then $GekozenKanaalData = "0"
If $GekozenKanaal = "02" Then $GekozenKanaalData = "1"
If $GekozenKanaal = "03" Then $GekozenKanaalData = "2"
If $GekozenKanaal = "04" Then $GekozenKanaalData = "3"
If $GekozenKanaal = "05" Then $GekozenKanaalData = "4"
If $GekozenKanaal = "06" Then $GekozenKanaalData = "5"
If $GekozenKanaal = "07" Then $GekozenKanaalData = "6"
If $GekozenKanaal = "08" Then $GekozenKanaalData = "7"
If $GekozenKanaal = "09" Then $GekozenKanaalData = "8"
If $GekozenKanaal = "10" Then $GekozenKanaalData = "9"
If $GekozenKanaal = "11" Then $GekozenKanaalData = "a"
If $GekozenKanaal = "12" Then $GekozenKanaalData = "b"
If $GekozenKanaal = "13" Then $GekozenKanaalData = "c"
If $GekozenKanaal = "14" Then $GekozenKanaalData = "d"
If $GekozenKanaal = "15" Then $GekozenKanaalData = "e"
If $GekozenKanaal = "16" Then $GekozenKanaalData = "f"
$USBDumpbuild = $USBDumpbuild & $GekozenKanaalData

Global $GekozenLetter = GUICtrlRead($LetterLijst)
Global $GekozenLetterData
If $GekozenLetter = "A" Then $GekozenLetterData = "0"
If $GekozenLetter = "B" Then $GekozenLetterData = "1"
If $GekozenLetter = "C" Then $GekozenLetterData = "2"
If $GekozenLetter = "D" Then $GekozenLetterData = "3"
If $GekozenLetter = "E" Then $GekozenLetterData = "4"
If $GekozenLetter = "F" Then $GekozenLetterData = "5"
If $GekozenLetter = "G" Then $GekozenLetterData = "6"
If $GekozenLetter = "H" Then $GekozenLetterData = "7"
If $GekozenLetter = "I" Then $GekozenLetterData = "8"
If $GekozenLetter = "J" Then $GekozenLetterData = "9"
If $GekozenLetter = "K" Then $GekozenLetterData = "a"
If $GekozenLetter = "L" Then $GekozenLetterData = "b"
If $GekozenLetter = "M" Then $GekozenLetterData = "c"
If $GekozenLetter = "N" Then $GekozenLetterData = "d"
If $GekozenLetter = "O" Then $GekozenLetterData = "e"
If $GekozenLetter = "P" Then $GekozenLetterData = "f"
$USBDumpbuild = $USBDumpbuild & $GekozenLetterData & " "

Global $GekozenCommando = GUICtrlRead($CommandoLijst)
Global $GekozenCommandoData
If $GekozenCommando = "aan" Then $GekozenCommandoData = "01"
If $GekozenCommando = "uit" Then $GekozenCommandoData = "00"
$USBDumpbuild = $USBDumpbuild & $GekozenCommandoData

; De rest van de nullen ;-)
$USBDumpbuild = $USBDumpbuild & " 05 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00" & @CRLF & _
"00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00" & @CRLF & _
"00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00" & @CRLF & _
"00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00 | 00 00 00 00"
GUICtrlSetData($USBDump, $USBDumpbuild)
EndFunc

Func DumpNaarBestand()
Global $DumpBestand = @Scriptdir & "\" & $GekozenLetter & $GekozenKanaal & "." & $GekozenCommando
$oData = FileOpen($DumpBestand, 2)
FileWrite($oData, Chr(Dec("5a")))
FileWrite($oData, Chr(Dec($GekozenKanaalData & $GekozenLetterData)))
FileWrite($oData, Chr(Dec($GekozenCommandoData)))
FileWrite($oData, Chr(Dec("05")))
For $a = 1 to 60 ; 64-4=60 ;-)
    FileWrite($oData, Chr(Dec("0")))
Next
FileClose($oData)
MsgBox(64, "KAKU TPC USB Dumper", "HEX dump (64 byte) opgeslagen in bestand: '" & $DumpBestand & "'")
EndFunc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Allemaal,

Nou ik heb vandaag weer ff wat tijd gevonden om verder te gaan met dit project om een KAKU TPC aan te sturen direct via de USB poort.
Hier zul je ook zien dat ik verder "gestrand" ben, dus als iemand verder kan helpen....graag :P

