[Vista] Probleem internet op Vaio via Linksys router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23
Hallo Tweakers,

Ik heb een Internet-probleem met mijn nieuwe Sony Vaio laptop. Het is een Sony Vaio VGN-FZ240E. Hierin zit de wireless netwerkkaart Intel 4965AGN en een Marvel Yukon 88E8036 'normale' netwerkkaart. Beiden hebben de laatste drivers geinstalleerd staan. De laptop heeft problemen met internet via de Linksys WRT54G router. OS is Windows Vista Home Premium 32bit.

Wireless kan ik connecten naar het netwerk én het internet, maar ik wordt na onbepaalde tijd van het internet afgegooid. Soms is dit na 10 seconden, soms duurt het iets van 10 minuten. Vista blijft aangeven dat er verbinding is met het internet, maar websites kan ik niet openen en ook MSN/Skype/Gmail notifier knallen er uit.
Via de kabel krijg ik helemaal geen verbinding met internet. Als draadloos tegelijk ingeschakeld is met de gewone netwerkkaart, geeft Vista aan dat wireless wel 'Local' en 'Internet' verbinding heeft, maar de gewone netwerkkaart heeft alleen 'Local' verbinding. Dan valt er nog geen website te openenen en enkele seconden later is de verbinding met Internet ook weer weg.

De wireless kaart valt in te stellen op 2.4 GHz en 5 GHz. Als ik beide, of alleen 5 Ghz inschakel, krijg ik helemaal geen verbinding met het internet.

De netwerkkaarten staan beide ingesteld op automatisch IP en DNS verkrijgen, net zoals alle andere laptops in dit netwerk.
Andere personen op dit netwerk hebben geen problemen met het draadloze internet en het internetten via een kabel. Op mijn werk kan ik vrijwel de hele dag op internet zonder problemen. Ik heb al gezocht op internet naar internetproblemen met de Vaio icm. deze router. Meerdere mensen hebben dit probleem, maar komt geen concrete oplossing naar voren helaas. Op een ander forum heb ik dit probleem ook gepost en iemand raadde mij aan om tijdelijk virusscanners en firewalls uit te schakelen. Dit heeft niet geholpen.

Hopelijk weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn. :) _/-\o_

Edit: Ter informatie: Ik ben geen gigantisch netwerkexpert, misschien blijkt dat al uit deze post, dus als het kan in begrijpelijke taal :> :+

[ Voor 3% gewijzigd door Lampie op 08-02-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Modbreak:Check je mail

[ Voor 87% gewijzigd door Koffie op 09-02-2008 09:00 ]

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
Zo een botte reactie hoeft hier niet imo, als je niets zinnigs te melden hebt, laat het dan, maar laat mensen die hulp nodig hebben en dat hier verwachten als ze zelf al heel wat gezocht hebben met rust.

Dit gezegd zijnde...

Het kan soms zijn dat een bepaald soort kaartje en een bepaalde router niet altijd even lekker willen werken.

Kan je eens proberen met een andere router van een vriend/vriendin/kennis/werk te kijken?

Heb je ook al eens geprobeerd om de router te updaten?

Verder is het ook goed om te weten dat 5ghz voor N-netwerken is (dat is een standaard, zoek maar even op google, "n wifi") en dat 2,4ghz voor B/G-netwerken is (dat is dus de freq waar je wrt op gaat).

Dus zet 5ghz af ipv 2,4 ;), dat mag je trouwens voorlopig zo een tijdje laten staan (af dus), want N kom je denk ik in je omgeving nog niet vaak tegen.

Dus, op een rijtje

firmwareupdate van WRT
5ghz afzetten
testen met router van kennis

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 09-02-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
Hey Bart, tnx voor je reply!

Testen met router van een kennis heb ik al gedaan, ik schreef hierboven "Op mijn werk kan ik vrijwel de hele dag op internet zonder problemen." Ik neem aan dat je dat bedoelde in je reply.

Verder heb ik inderdaad mn wireless alleen op 2,4 ghz staan.. 't klopt zo toch? Afbeeldingslocatie: http://filedump.warken.nl/ghz.jpg

Ik zal in ieder geval proberen de router te updaten, hopelijk lukt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
Ik heb de router geupdate naar de laatste firmware versie, maar dit heeft helaas niets geholpen :( . Is er dan echt geen oplossing? ;( Dit is zwaar irritant!

• Lampie
Schopje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309936

Beste VAIO slachtoffer,
Ik heb exact hetzelfde probleem. alles wat jij beschrijft heeft mij Vaio ook. Het is een VGN FW31M.
Ik ben al een tijdje aan't proberen om dit probleem op te lossen maar het lukt me niet.
Het enige wat meestal helpt is na het opstarten handmatig de verbinding te verbreken en terug verbinding maken. Eerst dacht ik dat het een software-probleem was of dat er teveel (residente) programmas opstartten.
Ik heb dan ook een aantal programmas verwijderd en het probleem blijft.
Wat bij mij ook beter lijkt is hem volledig af te zetten en niet in slaap-of standbystand. Alleen duurt het dan ook langer voordat hij opgestart is.
Ik vermoed dat we niet de enigen zijn met ons probleem.
Ik ben een beetje ontgoocheld. Ik kocht deze VAIO omdat hij kwalitatief toch op een hoger niveau zou staan?
Heb jij ook problemen met de kaartlezer?

Groeten, Aryan.
Pagina: 1