Goed, de bedoeling is dat we via een USB API DLL het kastje aansturen dmv gegevens er naar toe te zenden, op deze pagina heb ik onder andere leuke
en interresante links gevonden om ons op weg te helpen: http://www.lvr.com/hidpage.htm

Ik heb hier alles even op een rijtje gezet wat ik onder andere allemaal gevonden heb:

USB HID driver for Windows. Van embedded24.net.
Webpagina: http://embedded24.net/
Directe voorbeeld downloads:
AHID Demo C++ (Visual Studio C++ 2010):
http://phoenixinteractive...kersnet/ahid_demo_cpp.zip
AHID Demo C# (Visual Studio C# 2010):
http://phoenixinteractive...snet/ahid_demo_csharp.zip
AHID Demo VB (Visual Studio VB 2010):
http://phoenixinteractive...akersnet/ahid_demo_vb.zip
Download ahid.dll: http://phoenixinteractive...tica/tweakersnet/ahid.zip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DLL Functies:

AHid_Init: driver initialization.
AHid_Register: interface registration.
AHid_Write: writes data.
AHid_Read: reads data.
AHid_Request: requests a Feature Report.
AHid_Attached: device connected or removed?
AHid_Find: finds the device.
AHid_Flush: cleans up transfer buffers.
AHid_Info: shows an info box.

HID USB Driver / Library. Van Florian Leitner-Fischer.
Blogpagina: http://www.florian-leitne...3/hid-usb-driver-library/
Functiepagina: http://www.florian-leitne...3/hid-usb-driver-library/
Hoofdpagina: http://code.google.com/p/csharp-usb-hid-driver/
Download csharp-usb-hid-driver: http://phoenixinteractive...csharp-usb-hid-driver.zip
Download usbhiddriver.dll: http://phoenixinteractive...akersnet/usbhiddriver.zip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
DLL Functies:

connectDevice
searchDevice
getDevice
writeData
readDataThread
readData
abortreadData
disconnectDevice
setDeviceData
getVendorID
getProductID
setConnectionState
getConnectionState
getDevices
getDevicePath
Dispose

(staat in Coverage.Log)

A USB HID Component for C#. Van Wimar.
Webpagina: http://www.codeproject.com/KB/cs/USB_HID.aspx
Download usb_hid: http://phoenixinteractive...a/tweakersnet/usb_hid.zip
Download UsbLibrary.dll: http://phoenixinteractive...weakersnet/UsbLibrary.zip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
DLL Functies:

WM_DEVICECHANGE: Windows message sent when a device is inserted or removed
DEVICE_ARRIVAL: WParam for above : A device was inserted
DEVICE_REMOVECOMPLETE: WParam for above : A device was removed
DIGCF_PRESENT: Used in SetupDiClassDevs to get devices present in the system
DIGCF_DEVICEINTERFACE: Used in SetupDiClassDevs to get device interface details
DEVTYP_DEVICEINTERFACE: Used when registering for device insert/remove messages : specifies the type of device
DEVICE_NOTIFY_WINDOW_HANDLE: Used when registering for device insert/remove messages : we're giving the API call a window handle
PURGE_TXABORT: Purges Win32 transmit buffer by aborting the current transmission.
PURGE_RXABORT: Purges Win32 receive buffer by aborting the current receive.
PURGE_TXCLEAR: Purges Win32 transmit buffer by clearing it.
PURGE_RXCLEAR: Purges Win32 receive buffer by clearing it.
GENERIC_READ: CreateFile : Open file for read
GENERIC_WRITE: CreateFile : Open file for write
FILE_SHARE_WRITE: CreateFile : file share for write
FILE_SHARE_READ: CreateFile : file share for read
FILE_FLAG_OVERLAPPED: CreateFile : Open handle for overlapped operations
OPEN_EXISTING: CreateFile : Resource to be "created" must exist
OPEN_ALWAYS: CreateFile : Resource will be "created" or existing will be used
ERROR_IO_PENDING: ReadFile/WriteFile : Overlapped operation is incomplete.
INFINITE: Infinite timeout
NullHandle: Simple representation of a null handle : a closed stream will get this handle. Note it is public for comparison by higher level classes.
InvalidHandleValue: Simple representation of the handle returned when CreateFile fails.

mpusbapi.dll
Download mpusbapi.dll: http://phoenixinteractive.../tweakersnet/mpusbapi.zip
Voorbeeld met functies: http://www.ccsinfo.com/forum/viewtopic.php?t=27946
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DLL Functies:

_MPUSBGetDLLVersion
_MPUSBGetDeviceCount
_MPUSBOpen 
_MPUSBRead 
_MPUSBReadInt
_MPUSBWrite
_MPUSBClose

Voorbeeld hoe te gebruiken #1: http://www.freebasic.net/forum/viewtopic.php?p=134866
Voorbeeld hoe te gebruiken #2: http://www.freebasic.net/forum/viewtopic.php?p=136296

Niet meteen bruikbaar (geen binary):
HID API for Linux, Mac OS X, and Windows. Van Alan Ott.
Webpagina: http://www.signal11.us/oss/hidapi/
Download hidapi-0.5.0: http://phoenixinteractive...akersnet/hidapi-0.5.0.zip
Download hidapi-0.6.0: http://phoenixinteractive...akersnet/hidapi-0.6.0.zip
Eventuele autoit voorbeeldcode (die niet werkt): http://www.autoitscript.c...92-hid-usb-communication/

Overige Shareware/Demo:
USB HID API Function Library. Van Kadtronix.
Webpagina: http://www.kadtronix.com/usbhidapi.htm

Overige Autoit3 voorbeelden:
http://www.autoitscript.c...ice-communications-in-xp/
http://www.autoitscript.c...9263-usb-hid-translation/

Nou, nu heb ik dus als voorbeeld gebruikt voor de TPC-200 in Autoit3 taal:

mpusbapi.dll
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$oData = FileOpen("e7.aan", 0)
Global $iData = FileRead($oData)
FileClose($oData)

$MP_WRITE = 0
$MP_READ = 1
$out_pipe = "\MCHP_EP1"
$in_pipe = "\MCHP_EP1"

$dll = DllOpen('mpusbapi.dll')
$myOutPipe = DllCall($dll, "int", "_MPUSBOpen", "str", "vid_feff&pid_0301", "str", $out_pipe, "str", $MP_WRITE, "int", "0")
$myInPipe = DllCall($dll, "int", "_MPUSBOpen", "str", "vid_feff&pid_0301", "str", $in_pipe, "str", $MP_READ, "int", "0")
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "_MPUSBWrite", "str", $iData)
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "_MPUSBClose")
DllClose($dll)
exit

USBHIDDRIVER.dll
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
FileClose($oData)

$dll = DllOpen('USBHIDDRIVER.dll')
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "USBInterface", "str", "vid_feff", "str", "pid_0301")
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "Connect")
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "Write", "str", $iData)
DllClose($dll)
exit

ahid.dll
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
FileClose($oData)

$dll = DllOpen('ahid.dll')
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "AHid_Init")
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "AHid_Register", "str", "vid_feff&pid_0301")
$Schakelen = DllCall($dll, "int", "AHid_Write", "str", $iData)
DllClose($dll)
Exit

Allemaal helaas zonder resultaat, het lampje gaat niet eens branden, als iemand anders een werkende code heeft in VB, c++, etc. laat het weten.
Tot zover even dit experiment, als ik meet weet dan horen jullie het van me

Succes

MvG,
Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410640

Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van een TPC300.
Weet iemand waar de instellingen opgeslagen worden?
Ik heb al in het register gezocht en ook al gekeken welke bestanden gewijzigd zijn maar ik kom er niet uit.
Ook de-installatie / reboot / installatie laat nog steeds de opgeslagen instellingen zien.
Overigens werk ik met windows 7.
Alvast bedankt voor je reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Janmkok,

Je TPC300 instellingen etc. worden opgeslagen in het bestand "tcp300.dat", welke voor ons niet te bewerken is met een normale tekstbewerker.

Het bestand is te vinden in de TPC300 installatiefolder zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 13-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410640

Bedankt voor de snelle reaktie Sebastiaan.
Ik was ook niet van plan om configuraties te bewerken maar als je een configuratie opslaat, kun je dat onder verschillende namen doen. Die kun je vervolgens niet verwijderen met het programma.
Inmiddels was ik verder aan het zoeken en heb ik de opgeslagen configs gevonden in %localappdata%\VirtualStore\Progra~2\TPC-300.

Groeten,

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met de mensen van KlikAanKlikUit. Ze gaan een .dll maken waarmee de TPC-300 aangestuurd kan worden. Ze verwachten dat deze binnen 6 weken leverbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Touchstone,

Mooi dat is zeer goed nieuws!, het scheelt een boel ellende en miserie, kan niet wachten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws. De DLL is beschikbaar.

Hier te downloaden : http://www.onlinebiz.nl/download/TPC300aDLL.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 20:01
Héé super, met een handleiding erbij! Ook nog sneller. _/-\o_

Ik volg deze topic 2 weekjes en had het idee al langer om via een pc de verlichting te bedienen. Nu komt dat dichterbij. Momenteel ben ik een schil/programma aan het maken met Flash / Air.
Ik heb geen ervaring met programmeren (naast web dan). Zou het apparaat ook kunnen werken met Android? Aangezien Air ook op Android werkt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Anoniem: 378632 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:10:
TPC-300 print componenten:
ATMega 328P AU1017: Microcontrollers (MCU) 32KB In-system Flash 20MHz 1.8V-5.5V
Cypress SL811HST-AXC: USB Host/Slave Controller
[afbeelding]
Wie bevestigd even dat er een ISP header op het PCB zit?!

Dan begint het best interessant te worden om zo'n TPC300 te halen, zeker als ze geen fuses hebben uitgezet die het mogelijk maken om nieuwe firmware te uploaden ;)

In princiepe ben ik dan wel bereid om de firmware en het PCB te reverse-engineren en wat open source firmware te schrijven...

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg Touchstone, waar haal je die DLL vandaan??, kan niets vinden op de KAKU site...

En ik zal uiteraard ook ff een proggie schrijven voor de commandline interface voor jullie, dan kun je het overal toepassen zonder programmeer kennis, zowel te gebruiken voor de TPC-200 als TPC-300.

*EDIT: 08-07-2011
Nou ik heb de DLL (met Autoit) al weer aan de praat met de TPC-300, kan ik eindelijk eens een mooi stukje software schrijven ;)

p.s. ik ga even kijken of hij ook automatisch kan leren en hoeveel kanalen we daar eigenlijk voor hebben in de "leer modus". Ik vermoed gewoon 256 kanalen (die uit 67 miljoen "random" keuzes in firmware zijn gezet om zo conflicten met de buren etc. te voorkomen, dit staat in de TPC-300 handleiding), ik post zo wel ff of het werkt...

*EDIT 16:42
Holy crap! :o het werkt perfect!, ik heb bij mijn dimmer kanaal 310 eens geprobeerd (bijvoorbeeld met de send functie: 1, 310, 17 (dimmer, kanaal, aan), en die pakt ie perfect op met leren en kan hem juist gebruiken, wow, ok nu alleen even kijken of hij ook een kanaal kan pakken bij of boven de 65536 :+ ...

*EDIT: 16:50
Nou geloof het of niet, ik kan zelfs kanaal 234123856 toewijzen aan een dimmer, dus inderdaad 67 miljoen kanalen oid, ik vermoed hierbij dat er dan een soort van "formule" in de firmware zit van de zender (de ontvanger vangt alles in principe op) zodat mijn kanaal 10 niet dezelfde frequentie heeft als bij de buren op kanaal 10...

Mooi ik ga ff aan de slag :9 ...

[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 08-07-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:30:
[...]

Wie bevestigd even dat er een ISP header op het PCB zit?!

Dan begint het best interessant te worden om zo'n TPC300 te halen, zeker als ze geen fuses hebben uitgezet die het mogelijk maken om nieuwe firmware te uploaden ;)

In princiepe ben ik dan wel bereid om de firmware en het PCB te reverse-engineren en wat open source firmware te schrijven...
Hallo djteddy,

Nou ik heb wederom het kastje uit elkaar gehaald en wat foto's gemaakt, heb ook de spoortjes gevolgd vanaf de ISP, zo te zien gaan ze naar de USB controller...maar daar heb ik verder geen verstand van, misschien heb je er wat aan ;-)

(@T.NET...to hell with thumbs, dit moet op hoge kwaliteit anders is het niet te zien! :+ )

Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/kaku_tpc300_print_bovenkant_bewerkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/kaku_tpc300_print_onderkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/kaku_tpc300_print_bovenkant.jpg

MvG,
Sebastiaan

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 08-07-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

w00t!, het is inderdaad een ISP header ;)

Je hebt trouwens in het plaatje van de bovenkant de 2 chips omgedraaid... de linkse is de atmega en als je de lijnen van de ISP header volgt dan zul je zien dat deze op de SCK, MISO, MOSI en GND aangesloten zitten... ook de RESET en VCC zouden er nog ergens bij moeten zitten...

Als je hem toch open hebt liggen, zou je ook eens wat informatie over de radio kunnen posten (ik denk dat witte blokje boven het kristal, misschien staat er iets op?)... Ik vermoed dat er een transmitter in zit en de radio dus niet kan ontvangen, maar voor het zelfde geld zit er gewoon een transceiver in en zou je dus ook alle KAKU signalen op kunnen vangen die van zenders af komen (donker/licht sensoren, deur sensoren, bewegingsmelders, afstandsbedieningen, etc).

[ Voor 22% gewijzigd door djteddy op 09-07-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Anoniem: 378632 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:12:
*EDIT: 16:50
Nou geloof het of niet, ik kan zelfs kanaal 234123856 toewijzen aan een dimmer, dus inderdaad 67 miljoen kanalen oid, ik vermoed hierbij dat er dan een soort van "formule" in de firmware zit van de zender (de ontvanger vangt alles in principe op) zodat mijn kanaal 10 niet dezelfde frequentie heeft als bij de buren op kanaal 10...

Mooi ik ga ff aan de slag :9 ...
Weet je zeker dat die api niet gewoon een masker eroverheen haalt en 2 bytes overhoud?
Probeer dit eens:
- Leer hem in op kanaal 234123856 (0x0DF47250)
- Stuur op kanaal 29264 (0x7250)

Als dat niet werk ondersteunt hij inderdaad meer dan 65535 kanalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:59:
Weet je zeker dat die api niet gewoon een masker eroverheen haalt en 2 bytes overhoud?
Probeer dit eens:
- Leer hem in op kanaal 234123856 (0x0DF47250)
- Stuur op kanaal 29264 (0x7250)

Als dat niet werk ondersteunt hij inderdaad meer dan 65535 kanalen ;)
Wow, je hebt gelijk het werkt! _/-\o_ , er worden inderdaad "maar" 2 bytes verstuurd d.w.z. 256x256 = 65535 kanalen, maar op de kaku site staat zelf 256 kanalen :? , of bedoelen ze daarmee het codeschijfjes systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Djteddy,

Inderdaad de chips omgedraaid kwa beschrijving |:( , het is bijna onmogelijk om dat kleine blokje te lezen maar er staan 6 tekens op, welteverstaan:

Iets van een apestaartje (of cirkeltjes), blijkbaar gevolgd door een TM (trademark logo) en dan J 438.

Er staat maar 1 datasheet op google, ik betwijfel of dit hem is....trouwens hoe kan men de firmware uitlezen??, via een serieele kabel oid?, ik kan wel ff wat solderen, zou je een sheet kunnen maken? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 09-07-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik ben vandaag eens even flink bezig geweest, mijn programma KAKUcli (Klik aan Klik uit commandline interface) is voor 75% af, nog even de TPC-300 dimfunctie erin bouwen, de laatste puntjes op de i, en wat extra error handling erin,

Ik heb het logo al af :P :
Afbeeldingslocatie: http://phoenixinteractive.mine.nu/domotica/tweakersnet/KAKUcli_logo.jpg

*EDIT: 10-07-2011
Het programma is af, ik heb het hier gepost: Klik aan Klik uit schakelen met TPC-200 / TPC-300 via CLI

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 10-07-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Anoniem: 378632 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:48:
....trouwens hoe kan men de firmware uitlezen??, via een serieele kabel oid?
Firmware uit een microcontroller lezen doe je hetzelfde als erin stompen: met een programmer.

Voor 8-bit Atmel AVR-etjes heb je 2 soorten programmers, ISP (In-circuit programmer) en JTAG. Vaak worden in de hobby scene ISP programmers gebruikt.

De programmer an-sich is eigenlijk niets anders dan een andere microcontroller die een setje bits naar binnen klokt. Deze data word vaak weer aangeleverd door een tool die een firmware file aanbied aan de programmer.

Ik gebruik zelf een AVRISP mkII (dingetje van 3/4 tientjes).
Voor de hobby-isten onder ons, je kunt er zelf ook 1 in elkaar flansen bv een USBtinyISP.

Of de firmware van de TPC-300 nog uit lezen is hangt af van de fuses in de microcontroller. Dit zijn een soort bios settings waarin je specificeert op welke kloksnelheid hij draaid, hoe groot de bootloader is en of je de micrcontroller firmware nog uit kunt lezen. Best practice is natuurlijk om uitlezen niet meer toe te staan, maar ik heb al genoeg "commerciele producten" gezien waarbij deze bits niet gezet waren ;)

Aan de andere kant; KAKU was zo vriendelijk om een mooie DLL met documentatie te leveren, die ook nog eens goed blijkt te werken. In principe hoeven we dus de firmware van de TPC-300 niet te wijzigen, mits er een transceiver in zit en deze functionaliteit door de originele firmware niet ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@djteddy,

Kun je al achterhalen aan het type chip dat ik opgegeven heb, of er een transmitter of transciever op de print zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Anoniem: 378632 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:54:
@djteddy,

Kun je al achterhalen aan het type chip dat ik opgegeven heb, of er een transmitter of transciever op de print zit?
Voor zover ik nu kan zien is het echt enkel een transmitter en is het IC geen radio-ic, maar word er een oscillator aangestuurd door de TXD van de atmega. Dat betekend dat er op de atmega een serieel pakketje uitgebutst word dat in die oscillator kring gaat (en dus uitgezonden word). Aangezien de RXD pin van de atmega niet aangesloten zit (voor zover ik kan zien) blijkt dus dat er enkel een zender aan de atmega hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-07 12:12
Is het mogenlijk om zon tcp200 of 300 op te voeren, dus een sterker zendertje in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pazzje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
Is het mogenlijk om zon tcp200 of 300 op te voeren, dus een sterker zendertje in te zetten?
Waarschijnlijk niet, maar deze kun je daarvoor wel halen: http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416005

Weet iemand of de TPC-300 ook een eigen unieke code heeft die per apparaat anders is.

Dus stel ik en de buurman hebben beiden zo'n apparaat en gebruiken beiden b.v. kanaal 128, hebben we dan last van elkaar? Moeten we dan 'eerlijk' delen en elk 128 van de 256 kanalen kiezen. En beloven elkaar niet te pesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Anoniem: 378632 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Wow, je hebt gelijk het werkt! _/-\o_ , er worden inderdaad "maar" 2 bytes verstuurd d.w.z. 256x256 = 65535 kanalen, maar op de kaku site staat zelf 256 kanalen :? , of bedoelen ze daarmee het codeschijfjes systeem?
Hallo allemaal, ben nieuw hier, maar volg de discussie over KAKU al wat langer. Had zelf al een en ander uitgezocht, maar wilde toch reageren op het aantal mogelijke combinaties. Volgens mij beperkt dit zich tot 256. Een ontvanger inleren op 'kanaal' 257 heeft hetzelfde resultaat als inleren op 'kanaal' 1. Althans bij mij schakelt de ontvanger op 'kanaal' 1 dan ook mee. Heeft iemand dit al gevonden en is mijn bewering juist?

Anoniem: 421191

Hi,

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een TPC-300 welke via de bijgeleverde software prima werkt.
Echter wil graag dit gaan beheren via een Alix bordje (wat ik al had liggen) waarop ik Debian Squeeze heb geinstalleerd.
Dit Alix bordje heb ik voorzien van een wireless Intel 2100 kaartje wat prima werkt.
Uiteindelijk is het de bedoeling om deze combi ergens in huis op te hangen en uiteindelijk via een webserver te bedienen.Vraag is of er al iemand iets uitgezocht heeft om via Debian de USB bus van de TPC-300 aan te sturen. De bus wordt wel keurig herkent...

[ 3.886076] usb 2-2: New USB device found, idVendor=feff, idProduct=0802
[ 3.886099] usb 2-2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
[ 3.886118] usb 2-2: Product: TPC-300
[ 3.886134] usb 2-2: Manufacturer: Shannon
[ 3.886540] usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice
[ 4.793846] udev[163]: starting version 164
[ 5.145969] cs5535_gpio: base=0x6100 mask=0xb003c66 major=252
[ 5.246695] input: PC Speaker as /devices/platform/pcspkr/input/input0
[ 5.251080] AMD Geode RNG detected
[ 5.708502] usbcore: registered new interface driver hiddev
[ 5.720333] generic-usb 0003:FEFF:0802.0001: hiddev0,hidraw0: USB HID v1.10 Device [Shannon TPC-300] on usb-0000:00:0f.4-2/input0
[ 5.720517] usbcore: registered new interface driver usbhid
[ 5.721442] usbhid: v2.6:USB HID core driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 08:18
Ik zou graag iets hebben waarmee ik al mn KaKu toestellen via smartphone (android) kan aansturen.
Iemand daar tips voor?
Op het eerste zicht zal ik dus moeten ergens een laptop met windows dag en nacht laten draaien, en daarop die TPC-300 aansluiten.
Nu nog een interface die via gsm makkelijk bereikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344357

Je zou JMom NG en een transceiver kunnen gebruiken, dan hoef je niet de hele dag een PC te laten draaien: https://market.android.com/details?id=be.rosoco.jmom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 08:18
Een laptop de hele dag laten draaien is geen ramp, uiteindelijk zal ik die toch eens voorzien voor hosting van data, muziek, remote downloaden van torrents etc.. Maar die oplossing is in elk geval niet slecht. Met een transmitter heb ik eigenlijk voldoende veronderstel ik, en kan ik die enkel op hun site bestellen?

[ Voor 18% gewijzigd door telenut op 06-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344357

Voor het aansturen met het Android JMom NG programma heb je inderdaad genoeg aan een LAN transmitter. Die kan je later eventueel nog eenvoudig met een ontvanger module uitbreiden.
Je kunt het beste sales (in het Nederlands) benaderen om verzendkosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 20:17

SolidD

telenut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:56:
Ik zou graag iets hebben waarmee ik al mn KaKu toestellen via smartphone (android) kan aansturen.
Iemand daar tips voor?
Op het eerste zicht zal ik dus moeten ergens een laptop met windows dag en nacht laten draaien, en daarop die TPC-300 aansluiten.
Nu nog een interface die via gsm makkelijk bereikbaar is...
Voor Android weet ik niet of er al goede oplossingen zijn, maar ik heb inmiddels een HomeWizard die ook KaKu kan besturen, inclusief app voor de iPhone. Sindsdien staat de TPC-300 eigenlijk maar stof te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 10:16

Freaked

..

Ik heb vorige week een TPC-300 aangeschaft (zat in het starterspakket bij de Gamma).

Thuisgekomen heb ik gelijk KaKuCLI geinstalleerd en een leuk PHP scriptje geschreven met een MySQL koppeling waarin de status van de devices worden weggeschreven voor de aan/uit knoppen. (later evt. een cronjob eraan die ieder uur nog even voor de zekerheid nog een keer alle commando's uitvoert)

Dit heeft 3 dagen perfect gewerkt tot gisteren ineens mijn TPC-300 niet meer herkend wordt door windows. (getest op verschillende systemen)

Ik las in de handleiding van de TPC-200 dat hij wel eens in een 'geblokkeerde' mode komt. Het advies was om de batterijen minimaal een halve minuut eruit te halen. Dit helpt echter niet :(

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

..

• Freaked
  • Laatst online: 10:16

Freaked

..

Het is me niet gelukt het probleem te verhelpen. Dus vandaag naar de Gamma gegaan om mijn setje te ruilen voor een nieuw setje. Dit was geen probleem.
Thuis aangekomen heb ik gelijk de TPC-300 aan m'n computer (win7) gehangen en de TPC-300 Software gestart. Om te testen had ik een ruimte aangemaakt met één device. Dit werkte perfect.. totdat ik het programma ging afsluiten. Hij bleef ergens op hangen en ik heb toen na enkele minuten het programma geforceerd afgesloten. (als titel van het hangde sub(?)-programma van TPC-300 zag ik 'sf')
En het gebeurde weer.. het apparaat stond nog in de device manager als 'TPC-300' echter reageerde geen een device meer op een signaal van KaKuCLI.

Na het opnieuw opstarten van m'n computer stond het apparaat weer als 'Onbekend apparaat' in device manager.. Er is op geen één manier connectie te maken met de TPC-300. Ongeacht op welke computer..

Ik vermoed dus dat er iets fout is gegaan bij het updaten/saven van de informatie van m'n pc naar de TPC-300 waardoor hij nu 'dood' is.

Ik baal ervan dat dit een 2e keer gebeurd.. Morgen maar even bellen met Klik-aan-klik-uit. Dus iedereen: let op met de software van TPC-300.

edit:
Laatste keer heb ik de TPC-300 onaangesloten een paar nachten zonder batterij laten liggen.. en daarna werd hij warempel weer herkend door Windows 7 (64) als de TPC-300.. Vanaf dan is het maar hopen dat hij stabiel aan blijft.. want opeens werkt de TPC niet meer.. Dan is het weer een kwestie van het ding loskoppelen voor een paar dagen.. en dan werkt hij weer.. even. Echt een verschrikkelijk ding. ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Freaked op 21-11-2011 20:22 ]

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb zelf de TPC-300 of de TPC-200 nog niet aaneengesloten een week achter de computer gehad.

Ik gebruik hem ZONDER batterijen, want het gaat mij er immers om gewoon signaaltjes te versturen.

Om tijdschema's in te programmeren in de TPC-300 kun je net zo goed een programeerbare afstandsbediening halen van KAKU (scheelt je weer 40-50 euro)

Volgens mij werkt de TPC-300 vlekkeloos zonder batterijen erin, maw geen software uploaden naar dat ding als het niet hoeft (via de bijgeleverde TPC-300 software)

Maar er is ook goed nieuws ik ben al bezig met KAKUCC voor Windows, sooft zelfde programma als bijgeleverd, maar dan zonder opslaan van data IN de TPC-300 en freeware / opensource voor iedereen die een leuke GUI wil hebben voor de TPC-300.

Ik houd jullie wel op de hoogte tzt!

Groeten,
Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:23
Wat is het voor of na deel van deze TPC 200/300 series ten opzichten van de (jb media) Light manager pro/mini?

wil graag de boel aansturen per smartphone had begrepen dat dat dus met de Light Manager series kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 11:20
remysan schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:01:
Wat is het voor of na deel van deze TPC 200/300 series ten opzichten van de (jb media) Light manager pro/mini?

wil graag de boel aansturen per smartphone had begrepen dat dat dus met de Light Manager series kan?
Voor mij hetzelfde maar dan ook met een standalone device. Pc's wil ik niet permanent aan hebben staan.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
Appie Heijn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:40:
[...]

Voor mij hetzelfde maar dan ook met een standalone device. Pc's wil ik niet permanent aan hebben staan.
dus de Light manager pro/mini is de stand alone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 11:20
remysan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:59:
[...]

dus de Light manager pro/mini is de stand alone versie?
Nee ik bedoel dat ik dezelfde vraag heb.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
Is dit ook via een open dd- wrt router aan te sturen ipv er een computer voor te hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

remysan schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:45:
Is dit ook via een open dd- wrt router aan te sturen ipv er een computer voor te hebben draaien?
Je kan het geheel ook met een Nodo aansturen, en de Nodo-Mega is in ontwikkeling om straks met ethernet uitgebracht te worden.
Ik heb ook de light manager, maar heb nu alles via de Nodo aangestuurd omdat die ook RF kan ontvangen en IR versturen.
De prijs is ook een stuk vriendelijker.
http://www.nodo-domotica.nl/
En het Forum:
http://www.nodo-domotica.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watergeus1945
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo. Ik ben op zoek naar de software TPC-200 van KAKU.
Laptop gecrashed. Programma kwijt.
Nu heb ik een probleempje. Nieuwe batterijen in de zender geplaatst. Niets wordt meer geschakeld.
Klikaanklikuit kan me niet helpen.
Als iemand deze software nog heeft, graag een reactie,
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Watergeus1945 ik zou https://klikaanklikuit.nl/ even benaderen. Die hebben vast hun eigen (ondertussen antieke) software nog wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1